Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Gele_Suikerspin schreef:
20-02-2020 14:19
Ja, die adviezen en wanneer naar de huisarts op thuisarts vind ik ook nooit kloppen in de praktijk. Terwijl mijn huisarts mij daar naar verwijst en als ik het dan opvolg, je nooit hoeft langs te komen.

Tip, als het over een paar dagen nog niet over is, weer bellen. Ze werken met een systeem, eerste keer bellen = aanzien/afwachten. Als je dan nog eens belt en wachten heeft niet geholpen mag je wellicht wel komen.

Succes! Ik heb wel goede ervaringen met tijmsiroop. En bij erge hoest flamucile. Het slijm hoest je daarmee makkelijker op, waardoor de boel wat schoner blijft.

Mijn tip is ook slijm niet doorslikken. Maar uit spugen. Artsen vinden dit ook onzin. Want komt via 2 verschillend buizen. Maar ik herstel toch echt beter als ik het slijm wat ik ophoest uitspuug. :facepalm: lekker verhaal

(kom niet op de namen van de 2 'buizen' in je keel.)
Ik vind die adviezen op thuisarts over het algemeen best logisch, ik heb vaak meer twijfels bij de adviezen van de assistentes hier. In het gesprek deed ze ook volop aannames en ze benadrukte heel erg dat de huisartsen heel erg druk zijn en ik ze hiermee niet lastig mag vallen :facepalm:

Ik ga inderdaad maar even fluimucil halen en kijk het nog maar even aan.
En in het kader van rariteiten. Net terug van revalidatie. Normaal komt de fysiotherapeut altijd even vragen hoe het gaat en zo. Ditmaal werd ik eigenlijk gewoon genegeerd :confused:
Ze zullen wel denken dat er geen eer meer te behalen valt aan me :P

Nou moet ik wel zeggen dat het merendeel behoorlijk de aandacht vraagt en trekt en ik juist heel rustig en stil mijn schema afwerk. Misschien viel ik wel niet op.
Lekker dan Lise. :@@:
Geen prettig idee zo.

:cheer: Fijne avond allemaal.
Lise volgens mij ben jij ook een heel rustig persoon, wat je zelf ook eigenlijk zegt.
Lientje, nu bij DWDD een stuk over ‘doe het zelf’ transgenders

(Mensen die in transitie gaan zonder begeleiding van een arts, vanwege de lange wachttijden)
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 19:29
Reden: Toevoeging
41.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeeel heel erg bedankt voor je super lieve kaartje :heart:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Het was net etenstijd voor de chins. Ik ben bij de herenhok, en Baby zat op de boomstam, ik zeg tegen hem, niet naar beneden springen, want had de schuif omhoog. En wat doet meneer de ondeugd, juist wel naar beneden springen, hij sprong zo in mijn armen. Dus ik zeg tegen hem, gekkie, wat had ik nou gezegt. Begint ie verontwaardigd te spartelen. Ik zei, blijf nou rustig dan kan ik je terug zetten.
Kohaku schreef:
20-02-2020 19:36
Kwebbeeel heel erg bedankt voor je super lieve kaartje :heart:

:heart:
Doro75 schreef:
20-02-2020 19:26
Lientje, nu bij DWDD een stuk over ‘doe het zelf’ transgenders

(Mensen die in transitie gaan zonder begeleiding van een arts, vanwege de lange wachttijden)
Oh wow, heftig. Niet gezien. (er is voetbal op :nut: )

Mijn buikpijn komt weer terug :( Ben ook wat misselijk nu. Ga maar op tijd naar bed. Hond is er al uitgeweest.

Hoop dat iedereen een goede nachtrust heeft :redrose:
Later is nu
Heb het gezien Doro.
Ik waarschuw oudste er al erg voor.

Nartjie, wat lief dat hij zo in je armen springt!

Pittig dagje op het werk.
Heb één man en één vrouw zelfstandig gedoucht. En nog twee vrouwen gewassen en aangekleed.
Begeleider liet me al snel alleen, die zei, ik zie het al, dit red je.
Ze had geen tijd vandaag helaas meer voor evaluatiegesprek( diverse hectische onverwachte problemen ) maar zei wel dat ik het voor iemand die geen zorgachtergrond heeft, het snel oppikte en dat ik er duidelijk plezier in had.
Bewoners waren druk, onvoorspelbaar en opstandig vandaag.
Dus best moe nu.

Zojuist ook nog 1,5 uur aan mijn huiswerk gezeten en nu zo maar mijn bed in.
Morgen ook werken. En ik voel me nog steeds niet 100 % .

Fijne avond nog allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mooi compliment Lientje!

@Dreamer, als het aanhoudt toch even aan de bel trekken hoor.
Wat goed Lientje :heart:
Kwebbel, ik ben het trouwens heel erg eens met wat je zei in het kaartje, zie je ook zo, weet je dat ook meteen! :bigkiss:

Ik ga echt door de grond van de pijn, straalt door van aanhechting schedel>ruggengraat > heupgewricht > knie >voet. Jezus dit is ff geleden hoor, zo erg.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
20-02-2020 21:57
Kwebbel, ik ben het trouwens heel erg eens met wat je zei in het kaartje, zie je ook zo, weet je dat ook meteen! :bigkiss:

Ik ga echt door de grond van de pijn, straalt door van aanhechting schedel>ruggengraat > heupgewricht > knie >voet. Jezus dit is ff geleden hoor, zo erg.

Je bent lief :lips: Dikke knuffel voor jou :heart:
Plafonddienst hier! Heb al een paar dagen alleen gelezen volgens mij.. :whoops:

Ik ben fysiek heel heel moe. Maar kan niet slapen dus. Maandag en dinsdag heb ik in de tuin gewerkt. Woensdag 1500 stappen gezet en vandaag was ik naar m’n maatschappelijk werkster gewandeld, half uur enkele loop zeg maar. Om erachter te komen dat ik niet had aangepast dat onze afspraak verzet was naar vrijdag. En ze was er dus ook niet om me thuis te brengen. Dus vandaag ook n uur gewandeld. En nu ben ik moe, en wil ik morgen niks. Maar heb ik dus die afspraak. En zaterdag ga ik ook naar m’n ouders om mijn moeders verjaardag te vieren.

R is bij de chirurg geweest. Zijn wond is echt dicht verklaard, nu is ie doorverwezen naar de dermatoloog (die is van de huid toch?) om laserbehandeling vergoed te krijgen.

Kan het nog steeds niet helemaal geloven..

En ik wil slapen maar iemand moet met een rubberen hamer langskomen..
Is de rubberen hamer nog langsgewest Yellow?
Wat fijn van R.! Na zoveel operaties dan toch nog. Hoe lang heeft hij het gehad?

Lise, misschien had de fysio het gewoon wel heel erg druk even. En dacht hij, Lise redt zich wel?

Kohaku, wat rot van de pijn. :hug:
Ik werd midden in een droom wakker. Gaaaap.
Het duurde heel even voor ik me realiseerde dat de wekker ging.
Zo weer werken en het gaat een pittig dagje worden. Dat weet ik nu al om diverse redenen.
Nou ja. We zien wel.
Ik ga gewoon rustig aan de slag en het zal vanzelf wel afkomen.
Succes Lientje.
Goedemorgen! :sun:

Ik heb over jullie/ons gedroomd vannacht. We waren op Schiermonnikoog. Ik had daar een huisje (I wish) maar sliep bij een vriendin. Geen idee waarom. Ik zou trouwens ook verhuizen, dus kon 'fijn' vast gaan inpakken/schoonmaken. Echt, dat dat me zelfs in m'n dromen achtervolgt :nope: Het waren trouwens voornamelijk boeken (lekker stoffig) dus dat zou dan weer wel kloppen.
In elk geval: Nartjie had haar Chins mee, allemaal, stond een hele rij hokken, en ik heb er ééntje geknuffeld!!!! (Nartjie, ik weet dat dit niet kan, maar het was een droom hè, dus dan kan het wel :) )
Verder dronken we steeds thee en zaten we aan zo'n grote stamtafel. Het was erg gezellig. Leuk jullie te ontmoeten :proud:

Ik heb dus een lange nacht gehad en ben nog steeds moe. Om half 10 ging ik slapen, om kwart voor 6 ging de wekker. Ondertussen gebruik ik nu pillen, neusspray én oogdruppels voor de hooikoorts en het is februari! Slaat gewoon nergens op. Heb ook last van m'n astma, wat ik normaal alleen in het seizoen heb, dat het gras bloeit. Dit belooft wat voor komend jaar. En dan zeggen ze ook nog dat je er overheen kunt groeien. :(

Sterkte vandaag Lientje. Goed zeg, dat het zo goed gaat met de bewoners. Ik geloof ook zo dat jij dat heel goed kunt :)

Wat een hoop gewandeld Yellow! En wat goed van R. z'n wond zeg.
Sterkte vandaag

En sterkte voor iedereen vandaag. Hier schijnt nu de zon, hoop dat dat zo blijft.
Later is nu
Haha ik droom ook weleens over jullie Dreamer.
Maar dan vooralsnog over Lientje, Kohaku en Lise :rofl:
Kwebbeltje91 schreef:
21-02-2020 08:28
Haha ik droom ook weleens over jullie Dreamer.
Maar dan vooralsnog over [...] en Lise :rofl:
Dat is meer een nachtmerrie hoor, als je over mij droomt :P

Ik droomde vannacht dat ik een badpak nodig had en ze ging passen.

Ik heb in het verleden een ganglion gehad op de basis van mijn vinger, nu doet diezelfde pees sinds gisteren pijn. En ik werd wakker met pijn in mijn knie. Mijn lijf is echt raar :facepalm:

Zo eerst even naar de apotheek voor een hoestmiddeltje en dan krijg ik bezoek van mijn tante.

@Yellow en R, wat een goed nieuws zeg! Met een laserbehandeling gaan ze het litteken aanpakken?
Hier ook plafond dienst gehad, om daarna 2x dezelfde nachtmerries te krijgen. Dit keer was ik aan het schoppen in mijn slaap. Dat merkte ik weer wel.
Vervelend Nartjie, nachtmerries :hug:
Later is nu
En ik kom weer eens binnenvallen (op een of andere manier lukt het niet om regelmatig te schrijven).

Toen ik in oktober/november kwam binnenvallen was ik net of bijna bij pre-operatief spreekuur. Toen hadden ze gezegd, 6-7 weken wachten tot operatie. Dat werden er 11. Gisteren hebben ze de elleboogzenuw omgelegd onder een spier aan de binnenzijde. Nu 3 weken sling, 6 wk niet tillen en afwachten wanneer ik echt weer vrij ben van de klachten van voor de operatie. Ik ben nooit helemaal pijnvrij geweest meer maar na de eerste operatie ging het een stuk beter, een tijdje.

Hopen dat dit uiteindelijk beter resultaat geeft.

De kinderen zijn even een paar dagen onder de pannen, zodat ik de eerste dagen echt even rustig aan kan doen. Gelukkig fijne hulp van mijn vriend, mijn moeder en een extra hh kunnen regelen. Nu oefenen in dingen uit handen geven 😁
Ik wens je een goed herstel, 5x5!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven