Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

maandag 11 november 2019 om 17:14
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd

woensdag 25 december 2019 om 01:05
Dreamer
Fijn dat de uitvaart mooi was. Voor jullie begint het rouwen en missen nu pas echt. En dan ook nog meteen kerst er achteraan. Een tijd met veel familie-rituelen, waardoor het gemis des te meer op de voorgrond komt. Heel veel sterkte de komende tijd. Het is zo’n cliché om te zeggen dat rouw de prijs is die je betaalt voor liefde. Maar het is natuurlijk wel zo.
Suzy, we gaan naar Spionnengeheimen. Ik ben benieuwd! (Groot liefhebber van kinderfilms)
Ik ben moe, dus hou het even bij een
voor de rest van jullie.

Suzy, we gaan naar Spionnengeheimen. Ik ben benieuwd! (Groot liefhebber van kinderfilms)
Ik ben moe, dus hou het even bij een

woensdag 25 december 2019 om 09:32
Oh leuk! Ik hou er ook van. Ook altijd leuk die onderliggende subtiele volwassen grappen in kinderfilms.Doro75 schreef: ↑25-12-2019 01:05Dreamer![]()
Fijn dat de uitvaart mooi was. Voor jullie begint het rouwen en missen nu pas echt. En dan ook nog meteen kerst er achteraan. Een tijd met veel familie-rituelen, waardoor het gemis des te meer op de voorgrond komt. Heel veel sterkte de komende tijd. Het is zo’n cliché om te zeggen dat rouw de prijs is die je betaalt voor liefde. Maar het is natuurlijk wel zo.
Ik ben moe, dus hou het even bij eenvoor de rest van jullie.
Wij gaan volgende week naar Frozen 2.
We hebben gisteren gegourmet meteen spiritus neergezet dus nu ruikt het huis naar spiritus en vaag naar oliebollen.
Nu het ontbijt klaarmaken, daarna de hapjes voor bij schoonmoeder en dan die kant op.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 25 december 2019 om 09:34
Suzy kun je niet beter azijn neerzetten? Dat ruikt wat minder heftig dan spiritus. Doen wij ook altijd.
wij gaan vanavond gourmetten. Ik zou ook bij diegene blijven slapen maar ik slaap liever nu lekker thuis. Heb net geappt of ze het erg vinden als ik vanmiddag wel kom, maar vanavond toch weer naar huis ga.
wij gaan vanavond gourmetten. Ik zou ook bij diegene blijven slapen maar ik slaap liever nu lekker thuis. Heb net geappt of ze het erg vinden als ik vanmiddag wel kom, maar vanavond toch weer naar huis ga.
woensdag 25 december 2019 om 10:08
Wasverzachter werkt ook goed tegen gourmet geur. Ik zet dan schaaltjes op de verwarming, als die aanstaat en de wasverzachter warm wordt werkt het beste.
In de keuken op het vuur kan ook, als je open keuken hebt.
Gaat je huis gelijk lekker ruiken.
De gordijnen wassen na gourmet te hebben werkt ook goed. Gewoon direct uit de wasmachine weer ophangen.
In de keuken op het vuur kan ook, als je open keuken hebt.
Gaat je huis gelijk lekker ruiken.
De gordijnen wassen na gourmet te hebben werkt ook goed. Gewoon direct uit de wasmachine weer ophangen.

woensdag 25 december 2019 om 10:19
Moge. Heel erg slecht geslapen, meerdere keren uit bed geweest (als in, slaapwandelend m'n kamer door, en af en toe wakker) en uiteindelijk mijn extra medicatie gevraagd waar ik als een blok mee sliep maar echt niet wakker werd vanochtend.
Fijne dag allemaal, ik vind het helemaal niks, maar deze dag gaat vanzelf ook weer voorbij.
Fijne dag allemaal, ik vind het helemaal niks, maar deze dag gaat vanzelf ook weer voorbij.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

woensdag 25 december 2019 om 11:12
Ik heb dus nu een mannelijke huishoudelijke hulp. Hij vergeet wel dingen. Eerst afgewacht of het misschien nieuwigheid was.
Ik vind het dan best lastig te zeggen. Bij een vrouw zie ik het meer zakelijk.
Sowieso deden de meeste vrouwelijke hulpen wel meer. Bijvoorbeeld elke week de hele douche wanden. En buitenkant kasten afnemen, greepjes keuken.
Ik vind het lastig. Want in 2 uur deden die vrouwen echt gewoon heel veel.
Op zich mist hij alleen het afnemen (soppen) maar als ik dus thuis kom moet ik als eerste nog een doekje over de salontafel halen. En ook de wc laat hij met spul erin. Moet ik alsnog schrobben en doortrekken. Dit klinkt heel suf, maar dit soort dingen kosten mij te veel energie. Ik heb namelijk een verdeling qua energie en taken. En dan komen er (hoe klein ook) extra taken bij.
Ik vind het vooral sneu als het echt te weinig tijd is. Anderen doen dan gewoon wat globaler dweilen of de ene keer met Franse slag soppen en de andere keer iets uitgebreider.
Mijn huis is niet stoffig, maar dat komt natuurlijk omdat het elke keer werd meegenomen.
Het is mij ook een raadsel hoe anderen mijn hele huis in 2 uur deden! Ik heb wel een appartement, dus geen trappen. Maar ze doen ook nog was vouwen, was ophangen, vaatwasser uitruimen en dan alles stofzuigen, dweilen, Vuilnis wegbrengen, badkamer, wc. En als het goed is dus soppen.
De vorige hulp ging ook nog roken tussen door en was dan soms nog wel 20 minuten eerder klaar.
Ik vind het dan best lastig te zeggen. Bij een vrouw zie ik het meer zakelijk.
Sowieso deden de meeste vrouwelijke hulpen wel meer. Bijvoorbeeld elke week de hele douche wanden. En buitenkant kasten afnemen, greepjes keuken.
Ik vind het lastig. Want in 2 uur deden die vrouwen echt gewoon heel veel.
Op zich mist hij alleen het afnemen (soppen) maar als ik dus thuis kom moet ik als eerste nog een doekje over de salontafel halen. En ook de wc laat hij met spul erin. Moet ik alsnog schrobben en doortrekken. Dit klinkt heel suf, maar dit soort dingen kosten mij te veel energie. Ik heb namelijk een verdeling qua energie en taken. En dan komen er (hoe klein ook) extra taken bij.
Ik vind het vooral sneu als het echt te weinig tijd is. Anderen doen dan gewoon wat globaler dweilen of de ene keer met Franse slag soppen en de andere keer iets uitgebreider.
Mijn huis is niet stoffig, maar dat komt natuurlijk omdat het elke keer werd meegenomen.
Het is mij ook een raadsel hoe anderen mijn hele huis in 2 uur deden! Ik heb wel een appartement, dus geen trappen. Maar ze doen ook nog was vouwen, was ophangen, vaatwasser uitruimen en dan alles stofzuigen, dweilen, Vuilnis wegbrengen, badkamer, wc. En als het goed is dus soppen.
De vorige hulp ging ook nog roken tussen door en was dan soms nog wel 20 minuten eerder klaar.
woensdag 25 december 2019 om 11:26
Helemaal gelijk. Dat doen we morgenGele_Suikerspin schreef: ↑25-12-2019 10:12Iedereen een goede dag gewenst! Ook als je niks aan kerst doet. Want laten we ook nuchter blijven, het is gewoon een woensdag. En in Pyjama op de bank series kijken is ook oké.

Vandaag gaan we naar schoonfamilie, ook wel zin in. Volle bak, omdat er natuurlijk op zich niet op oudste + vriend gerekend was. Wel leuk.
Morgen pyjamadag en overmorgen 's avonds naar mn moeder. Overdag moet ik dan boodschappen doen. Ojeee...
Maar iedereen Fijne Kerst!
Op IJsland krijgt men de dag voor kerst een boek, zodat je met kerst kunt lezen. Met dat verhaal had ik vandaag boeken in plastic zakjes willen laten zwerven, maar het komt er niet van. Ach.. we hebben morgen nog een kerstdag. Ik zit al heel IJslandkerstig op de bank te lezen, in elk geval

Lientje, ik accepteer het van oudste, ik verbeter anderen enzovoorts, maar toch hoor ik in m'n achterhoofd soms nog zo'n schreeuw van NEEEE... maar het wordt makkelijker. Het is echt een proces.
Later is nu
woensdag 25 december 2019 om 11:33
GS, op zich moet je dat natuurlijk kunnen zeggen. Misschien iets als "het valt me op dat je de salontafel niet afneemt en de wc niet even doortrekt nog, zou je dat willen doen" en mogelijk met hem bespreken wat je echt belangrijk vindt. Misschien is hij nieuw, dat hij dat niet weet/ziet.
Mijn tweede kraamhulp, ooit, was vrouw, maar vergat ook dingen. Zo vol van het feit dat ik haar eerste huis was, dat ze alleen deed, dat ze vergat mij eten te brengen, de wasmachine zat te vol, zodat hij stopte met werken, maar m'n huis was verder brandschoon, voor zover ik zag, en ze was lief voor de oudste![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Kohaku, op zich is het natuurlijk een gewone dinsdag. Het is de maatschappij, die best veel druk op deze dagen legt. Misschien ook voor jou van huis uit? Ik heb een baan gehad, waarbij ik werkte met kerst. M'n vader heeft jarenlang gewerkt met kerst óf de jaarwisseling. Het is toch een beetje, wat je er zelf ook van maakt.
Over dat wakker worden, trouwens: ik moet normaliter 1x per nacht plassen, maar dat heb ik al zo'n 3 weken niet gehad. Ik snap er niets van, hoe dat kan. Moet dan 's morgens wel heeeeel nodig.
Mijn tweede kraamhulp, ooit, was vrouw, maar vergat ook dingen. Zo vol van het feit dat ik haar eerste huis was, dat ze alleen deed, dat ze vergat mij eten te brengen, de wasmachine zat te vol, zodat hij stopte met werken, maar m'n huis was verder brandschoon, voor zover ik zag, en ze was lief voor de oudste
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Kohaku, op zich is het natuurlijk een gewone dinsdag. Het is de maatschappij, die best veel druk op deze dagen legt. Misschien ook voor jou van huis uit? Ik heb een baan gehad, waarbij ik werkte met kerst. M'n vader heeft jarenlang gewerkt met kerst óf de jaarwisseling. Het is toch een beetje, wat je er zelf ook van maakt.
Over dat wakker worden, trouwens: ik moet normaliter 1x per nacht plassen, maar dat heb ik al zo'n 3 weken niet gehad. Ik snap er niets van, hoe dat kan. Moet dan 's morgens wel heeeeel nodig.
Later is nu
woensdag 25 december 2019 om 12:14
Ik heb inmiddels en lange wandeling achter de rug, heerlijk in het zonnetje.
De aardappelen en d boerenkool staat klaar voor vanmiddag, samen met Zweedse gehaktballetjes, en heerlijk Kerstdiner.
Vanmiddag duik ik in en boek, van de bieb, heb er zeven stuks liggen, ik kom de dagen wel door, lezend in mijn luie stoel.
Fijne dag iedereen
De aardappelen en d boerenkool staat klaar voor vanmiddag, samen met Zweedse gehaktballetjes, en heerlijk Kerstdiner.
Vanmiddag duik ik in en boek, van de bieb, heb er zeven stuks liggen, ik kom de dagen wel door, lezend in mijn luie stoel.
Fijne dag iedereen
woensdag 25 december 2019 om 13:22
Nou hehehehe, ineens wilden alle meisjes hun nagels gelakt en de haren ingevlochten. Dus in totaal 100 nagels gelakt (nou ja, 50 individuele nagels maar er moest eerst een kleurtje op en daarna glitters erover) en 10 vlechten gemaakt. Nu het eten voor vanavond.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 25 december 2019 om 13:36
woensdag 25 december 2019 om 13:48
Oh Dreamer gelukkig dat jij ook soms nog die schreeuw van NEE in je hoofd hebt.
Ik dacht en vond dat het jou zo makkelijk afging en dat ik wat flinker moet zijn. Maar het moet inderdaad gewoon wennen.
Oudste gaat vandaag in een jurk het kerstdiner bijwonen( is overlegd), zal mij benieuwen hoe iedereen reageert.
Kan de familie ook gelijk alles vragen wat ze willen weten.
Hemke, dat klinkt als een bijzondere kerkmis, is weer eens iets anders.
Zorgkind is totáál niet in kerstsfeer.
Komt straks wel even aan om wat te eten maar zou zomaar kunnen dat hij snel weggaat. Dat mag ook.
Hij gaat straks nog even naar zijn vaders huis, daar gaat hij met zijn zus de ketting van zijn vader bij zichzelf omdoen.
Symbolisch wil hij dat persé daar doen, ik zie het niet helemaal, maar hij moet dingen doen op de manier waarop het voor hem goed voelt.
Het is al lastig genoeg een ouder te verliezen, laat staan als je pas 18 bent.
Ik dacht en vond dat het jou zo makkelijk afging en dat ik wat flinker moet zijn. Maar het moet inderdaad gewoon wennen.
Oudste gaat vandaag in een jurk het kerstdiner bijwonen( is overlegd), zal mij benieuwen hoe iedereen reageert.
Kan de familie ook gelijk alles vragen wat ze willen weten.
Hemke, dat klinkt als een bijzondere kerkmis, is weer eens iets anders.
Zorgkind is totáál niet in kerstsfeer.
Komt straks wel even aan om wat te eten maar zou zomaar kunnen dat hij snel weggaat. Dat mag ook.
Hij gaat straks nog even naar zijn vaders huis, daar gaat hij met zijn zus de ketting van zijn vader bij zichzelf omdoen.
Symbolisch wil hij dat persé daar doen, ik zie het niet helemaal, maar hij moet dingen doen op de manier waarop het voor hem goed voelt.
Het is al lastig genoeg een ouder te verliezen, laat staan als je pas 18 bent.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 25 december 2019 om 13:52
Lekker thuis dan kwebbeltje, kan je je eigen gang gaan.
Ik moet hier nog dweilen en de wc doen en de laatste puntjes op de i zetten qua servies.
Heb meerdere zelfgemaakte salades klaar nu, tafel staat op zijn plek en huis is redelijk netjes.
Visite komt pas rond half 4 dus heb straks nog precies een uurtje over om me op te tutten en even bij te komen.
Ik wens iedereen warme en liefdevolle kerstdagen, ondanks het feit dat velen door moeilijke dagen gaan. Er wordt aan iedereen gedacht .
Ik moet hier nog dweilen en de wc doen en de laatste puntjes op de i zetten qua servies.
Heb meerdere zelfgemaakte salades klaar nu, tafel staat op zijn plek en huis is redelijk netjes.
Visite komt pas rond half 4 dus heb straks nog precies een uurtje over om me op te tutten en even bij te komen.
Ik wens iedereen warme en liefdevolle kerstdagen, ondanks het feit dat velen door moeilijke dagen gaan. Er wordt aan iedereen gedacht .

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

woensdag 25 december 2019 om 14:54

Hier komen straks wat familieleden van mijn kant om te gourmetten. Ik had nog niet gedacht aan azijn, dus dank voor de reminder! De gordijnen wassen we de eerste week na de kerstvakantie.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik me ga omkleden. Ik heb een kerstjurkje dat lekker zit. Maar het gedoe... Ben al moe van de voorbereidingen en even liggen is ook fijn. Ik denk dat dat het wordt

Over jurken gesproken. Dapper dat ze een jurk aantrekt, Lientje! Ik ben helemaal voor vrije keus, maar zou het toch ook een lastig proces vinden als het mijn eigen kind betrof. Omdat je inderdaad ook het kind zoals je het kende deels kwijtraakt. En de ‘confrontatie’ met de buitenwereld is helaas soms ook lastig.