Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Doro!
Niet fijn dat je kinderen ziek zijn natuurlijk maar dat met je man.

Sterrenwacht , nee hoor. Voor het zwaardere werk hebben we stilliggen tegenwoordig. Gewoon begeleiden, ondersteunen enz.
Gaat denk ik ook een deel om de bejegening en hoe ik reageer als er iemand dwars gaat liggen en niet mee wil werken.
En verder denk ik kijken hoe ver ik ben in zelfstandigheid.
Ik ben nu nog boventallig maar over 2 maanden moet ik het alleen gaan doen.

Nartjie, dat je daaraan denkt! Slim zeg! Om nu al een afspraak te regelen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Als stagiaire moet je toch altijd boventallig zijn?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-02-2020 16:26
Als stagiaire moet je toch altijd boventallig zijn?
Als BBL leerling ben je 3 maanden boventallig Suzy. Daarna tel je volwaardig mee.
Als stagiaire ( BOL) is het idd wel zo dat je altijd boventallig bent.
Maar voor mij als zij- instromer werken en leren geldt dat dus niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ah! Goed om te weten :thumbsup:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je lieve kaartje Hemke :heart:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik haat mijn nek op dit moment.
Zowel mijn nek als rug zijn een wedstrijdje aan het doen. Wie geeft de meeste pijn. Wil het wel uitschreeuwen, maar dat wil ik mijn chins niet aan doen.

Heb geprobeerd om afspraak te maken bij huisarts, maar zit zeker tot maandag propvol.
Alle reacties Link kopieren
Even een :hello: en een :hug:

Niet bijgelezen. Drukke en emotionele dag vandaag. Wel gezellig met m'n moeder uit eten geweest.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er schieten echt voortdurend allemaal vragen door mijn hoofd. Ik schrijf ze maar op. Sommige dingen kan ik prima online vinden en andere dingen met meer uitpluizen en samenvoegen en bij andere zaken zal ik de artsen moeten vragen want die zijn meer persoonlijk.
Ook een goede site (brca.nl) gevonden en een fb-groep.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku schreef:
19-02-2020 18:33
Bedankt voor je lieve kaartje Hemke :heart:
Heb je m’n kaartje nog gekregen Kohaku?


Allemaal een fijne dag. Ik ga 15 km wandelen. Ben benieuwd 😋

🎉💐💋
Wauw, goed bezig Tut! Veel plezier!

Hier alweer een slechte nacht achter de rug. De schoonmaakster is alweer bezig en vanmiddag revalidatie.

Jammer dat het alweer zo druilerig en grijs is buiten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ik heb een hele zware avond/nacht achter de rug.

Trigger
Paniek en chaos op de afdeling wat resulteerde in dat ik naar buiten moest om weg te komen van de angst, maar niet mocht omdat ze het niet vertrouwden. Alsnog er van door gegaan en kwamen na een uur, toen ik echt net weer terug was, pas er achter dat ik er niet was, dus tja.. Was hele erg onderbezet gisteren qua verpleging.

Daarna nog ff los gegaan jammer genoeg, zit weer lekker ingezwachteld en had dat hele ervandoor gaan niet eens hoeven doen want de spanning was alsnog kei hoog..

En vanochtend komen ze ineens met een stelling binnen, in de woonkamer, om lampen op te hangen om 9 uur, waar niemand iets van wist en wat heel veel herrie maakt (stelling vooral) dus ik zit nu in een spreekkamer met mijn laptop en het licht uit.

Vandaag heeft mijn behandelaar een gesprek met ES behandelaar (zonder mij maar toch) , en morgen moet ik naar psychiater. Te veel en te druk..
Gisteren dan eindelijk naar psycholoog geweest, ook heel moeilijk gesprek wat veel trauma weer ophaalde..
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat veel tegelijk Kohaku :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Kohaku :hug:
Hoop dat je vandaag een beetje rust krijgt en vindt :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel pijn rechts onderin de buik. Ik denk dat er weer eens een ei springt :jump: Meeste pijn lijkt op zich voorbij, vanmorgen liep ik echt krom.
Verder ook veel pijn. En moe. En.. nouja.. dat.

Hoop dat iedereen een beetje een fijne dag heeft :sun:
Lekker wandelen Tut!
Later is nu
Dreamer schreef:
20-02-2020 09:37
Ik heb heel veel pijn rechts onderin de buik. Ik denk dat er weer eens een ei springt :jump: Meeste pijn lijkt op zich voorbij, vanmorgen liep ik echt krom.
Verder ook veel pijn. En moe. En.. nouja.. dat.

Hoop dat iedereen een beetje een fijne dag heeft :sun:
Lekker wandelen Tut!
Heb je je appendix nog? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij de lees ook een kop "verkort je werkdag, zo ben je in 4 uur even productief als in 8 uur" Zal ik dit mijn werkgever maar voorstellen? Minder werken, zelfde loon, want net zo productief? :rofl:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-02-2020 09:38
Heb je je appendix nog? ;-)

Ja, maar dat is het niet. Ik heb dit vaker. Ook al eens halve dag voor in ziekenhuis gezeten, diverse onderzoeken gehad. Appendix zit er rustig te zitten, geen probleem. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Tut, wat een stuk 15 km! Is het wel lekker weer daar? Hier regent het.

Word hopelijk vandaag teruggebeld door huisarts. Die zou overleggen met de reumatoloog. Kijken of er toch een aangepast revalidatietraject is in het ziekenhuis. De huisarts weet het inmiddels qua medicatie ook niet meer. Op alles reageer ik met enorm veel bijwerkingen.
Misschien dat de reumatoloog nog wat weet

Morgen intake bij nieuwe fysio. Eens zien of zij nog wat nieuws weet.

Zo even boodschappen doen, zien we de buitenwereld ook nog eens ;-D
Hopelijk heeft de reumatoloog nog goede ideeën dan enb!

@Dreamer, mooi zo ;-)
Toch bijzonder dat een site, geschreven door huisartsen, meldt dat zelfzorgmiddelen bij hoest niet helpen en je vooral de huisarts moet bellen als je hoest na drie weken niet over is en je er benauwd bij bent, en de assistente toch zegt dat je vooral een zelfzorgmiddel moet gebruiken en vooral niet moet bellen want de huisarts gaat er toch niks tegen doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, dat is inderdaad vervelend, Lise.

Mijn huisarts zei ooit wel dat zuigen op iets, al is het een steentje, al helpt (bij kriebelhoest dan) En honing. Mijn vader raadde me ooit whisky aan. Ik was 12 :proud:
Mijn jongste kreeg ooit hoestdrank met codeïne, dus er wordt echt wel wat gegeven. Gewoon nog een keer bellen, dat je het geen afdoende antwoord vindt een optie?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-02-2020 13:24
Toch bijzonder dat een site, geschreven door huisartsen, meldt dat zelfzorgmiddelen bij hoest niet helpen en je vooral de huisarts moet bellen als je hoest na drie weken niet over is en je er benauwd bij bent, en de assistente toch zegt dat je vooral een zelfzorgmiddel moet gebruiken en vooral niet moet bellen want de huisarts gaat er toch niks tegen doen.
Ja, die adviezen en wanneer naar de huisarts op thuisarts vind ik ook nooit kloppen in de praktijk. Terwijl mijn huisarts mij daar naar verwijst en als ik het dan opvolg, je nooit hoeft langs te komen.

Tip, als het over een paar dagen nog niet over is, weer bellen. Ze werken met een systeem, eerste keer bellen = aanzien/afwachten. Als je dan nog eens belt en wachten heeft niet geholpen mag je wellicht wel komen.

Succes! Ik heb wel goede ervaringen met tijmsiroop. En bij erge hoest flamucile. Het slijm hoest je daarmee makkelijker op, waardoor de boel wat schoner blijft.

Mijn tip is ook slijm niet doorslikken. Maar uit spugen. Artsen vinden dit ook onzin. Want komt via 2 verschillend buizen. Maar ik herstel toch echt beter als ik het slijm wat ik ophoest uitspuug. :facepalm: lekker verhaal

(kom niet op de namen van de 2 'buizen' in je keel.)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren goed geslapen. Wel heel diep! Dan word ik gedesoriënteerd en met hoofdpijn wakker.
De dag vloog voorbij. Wat in huis gerommeld en wat klusjes in huis gedaan. Beetje 'manie' achtig. Niet kunnen stoppen, als was het nu opzich wel relaxt. Soms heb ik het ook en dan volet het gespannen en iets dwangmatig. Moeilijk te stoppen.

Vannacht weer minder geslapen. 1 van mijn buren heeft ineens een klok. Dus elk uur en half uur gaat dat ding af. Ik hou er niet van. Sowieso word ik dan als ik net begin te slapen van alles wakker. Ook weer mijn verschrikkelijke droom gehad. Een indringer in mijn mijn huis. Maar ik ben dan nog duf en slaperig en zwak, dus ik kan hem niet goed zien en mezelf beschermen, verschrikkelijk! Hij loopt dan gewoon in mijn huis. En krijgt mijn voordeur en raam open. Iemand een idee wat dit betekent? Zal er zelf ook eens op Googlen. Het voelt levens echt. Alsof er echt iemand was. Creapy!

Erg buikpijn de laaste tijd. Ik denk toch meer aan spastische darm (dit had ik als kind en puber ook) Ik heb nu ontdekt dat het misschien soja is. Want ik had Koekjes en buikpijn daarna, net gekeken en zit inderdaad soja in. Ik vermoede al dat ik hier niet goed tegen kan. Ook in mijn maaltijden zit soja. Als ik te veel eet van dingen die mijn darmen irriteren krijg ik last. En aangezien ze tegenwoordig overal soja in proppen, kan dit best de oorzaak zijn. Even in de gaten houden. Het is namelijk echt alsof er iemand in mijn darm knijpt.
Vanochtend met zoon bij de ha geweest. Hij is toch wel erg lang heel ziek en de koorts blijft maar hoog.

Op zich wilde ik het wellicht nog wel een dag aankijken, maar omdat dat ook het standaard antwoord is van een huisarts, ben ik vandaag maar alvast gegaan.

En jawel, we moeten het nog een dag aankijken.

Maar ik weet zeker dat we het anders het weekend hadden moeten aankijken.

Thijmsiroop helpt hier ook goed tegen vastzittend slijm.
Dreamer schreef:
20-02-2020 14:06
Oh bah, dat is inderdaad vervelend, Lise.

Mijn huisarts zei ooit wel dat zuigen op iets, al is het een steentje, al helpt (bij kriebelhoest dan) En honing. Mijn vader raadde me ooit whisky aan. Ik was 12 :proud:
Mijn jongste kreeg ooit hoestdrank met codeïne, dus er wordt echt wel wat gegeven. Gewoon nog een keer bellen, dat je het geen afdoende antwoord vindt een optie?
Het was ook echt een raar gesprek, want ze deed allemaal aannames. Zo zei ze dat ik in elk geval geen astma heb. Kijk even in mijn dossier, zou ik zeggen.
Haar conclusie was dat ik griep heb. Als ik iets NIET heb, is het wel griep :facepalm:

Maar ze belde nog terug dat ze overlegd had en omdat ik niet benauwd was volgens haar, hoefde ik niet langs te komen. Eh, ik was dus juist wel benauwd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven