Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
1 broertje en 1 zusje. Mijn zusje was mee en die denkt er nu over na om zich te laten testen. Mijn broertje zei van het weekend dat ie zich niet ging voortplanten en risico’s zijn voor hem maar een pietsje hoger dan mannen zonder familiegeschiedenis dus ik weet niet of ie zich gaat laten testen.

Maar probeer wel in contact met mijn nicht te komen en ik bedenk net dat ik mijn moeders broer ook nog moet inlichten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hi. Ik leef nog, ik heb mezelf door de stress alsnog geen pijn gedaan. Ik heb voornamelijk met mijn knuffels onder mijn verzwaringdeken gelegen en gejankt.
Nog paar keer zo-nodig medicatie gehaald, thee gedronken en appel gegeten en verder muziek geluisterd. Lunch op mijn kamer gegeten want het was te veel.

Avond eten ging wel, daarna nog contactmoment gehad en gewandeld. Daarna nog ff YouTube gekeken.

Ik zat op de bank met mijn laptop en toen vroeg groepsgenootje of ze ff wat mocht vragen. Ik koptelefoon af, jahoor dat mag. 'Ik zag in een winkeltje een konijnen knuffeltje, en ik moest aan jou denken omdat het nu best zwaar is voor je, maar er zaten chocolaatjes bij en ik vroeg me af of je dat leuk of triggerend zou vinden'. Nou ik heb m'n ogen er bijna uit gehuild, zo lief dat ze daar zo gericht over denkt. Ik snotterde tussendoor, 'dan mag jij die chocolaatjes wel opeten' en toen moest ze heel hard lachen en toen kwam ze nog even naast me zitten met een arm om me heen en hebben we even tegen elkaar gezeten.

Ze zei ook dat het haar heel erg raakte hoe lastig ik het heb met eten, en dat ze niet wist of bovenstaande konijntje me juist zou opvrolijken of dat door de chocola het me juist heel erg kut zou laten voelen.

Het doet me oprecht zo goed dat iemand de tijd neemt om er op die manier over te denken, en ze zei ook dat ze ondertussen best wel om me begint te geven en toen moest ik weer al huilen dus ik heb genoeg gehuild voor deze week denk ik.

Soms vergeet ik wel eens dat er zulke mensen zijn in de wereld, en ik ben echt blij dat ik de overstap heb gemaakt van groep.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ah wat fijn om te lezen Kohaku :heart:
suzyqfive schreef:
18-02-2020 21:21
1 broertje en 1 zusje. Mijn zusje was mee en die denkt er nu over na om zich te laten testen. Mijn broertje zei van het weekend dat ie zich niet ging voortplanten en risico’s zijn voor hem maar een pietsje hoger dan mannen zonder familiegeschiedenis dus ik weet niet of ie zich gaat laten testen.

Maar probeer wel in contact met mijn nicht te komen en ik bedenk net dat ik mijn moeders broer ook nog moet inlichten.
Heftig. Het is hier wel ter sprake gekomen maar wij kwamen uiteindelijk toch niet in aanmerking voor onderzoek.
lise1985 schreef:
18-02-2020 21:47
Heftig. Het is hier wel ter sprake gekomen maar wij kwamen uiteindelijk toch niet in aanmerking voor onderzoek.

Maar het zit dan wel in de familie bij jou/jullie?
Kwebbeltje91 schreef:
18-02-2020 21:50
Maar het zit dan wel in de familie bij jou/jullie?
Er zijn wel een hoger dan gemiddeld aantal borstkankergevallen in de familie, aldus onze huisarts. Maar hoe het exact zat, heb ik niet meer zo paraat. Mijn huisarts adviseerde toen wel om jaarlijks een mammografie te laten maken, maar nadat het ziekenhuis elke keer moeilijk ging lopen doen over de röntgenstraling, heb ik het er maar bij gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Susy :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lise, het advies is nu om jaarlijks tot je 60e een mri te laten maken, juist omdat röntgen bij genetische borstkanker het kan triggeren. Daarna neemt de kans af en is het deels mri en deels mammo. En vanaf 75 niets meer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hier een goed gesprek gehad met de psycholoog. Deed mij wel goed. Voelde mij de laatste tijd steeds zo verdrietig.

Vannacht pas om 3uur in slaap gevallen :facepalm: ik hoorde serieus alweer de ochtend volgens. Die beginnen hier al vroeg te tetteren.

Verder mega nat geregend, het hagelde hier en daar zat ik net in. Deed ook nog pijn ook, die hagel tegen je gezicht.

Hopelijk slaap ik vannacht eerder.

En slapen jullie allen ook als roosjes :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Kohaku wat lief zoiets! Fijn dat iemand zo aan je denkt he :heart:

Suzy wat heftig allemaal, sterkte!

GS hoop dat je vannacht wat beter geslapen hebt. Ik ken die nachten dat je de vogels in de morgen alweer hoort. Erg vervelend.
Ah GS wat vervelend dat je je zo voelt. Fijn dat het gesprek met de psych hielp.
Alle reacties Link kopieren
GS hopelijk heb je vannacht beter geslapen?

Hier is man ziek thuisgekomen. Ik heb ze allemaal aangestoken :-[
Alleen jongste dochter ( nog) niet.

Daar ga ik vanmiddag mee de stad in.
Voel me nog niet helemaal fit maar goed.
Morgen weer werken. Ik hoop dat ik inmiddels resistent ben en niet wéér aangestoken word door de rest.
Zat er een beetje in natuurlijk.
Weinig weerstand door ineens zo vol er voor te gaan ( van 18 naar 32 uur werken en 8 uur school naast mijn standaard leven was wat heftig)
Gelukkig ben ik in maart wat minder ingeroosterd, kan ik wat bijkomen.

Ik vermoed dat ik zoveel ingeroosterd ben zodat de bewoners snel aan mijn gezicht kunnen wennen en vv.
Gaat beter worden. Eerste half jaar is altijd zwaar in een nieuwe baan. Daarna draai je meer op routine.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
suzyqfive schreef:
18-02-2020 22:49
Lise, het advies is nu om jaarlijks tot je 60e een mri te laten maken, juist omdat röntgen bij genetische borstkanker het kan triggeren. Daarna neemt de kans af en is het deels mri en deels mammo. En vanaf 75 niets meer.
Op een mri kunnen ze ook veel meer zien volgens mij?
Lientje mij hadden ze de eerste weken ook veel ingepland. Na een maandje ongeveer, werkte ik min of meer mijn contracturen. Alhoewel ze dat maar kort volhielden maar dat is een ander verhaal ;)
Het gaat lekker in je gezin dan zeg!
Nog geen half uur op pad geweest. Een paar foto's gemaakt en even langs de apotheek geweest. Het resultaat: twee voeten die voor de helft doof zijn :facepalm:
Ik vraag me toch af of er dan echt iets niet helemaal goed zit.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-02-2020 09:46
Op een mri kunnen ze ook veel meer zien volgens mij?
Ja, ook oksels ed. In de tietenpletter zie je alleen je borsten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hallokes,
Ik heb de puf niet om te reageren. Ik lees wel .
Een tijdje geleden was ik wat beter , en heb toen een kort fietstochtje gedaan .
Daar moet ik nu al dagen voor betalen . Pff ...

En ik zou zo graag hier schrijven , meedoen , maar het gaat even niet .

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft . :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jij ook sterkte sterrenwacht!

Ik heb morgen mijn eerste gesprek met mijn werkbegeleider én moet mensen kiezen om zelfstandig uit bed te halen en verzorgen.
Ik vind het moeilijk kiezen. Wil nu ook niet alleen de makkelijkste eruit kiezen.
Best spannend vind ik het.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
19-02-2020 12:33
Jij ook sterkte sterrenwacht!

Ik heb morgen mijn eerste gesprek met mijn werkbegeleider én moet mensen kiezen om zelfstandig uit bed te halen en verzorgen.
Ik vind het moeilijk kiezen. Wil nu ook niet alleen de makkelijkste eruit kiezen.
Best spannend vind ik het.
Lientje , sorry , een onnozele vraag , uit onwetendheid.

Iemand uit bed halen . Moet je die persoon dan ook dragen ?

Een verpleegkundige heeft mij ooit gezegd dat haar rug versleten was omdat ze patiënten uit bed moest tillen .
Ze had binnen het ziekenhuis een aanvraag gedaan voor een nieuwe functie.
Tegenwoordig zijn er tilliften Sterrenwacht ;)
:hug: voor iedereen!

Hier zieke kinderen in huis. Dat is wel heel gezellig, samen tv kijken enzo. Ik werk beneden, ook gezellig en het lukt verbazingwekkend goed. Zo zie je maar dat ze weer groter en zelfstandiger zijn.

Tussen man en mij gaat het verrassend beter. Het lijkt wel of het kwartje is gevallen. Hopelijk duurt het voort.
Wat goed doro!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen Doro.

Ben een beetje bezig om weer wat te ontspullen. Sommige mensen hebben het geduld om die spullen te verkopen. Ik niet. Het staat me dan ook meteen in de weg. Het gaat op de weggeefhoek (deels), dan is het snel weg.
Zoals de crosstrainer (geen fijne dus gebruik ik die niet, alleen die bij reva).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Fijn om te lezen Doro :)

Ik ga even een rondje wandelen. Het is prachtig weer hier en ik heb mezelf voorgenomen om elke dag een rondje te doen. Zo zonde om binnen te zitten nu :(
Heb gemaild naar dvk ivm met de reader. Ik mag het eerst zelf proberen met behulp van de bijgeleverde stappenplan. Lukt het dan niet, kan ik haar bellen.
Heb afspraak afgebeld vanochtend.

Hier veel aan het hoesten, piepen. Ook weer veel last van nek. Denk maar afspraak maken voordat ik sensor heb. Want mocht ik weer naar neuroloog moeten en ik moet dan weer evt in MRI dan moet de sensor af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven