Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Mia is de poes toch?

Ik nam mijn eerste kat Jimmy ook altijd overal mee naartoe toen ik hem nog als enige had. Das die sul die ik s avonds nooit van me afgeworpen krijg als ik hem oppak voor een kroel, die laat niet meer los. Loopt me ook achterna de wijk uit als hij de kans krijgt. “Yellow yellow yellow yellow yellow yellow”
Alle reacties Link kopieren
Klopt Yellow! Al is mijn zus wel een beetje bang voor dr dus vraag me af of het wel een goed idee is. Voor mijzelf wel in ieder geval.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Huh ik dacht heel even dat ik Kohaku op mijn facebook had :P
Checkte net mijn facebook en ging daarna hiernaar toe. Toen zag ik de reactie van jou Kohaku :P

Maar ik zou Mia gewoon meenemen hoor meis. Zorgen dat ze veel bij jou in de buurt is.
Toen ik studeerde en op kamers woonde had ik ook een kat. Geld voor de trein naar huis was er vaak niet en dan ging ik liften met de kat. In de jaren zeventig van de vorige eeuw kon dat gewoon. Tegenwoordig zou zoiets toch echt vreemd zijn.
VGM1980 schreef:
10-10-2019 10:42
Pff weer 3 pagina's erbij, ik kan jullie niet bijhouden joh.

Nartjie mijn tante krijgt ook bijstand (en dat is zeker niet royaal! iets van 900 euro krijgt ze), zij vertelde mij laatst dat ze 1 x in de zoveel tijd een potje krijgt (bijzonder bijstand geloof ik?) van rond de 300 euro en daar kan ze dan bijv een nieuwe wasmachine van kopen.
Ik snap überhaupt niet dat mensen denken dat je het wel lekker vind, niet werken en dan bijstand. Liever kunnen werken en 2 x zoveel inkomen. Lijkt wel een soort jaloezie.
Bijzondere bijstand kan ik dus niet meer aanvragen. En die potjes voor wasmachine ed zijn er niet meer in mijn gemeente.
Er is wel een individuele inkomstentoeslag. Voor een alleenstaande is dat 80 euro. Heel veel potjes zijn hier geschrapt.
Kohaku, wat goed dat je dat heb durven plaatsen! En Mia mee naar je ouders, gezellig!

Suzy, wanneer komt de uitslag van de rechtzaak?
Zal duimen dat het huis snel verkocht wordt.

Cesium, te oud? Wat een onzin, de duvel is oud zeggen we hier altijd. Kan je het toch niet vragen als probeersel?
lientje69 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 13:30
0.68% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Héél veel is geschrapt helaas nartjie. Overal moet maar bezuinigd worden.

Ik ben met dochter naar ziekenhuis geweest. Toen naar de Sligro en daarna naar mijn moeder om samen met haar boodschappen te doen. Nu heb ik alles in huis gesleept en zit ik uitgeput met hoofdpijn ( ja ook al) op de bank in een ontploft huis.
Ik moet hier dus nodig aan de slag maar mijn lichaam ( én hoofd) weigeren dienst vandaag.
Zit psychisch ook mega slecht in mijn vel momenteel .
Kan er verder weinig mee, dus negeer het maar.
cesium24 schreef:
10-10-2019 11:11
Suzy: ik ben te oud voor de proef met Aimovig en Emgality...
Zit daar een leeftijdsgrens aan :facepalm:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
10-10-2019 13:24

Ik ben met dochter naar ziekenhuis geweest. Toen naar de Sligro en daarna naar mijn moeder om samen met haar boodschappen te doen. Nu heb ik alles in huis gesleept en zit ik uitgeput met hoofdpijn ( ja ook al) op de bank in een ontploft huis.
Ik moet hier dus nodig aan de slag maar mijn lichaam ( én hoofd) weigeren dienst vandaag.
:hug:
Is dit een moment om naar bed te gaan en ook gewoon te zéggen: Ik trek het niet (meer)
Dan maar een ontploft huis. En als je als reactie krijgt "hoe kan dat nou... " of zoiets zeg je iets in de trant van "IK kan het niet. NU niet. (en wel vaker)"

De maat is vol, je emmer loopt over. Je hebt die rust even nodig :redrose:
Later is nu
En wat goed Kohaku dat je dat gepost hebt. Ik vergat hierop te reageren, maar vind het echt dapper! :rose:
Later is nu
Dreamer schreef:
10-10-2019 14:29
En wat goed Kohaku dat je dat gepost hebt. Ik vergat hierop te reageren, maar vind het echt dapper! :rose:
Dit was ik dus nog vergeten erbij te zeggen kohaku.

Dreamer,geen tijd voor en daar ga ik me nog beroerder van voelen. Ik ken mezelf.
Ben alweer druk bezig hier, het begint langzaam te beteren in huis.
De gehaktballen staan te pruttelen, rest staat klaar om te koken voor vanavond , boodschappen en vuilnis opgeruimd en de was draait.
De chaos wordt ietsje georganiseerder zeg maar :-D
Ik ga nog weer even verder
lientje69 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 15:41
0.08% gewijzigd
Echt ugh ik zit op mn werk pauze te houden en ik heb een collega die transgender is en een collega van me zit steeds jaaa ik ga er niet in mee hoor ze moet maar normaal doen blabla.

Echt zulke mensen kan ik zo een klap geven.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
10-10-2019 14:58
Echt ugh ik zit op mn werk pauze te houden en ik heb een collega die transgender is en een collega van me zit steeds jaaa ik ga er niet in mee hoor ze moet maar normaal doen blabla.

Met zulke mensen zat mijn oudste bij begeleid wonen. Daar heeft hij inderdaad problemen mee gehad. Opmerkingen als "Neehoor, ik ga jou niet anders noemen, ik zie toch dat je een meisje bent", kwamen nogal binnen, zeg maar :(
Later is nu
Kohaku schreef:
10-10-2019 14:58

Ik heb net een knalrode schop gehaald, lenen? Durf je een opmerking te maken als “misschien moet je er dan gewoon je mond over houden”. Ik zou denk echt een keer uit mijn stekker gaan als ik zo’n onverdraagzaam iemand continue in mijn buurt heb.

Cesium, ik zie je al helemaal staan met kat!
Kohaku, ik vind het knap,dat je er voor uit komt.
Mijn vriendin heeft o.a dit dus ook, ze heeft medicatie maar ik vind het soms zo verdomd moeilijk om er goed op te reageren
Op dit moment kom ik er niet zo vaak, uit pure bescherming voor mijzelf.
Lientje, het is logisch dat jij je zo voelt, jij bent wel mentaal hard aan het werk en dat grijpt op bepaald dagen goed in,
Dat is dan door modderen en roeien; met de riemen die je hebt.

Op dit moment heb ik het druk met andere dingen, ik reageer niet zo vaak meer.
Ik lees mee, en leef met jullie mee.
Ik verzwijg tegen niemand meer dat er iets mis is met me. Ik heb de energie niet meer om mooi weer te spelen, en ik denk ook niet dat de maatschappij mensen zoals mij, en de GGZ en het belang er van ooit serieuzer gaat nemen als ik/we het altijd maar verstoppen.

Nou ga ik er niet altijd dramatisch om doen. Maar het is meer van, take it or leave it. Mijn leven bestaat uit worstelen met de maatschappij, gesprekken met de maatschappelijk werkster en gedoe met de GGZ, ja sorry. Op mijn moestuin instagram heb ik in mijn profiel het op een positieve manier proberen te benoemen met “Leren om te durven leven” en “chronisch niet normaal”. Dat laatste slaat eigenlijk gewoon op mijn hele persoonlijkheid want ik ben ook een mafkees die je zo weer op de kunstacademie kan planten. :proud: Ik had in die upload alleen maar oppervlakkige quotes gezet omdat het Imgur is maar ik heb er ook met een serieuzer onderwerp op een grappige manier gebracht.

Die nieuwe vriendin van heeft zelf ook wat labels maar wij praten heel makkelijk met elkaar. Omdat we elkaars rare trekken niet zo persoonlijk nemen zeg maar.
Hemke , jij ook sterkte met alles wat je bezighoud op het moment :lips:

Mijn huis is " klaar"
Naar het stof en de opgestapelde dingen kijk ik even niet. :proud:
Het is weer enigzins leefbaar en doorheen te lopen zonder je nek te breken.
Ik heb mijn kopje thee nu even dik verdiend.
lientje69 schreef:
10-10-2019 13:24

Heeft je psycholoog hier nog advies in gegeven?
Bijvoorbeeld dat je rustiger aan moet doen of je ziek moet melden in haar ogen?

Je gevoel negeren is nooit de oplossing :hug:
Dreamer schreef:
10-10-2019 14:28
:hug:
Is dit een moment om naar bed te gaan en ook gewoon te zéggen: Ik trek het niet (meer)
Dan maar een ontploft huis. En als je als reactie krijgt "hoe kan dat nou... " of zoiets zeg je iets in de trant van "IK kan het niet. NU niet. (en wel vaker)"

De maat is vol, je emmer loopt over. Je hebt die rust even nodig :redrose:
Helaas ziet lientje dit zelf geloof ik nog niet. Ik gun haar dit ook zo, dat ze het los laat en echt aangeeft, het gaat niet meer :rose:
Wat leuk, een moestuininstagram! Ik plaats eigenlijk voornamelijk boeken, tegenwoordig. En af en toe de hond, om te laten zien dat ik nog wat met m'n leven doe. :proud:

Hemke :rose:

Ik ben zó moe, en heb pijn, ga weer niet sporten vanavond. En daar baal ik dan weer van en zo vind ik mezelf weer 'zwak'. Maar jeumig. Pff. zodus.
Later is nu
Dreamer schreef:
10-10-2019 15:51
Wat leuk, een moestuininstagram! Ik plaats eigenlijk voornamelijk boeken, tegenwoordig. En af en toe de hond, om te laten zien dat ik nog wat met m'n leven doe. :proud:

Hemke :rose:

Ik ben zó moe, en heb pijn, ga weer niet sporten vanavond. En daar baal ik dan weer van en zo vind ik mezelf weer 'zwak'. Maar jeumig. Pff. zodus.
Ik ben die begonnen naast mijn gewone pagina, nadat we maar niet op konden houden over pret met een courgette. Echt heel flauw. Maar ondertussen verwaarloos ik mijn persoonlijke instagram en hoop ik aan ‘t eind van ‘t jaar 1000 volgers te hebben. :$
Hier nog 1, met vermoeidheid.
Zit zo te twijfelen, of ik zal gaan sporten nu. Ben eigenlijk best moe (wel minder moe dan gisteren) en heb echt geen zin om me naar de sportschool te slepen.
Er is nog een optie om zaterdagochtend te gaan, maar dan zou ik eigenlijk naar een vriendin gaan. Misschien dat ik wat later naar die vriendin kan gaan. Denk dat ik haar maar een berichtje stuur.
Kwebbeltje91 schreef:
10-10-2019 15:55
Hier nog 1, met vermoeidheid.
Zit zo te twijfelen, of ik zal gaan sporten nu. Ben eigenlijk best moe (wel minder moe dan gisteren) en heb echt geen zin om me naar de sportschool te slepen.
Er is nog een optie om zaterdagochtend te gaan, maar dan zou ik eigenlijk naar een vriendin gaan. Misschien dat ik wat later naar die vriendin kan gaan. Denk dat ik haar maar een berichtje stuur.
Is vriendin geen sportieveling? Dan kun je samen gaan. Eerste keer proberen is gratis toch.
Dreamer! Juist een sterke keuze. En er zijn ook gezonde mensen die nu met dit weer even niet fit zijn, de kou en regen, de weerstand is nu even wat lager.

Ooit gelezen dat iedereen maar probeert hetzelfde te leven in de herft/winter als in de lente/zomer.

Maar dat dit gewoon niet kan.
De mens heeft minder energie in de herfst/winter. Door minder zon buitenlucht, het weer.

Dat artikel gaf aan dat we in de herfst/winter allemaal een stap terug moeten doen. En niet kunnen verwachten dat we even veel als in de zomer kunnen, qua werk, verjaardagen, uitjes, sport en andere verplichtingen.
YellowLemon schreef:
10-10-2019 15:54
Ik ben die begonnen naast mijn gewone pagina, nadat we maar niet op konden houden over pret met een courgette. Echt heel flauw. Maar ondertussen verwaarloos ik mijn persoonlijke instagram en hoop ik aan ‘t eind van ‘t jaar 1000 volgers te hebben. :$

Ja, nu is Dreamer dus nieuwsgierig he :sarcastic: ;-))
Pret met een courgette klinkt goed, rijmt! :rolling:

Ik zou 2 accounts ook niet bij kunnen houden. Heb gedacht over een extra bookstagram, zoals veel lezers, maar jeetje.. hoe dan?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven