Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Doro75 schreef:
25-12-2019 14:56
PS Wit hard bolletje met roomboter en rauwe ham smaakte zálig vanochtend! :biggrin:
Ik word jaloers..
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mijn joggingbroek aan :-O$
Het is bij mij en ik voel mij daar vrijer in, hij is wel netjes en donker vankleur.

Ik vind een strakke broek nu te vermoeiend. En jurkjes rond de kerst doe ik niet aan. Veelste koud.

Verder zie ik van boven er wel feestelijk uit. Twijfelde wel een beetje. Maar scheelt mij zoveel energie. En aan tafel zie je de broek toch niet. :P
Fijne kerstdagen iedereen.
Hier gezellig kaarsjes aan. Tv uit. Wat spelletjes doen op tablet. Kop koffie erbij
Kerstknuffel van de chins
Vanavond lekker een biefstukje en groene asperges

🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🥃🍻

Ps, ik zit nog in pyjama
Alle reacties Link kopieren
Lekker toch nartjie?
En GS ook al.
Wij hadden hier ook afgesproken zo gekleed te gaan zoals iedereen zich prettig voelt.
Dis oudste had een jurk aan. Dochter liep in trui en spijkerbroek, schoonmoeder was in joggingbroek( want pijnlijke knie) en zorgkind liep hier op badslippers in de rondte.

Lekker gegeten,de afwasmachine draait en de meeste spullen staan weer op zijn plaats.
Ik hang nu even uitgeput op de bank.
Zoals altijd ben ik degene die het meeste werk verzet tijdens zo'n diner ( en ervoor) en dat voel ik behoorlijk inmiddels.
Gelukkig hoef ik even niet te werken, behalve hier dan uiteraard.
lientje69 wijzigde dit bericht op 25-12-2019 20:25
0.16% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hoe reageerde de familie op de oudste?
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
25-12-2019 20:14
Hoe reageerde de familie op de oudste?
Heel normaal. Niemand maakte nare opmerkingen. Nicht zei wel: ik heb mijn krultang en make-uptas mee, als je belangstelling hebt, help ik ff. :proud:
Zelfs vriend van nicht knipperde niet met zijn ogen en opa, die het pas sinds gisteren weet, hoorde ik ook niet.
Dus eigenlijk is alles prima verlopen. Nicht gaat haar jurkenkast doorspitten voor oudste en schoonzus ook.
Ik zie nu een hoop kleding mijn neus voorbijgaan nu. Normaal ging alles naar mij. Concurrentie :rofl:
lientje69 wijzigde dit bericht op 25-12-2019 20:26
0.85% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb dezelfde outfit als GS. Joggingbroek met wat leuks erop. :)

Wij hebben gebrunched met mijn moeder. Was gezellig. En vanavond waren we met z'n drieën. Partner, zoon en ik. Dochter en vriend zijn naar zijn oma.

Ik ben ook wel benieuwd Lientje. Hoe was het voor jullie en voor oudste? Het lijkt melastig, vooral zo in het begin. Over een tijdje is iedereen op de hoogte. Hopelijk went het dan.
Fijn om te lezen Lientje. :heart:
Haha Lientje, daar gaan je kleren. Fijn trouwens dat er zo goed gereageerd werd op je oudste!

Moyrrie: dat klinkt als een fijne Kerst!

Nartjie: jouw eten klonk heerlijk! Groene asperges zijn lekker!
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
25-12-2019 15:24
Fijne kerstdagen iedereen.
Hier gezellig kaarsjes aan. Tv uit. Wat spelletjes doen op tablet. Kop koffie erbij
Kerstknuffel van de chins
Vanavond lekker een biefstukje en groene asperges

🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🥃🍻

Ps, ik zit nog in pyjama
Dat klinkt heerlijk! Dat heb je goed voor elkaar!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
25-12-2019 20:07
Lekker toch nartjie?
En GS ook al.
Wij hadden hier ook afgesproken zo gekleed te gaan zoals iedereen zich prettig voelt.
Dis oudste had een jurk aan. Dochter liep in trui en spijkerbroek, schoonmoeder was in joggingbroek( want pijnlijke knie) en zorgkind liep hier op badslippers in de rondte.

Lekker gegeten,de afwasmachine draait en de meeste spullen staan weer op zijn plaats.
Ik hang nu even uitgeput op de bank.
Zoals altijd ben ik degene die het meeste werk verzet tijdens zo'n diner ( en ervoor) en dat voel ik behoorlijk inmiddels.
Gelukkig hoef ik even niet te werken, behalve hier dan uiteraard.
Hier ook te veel gedaan.. Al heeft iedereen wel zo goed als mogelijk geholpen. Toch heb ik zere voeten en zere rug.

Strajs even warm douchen en daarna naar bed.

Mijn psychische weerbaarheid, of hie dat ook maar heet, is wel beter. Eerder kon ik veel minder geluid en gedoe aan. Hopelijk kan ik slapen, vaak als ik te druk ben geweest gaat er te veel in mijn hoofd nog om.

Hier draait de afwasmachine ook.
Ook híer snort de vaatwasser gezellig op de achtergrond. Het was erg gezellig! Zelfs het lastige neefje dat altijd zeurt, was in de feeststemming. Wie weet is hij door de lastige fase heen? (Hoe fijn zou dát zijn?!)

Lientje, heel fijn dat iedereen zo relaxt reageerde en aanbiedt haar te helpen! Al is dan dan inderdaad concurrentie, hahaha!

Hier is het bij spijkerbroek en blouse gebleven. Man vond het mooi staan en vond het onzin dat ik me wilde omkleden Daaronder zwarte sokken, zonder schoenen. Heerlijk!

Nartjie, je kerstdiner klonk heerlijk. Ik hou ook erg van groene asperges.

Moyrrie, brunchen vind ik ook altijd fijn!

GS, fijn dat je meer kunt verdragen nu. Dan kun je meer sociale dingen ondernemen.

Hier merk ik echt dat het beter gaat in vergelijking met een jaar geleden. Daar ben ik zoooo dankbaar voor! :heart:
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 25-12-2019 22:14
0.06% gewijzigd
cesium24 schreef:
25-12-2019 15:07
Ik word jaloers..

En terecht!! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Pff nou hierzo was het een kut dag. Meerdere gesprekken tussendoor omdat het niet ging, zo nodig medicatie, plannen schrijven, janken..

Ben blij dat de dag bijna over is.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Maar, kreeg net wel van iemand uit een hele onverwachte hoek een lief berichtje dat ze het knap vind dat ik voornamelijk op Instagram zo eerlijk ben over wat er allemaal gebeurt in m'n leven.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
25-12-2019 22:32
Maar, kreeg net wel van iemand uit een hele onverwachte hoek een lief berichtje dat ze het knap vind dat ik voornamelijk op Instagram zo eerlijk ben over wat er allemaal gebeurt in m'n leven.
Ach Kohaku toch, wat een worsteling weer. Ik hoop dat morgen een betere dag wordt voor je, :hug:
Vandaag het eten voor morgen voorbereid. En toen had ik geen zin meer om voor vandaag iets te maken. We hebben Franse kaasjes genomen met een wijntje erbij. Eigenlijk vond ik het prima zo.
Klinkt prima Cesium. 😀

Eerste kerstdag weer voorbij. Op naar de 2e. Welterusten en voor iedereen een lange pijn- en piekerloze nacht :bye:
Alle reacties Link kopieren
Wat akelig weer kohaku.
Hoop dat je je morgen ietsje beter voelt en dat je goed kunt slapen.
Ik bedenk me nu dat dochter heel veel meiden als jij volgt op Instagram.( vanwege dat ze dat zelf ook doorgemaakt heeft)
Misschien zit jij daar ook wel tussen..
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Een pragmatische én lekkere oplossing, Cesium! Het is voor jou tenslotte ook kerst.

Kohaku, wat maar dat voor jou de dag zo zwaar was... Hij is gelukkig nu echt bijna voorbij. Hopelijk gaat morgen beter.

Dat is het dubbele van kerst. Het is fijn er lekker in op te gaan als je het kunt, want alles ademt kerstsfeer. Maar het is super ellendig als je door omstandigheden er niet van kunt / wilt genieten. Want je wordt er constant aan herinnerd en er ligt een grote druk op ‘samen’, ‘genieten’ en ‘gelukkig’ zijn met kerst.
Kohaku :hug:

Ik ben net thuis, was erg gezellig maar ben wel enorm blij dat ik de beslissing nam om thuis te slapen. Anders was het morgen stressen en dat wil ik echt voorkomen.
Was lekker rustig op de weg (logisch om middernacht) dus dat scheelde ook wel.

Slaap lekker allemaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Zoon en vriendin zijn net de deur uit. Die kwamen nog even gezellig langs. Ze zijn alleen echt nachtmensen dus moest echt zeggen: ik schop jullie nu de deur uit.

Was erg gezellig vandaag. Mijn eten viel erg in de smaak gelukkig. Ik had verschillende soorten blini’s gemaakt (blini’s met carpaccio en vijgen en komkommer - incl de kaas, pijnboompitjes en balsamico dat bij carpaccio hoort, 2. Met roomkaas en zalm en 3. Met preisalade) verder allerlei tapas en rollade met cranberries, salade. En voor de kids hapjes uit de airfryer (meegenomen) en poffertjes. Hoewel alle kids ook gesmuld hebben van de andere hapjes.
Alleen... wat is de keuken van mijn schoonmoeder echt heel erg onwijs vies. Ze heeft een schoonmaakster die de kantjes er vanaf loopt maar ze wil haar niet ontslaan omdat ze een christen is. Ik heb wel eens gezegd dat een goed christen ook goed en eerlijk voor de medemens hoort te zorgen en dat doet deze hulp absoluut niet. Ze had ook al eens de stofzuiger gesloopt en ook de dure hordeur. Ben dus blij dat ik thuis alles al had gemaakt.

Morgen eerst even naar mijn ouders, kids naar hun vader en dan kunnen wij lekker even ontspannen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Nachtbraker meld zich! :hello:

Ik heb mijn meest vredige kerst in jaren! Gister kwamen er nog een heleboel kerstkaarten van jullie op de post maar ze liggen beneden en ze zijn awesome dus daar ga ik nog even een post aan wijden als ik beneden ben!

Wij hebben de beste truc ooit gevonden tegen supermarkt kerst drukte. Je boodschappen doen op 1e kerstdag! En dan samen netflixen met een tafel vol met hapjes. Was wel dood toen ik thuis kwam, maar wilde de wandeling naar de supermarkt oefenen. Redde het net!

Ik had een broek aan van een hele zachte stof en die voelde als een joggingsbroek maar hij had flaired pijpen en glitters erin geweven. :heart:

Lientje, fijn dat oudste zo goed ontvangen werd!

Ko, ik hoop dat je nu slaapt en morgen redelijk doorkomt.

Suzy, ik las blini’s als bikini’s de eerste keer dus ik moet gaan slapen. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Welterusten yellow!

Hier ook een nachtbraker. Ik heb al wel geslapen maar werd weer wakker.

Zo maar even naar de toilet. Misschien ligt het daar aan. Mijn hoofd zit ook behoorlijk vol.

Ik heb 2e kerstdag trouwens niks. Leek mij wel lekker. Hoop alleen niet dat het raar is of voelt. Bijna iedereen die ik ken heeft wel wat. Ik wou rustig bijkomen van 1e kerstdag en misschien even naar buiten. Ben al 2 dagen niet meer buiten geweest :wtf:
Nog een nachtbraker 😊
Ook hier vol hoofd, teveel prikkels dus klaarwakker.
Vandaag helemaal niks en wil ook graag naar buiten, heerlijk in de frisse lucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven