Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
10-10-2019 15:58
Dreamer! Juist een sterke keuze. En er zijn ook gezonde mensen die nu met dit weer even niet fit zijn, de kou en regen, de weerstand is nu even wat lager.

Ooit gelezen dat iedereen maar probeert hetzelfde te leven in de herft/winter als in de lente/zomer.

Maar dat dit gewoon niet kan.
De mens heeft minder energie in de herfst/winter. Door minder zon buitenlucht, het weer.

Dat artikel gaf aan dat we in de herfst/winter allemaal een stap terug moeten doen. En niet kunnen verwachten dat we even veel als in de zomer kunnen, qua werk, verjaardagen, uitjes, sport en andere verplichtingen.
Dat klinkt op zich wel logisch. Maar in de zomer stoppen juist alle sporten, want sporthallen dicht en dergelijke. Lastig.
Later is nu
YellowLemon schreef:
10-10-2019 15:56
Is vriendin geen sportieveling? Dan kun je samen gaan. Eerste keer proberen is gratis toch.
Jawel maar ze woont niet hier in de buurt. Dat is het probleem :P
lientje69 schreef:
10-10-2019 13:24
Kohaku, wat goed dat je dat heb durven plaatsen! En Mia mee naar je ouders, gezellig!

Suzy, wanneer komt de uitslag van de rechtzaak?
Zal duimen dat het huis snel verkocht wordt.

Cesium, te oud? Wat een onzin, de duvel is oud zeggen we hier altijd. Kan je het toch niet vragen als probeersel?
7 november pas...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb een boekenfacebook maar niet goed bijgehouden. Elke keer denk ik weer: oh ja. Mee aan de slag maar dan doe ik dat een paar weken en dan komt de klad er weer in.

Ik heb alles gelezen maar zakt weer weg.
Ik heb onwijze hoofdpijn. (Whats new) naar reva geweest. Fysio is flink bezig geweest, dat is wel fijn. Ook best wat huiswerk meegekregen maar ik zou nu niet kunnen zeggen wat. Te moe. Maar ik moet straks met stiefdochters naar zwembad want vriend moet werken. Nou ja, daar kan ik lekker lezen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku, ik vind je dapper!
Ik durf dat soort dingen nooit te plaatsen, bang dat mensen denken dat ik een aandachttrekker ben. Ook al is het dat niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Gele_Suikerspin schreef:
10-10-2019 15:47
Heeft je psycholoog hier nog advies in gegeven?
Bijvoorbeeld dat je rustiger aan moet doen of je ziek moet melden in haar ogen?

Je gevoel negeren is nooit de oplossing :hug:
Nee, we hebben het daar niet over gehad. Wel over mijn jeugd, mijn ( gebrek aan) zelfvertrouwen en emdr die daarbij zou kunnen helpen.

Hier nog iemand die al een half jaar niet gesport heeft en zich daar schuldig over voelt.
Maar ik heb momenteel genoeg ballen in de lucht te houden. Een ( sport) bal past daar écht niet meer bij.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dat duurt dan nog even zeg Suzy. Jammer dat het niet sneller kan. Geeft toch weer spanning ook die je nu niet bepaald kunt gebruiken
Ik kan niet sporten, maar ik probeer wel elke dag te wandelen - ook als het regent.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Brief van griepprik ook binnen de 31e oktober ben ik aan de beurt
Heb de brief ook binnen. De 29 e.
Ik heb een 'normale' instagram en een waar ik meer psychische dingen deel.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
10-10-2019 19:02
Zou je mij de namen willen sturen? Als je het gescheiden van Viva wil houden snap ik het ook hoor!
YellowLemon schreef:
10-10-2019 19:21
Zou je mij de namen willen sturen? Als je het gescheiden van Viva wil houden snap ik het ook hoor!
Yellow: ik zou je ook graag op Instagram volgen. Als je dat ziet zitten uiteraard.
Hetzelfde geldt voor Kohaku.
cesium24 schreef:
10-10-2019 19:32
Yellow: ik zou je ook graag op Instagram volgen. Als je dat ziet zitten uiteraard.
Hetzelfde geldt voor Kohaku.
Haha de berichtjes machine gaat weer aan hier. :mrgreen:
YellowLemon schreef:
10-10-2019 19:36
Haha de berichtjes machine gaat weer aan hier. :mrgreen:
Doe dan ook de naam van Regenboog er even bij, die heb ik niet gekregen.
cesium24 schreef:
10-10-2019 19:37
Doe dan ook de naam van Regenboog er even bij, die heb ik niet gekregen.
Net verstuurd, dus te laat gezien, als je hem ontvangen hebt stuur ik hem zo wel via instagram. En anders gooi ik mijn instagram naam hier zo publiekelijk. Als ik dan heel veel onverklaarbare volgers krijg weten we wel hoeveel mensen er actief meelezen. :rofl:
Dat zal ik in elk geval niet worden, ik heb geen Facebook, Instagram of snapchat. Dochter wel, uiteraard. Zoon ook niet en man ook niet hier. Wat zijn we lekker ouderwets he?
Dank voor jullie reacties vanmorgen. Laatste keer revalidatie was prima. Vooral bespreken wat je hebt geleerd en toekomstplan, en hoeveel vertrouwen heb je dat je het vol gaat houden. Ook nog fietstest gehad en daar positief over verrast. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat ik het vol ga houden. Terugval zal vast komen, maar gelukkig is vriend enorm ondersteunend en heb ik jullie ook om op terug te vallen.

Iedereen met hoofdpijn sterkte. Knap van degenen die zo openhartig zijn geweest, ook op social media. Lientje, denk je aan jezelf?

Verder wel alles gelezen maar niet blijven hangen. Sorry.
"After all this time?" "Always."
Kohaku schreef:
10-10-2019 19:02
Mag ik je volgen?
Severus_Snape schreef:
10-10-2019 19:58
Dank voor jullie reacties vanmorgen. Laatste keer revalidatie was prima. Vooral bespreken wat je hebt geleerd en toekomstplan, en hoeveel vertrouwen heb je dat je het vol gaat houden. Ook nog fietstest gehad en daar positief over verrast. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat ik het vol ga houden. Terugval zal vast komen, maar gelukkig is vriend enorm ondersteunend en heb ik jullie ook om op terug te vallen.

Iedereen met hoofdpijn sterkte. Knap van degenen die zo openhartig zijn geweest, ook op social media. Lientje, denk je aan jezelf?

Verder wel alles gelezen maar niet blijven hangen. Sorry.
Wat fijn Severus! Dus je hebt echt baat gehad bij de revalidatie?
Soms vind ik het wel eens jammer dat ik dat nooit gehad heb. Maar Ja, ik mankeerde immers " niks "
En na 1,5 jaar na een infarct scheen revalidatie weinig zin meer te hebben. Sowieso was mijn pijn en vermoeidheid aanstellerij.
Was het maar zo simpel...zucht.

Verder, tsja, ik ben niet zo goed in aan mezelf denken. Mijn volgende week zit al helemáál vol. 3 dagen werken, verjaardag moeder( een keer raden wie er met koffie, gebak, hapjes en drankjes loopt) en op pad met schoonzus want ik MOET van schoonmoeder een nieuwe garderobe...
Ik geef dus niks om kleding he?
Man zegt: nou Ja, is toch lief? Je moet wel een beetje netjes op cruise...
Nou Ja, zal het maar proberen als een uitje te zien. Doos pijnstillers mee en gaan.

Ik had vandaag wel nog een verjaardag. Daar ben ik maar niet heengegaan. Dus heb toch nog een klein beetje om mezelf gedacht
Misschien een idee om naast de positieve punten die je elke dag opschrijft. Ook elke dag 1 of 3 ding(en) te doen, waarbij je helemaal voor jezelf kiest.
Lientje ik heb er zeker baat bij gehad. Wel vind ik eigenlijk de naam revalidatie niet helemaal goed gekozen. Revalidatie klinkt, zeker voor anderen, alsof je beter gemaakt wordt, maar dat is niet het doel. Het gaat echt om het omgaan met. Balans in je dag/week en denken aan jezelf hoort daar ook bij.
De tip van Suikerspin is wel een goede misschien, een paar momenten per dag iets voor jezelf doen. Dat kan ook 10 minuten zijn.
"After all this time?" "Always."
Hier ook heel moe. Ben maar alvast op bed gaan liggen. Hormonen en het weer denk ik.

Ik voel me psychisch niet helemaal goed. Er komen steeds dingen boven van uit het verleden. Ook lichamelijk voel ik mij trouwens niet helemaal fit. Zal wel een wisselwerking op elkaar hebben.

Hopelijk slaap ik goed. Morgen weer een dag.

Vandaag met mijn begeleider een gesprek gehad. Dat helpt mij altijd ordenen. Maar kost ook veel energie en hersengymnastiek.

Mijn hoofd zit denk ik voller dan dat ik zelf dacht. Extra dingen als klusjes, of verdrietige dingen in de levens van vriendinnen of sirenes of... kan ik er dan niet goed meer bij hebben.
Hemke :redrose:

Yfke, ik las pas net je berichtje terug. Leuk dat je weer even voorbij kwam!

Nartjie, je hebt pb.

Lientje, verjaardag afzeggen is al een heel goede stap! Goed van je.

Al die verhalen over insta maken nieuwsgierig. Maar ik begin er maar niet aan. Wil juist ook minder op een scherm turen.
Gele_Suikerspin schreef:
10-10-2019 20:32
Misschien een idee om naast de positieve punten die je elke dag opschrijft. Ook elke dag 1 of 3 ding(en) te doen, waarbij je helemaal voor jezelf kiest.
GS, goed idee! Drie is wat hoog gegrepen denk ik maar één moet haalbaar zijn. Dat heb ik vandaag al gehaald zelfs, ik heb de laatste 15 bladzijden van mijn boek uitgelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven