Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste heeft een huis toegewezen gekregen met z'n vriend :cheer: Eindelijk bij de (schoon)ouders weg. Ze verhuizen binnen een maand! Nieuwbouw. Zo blij voor ze. Zo balen dat we er niet heen kunnen.

Suzy, dat klinkt inderdaad gek, van je ouders.

Lise, wat vervelend toch, die pijn. :(

Ik heb vandaag echt heel weinig gedaan. Was wel lekker. Heel even getekend, maar het werd niet wat ik wilde, dus toen weer weggelegd.
Later is nu
Wow Dreamer, dat is fijn voor ze!
Alle reacties Link kopieren
Wauw super voor ze! Wanneer mogen ze er in?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Suzy, binnen een maand. Kan dus volgende week zijn of over 4 weken.

Goedemorgen iedereen :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Dreamer!
Dat is nog redelijk snel naar Nederlandse begrippen toch?
Of stond zijn vriend al lang ingeschreven daar?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat fijn Dreamer, gefeliciteerd!
Goedemorgen,

Ik werd wakker met flinke rugpijn, niet zo gek na gisteren, dus ik ben maar wat langer blijven liggen.
Straks even horen of de bloeduitslagen al binnen zijn en ik moet nog even naar de apotheek. Als de uitslag binnen is even een afspraak maken bij de aio. Hopelijk kan dat nog deze week.
En verder maar een rustige dag van maken.
Dreamer, wat fijn voor oudste en vriend!

Goedemorgen allemaal. Ik hoop dat het vandaag goed gaat regenen. Niet voor mij, want meer rugpijn, maar voor de tuin. De mussen vinden mijn tuin momenteel heerlijk als zandbad. Dat is wel heel grappig.
Alle reacties Link kopieren
Lise , sterkte maar weer vandaag dan.

Moyrrie, hier wordt de komende dagen flink regen verwacht.
Als ik buienradar moet geloven begint het hier over zo'n 2 uur al behoorlijk te hozen.
Maar jij zit natuurlijk in een heel ander deel van het land.

Ik hoor dat ze proef gaan draaien met mondjesmaat bezoek toelaten in het verzorgingshuis.
Hoewel ik de maatregelen snap en van collega's weet hoe heftig het is als er binnen een maand je halve afdeling overlijdt, zou ik er toch blij mee zijn.
De kwaliteit van leven van onze bewoners is stevig afgenomen, en wat stelt kwantiteit dan nog voor?

Mensen met dementie snappen gewoon niet dat ze hun familie opeens niet meer zien, dat ze niet meer een rondje om het huis mogen lopen, waarom is dit vragen ze wanhopig en huilend? Je legt het uit, maar een kwartier later komt dezelfde vraag weer terug.
De doodswensen vliegen me soms om de oren, kom op, die mensen zijn dik in de 90, die zijn geen gevaar voor de capaciteit van de ic.
Letterlijk hoor je in een helder moment: ik ga liever dood aan Corona dan aan eenzaamheid.
En ik snap het.

Maar dit hardop zeggen, tsja, dat is blijkbaar not done als je zelf in de zorg werkt.
Dus zwijg ik maar.
Maar ik begrijp " mijn " bewoners echt goed. Vind het erg verdrietig allemaal.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Geen Helicobacter aangetroffen in het bloed. Dan rest toch de vraag waar die maagpijn wel vandaan komt.
Heb morgen een afspraak bij de huisarts.
Lientje, ik vind dit ook. Ik vind het heel verdrietig voor deze mensen. Ik ben heel blij dat mijn moeder thuis woont. Ik zie haar bijna elke dag, en ze loopt elke dag een rondje door het blok. Ze snapt niet waarom ons hele leven overhoop ligt door een griepje. Ik krijg haar de ernst niet uitgelegd.
Lise, dat is goed nieuws en geen goed nieuws. Je snapt me wel, denk ik.
en nu? Stoppen met alle medicatie? Ik heb hier ook over nagedacht, omdat het bij mij mijn darmen zijn. Ik heb het (nog) niet gedaan, omdat je me zonder pijnstilling en ad op kunt vegen en af mag voeren, ben ik bang.
Moyrrie- schreef:
28-04-2020 10:14
Lise, dat is goed nieuws en geen goed nieuws. Je snapt me wel, denk ik.
en nu? Stoppen met alle medicatie? Ik heb hier ook over nagedacht, omdat het bij mij mijn darmen zijn. Ik heb het (nog) niet gedaan, omdat je me zonder pijnstilling en ad op kunt vegen en af mag voeren, ben ik bang.
Stoppen met pijnmedicatie is geen optie bij mij. Stoppen met maagbeschermers was die twee weken ook al een verschrikking. Tramadol is normaal geen veroorzaker van maagklachten, maar anderzijds is de hoeveelheid medicatie die ik slik sowieso wel een belasting. Maar ik ben geen arts.
Ik heb vrijdag die afspraak met de anesthesioloog dus ik laat de pijnmedicatie aan hem over. Waar de huisarts zich dan over mag buigen is een oplossing voor de maagklachten.

Zijn jouw darmen al eens onderzocht? Het zit mij inmiddels wel een beetje dwars dat er nauwelijks maagonderzoek gedaan is.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig niet die nare bacterie.

Misschien Een bezoek aan een homeopaat? Die kijken veel meer naar het lichaam als een systeem dan de huisarts.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lise, ik heb een coloscopie gehad. Er zijn toen microscopische ontstekingen gevonden. Ik heb verschillende ontstekingsremmers gehad, maar mijn darmen reageren er nauwelijks op.
suzyqfive schreef:
28-04-2020 10:45
Gelukkig niet die nare bacterie.

Misschien Een bezoek aan een homeopaat? Die kijken veel meer naar het lichaam als een systeem dan de huisarts.
Daar heb je gelijk in, maar ik heb tot op heden altijd mijn twijfels gehad bij homeopathie en alternatieve geneeswijzen. Nergens op gebaseerd overigens, dus dat ligt volledig aan mij. Eerst maar eens horen waar de huisarts morgen mee komt.
Moyrrie- schreef:
28-04-2020 11:41
Lise, ik heb een coloscopie gehad. Er zijn toen microscopische ontstekingen gevonden. Ik heb verschillende ontstekingsremmers gehad, maar mijn darmen reageren er nauwelijks op.
Lijkt me ook lastig.

Ik ben benieuwd waar de huisarts morgen mee komt.
Dreamer schreef:
25-04-2020 12:21
Sterrenwacht, alles goed met je?

Ik zie je af en toe langskomen bij napraat, maar dan scheld je alleen en ben je weer weg @(
Hallo Dreamer , het gaat niet goed me me , dat heb je goed gezien .
Op napraat kan mijn gedrag echt niet door de beugel .
Er zit daar een forumster die op mij werkt als een rode lap op een stier .
In een bepaald topic had ik eens gewoon geantwoord en toen werd ik afgebroken door haar tot op de grond .
Dan word ik een heks .
Ik denk er sterk over niet meer te reageren in gelijk welk topic .
Sommige mensen halen het slechtste in mij naar boven .
Sinds ik chronisch pijnpatiënt ben geworden, laat ik mij door niemand meer doen .
Als iemand op mijn tenen trapt , kan die oorlog krijgen .
Het kan mij ook niets schelen dat ik een ban krijg .
Het forum is voor mij niet zo belangrijk.
Ik merk dat ik minder en minder reageer .
De keiharde kritiek en het belachelijk maken van mensen die een topic openen is niet aan mij besteed .
Voor mijn eigen goed is het beter dat ik gewoon lees en niet meer reageer of advies geef .
Van nature ben ik een empathisch, meelevend persoon .
Maar er is iets veranderd in mij .
Voor mensen die dat niet zijn , de harde kern van de maatschappij , ben ik steenhard geworden .
Misschien heb je gezien dat ik veel reacties, die ik zelf ongepast vond , heb weggehaald.

Ik vind het lief van je dat je naar mij informeert zonder mij te veroordelen .
🌸🌷
lientje69 schreef:
25-04-2020 18:30
:O
Onze sterrenwacht?
Ja Lientje , deze sterrenwacht .
Ik heb op Dreamer haar bericht uitleg gegeven.
Maar dat praat het nog niet goed .
Groetjes voor iedereen 🌺🌹🌷
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 16:16
Reden: Herkenning
94.39% gewijzigd
Sterrenwacht007 schreef:
28-04-2020 13:43
Ja Lientje , deze sterrenwacht .
Ik heb op Dreamer haar bericht uitleg gegeven.
Maar dat praat het nog niet goed .
Ik wil nog even zeggen dat ik bepaalde forumsters onder de negeerknop heb gezet .
Geeft meer rust .
Wat een nare situatie Sterrenwacht :(
Sterrenwacht: ik vind het echt een rotsituatie voor je, :hug: Ik hoop dat jullie snel terug kunnen.
In dit topic kun je wel veilig meeschrijven.

Lise: wat vervelend dat ze niets kunnen vinden. Soms hoop je echt dat er wel iets is. Iets waar een oplossing voor is.

Ik vind het ook vreselijk voor al die oudjes die ineens totaal geïsoleerd in een verpleeghuis zitten. Ik begrijp het wel maar als zo je leven moet eindigen..
Mijn tante van 93 zit er ook zo bij, angstig en verward volgens het zorgdossier. Want dat mag je wel inzien bij de balie en dan kun je niks.
@cesium, ik had dit eigenlijk wel verwacht. Hopelijk dat er met medicatie nog iets gedaan kan worden. Ik slik geen dingen die weggelaten kunnen worden, wellicht is er wel een alternatief.
Volgende stap is dan de pijnmedicatie bespreken met de anesthesioloog vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot sterrenwacht. Soms is het idd beter om bepaalde mensen onder de negeer te zetten, ik heb dat ook eens gedaan met iemand die continu aan het zuigen was. Werd daar ook mega kriegel van, terwijl ik normaal een heel lief en rustig persoon ben. Sommige mensen triggeren je gewoon. Zeker als je niet lekker in je vel zit. Ik hoop oprecht dat de situatie snel verbetert voor je. :hug:
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 15:22
0.13% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven