Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al de hele dag met huiswerk bezig, gaat op zich prima (loop weer eens voor) en ben nu een begrippenlijst aan het maken voor de toets zodat ik deze uit mijn hoofd kan leren. IK moet denk ik nog een half uurtje nu, en heb zó geen zin meer. Dat is dom. Moet het gewoon afronden, dan kan ik alles rustig wegleggen. Maar ja, soms ben je er gewoon even klaar mee.
Nu is dus zo'n moment.
Het regent hier overigens al vanaf 10 uur vanmorgen aaneengesloten, ik moet nog een kaart wegbrengen naar de brievenbus en de dieren van een vriendin die op vakantie is verzorgen. Het trekt me niet om naar buiten te gaan. Over twee uur wordt de brievenbus geleegd, dus ik kan nog even moed verzamelen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
28-04-2020 09:12
Gefeliciteerd Dreamer!
Dat is nog redelijk snel naar Nederlandse begrippen toch?
Of stond zijn vriend al lang ingeschreven daar?
Oudste woont nu 1,5 jaar in Londen. Reden dat het nu 'ineens' kon, is dat de ouders hebben gezegd dat ze eruit moeten (voor de urgentie hoor) Ouders zijn ook op zoek naar andere woonruimte. Het zijn aangepaste woningen, die gaan natuurlijk met andere wachtlijsten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterrenwacht, wat een vervelende situatie. Sterkte :hug:

lise, wat dubbel. Geen bacterie gevonden en wat nu :(

Sterkte Lientje, met dat laatste stukje huiswerk. Misschien even kopje koffie doen?
Hier nog steeds geen hoosbui. Beetje gedruppel. Voor de tuin zou meer regen goed zijn, ik ben er nu al zat van dat ik niet buiten kan zitten :D

We hebben een nieuwe bank voor in de tuin, staat onder overkapping. Zou ik nu graag op zitten, maar koud.
Later is nu
Dreamer schreef:
28-04-2020 15:28


lise, wat dubbel. Geen bacterie gevonden en wat nu :(
Daar mag de huisarts morgen antwoord op geven.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad vervelend trouwens voor die oudere mensen. Ik heb me ook wel afgevraagd wat erger is. Maar het gaat niet alleen om die oudere mensen. Als er corona in zo'n huis komt, is er ook meer kans op besmetting van personeel. En op de IC's liggen juist géén oudere mensen, heb ik begrepen, maar mensen van mijn/onze leeftijd.
het is lastig hoor Mijn man heeft van de week weer opgetreden, buiten bij een huis. Dan zie je op filmpjes de mensen zelf en het personeel dicht bij elkaar. Als daar iemand besmet raakt, raakt dat ook gelijk iedereen, denk ik. En dan is zo'n huis ineens de haard, waar de hele omgeving door besmet raakt, als je wel meer bezoek toelaat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-04-2020 15:31
Daar mag de huisarts morgen antwoord op geven.

Ik duim dat hij wat vindt. Of een oplossing cq idee heeft. Maar simpel is de oplossing natuurlijk al niet meer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat de huisarts kan helpen Lise.

Ik ben klaar! :cheer:
Voor vandaag dan.
Ik ga de boel opruimen, wasje vouwen en eten koken. Tussendoor nog even naar brievenbus en huis vriendin, ik wacht tot het droog is. Volgens buienradar over een uurtje, i hope so.
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 16:46
0.19% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nare situatie, Sterrewacht

Ben benieuwd wat de huisarts zegt morgen, Lise

Dreamer, wat fijn dat zoon een huis toegewezen heeft gekregen!

Even een :hug: voor de rest
Lieve Lise ,
Ik hoop dat de huisarts echt wat voor jou kan betekenen .
Je hebt de laatste tijd al genoeg afgezien .

Laatst geleden las ik toevallig een oud topic.
Daarin vertelde je hoe hard je je best deed om te verbeteren.
Alle dagen oefeningen doen enzo ....
Het was of ik mijn eigen verhaal las .

En dan nu ...
Hebben al die inspanningen baat gehad ?
Dat is iets wat ik mij voor mijzelf dikwijls afvraag .

Ook ik deed elke dag rugversterkende oefeningen en kijk nu ...
Ik ben niet vooruit gegaan, maar drastisch achteruit.
Dus ik doe ze niet meer.
Ook omdat het niet meer gaat.
Oefeningen doen pijn! En niet zo’n beetje ook .
Wat heeft het nut ervan dan ?

Bedankt iedereen voor het begrip .
Lientje , Cesium , Lise ,Dreamer , Lise , Doro 🌺🌹❤️En als ik iemand vergeten ben .
Alle reacties Link kopieren
Sterrenwacht007 schreef:
28-04-2020 13:34
Hallo Dreamer , het gaat niet goed me me , dat heb je goed gezien .
Op napraat kan mijn gedrag echt niet door de beugel .
Er zit daar een forumster die op mij werkt als een rode lap op een stier .
In een bepaald topic had ik eens gewoon geantwoord en toen werd ik afgebroken door haar tot op de grond .
Dan word ik een heks .
Ik denk er sterk over niet meer te reageren in gelijk welk topic .
Sommige mensen halen het slechtste in mij naar boven .
Sinds ik chronisch pijnpatiënt ben geworden, laat ik mij door niemand meer doen .
Als iemand op mijn tenen trapt , kan die oorlog krijgen .
Het kan mij ook niets schelen dat ik een ban krijg .
Het forum is voor mij niet zo belangrijk.
Ik merk dat ik minder en minder reageer .
De keiharde kritiek en het belachelijk maken van mensen die een topic openen is niet aan mij besteed .
Voor mijn eigen goed is het beter dat ik gewoon lees en niet meer reageer of advies geef .
Van nature ben ik een empathisch, meelevend persoon .
Maar er is iets veranderd in mij .
Voor mensen die dat niet zijn , de harde kern van de maatschappij , ben ik steenhard geworden .
Misschien heb je gezien dat ik veel reacties, die ik zelf ongepast vond , heb weggehaald.

Ik vind het lief van je dat je naar mij informeert zonder mij te veroordelen .
🌸🌷
Je kan ook mensen blokkeren hier. Dan zie je niets meer van ze.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de cavia afgehaakt en nu bezig met een hygge sjaal. https://images.app.goo.gl/C5RRnUz8jMTmRhW8A

Moet eigenlijk nog naar de winkel maar heb echt geen zin, te zeer hoofd en benen. Thuisbezorgd is dus mijn vriend vandaag 💪🏻.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mooi die sjaal Suzy!

Thuisbezorgd...dat is hier haast niet. Pizza. Drie uur wachten tot ze er zijn. Of shoarma.
Meer niet in deze regio.
Dat krijg je als je midden in de polder in de rimboe woont. :proud:
Ik ga dus maar weer even koken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Heb uiteindelijk toch maar gekookt, had geen zin in Chinees of patat oid en we hebben op donderdag altijd P-dag dus dan mogen de kinderen het eten kiezen en we eten donderdag ook al pizza. Hier keus te over bij thuisbezorgd 😬. Bij vriend zijn dat er ook maar 4 en soms bij de pizzeria ook de wachttijd twee uur. Friet gaat wel snel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik had teriyaki. Van zo'n Knorrpakket.
Ook best snel klaar. Alleen groenten snijden kost wat meer tijd.
Op het pak staat met biefstuk, maar ik maak het altijd met kipfilet. Je proeft geen verschil, heb het een keer getest. Verder bosui, champignons en verse roerbakgroenten. Rijst erbij.
Iedereen smult ervan, behalve oudste. Die houdt niet zo van rijst.

Morgen ga ik langedijker koolschotel maken. Ook lekker.
Donderdag moet ik nog bedenken, vrijdag is hier patatdag en zaterdag gaan we aan de stoofperen.
En dan moet ik weer even bedenken wat te eten volgende week.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterrenwacht007 schreef:
28-04-2020 16:42
Lieve Lise ,
Ik hoop dat de huisarts echt wat voor jou kan betekenen .
Je hebt de laatste tijd al genoeg afgezien .

Laatst geleden las ik toevallig een oud topic.
Daarin vertelde je hoe hard je je best deed om te verbeteren.
Alle dagen oefeningen doen enzo ....
Het was of ik mijn eigen verhaal las .

En dan nu ...
Hebben al die inspanningen baat gehad ?
Dat is iets wat ik mij voor mijzelf dikwijls afvraag .

Ook ik deed elke dag rugversterkende oefeningen en kijk nu ...
Ik ben niet vooruit gegaan, maar drastisch achteruit.
Dus ik doe ze niet meer.
Ook omdat het niet meer gaat.
Oefeningen doen pijn! En niet zo’n beetje ook .
Wat heeft het nut ervan dan ?

Dank je wel voor je lieve bericht.

Ik weet voor mij dat die oefeningen wel gunstig zijn geweest voor mijn lijf, al werkt dat me soms ook wel weer tegen. Maar ik ben nog steeds soepel en mobiel en dat wil ik graag zo houden. Ik denk dat ik zonder oefeningen veel minder had gekund. Ik ben er inderdaad ook niet beter van geworden, ook bij mij is het verslechterd ten opzichte van eerder.

Deze periode twee jaar geleden kwam net het besef dat ik per 1 mei weer aan het werk niet zou redden. In de tussentijd is er heel wat gebeurt en is mijn gezondheid een stuk achteruit gegaan en is het einde niet in zicht. Het voelt een beetje alsof ik in een soort overlevingsmodus zit. Ik bekijk per dag hoe het gaat.

Morgen dus voor mijn maag, ik verwacht er niet zoveel van. Eigenlijk wil ik dan meteen nog maar eens mijn schouderpijn onder de aandacht brengen, aangezien de fysiotherapeut nu niks doet en ik er wel last van heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zondag tortillataart gemaakt. Was erg lekker.
Kipfilet in stukjes en bakken, Mexicaanse groentes van bonduelle (diepvries) bakken. Dan de kipfilet bij de groentes en ananas en pikante pastasaus toevoegen.
Dan neem je een grote ovenschaal en grote tortilla’s. Leg de eerste tortilla op de bodem en smeer het mengsel erover, dan geraspte kaas en dan een nieuwe tortilla. Herhalen tot je mengsel op is. (Eindig met het mengsel) dan bakje crème fraiche erover en tot slot geraspte kaas. 20 min in de oven op 200. Eet smakelijk!
Bij het serveren kan je hem net als taart in punten snijden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-04-2020 20:03
Dank je wel voor je lieve bericht.

Ik weet voor mij dat die oefeningen wel gunstig zijn geweest voor mijn lijf, al werkt dat me soms ook wel weer tegen. Maar ik ben nog steeds soepel en mobiel en dat wil ik graag zo houden. Ik denk dat ik zonder oefeningen veel minder had gekund. Ik ben er inderdaad ook niet beter van geworden, ook bij mij is het verslechterd ten opzichte van eerder.

Deze periode twee jaar geleden kwam net het besef dat ik per 1 mei weer aan het werk niet zou redden. In de tussentijd is er heel wat gebeurt en is mijn gezondheid een stuk achteruit gegaan en is het einde niet in zicht. Het voelt een beetje alsof ik in een soort overlevingsmodus zit. Ik bekijk per dag hoe het gaat.

Morgen dus voor mijn maag, ik verwacht er niet zoveel van. Eigenlijk wil ik dan meteen nog maar eens mijn schouderpijn onder de aandacht brengen, aangezien de fysiotherapeut nu niks doet en ik er wel last van heb.
Fysio’s mogen in nood wel wat doen. Mijn fysio bood het aan maar ik wil nog even aankijken. Heb nu eerst wat tips gekregen zoals ‘masseren’ door met een tennisbal over de muur te rollen enz.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
28-04-2020 20:08
Fysio’s mogen in nood wel wat doen. Mijn fysio bood het aan maar ik wil nog even aankijken. Heb nu eerst wat tips gekregen zoals ‘masseren’ door met een tennisbal over de muur te rollen enz.
Ik had mijn fysio al benaderd maar die kwam niet verder dan te zware oefeningen.
Ik ontving vanavond een pb hier op het forum van iemand die suggereerde dat in therapie moet omdat ik volgens haar niet wil accepteren dat mijn pijnklachten niet door mijn hernia komen maar door psychosomatische pijn en ze suggereerde dat ik maar in therapie moet bij een psychotherapeut.

Ik ben hier best wel van geschrokken eigenlijk. Ik heb hier heel openlijk verteld over het verloop van mijn rugaandoening en bijbehorende klachten en trajecten en het is, naïef misschien, nooit in me op gekomen dat iemand daar zelf conclusies uit gaat trekken en dan een dergelijk bericht gaat sturen.

Los van het feit ik liever mijn artsen vertrouw dan een wildvreemde forumster die niet heel actief is op het forum, brengt het me wel aan het twijfelen of ik hier nog wel over mezelf wil schrijven. Op deze manier voelt het niet veilig.
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk Lise? :woa: Wat bezielt zulke mensen? Laat ze zich met zichzelf bezig houden zeg.
Als je wildvreemden op een forum zulke berichtjes gaat sturen zit er volgens mij bij jezelf een steekje los!!!
Stuur dat maar terug.

O wacht. Die persoon leest hier mee dus.
Nou. Bij deze.
Je kan zelf een psychiater gebruiken!!! Mal wijf!( of kerel)
Wat mij doet denken overigens, zou dubbeltje terug zijn onder een andere nick? Die was toen ook zo gefixeerd op dit topic en viel Dreamer aan. Met exact dezelfde redenatie toen...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lise, een soortgelijk bericht heb ik jaren terug ook gehad. Niet in pb, gewoon recht voor z'n raap hier op het topic. Komt inderdaad even binnen. Die persoon opperde ook dat zowel dochter (toen nog) en ik binnen 10 sessies wel zo'n beetje genezen zouden zijn. Dat oudste toen alláng bij een psych liep en revalidat, met psych, gehad had, dat zat ik te liegen ofzo. Of het was niet de goeie. Whatever. Totaal verkeerd beeld ook van de psycholoog en wat die doet. Nahja.. niet zo'n leuke ervaring, maar ik heb ervan geleerd. :hug:

En met al jouw klachten kan er inmiddels wat door stress en dergelijke verergert zijn, maar in den beginne was daar toch die hernia. Daar kom je niet omheen.
dreamer wijzigde dit bericht op 28-04-2020 21:30
0.44% gewijzigd
Later is nu
Het is iemand die al eerder iets dergelijks geschreven heeft naar me in een topic van mij, toen is iemand anders van dit topic al voor me opgekomen.

Ik vind het heel fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik heb veel aan jullie maar op deze manier voelt het voor mij niet veilig. We hebben juist een fijne sfeer in dit topic door de wijze waarop er op elkaar gereageerd wordt vind ik.
Dus ik twijfel wat ik nu moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt kut, Lise, dat je je nu zo aangevallen voelt. Niet aantrekken is makkelijk gezegd.
Later is nu
Dreamer schreef:
28-04-2020 21:30
Lise, een soortgelijk bericht heb ik jaren terug ook gehad. Niet in pb, gewoon recht voor z'n raap hier op het topic. Komt inderdaad even binnen. Die persoon opperde ook dat zowel dochter (toen nog) en ik binnen 10 sessies wel zo'n beetje genezen zouden zijn. Dat oudste toen alláng bij een psych liep en revalidat, met psych, gehad had, dat zat ik te liegen ofzo. Of het was niet de goeie. Whatever. Totaal verkeerd beeld ook van de psycholoog en wat die doet. Nahja.. niet zo'n leuke ervaring, maar ik heb ervan geleerd. :hug:

En met al jouw klachten kan er inmiddels wat door stress en dergelijke verergert zijn, maar in den beginne was daar toch die hernia. Daar kom je niet omheen.
Wat erg zeg! Ik snap dat dat je raakt ja. Het bericht van deze forumster raakt me ook wel.

Vooralsnog wordt er nog steeds een fysieke verklaring gevonden voor mijn pijn. De zenuw is beschadigd, de discus is aan gort en niet alles daarvan zit nog op de juiste plek. En we nemen steeds het psychosomatische deel mee, dus wat deze forumster schrijft slaat gewoon niet op mijn situatie.
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren deze gebruiker
Dan kan die volgens mij ook geen berichten meer aan je sturen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven