Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
GS en Lientje, in theorie kan ik natuurlijk ‘stop’ zeggen en niets doen. Dus eigenlijk moet ik helemaal niet zeuren. Maar het zijn allemaal dingen die je niet makkelijk afzegt.

Zoon mocht voor het eerst meetrainen met een nieuw team vrijdag en had vanochtend meteen ook zijn eerste wedstrijd. Hij was super nerveus. Als dan zo’n bleek koppie vraagt ‘je gaat toch wel mee mama?’ kan ik echt geen nee zeggen. En waar normaal stoelen staan, waren nu natuurlijk ook nog eens geen zitplaatsen. Afzien dus.

Vandaag trouwde ook een lieve vriendin. We zijn alleen naar het middag / vroege avond gedeelte gegaan. Maar het was toch veel.

Nu ben ik dus moe. Zo moe. De infectie heeft mijn conditie -die al niet best was- nog verder gedecimeerd. Over de pijn heb ik het dan nog niet eens.

En dan is morgen een evenement waar mijn andere kind een glansrol heeft. Waar weken naar is uitgekeken. Dus ik vind dat ik daar moet zijn.

Nog even tanden op elkaar dus. Komende week is gelukkig rustig.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, sterkt Doro :hug: Hopelijk slaap je wel goed vannacht.

Jeetje Lientje, jij was vroeg! Heb je het wat rustig aan kunnen doen?

Ik was ook te vroeg eigenlijk, want lag na 1 uur in bed en was om 7 uur wakker. Niet slim. Eten en film was gezellig gisteren, dat wel :)

Ik krijg elk jaar een oproep voor de griepprik, maar haal 'm nooit. Ik kan me namelijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst griep had. Zelfs mijn verkoudheid lijkt altijd minder dan van mijn gezinsleden. En ik krijg de oproep ivm de astma, waar ik de afgelopen jaren ook maar zelden last van had.
Ik heb al diverse keren aangegeven geen oproep te hoeven, maar dan heb ik 'ineens' weer wat, waarvoor je weer in het systeem belandt. Dus nu laat ik het maar zo.

Lastig met je spv'er, Kohaku. Ik hoop dat je eruit komt met je begeleiding. Die helpen wel goed, geloof ik?

IK las vandaag de nieuwe King uit. Zojuist ben ik begonnen in een volgend boek en ik ben al op een derde! Gaat wel erg snel. Vind ik het nog een matig boek ook.

Ik hoop dat iedereen een beetje lekker slaapt vannacht. :redrose:
Later is nu
Sterkte Doro :hug:
Jij ook sterkte met je hoofdpijn Lise. Ik vind het wel lang duren, eigenlijk. Nou heb ik zelf ook wel eens dag ik meerdere dagen hoofdpijn heb, maar niet alle dagen zo erg dat het m'n doen en laten beïnvloed. Hoe is dat met jou?
Later is nu
lise1985 schreef:
05-10-2019 21:52
Ja, migraine.
Wat vooral vervelend is, is dat de meloxicam en tramadol niet lijken te helpen.
Deze aanval duurt nu ruim 30 uur, is dat lang?
Mijn laatste aanval duurde vijf dagen, die was afgelopen woensdag pas over.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lise, ik vind 30 uur wel lang ja.

Doro, ik weet niet hoe grote auto jullie hebben maar is een klapstoel/ tuinstoel( opvouwbaar uiteraard) meenemen naar zulke evenementen een optie?
Is het niet nodig, laat je hem lekker in de auto. In het andere geval heb je in elk geval een zitplaats
Dat scheelt misschien ietsje.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
05-10-2019 22:27
Jij ook sterkte met je hoofdpijn Lise. Ik vind het wel lang duren, eigenlijk. Nou heb ik zelf ook wel eens dag ik meerdere dagen hoofdpijn heb, maar niet alle dagen zo erg dat het m'n doen en laten beïnvloed. Hoe is dat met jou?
Het beïnvloedt mij wel. Zolang ik me maar rustig hou gaat het wel. Ik hoop dat het morgen weer beter gaat en zal dan toch maar eens met een huisarts overleggen.
Dreamer, ja , was een uur of half vijf. Best vroeg idd. Maar ik heb later nog even geslapen hoor.
Niet heel lang maar toch.
Ik heb het niet echt rustig aan gedaan vandaag.
Had nogal aardig wat op mijn programma staan.
Dus mijn lijf is niet echt blij nu.
Maar dochter werkt dit weekend niet dus ik kan morgen lekker uitslapen. Als het lukt tenminste.
Morgen wel een iets rustigere dag.
Ik ga niet zo snel in de king deze keer. Ik kan niet zo lang goed zitten met het boek.
En ik lees ondertussen ook nog twee andere boeken.

Welke ben je dan nu aan het lezen?

Vandaag beetje te druk gedaan. Eerste kinderloze weekend in tijden!
Vanmorgen rustig aan gedaan. Daarna de deur uit, beetje rondrijden door de provincie en geocachen. Even bekeken waar mijn zoon zijn huisje krijgt (reden we toevallig ongeveer langs). En toen belde mijn schoonmoeder of we ook kwamen lunchen want de schoonzusje met gezin was er ook en zwager was er ook. Dus daar aangewaaid en vervolgens naar action geweest en in het stadion boodschappen gedaan, die jumbo is helemaal vernieuwd een poosje terug maar we waren er nog niet geweest. Even wennen en veel te veel verleidingen. Maar goed... het was veel te veel voor mij eigenlijk maar heb wel genoten vandaag. Vanavond hebben we een film gekeken (Murder Mystery met Jennifer Aniston en Adam Sandler) was wel aardig, niet tè Amerikaans gelukkig. Qua humor ben ik toch echt meer van het Britse.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dank je, Lisa, Lientje en Dreamer

Lientje, ik moet inderdaad zo iets gaan regelen. Voor morgen is het helaas te laat. Maar ik heb net een meeneembare stoel besteld. Dinsdag in huis. Super dat je meedenkt!

Lise, ik zeg wellicht iets doms, maar heb je al paracetamol geprobeerd? Ondanks top-dosering Tramadol, helpt het innemen van 2 paracetamol en een kop koffie hier tegen stevige hoofdpijn. Maar goed, dat is geen migraine natuurlijk. Als het voortduurt zou ik er wel mee naar de ha gaan hoor. Sterkte nog!
@Doro, paracetamol wel geprobeerd maar haalt weinig uit. Koffie maakt het eerder erger helaas.
Heel naar Lise... Hopelijk verbetert het snel. Anders naar de ha gaan hoor. Zo lang hoofdpijn is echt niet gebruikelijk.
Doro75 schreef:
05-10-2019 22:53
Heel naar Lise... Hopelijk verbetert het snel. Anders naar de ha gaan hoor. Zo lang hoofdpijn is echt niet gebruikelijk.
Dank je wel. Ik heb inmiddels al besloten maandag even een afspraak te maken.
lise1985 schreef:
05-10-2019 22:56
Dank je wel. Ik heb inmiddels al besloten maandag even een afspraak te maken.
Dat lijkt me een goed idee
suzyqfive schreef:
03-10-2019 23:44
Blijven ze je niet een tijdje opvolgen nadien? Hier duurt een traject al met al anderhalf jaar, waarvan de eerste twaalf weken intensief en dan steeds afbouwend. Bij mij is dat nog weer wat anders omdat ik nog weer een apart programma volg. Zij zeggen hier dat wanneer ze dat zo doen ze bijna geen cliënten meer terugzien, zeker bij depressies en burn-out is dat erg belangrijks.
Sorry late reactie maar weinig op het forum geweest. Ik heb de groepsrevalidatie. Daar hoort 1 terugkommoment bij en ik kan bellen als het nodig is.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
06-10-2019 09:44
Sorry late reactie maar weinig op het forum geweest. Ik heb de groepsrevalidatie. Daar hoort 1 terugkommoment bij en ik kan bellen als het nodig is.
Geeft niet ;)
Dat je kan bellen is wel fijn
Dat is ook niet veel Severus.
Wel fijn dat je nog wel kunt bellen eventueel.

Suzy, de glasbak is niet naast mijn huis
De kans dat ik daar naaste buren tegen kom om half 5 's ochtends is niet groot.
Maar ik drink nooit geen alcohol.
Dus ze mogen denken wat ze willen..
Maar heb ze netjes rond half 10 bij het winkelcentrum ingeleverd hoor. :proud:
Dag drie met hoofdpijn :frusty:
Gelukkig wel minder dan gisteren.
lise1985 schreef:
06-10-2019 10:14
Dag drie met hoofdpijn :frusty:
Gelukkig wel minder dan gisteren.
Huisartsenpost even bellen voor overleg anders?
Geen andere vage symptomen erbij?
lientje69 schreef:
06-10-2019 10:34
Huisartsenpost even bellen voor overleg anders?
Geen andere vage symptomen erbij?
Nee, puur hoofdpijn. Ik bel morgenochtend even voor een afspraak bij de huisarts. Man vond dat ook wel een goed idee.
Dat sowieso . Maar als je ander vage klachten krijgt, dubbelzien, benauwd, pijn op vage plekken, wel de HAP bellen hoor!
lientje69 schreef:
06-10-2019 10:42
Dat sowieso . Maar als je ander vage klachten krijgt, dubbelzien, benauwd, pijn op vage plekken, wel de HAP bellen hoor!
Ik hou het in de gaten inderdaad. Vooralsnog heb ik alleen pijn op de vertrouwde plekken van de hernia.

Ontbeten en koffie op en tot nu toe blijft het wel beter gaan dan gisteren.

Edit: afspraak gemaakt voor morgenochtend.
Grŕrr
We hebben een creditcard aangevraagd voor onze reis omdat dat handiger is voor de cruise.
Netjes gekregen maar ik krijg het kreng met geen mogelijkheid geactiveerd.
Moet ik weer naar een kantoor van de bank morgen.
En die zijn hier niet om de hoek uiteraard (6)
# boos en gefrustreerd
Hoe moeilijk kan het zijn????
De mijne kon ik activeren bij een pinautomaat van de bank zelf. Wanneer gaan jullie Lientje?
Kun je die ook niet activeren met de reader/kastje die je af en toe nodig hebt bij het internet bankieren. Heet per bank anders, dus weet de naam niet. Bij Rabobank heet het random reader.

Kaart er in doen en bijbehorend pincode bij de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven