Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Wat gezellig hier zeg! :hello:

Voor mij is het alleen een plaspauze. Ga snel verder slapen en dromen van een zalm in bikini :P
🤗
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
26-12-2019 03:44
Nog een nachtbraker 😊
Ook hier vol hoofd, teveel prikkels dus klaarwakker.
Vandaag helemaal niks en wil ook graag naar buiten, heerlijk in de frisse lucht.
Hopelijk val je zo nog even in slaap.

Ik had eerder op de avond een meditatie gedaan via de luisterbieb, 15 minuten slaapmeditatie Suzanne van der Goes. Dat werkte. Ga ik zo nog een keer proberen.

Maar ik had ook een volle blaas. Daar wordt ik ook vaak wakker van, maar voel ik niet als ik lig.

Mijn buik rommelt ook behoorlijk, terwijl ik niks raars heb gegeten bij mijn weten, en ook niet te veel of extreem vet. Hij maakt behoorlijk herrie. Knort en pruttelt.
Oei Suzy. Krijgt ze die hulp via wmo?


Ik heb echt als een roos geslapen. Verkoudheid leek gisteren wel een stuk minder, maar dat is nu weer wat heftiger terug.
Ik had het idee dat dat vieze drankje wel hielp dus ik neem er straks nog 1 voordat ik weer de deur uitga.

Fijne 2e kerstdag allemaal :heart:
Goedemorgen 🎄

Kohaku, hoe gaat het? Wat rot dat het gisteren zo slecht ging :hug:.

Suzy, gezellig onverwachts bezoek van zoon.
Toch moet je moeder iets met haar schoonmaakster. Dit kan natuurlijk niet.

Als mijn hoofd te vol zit en ik niet kan slapen, luister ik graag naar een klassiek strijkorkest.

Ook ik heb veel wakker gelegen van de pijn en dat terwijl gisteren niet druk was.
Ik heb wel veel gezeten.

Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
26-12-2019 09:03
Oei Suzy. Krijgt ze die hulp via wmo?


Ik heb echt als een roos geslapen. Verkoudheid leek gisteren wel een stuk minder, maar dat is nu weer wat heftiger terug.
Ik had het idee dat dat vieze drankje wel hielp dus ik neem er straks nog 1 voordat ik weer de deur uitga.

Fijne 2e kerstdag allemaal :heart:
Nee, gewoon zelf ingehuurd. Ze komt niet in aanmerking voor WMO. Ze zou het in theorie ook allemaal prima zelf kunnen doen maar ze doet het gewoon niet. Vriend zegt dat ze er vroeger ook al een hekel aan had, daarom is er ook, op aandringen van de kinderen, gepust om hulp in te huren. Een aantal jaar geleden hebben ze de hele benedenverdieping uitgemest en nieuwe vloer gelegd. Zijn bijna een week bezig geweest.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie- schreef:
26-12-2019 09:28
Goedemorgen 🎄

Kohaku, hoe gaat het? Wat rot dat het gisteren zo slecht ging :hug:.

Suzy, gezellig onverwachts bezoek van zoon.
Toch moet je moeder iets met haar schoonmaakster. Dit kan natuurlijk niet.

Als mijn hoofd te vol zit en ik niet kan slapen, luister ik graag naar een klassiek strijkorkest.

Ook ik heb veel wakker gelegen van de pijn en dat terwijl gisteren niet druk was.
Ik heb wel veel gezeten.

Fijne dag allemaal.
Was niet overwachts hoor, was wel afgesproken. Maar ik hou altijd een beetje een slag om de arm omdat hun plannen op het laatst nog wel eens wijzigen ;) en wij waren veel later terug dan gepland.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zo, mijn hoofd knalt uit elkaar, niet te zuinig. Zo even naar mijn ouders en daarna gaan mijn kids naar hun vader en wij naar de Veluwe.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
26-12-2019 10:08
Nee, gewoon zelf ingehuurd. Ze komt niet in aanmerking voor WMO. Ze zou het in theorie ook allemaal prima zelf kunnen doen maar ze doet het gewoon niet. Vriend zegt dat ze er vroeger ook al een hekel aan had, daarom is er ook, op aandringen van de kinderen, gepust om hulp in te huren. Een aantal jaar geleden hebben ze de hele benedenverdieping uitgemest en nieuwe vloer gelegd. Zijn bijna een week bezig geweest.

Aah...
Alle reacties Link kopieren
Wat een nachtbrakers hier zeg.
Ik heb zelf gelukkig redelijk geslapen maar heb nog wel aardig wat pijn. Best gek want het ging eigenlijk heel goed met me. Maar de laatste weken waren natuurlijk best een rollercoaster qua emoties en drukte dus dat kan ook een rol spelen.

Suzy , ik hoop dat je snel wat opknapt nog. Zou zo zonde zijn anders van je tripje met vriend
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen :sun:

Kohaku, wat rot dat jij zo'n slechte dag had, gisteren :hug:

Nartjie, jouw dag klonk heerlijk!
Net als die van veel van jullie. Fijn dat je nieuwe dochter zo 'gewoon' ontvangen werd, Lientje. Zo ging het bij onze familie ook en dat vond ik zo'n verademing. Hoewel hij dan wel nog vaak zij genoemd wordt, die vergissing is vast minder als oudste ineens in en jurk loopt. Kleding van mijn oudste is niet echt veranderd. Stem wel!

Wij hadden het gisteren ook gezellig, en vandaag helemaal niets. Ook heerlijk.
Later is nu
Ik was zo moe dat ik voor het eerst in tijden goed geslapen heb. Werd wel wakker met hoofdpijn maar kan het redelijk goed onderdrukken.
Blij dat mijn schoonouders weer weg zijn en ik even rust heb tot mijn ouders eind van de middag komen. Zelfs man is even weg.

Zometeen vast de soep maken voor vanavond, maar dat vind ik wel ontspannend.

Mijn rug protesteert wel behoorlijk, maar ik kan de komende dagen gelukkig wel bijkomen. Maar ik zal blij zijn als de kerst achter de rug is.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu bij mn ouders, Mia aan het overhalen om op mn schoot te gaan zitten.

Slechte nacht gehad, ochtend ging ook niet lekker. Veel pijn in mn rug (wervel weer eens van zijn plek) en erg somber.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
26-12-2019 13:42
Ben nu bij mn ouders, Mia aan het overhalen om op mn schoot te gaan zitten.

Slechte nacht gehad, ochtend ging ook niet lekker. Veel pijn in mn rug (wervel weer eens van zijn plek) en erg somber.
:hug: :cat:
Alle reacties Link kopieren
Hier komt de vermoeidheid van gister eruit. Wandelingetje zit er niet in helaas. Begon net al te trillen/draaierig van vermoeidheid.

Morgen weer een dag.

Wel wat dingetjes op de juiste plek gelegd en een was gedaan. Verder maar gewoon bijkomen. Het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat Mia zo dan lekker k9mt knuffelen kohaku.

GS, een bijkomdagje is ook wel eens fijn toch?

Ik heb een was gedraaid en ben bij mijn moeder geweest.
Nu zo de was ophangen en nog wat opruimen. En verder ook even wat rust pakken. Morgen wil ik de zolder gaan opruimen, althans, een deel ervan . In één keer gaat nooit lukken. Daar mag ik wel een week voor uittrekken dan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
26-12-2019 14:29
Hoop dat Mia zo dan lekker k9mt knuffelen kohaku.

GS, een bijkomdagje is ook wel eens fijn toch?
Zeker! Ik voel me alleen altijd wat suf als ik zoals nu 3 dagen al niet buiten geweest. Maar niks aan te doen.

Ben even op bed gaan liggen. Ik kan beter maar naar mijn lijf luisteren anders stort ik vanzelf helemaal in.

En zo herstel ik het snelst.
Alle reacties Link kopieren
Hi ik ben weer terug op de afdeling.
Heerlijk geknuffeld met Mia, ook het eten ging goed, rijst met boontjes en vega-balletjes (En een AARDAPPEL-kroketje!(1)) gegeten.

En wat mango ijs.

Net in bad geweest, zit een wervel verdraaid maar hij is nog niet recht gesprongen.
Nu thee en lekker op tijd naar bed.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Heel fijn, Kohaku! Trots op je :redrose:

Vandaag was hier een rustige dag met s’ middags de film. Film was erg leuk!

Vandaag wél een jurk aangedaan en voor de gelegenheid wilde ik parfum op doen. Dat is uiteindelijk wel gelukt, maar eerst trok ik mijn middelvinger uit de kom met het openen van de verstuiver. Hóe dan?! :P Mijn hm wordt weer erger lijkt het wel. Gewrichtje (lees: halve hand) is nu gezwollen, maar alles zit wel weer op zijn plek geloof ik. In elk geval geen zin in de hap met kerst. We zien wel.

Oh ja, even een tmi (te veel informatie) waarschuwing. Ik had vorige week pijn aan mijn oorschelp. Gevoeld. Het was wat dik, warm en gezwollen. Vandaag had ik een kriebel. Ik greep naar mijn oor en .... het bleek een abces dat knapte. Er kwam heel veel troep uit. Gespoeld onder de douche zo goed en kwaad als het ging. Ook geen zin hiermee naar de hap te gaan met kerst, dus we hopen er maar het beste van. Ik spoel het vanavond weer schoon en kijk morgenochtend of ik langs ga of niet. Ik heb verder geen koorts ofzo, dus volgens dr. Google valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
3weken geleden ziek geweest.antibiotica kuur gedaan
nu al 10 dagen suf gevoel ,geen eetlust met moeite 3u slaap per dag
reeds 7kg vermagerd
niets in mijn bloed gevonden
weet iemand wat ik zou hebben of zou het komen op reactie van antibiotica
Knuffel voor iedereen.

Hier gaat het even niet goed. Duidelijk teveel gedaan. Gisteren ging nog wel maar 2 activiteiten op een dag is duidelijk teveel. Einde van ochtend naar vader gereden, daar 2 uur gezeten. Toen naar mijn moeder gereden om te eten. Was erg druk op de weg en er zijn een paar mensen geflitst (en terecht!) dus dat wordt een prijzige kerstdag voor ze.
Toen ik bij mijn moeder was overviel de vermoeidheid. Echt niet normaal. Na het eten naar huis gereden. Zat bijna te janken van vermoeidheid net.
Nu gedoucht en in huispak op de bank. Dit doe ik volgend jaar echt niet meer. Ben mijn grenzen zowat voorbij gerend.

Morgen nog wel even werken dus dadelijk lekker op tijd naar bed. Het weekend doe ik echt HELEMAAL niets.
Oh lieve Kwebbel toch. Dat klinkt ook als een heel vol programma. Volgend jaar doe je het anders. Nu proberen bij te komen van alles! :hug:
Kwebbeltje: dit was gewoon teveel voor je. Je wilt bij allebei je ouders op bezoek en dat is heel vermoeiend. Lekker uitrusten nu.

Kohaku: echt goed van je, van alles wat gegeten!

Doro: houd jezelf goed in de gaten, trek zonodig aan de bel. Ik begrijp dat je voor zoiets niet naar de Hap wilt. Van die stomme dingen altijd, en dan liefst met de feestdagen, ik herken dat. Gelukkig heeft het je dag niet verpest.

Ik heb mijn jurk en mijn schoenen met hak uitgetrokken. Iedereen is naar huis, met een volle maag en de nodige schaaltjes met eten mee. Even lekker op bed met een boek, ik ben op.
We hebben plannen om een van de komende dagen naar een tentoonstelling te gaan. Het is alleen een flink eind bij ons vandaan, eerst maar even bijkomen.
Jij eerst goed bijkomen, Cesium!

Welk boek lees je nu? Ik ben bezig in Vrienden, van Tim Kabbé. Het gaat over de relatie van Tim Krabbé met de ontvoerder van GJ Heijn en zijn vrouw. Ik vind het vooral een bevreemdend boek.

Mocht ik twijfelen of iets kwaad kan, dan ga ik echt naar de hap hoor. Maar voor nu voelt het niet alsof ik iets heb waar ze iets aan kunnen doen. Dus ik zit het maar uit.
Wij hadden best een leuke kerst, totdat mijn broertje en zijn aanhangsel voor de deur stonden. Ze blijkt zwanger. Eerst jarenlang drama over dat ze geen kinderen konden krijgen, 100% onvruchtbaar. En nu toch opeens zwanger. Mijn ouders helemaal blij, doen alles waarvan ze gezegd hebben nooit te doen. Beloftes zijn opeens niks meer waard.

En toen moesten we nog blij gaan doen ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven