Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, zijn ook mooi zonnebloemen. Ik werk ook graag in de tuin. Vandaag die moesbak leeggemaakt en gevuld met potgrond. Er staat al een courgette plantje en bosbessen(vast) in. De rest moet nog even wachten ivm eventuele vorst.

Oh zo werkt dimondpainting. Ik ben nooit zo op de hoogte van nieuwe rages/tends enzo. Heb ook nog nooit een podcast geluisterd ofzo.
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 26-04-2020 23:26
Reden: Typefout
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
26-04-2020 21:51
Let ajb op met foto’s op een dvd als back up. Een dvd kan veel sneller ‘vergaan’ dan mensen denken. Dat restaureer je ook niet zomaar.

Beter is op een externe harde schijf of in de cloud inderdaad.
Ja, weet ik. Maar ik moest ze sowieso eerst op een dvd zetten om ze op mijn andere laptop over te zetten.
Ik ken heel veel mensen die hun externe hdd vrij snel stuk hadden dus erg betrouwbaar vind ik die ook niet. Ik heb er wel een van 8jr oud en daar staat ook nog het eea op. Het blijft ook een mechanisch ding natuurlijk. Op dit moment vind ik de cloud het veiligst. Had ze ook al in dropbox staan een paar jaar maar dat abonnement heb ik gestopt. Ik ben bezig met overzetten naar iCloud. Ik heb alles Apple en om nou en iCloud en dropbox te hebben vond ik wat overdreven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nu hopen dat de eendjes het bolletje pitjes niet opeten 😬.

Koningsdag vandaag. Tsja... al die digitale kleedjes vind ik een beetje onzinnig eigenlijk. Wel een goed excuus voor tompoucen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik liep om negen uur in de Jumbo en geen oranje tompouce of oranje jumbobol meer te krijgen. :O
Ik dacht dat ik vroeg was maar blijkbaar is er toen ze om 8 uur opengingen een stormloop geweest.

Ook het gebakschap was nagenoeg leeg
Er stonden nog wel 12 mini petit fourtjes voor 10 euro maar dat voegt d ik toch het geld niet waard, hoewel ze er wel lekker uitzagen hoor.
Maar van die hap slik weg dingen voor zoveel geld , daar ben ik dan toch weer te zuinig voor.
Toen maar een halve vlaai meegenomen voor 3 euro.
Daar haal ik wel 5 punten uit, hebben we toch wat bij de koffie.

Zitten jullie allemaal al klaar in de tuin voor het zingen van het Wilhelmus? :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nankurunaisa schreef:
26-04-2020 20:36
Lekker hoor fietsen Lise. Goed dat je in beweging blijft. Fietsen lukt mij tegenwoordig niet meer zo goed. Heb de fietsen vandaag ook op marktplaats gezet haha. Ik denk dat ik ga sparen voor een electrische.

We hebben vandaag een start gemaakt aan de garage. Veel op marktplaats gezet, maar kom toch nooit wat kwijt.

Wat hebben jullie allemaal voor een hobby's ter ontspanning en bezigheidstherapie 😝? Ik zag wel eens iets langskomen over dimondpainting, maar tekenen en schilderen kan ik dus echt niet. Boeken lezen heb ik de rust de laatste tijd niet voor en vaak last ván hoofdpijn.
Ik heb anderhalf jaar geleden een elektrische fiets gekocht, op een gewone fiets kan ik ook niet meer fietsen. Ik mis er de kracht voor en het zet teveel druk op mijn wervelkolom.

Over hobby's, ik fotografeer. Dat deed ik voorheen ook beroepsmatig maar nu dus alleen nog voor de hobby. En ik lees veel.
Doro75 schreef:
26-04-2020 21:51
Let ajb op met foto’s op een dvd als back up. Een dvd kan veel sneller ‘vergaan’ dan mensen denken. Dat restaureer je ook niet zomaar.

Beter is op een externe harde schijf of in de cloud inderdaad.
Je bent me net voor.

Cloudopslag is inderdaad het beste. Verder heb ik alles op externe HD's staan, liefst nog SSD's.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter zei al dat het van het weekend erg snel ging met de tompoucen en oranjebollen. Wij gaan straks naar vriend en dan wilde ik even via de Hema. Ik zie wel of ze dan nog tompoucen hebben 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goedemorgen,

Wij gaan om half elf met de hele familie, of een deel daarvan in elk geval, virtueel een oranjetompouce eten met oma. Normaal gaan man en ik er elke koningsdag heen op de koffie, maar dat gaat nu niet. Dus we vonden dit wel een mooie oplossing.

Vanmiddag nog even een rondje buiten doen samen en dan is het wel weer mooi geweest. Morgen bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Lise! Ik zal zo m'n moeder eens bellen. Haar whatsapp doet het weer eens niet. Dan heeft ze per ongeluk wat uitgezet.

Nanku, zonnebloemen zijn inderdaad erg mooi, maar het is me nog nooit gelukt ze op te kweken. Het kan ook zijn dat de slakken ze opeten, zodra ze uit de grond zijn. Ik heb nu dus verschillende manieren gevonden om ze te proberen op te kweken, we gaan het zien.
Ik had overigens 1x een zonnebloem in de tuin, dat jaar had ik niets gezaaid. :nut:
(maar het jaar ervoor had ik wel uitgebloeide zonnebloemen mee van de schooltuintjes)

Ik hoor een draaiorgel O_o

"Iemand" had op facebook gedeeld dat het inderdaad gaat regenen de komende dagen. En hoewel ik een hekel heb aan regen, zie ik wel dat het nodig is. Bovendien zouden een paar dagen géén tranende ogen ook wel eens leuk zijn. Maar 1 of 2 dagen regen is wat mij betreft genoeg (waar kan ik dit indienen?)

Mijn man vertelde dat er ergens bij een bakker in den Lande een rij van 100 mensen had gestaan voor tompouces :O
Echt, als ik daar kom als nr. 95 (of 20, oké, zoveel geduld heb ik niet) dan denk ik "Och, volgende week zijn ze ook lekker"> Wat een heisa zeg! Man wilde ook 'even snel' iets halen bij de bouwmarkt. Daar stond voor 10 uur al een rij, hij is weer weggegaan.

Maar goed, voor iedereen die te laat bij de schappen was vandaag:
Afbeelding
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Druk weekend gehad, kinderen ,kleinkinderen zijn voor het laatst in dit huis geweest.
Had was gezellig, wel afstand houden, maar gelukkig,de zon scheen, tuin is groot,wat wil een mens nog meer.
Gisteren genikst, helemaal genikst, in de tuin,lezen, gewoon een time-out .
Voor een half uur terug,zag ik een hele lange rij mensen staan wachten; bij de warme bakker.
Pas nu valt het kwartje, oranje tompoezen en de bakker opent om 12 uur.

Ik zap, wat zie ik “ zeg eens Aaa” op d tv.

Fijne dag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand van jullie of Facebook de vertaalfunctie heeft uit geschakeld ?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, Hemke, daar let ik nooit op.

Wat fijn dat het zulk mooi weer was, dat iedereen op afstand langs kon komen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
27-04-2020 12:22
Weet iemand van jullie of Facebook de vertaalfunctie heeft uit geschakeld ?
Gisteren nog niet bij mijn weten

Dreamer, dat was in Gouda, die lange rij voor de bakker.

Hier is het nu best lekker weer, heb een was buiten en ga zo de tweede ophangen. Gelijk even bed afgehaald, kan dat straks zó van de lijn er weer op.
Moeder nog ff gebeld, vandaag zou mijn vader jarig geweest zijn.
Muntje viel pas laat bij me, ik was de hele ochtend al zo emotioneel maar snapte even niet waarom..
Tot mijn moeder zei , ik ga zo ff bloemen snijden uit de tuin voor bij je vaders foto.
O jaaaa :facepalm:
Nu begrijp ik ook waar dat verdrietige gevoel vandaan komt vandaag, mijn onderbewustzijn werkt beter dan mijn bewuste brein blijkbaar.

Verder aan het puzzelen, rekenen en schuiven geweest met onze financiën, man werkt minder Nu dus minder inkomsten. Ik kom liever niet aan ons kleine buffertje maar het is even een uitdaging momenteel.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Emotionele dag dus, Lientje :hug:
Later is nu
Sterkte Lientje.
Sterkte Lientje :hug:
Sterkte Lientje!

Ik heb totaal geen feestelijk gevoel vandaag. Ook niks voor bij de koffie, niet aan gedacht. Ik zou er echt niet voor in de rij gaan staan overigens, dan denk ik, net als Dreamer, dat ze volgende week ook lekker zijn.

Wij hebben onze kinderen en kleinkinderen al zes weken niet gezien, begint nu toch wel lang te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap mijn ouders niet... reizen het hele land door voor dingen van marktplaats maar vervolgens willen ze geen visite ontvangen. Maar gaan ze wel met de buren eten. 🤪.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en vertalen staat idd uit gelukkig.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Suzy , ik heb dat ook met veel mensen. Dat ik denk, waarom n :flirting: ou? Rare gedachtenkronkels soms.

Ik heb met man een rondje gereden. En bij een boerenstalletje langs de weg in de polder nog een paar kg stoofperen op de kop weten te tikken. :yes:
Heerlijk.
Zaterdag stoofpeertjes dus.

Het was erg druk met heel veel fietsers en wandelaars overigens. Wel zo te zien vnl allemaal gezinnen of stelletjes. Onderlinge afstand over het algemeen wel 1 ,5 meter toch.

Nu is de zon weg. En trekt de bewolking aan. Maar mijn was is droog. Dus zo nog even het bed opmaken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wij hebben een leuk rondje gedaan maar nu wel behoorlijke rug- en zenuwpijn. Dat laatste in mijn been. Ik hoop echt dat ze op korte termijn een zenuwblokkade gaan zetten want het is echt doorbijten dit.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-04-2020 17:42
Wij hebben een leuk rondje gedaan maar nu wel behoorlijke rug- en zenuwpijn. Dat laatste in mijn been. Ik hoop echt dat ze op korte termijn een zenuwblokkade gaan zetten want het is echt doorbijten dit.
Wanneer is er weer contact met het ziekenhuis Lise? En is dat weer alleen telefonisch of kan je echt fysiek heen?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
27-04-2020 17:46
Wanneer is er weer contact met het ziekenhuis Lise? En is dat weer alleen telefonisch of kan je echt fysiek heen?
1 mei telefonische afspraak met de anesthesioloog.
Alle reacties Link kopieren
Mmm. Weer telefonisch dus.
Ik heb dan altijd het idee dat je de ernst van de zaak minder goed kan overbrengen. Bij mij dan hè.
Misschien is dat bij jou wel anders hoor.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
27-04-2020 19:15
Mmm. Weer telefonisch dus.
Ik heb dan altijd het idee dat je de ernst van de zaak minder goed kan overbrengen. Bij mij dan hè.
Misschien is dat bij jou wel anders hoor.
Ik ben daar ook bang voor. Man denkt dat ze het wel serieus nemen en is er wel gerust op. Ik vertrouw het niet helemaal nadat ze me, ondanks de spoedverwijzing, toch op de wachtlijst tot na de coronacrisis hadden gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven