Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

vrijdag 18 oktober 2019 om 10:54
Jullie zijn zo lief
Ik sliep pas tegen 1 uur, maar wel vanaf 1 tot 9 doorgeslapen.
Net gesprek gehad met begeleider, niet mijn eigen pber, maar heb niet kunnen aangeven dat het niet goed was gegaan gister met automutilatie..
Straks naar spv-er, hopen dat het daar wel lukt.

Ik sliep pas tegen 1 uur, maar wel vanaf 1 tot 9 doorgeslapen.
Net gesprek gehad met begeleider, niet mijn eigen pber, maar heb niet kunnen aangeven dat het niet goed was gegaan gister met automutilatie..
Straks naar spv-er, hopen dat het daar wel lukt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

vrijdag 18 oktober 2019 om 11:06
Goedemorgen.
Ik woensdag te veel gedaan en dat heb ik gisteren geweten. Mijn hele lijf deed pijn. Heb er maar een rustig aan dag van gemaakt. Vandaag lijkt het iets bijgetrokken. Maar ga even niks geks doen vandaag. Morgen namelijk een uitje, daar wat krachten voor sparen.
Voor iedereen sterkte. Het lukt even niet persoonlijk te reageren.
Ik woensdag te veel gedaan en dat heb ik gisteren geweten. Mijn hele lijf deed pijn. Heb er maar een rustig aan dag van gemaakt. Vandaag lijkt het iets bijgetrokken. Maar ga even niks geks doen vandaag. Morgen namelijk een uitje, daar wat krachten voor sparen.
Voor iedereen sterkte. Het lukt even niet persoonlijk te reageren.

vrijdag 18 oktober 2019 om 11:08
Goedemorgen iedereen!
Op het moment voel ik me erg onrustig. Het waait en het regent, misschien dat het daar door komt?
Ik zal blij zijn als ik de benedenverdieping weer kan gebruiken. Het begint me nu toch wel op te breken allemaal. Maandag komt de schilder. Gisteren is hij het stucwerk komen bekijken en hij denkt dat alles op tijd droog is. Daar zat ik nogal over in de stress omdat anders de hele planning misloopt.
Kohaku: fijn dat je toch nog goed geslapen hebt. Straks gewoon opnieuw proberen of je kunt vertellen dat het gisteravond niet goed ging. Sterkte en een knuffel!
Op het moment voel ik me erg onrustig. Het waait en het regent, misschien dat het daar door komt?
Ik zal blij zijn als ik de benedenverdieping weer kan gebruiken. Het begint me nu toch wel op te breken allemaal. Maandag komt de schilder. Gisteren is hij het stucwerk komen bekijken en hij denkt dat alles op tijd droog is. Daar zat ik nogal over in de stress omdat anders de hele planning misloopt.
Kohaku: fijn dat je toch nog goed geslapen hebt. Straks gewoon opnieuw proberen of je kunt vertellen dat het gisteravond niet goed ging. Sterkte en een knuffel!

vrijdag 18 oktober 2019 om 11:45
Kohaku schreef: ↑17-10-2019 21:55Ik ga nog even afwassen en dan naar mijn bed.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik ben nog steeds heel erg blij en dankbaar dat ik jullie heb leren kennen door dit forum. (Dat klinkt een beetje afscheid-achtig, maar dat is het niet, geen nood).
Nu mezelf nog veilig door de nacht loodsen dus hopen dat ik snel slaap.

Fijn ook dat je Mia hebt!
Geen haast Nartjie. Als je je instagramnaam pb-t, kunnen wij je toevoegen. Dan zie je wie jou volgt en kun je terugvolgen. Dat vind ik meestal makkelijker dan zelf zoeken. Maar niets moet, alles op jouw tijd.

Hier druk, dus even tussendoor.
Later is nu
vrijdag 18 oktober 2019 om 21:06
Hallo allemaal,
voor het eerst een berichtje vanaf mijn laptop ipv mjn telefoon.
Ben niet helder genoeg na deze week om op iedereen te reageren dus maar weer even sterkte voor iedereen en morgen vind ik vast wel weer een momentje waarop ik tijd en energie heb voor een reactie op allen. Fijne avond allemaal, ik ga no ven tv kijken.
voor het eerst een berichtje vanaf mijn laptop ipv mjn telefoon.
Ben niet helder genoeg na deze week om op iedereen te reageren dus maar weer even sterkte voor iedereen en morgen vind ik vast wel weer een momentje waarop ik tijd en energie heb voor een reactie op allen. Fijne avond allemaal, ik ga no ven tv kijken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 18 oktober 2019 om 21:28

vrijdag 18 oktober 2019 om 21:51
Ach lieve Kohaku....
Ik snap heel goed dat je bang bent. Het is natuurlijk nogal wat. En je weet niet wat je kunt verwachten, wat het je gaat brengen. Maar zoals het nu gaat, gaat het ook niet goed met je. Je hebt er eigenlijk alleen bij te winnen.
Is al bekend op welke termijn eea zou gebeuren? Heb je goede opvang voor Mia? Anders wellicht via het forum? Ik heb een allergische zoon, anders mocht ze zo hier heen.
Sterkte met deze zware periode
Ik snap heel goed dat je bang bent. Het is natuurlijk nogal wat. En je weet niet wat je kunt verwachten, wat het je gaat brengen. Maar zoals het nu gaat, gaat het ook niet goed met je. Je hebt er eigenlijk alleen bij te winnen.
Is al bekend op welke termijn eea zou gebeuren? Heb je goede opvang voor Mia? Anders wellicht via het forum? Ik heb een allergische zoon, anders mocht ze zo hier heen.
Sterkte met deze zware periode

vrijdag 18 oktober 2019 om 22:01
vrijdag 18 oktober 2019 om 22:13
KPN verbindt mensen die nu 113 bellen door naar 0900-0113, maar de andere providers nog niet, beetje verwarrend ook nog.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 18 oktober 2019 om 22:20
Kohaku, je hebt die hulp nu even nodig. Dat is niet omdat je zwak bent of gefaald hebt maar omdat je lichaam de juiste stofjes (hormonen) even niet aanmaakt om je goed genoeg te voelen. Je lichaam moet dat weer gaan leren.
Stress en depressies en ondervoeding spelen daar allemaal een rol in.
Ik vind het ontzettend goed van je dat je het hier wel schrijft, zo zijn er altijd mensen bij wie je het kwijt kan. En als je het lastig vindt om aan je pb’ers te zeggen, schrijf het dan ook op.
Wij doen dat thuis ook: tegen de kinderen maar soms ook met mijn vriend. Als je het lastig vindt om het met gesproken woord te zeggen, schrijf het maar op. Stop het briefje in een zorgenvriendje, onder mijn kussen of geven mag natuurlijk ook.
Mijn dochter van 9 had gisteren een briefje op mijn deur geplakt. Ik had, helaas, boos moeten worden en dat vond ze ook terecht maar toen ze in bed lag vond ze toch dat ze nog even een lief briefje op de deur moest plakken.
Stress en depressies en ondervoeding spelen daar allemaal een rol in.
Ik vind het ontzettend goed van je dat je het hier wel schrijft, zo zijn er altijd mensen bij wie je het kwijt kan. En als je het lastig vindt om aan je pb’ers te zeggen, schrijf het dan ook op.
Wij doen dat thuis ook: tegen de kinderen maar soms ook met mijn vriend. Als je het lastig vindt om het met gesproken woord te zeggen, schrijf het maar op. Stop het briefje in een zorgenvriendje, onder mijn kussen of geven mag natuurlijk ook.
Mijn dochter van 9 had gisteren een briefje op mijn deur geplakt. Ik had, helaas, boos moeten worden en dat vond ze ook terecht maar toen ze in bed lag vond ze toch dat ze nog even een lief briefje op de deur moest plakken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 18 oktober 2019 om 23:06
Wat goed van KPN. Hopelijk volgen alle providers snel.
Verder ook een goede suggestie Suzy om als praten lastig is, het op te schrijven.
Het is heel dapper dat je er hier over schrijft, Kohaku. Hopelijk geeft het wat verlichting.
Wie weet biedt het je troost te weten dat ik ooit in een zelfde situatie heb gezeten. Ik was 27 jaar en dacht echt dat ik nooit meer ‘normaal’ zou worden.
Mijn omgeving had me ook al afgeschreven en dacht dat ik nooit een normaal leven zou kunnen opbouwen. Maar ik kwam er toch doorheen.
Nu ben ik op een punt dat ik me aan de ene kant niet meer écht kan voorstellen dat ik me ooit zo kon voelen, maar andere andere kant weet ik dat het iedereen zomaar kan overkomen.
Ik wens je dan ook heel veel sterkte met het weer uit deze situatie komen.
Voor mij was een keerpunt dat ik met mezelf afsprak geen zelfmoord te plegen tot ik 70 was. Die 43 jaar moest ik maar afzien / volhouden omdat het afgezet tegen de eeuwigheid maar een héél korte periode is. En ik wilde niet het risico lopen een kans op verbetering, hoe klein dan ook, te missen.
Het maakte bij mij heel veel ruimte in mijn hoofd vrij. Alle energie die besteed werd aan ‘wel / niet uitstappen en zo ja, hoe?’ kwam vrij om me te richten op simpeler dingen als het aanhouden van een dag/nacht ritme, regelmatig bewegen, regelmatig eten.
En dan was er natuurlijk mijn lieve kater B. die er áltijd voor me was.
Afijn. Uiteindelijk zul je je eigen weg uit deze misère moeten vinden. Een opname kan daar echt een goede steun bij zijn.
Nogmaals heel veel sterkte. En je weet ons te vinden indien nodig
Verder ook een goede suggestie Suzy om als praten lastig is, het op te schrijven.
Het is heel dapper dat je er hier over schrijft, Kohaku. Hopelijk geeft het wat verlichting.
Wie weet biedt het je troost te weten dat ik ooit in een zelfde situatie heb gezeten. Ik was 27 jaar en dacht echt dat ik nooit meer ‘normaal’ zou worden.
Mijn omgeving had me ook al afgeschreven en dacht dat ik nooit een normaal leven zou kunnen opbouwen. Maar ik kwam er toch doorheen.
Nu ben ik op een punt dat ik me aan de ene kant niet meer écht kan voorstellen dat ik me ooit zo kon voelen, maar andere andere kant weet ik dat het iedereen zomaar kan overkomen.
Ik wens je dan ook heel veel sterkte met het weer uit deze situatie komen.
Voor mij was een keerpunt dat ik met mezelf afsprak geen zelfmoord te plegen tot ik 70 was. Die 43 jaar moest ik maar afzien / volhouden omdat het afgezet tegen de eeuwigheid maar een héél korte periode is. En ik wilde niet het risico lopen een kans op verbetering, hoe klein dan ook, te missen.
Het maakte bij mij heel veel ruimte in mijn hoofd vrij. Alle energie die besteed werd aan ‘wel / niet uitstappen en zo ja, hoe?’ kwam vrij om me te richten op simpeler dingen als het aanhouden van een dag/nacht ritme, regelmatig bewegen, regelmatig eten.
En dan was er natuurlijk mijn lieve kater B. die er áltijd voor me was.
Afijn. Uiteindelijk zul je je eigen weg uit deze misère moeten vinden. Een opname kan daar echt een goede steun bij zijn.
Nogmaals heel veel sterkte. En je weet ons te vinden indien nodig

vrijdag 18 oktober 2019 om 23:28

Ik ben ook moe (ja, wat doe je dan nog wakker, kun je je afvragen, maar anders zit ik morgenvroeg om 6 uur wakker in bed en daar heb ik geen zin in, dus ik heb stom tv gekeken)
Suzy, ik doe je even een pb over een vraag die je had op facebook. Als ik weer facebook op de computer durfde te zetten, zou ik het via messenger doen, maar ik blijf bang voor die hacker

Later is nu

vrijdag 18 oktober 2019 om 23:55
Hoi allemaal. Sorry nog niks gelezen, net terug in het hotel. Morgen gaan we al weer terug. Heel fijn gehad en heel veel gezien, gedaan en gelopen. Vandaag daardoor wel veel pijn helaas. Morgen ook nog een drukke dag, maar voor zondag wel nee gezegd tegen iets wat ik normaal wel altijd doe, en ook wel leuk vind, maar nu echt even teveel is. Toch resultaat van mijn revalidatie denk ik.
"After all this time?" "Always."

zaterdag 19 oktober 2019 om 10:15
zaterdag 19 oktober 2019 om 11:13
zaterdag 19 oktober 2019 om 11:16
Meer hoeft ook niet, Kohaku
Fijn dat we er voor je kunnen zijn!
Ik krijg vanmiddag visite en hoewel ik visite leuk vind, heb ik een hekel aan de voorbereidingen (en ben ik stiekem ook altijd wel blij dat ze weer weggaan)
Gelukkig morgen niets, behalve dan waarschijnlijk opruimen.
Stom ook dat ik natuurlijk weer dingen uitgesteld heb tot vandaag, want de hond moet gewassen, dat had gisterenmiddag natuurlijk ook heel goed gekund.

Fijn dat we er voor je kunnen zijn!
Ik krijg vanmiddag visite en hoewel ik visite leuk vind, heb ik een hekel aan de voorbereidingen (en ben ik stiekem ook altijd wel blij dat ze weer weggaan)
Gelukkig morgen niets, behalve dan waarschijnlijk opruimen.
Stom ook dat ik natuurlijk weer dingen uitgesteld heb tot vandaag, want de hond moet gewassen, dat had gisterenmiddag natuurlijk ook heel goed gekund.
Later is nu