Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Normaal worden de cijfers pas rond half 3 bekend gemaakt dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
25-03-2020 14:26
Lientje misschien willen ze nu alvast een team klaar hebben staan, voor het geval dat.. Stel dat het inderdaad tot een lockdown komt (ik verwacht het niet, maar je weet maar nooit) dan hoeven ze niet eerst te gaan zoeken naar teamleden, maar hebben ze er al een paar klaarstaan.

Ik hoop dat dit het is, want ik moet er niet aan denken m'n dagelijkse wandelingetjes te moeten missen. Heerlijk in de zon. Hier in de buurt niet druk, de meeste mensen houden gewoon afstand. En als ik ergens toch dicht langs iemand moet passeren omdat er een smal pad is, dan draai ik m'n hoofd gewoon af. Is er ook geen kans op overspringende druppeltjes van welke soort dan ook.

Grappig dat je kinderen zo verschillend zijn, Lientje!
Later is nu
Snap ik Dreamer.
Ik ging net bij onze supermarkt boodschappen halen. Ze werken echt hygienisch, super. Het was gelukkig erg rustig. Meestal ga ik naar een grote supermarkt 2 dorpen verderop (waar ik ook voor werk regelmatig kom) maar ik heb het nu wat aangepast.
Dreamer, dank voor je lieve kaartje! :flirting:

Ik was vanmorgen ook boodschappen doen. Het was opvallend rustig overigens.
En erg veel vakken leeg hier helaas.
Wel goed afgezet alles, in via de ene deur, uit via de andere.
Dan moest je wel een stuk omlopen om je kar weer netjes terug te zetten aan de voorkant( wat sommige dus niet deden helaas) . Maar mooi weer dus ik vond dat niet erg.
Als de karretjes op zijn , is de supermarkt " vol" en moet je wachten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Normaal moet ik werkelijks oefeningen doen bij de fysio.. bloedhekel aan. Maar nu mis ik het toch omdat mijn hele lijf pijn doet. :-(
Nankurunaisa schreef:
25-03-2020 15:08
Normaal moet ik werkelijks oefeningen doen bij de fysio.. bloedhekel aan. Maar nu mis ik het toch omdat mijn hele lijf pijn doet. :-(
Iedereen is uit zijn doen momenteel. Je hele leven is anders.
Kan je zelfstandig wat oefeningen doen?
Of vragen of de fysio wat doorstuurt?
Of zijn ze helemaal niet bereikbaar?
Nankurunaisa schreef:
25-03-2020 15:08
Ik heb normaal twee keer in de week revalidatie en ik mis het nu ook, terwijl het ook echt niet mijn favoriete bezigheid is.
lise1985 schreef:
25-03-2020 13:26
Frustrerend, waarom niet?
Nou, ik reageer sowieso heel heftig op medicatie maar pijnmedicatie kan de hoofdpijn juist erger maken dus mag ik alleen migraine-aanvalsmedicatie. Het effect van pijnmedicatie op mijn hoofdpijn is niet heel groot.
Al verga ik nu echt van de koppijn. Heb vanmiddag een deel van vriends lessen gemaakt want hij verzuipt er in. En de kinderen begeleiden, en zijn lessen terwijl hij net met die baan is begonnen en al het lesmateriaal nog zo’n beetje niet compleet is, het is op deze manier wat teveel voor hem. Ik zit nog heel goed in die stof. Maar man man, ik verga van de pijn in mijn hoofd... het lukt gewoon echt niet om zo aan het werk te zijn achter een computer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
25-03-2020 20:29
Nou, ik reageer sowieso heel heftig op medicatie maar pijnmedicatie kan de hoofdpijn juist erger maken dus mag ik alleen migraine-aanvalsmedicatie. Het effect van pijnmedicatie op mijn hoofdpijn is niet heel groot.
Al verga ik nu echt van de koppijn. Heb vanmiddag een deel van vriends lessen gemaakt want hij verzuipt er in. En de kinderen begeleiden, en zijn lessen terwijl hij net met die baan is begonnen en al het lesmateriaal nog zo’n beetje niet compleet is, het is op deze manier wat teveel voor hem. Ik zit nog heel goed in die stof. Maar man man, ik verga van de pijn in mijn hoofd... het lukt gewoon echt niet om zo aan het werk te zijn achter een computer.
Ging dat nog over een ander soort triptaan?

Het klinkt wel heel veel ja zo.

Man heeft het rustig en die begint zich ook wel meer zorgen te maken over de opdrachten en dus de inkomsten. De IB-aanslag moet ook nog betaald worden en die was fors. Gelukkig kan hij wat meer bij zijn werkgever aan de slag als hij dat zou willen, maar een vetpot is het niet voorlopig.
Hallo. Ik lig al in bed. Heb koude en warme rillingen, rood hoofd en wazig hoofd.. geen koorts gelukkig, maar bleh.

Baby van collega ligt in het ziekenhuis, ik vind het zo rot. Wilde niet drinken, nu dus hier op steenworp afstand, kliniek kijkt uit op het ziekenhuis.

Ging nu iets beter maar maak me wel zorgen, misschien dat ik me daarom niet lekker voel.

Had vanmiddag fysio gemaild, hij kon of bellen of video bellen, en oefenen. Tja op afstand kan je er alsnog niks mee dan he.. Zal mezelf er morgen nog maar eens over buigen.

De rust.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Bah, klinkt niet fijn Kohaku.

Doet je fysio ook geen 1 op 1 consulten meer?

Edit: ik zie dat de praktijk hier consulten via telefoon of mail doet en alleen in uiterste nood nog fysieke consulten doet maar dan met mondkapjes en handschoentjes.
Balen, ik wilde ook nog heen als ik weer beter ben.
Oh wat spannend van die baby!

Vervelend Suzy, die enorme hoofdpijn. Hoop dat het met slaap wat afzakt.

Cesium, lijkt jouw nieuwe medicijn al aan te slaan?
Later is nu
Belastingen mogen uitgesteld worden Lise.
Regeling komt binnenkort online geloof ik.
Niet dat dat alles oplost maar het geeft voor nu een beetje lucht.
Ik herken je zorgen. Hier heeft man gelukkig nog werk momenteel voor de komende 14 dagen maar de jaren 2009-2014 waren hier ook zware crisis. 2015 ging beter. En toen werd man ernstig ziek en was 2016 wéér zo'n topjaar.
Zonder buffer. Ternauwernood de crisis overleefd.
Pff word nog naar als ik eraan terugdenk.

Ik ga weer naar het werk. Twee dagen aaneengesloten. Ben moe, zit niet helemaal lekker in mijn vel. Maar hee, daar heeft half Nederland last van momenteel tenslotte.
Bye!
Werk ze Lientje.
lientje69 schreef:
26-03-2020 06:11
Belastingen mogen uitgesteld worden Lise.
Regeling komt binnenkort online geloof ik.
Niet dat dat alles oplost maar het geeft voor nu een beetje lucht.
Ik herken je zorgen. Hier heeft man gelukkig nog werk momenteel voor de komende 14 dagen maar de jaren 2009-2014 waren hier ook zware crisis. 2015 ging beter. En toen werd man ernstig ziek en was 2016 wéér zo'n topjaar.
Zonder buffer. Ternauwernood de crisis overleefd.
Pff word nog naar als ik eraan terugdenk.

Ik ga weer naar het werk. Twee dagen aaneengesloten. Ben moe, zit niet helemaal lekker in mijn vel. Maar hee, daar heeft half Nederland last van momenteel tenslotte.
Bye!
Het enige wat volgens mij uitgesteld wordt, zijn de gemeentelijke belastingen en de aanslag voor het Waterschap. Daar hebben we niks aan want daar wordt man niet voor aangeslagen.

We hebben ook wel een buffer gelukkig, maar lastig is het wel.

Succes op je werk!
Goedemorgen,

Vandaag de achtste dag koorts alweer. Het begint te wennen :P
Ik ga niet roepen dat ik me beter voel, ik kijk vanavond wel hoe het gaat ;-)
Slecht geslapen en dus maar wat langer blijven liggen. Geen schoonmaakster vanochtend dus dat geeft wel wat rust. Scheelt toch ook weer € 39 deze week...

Even in het wit:
Ik ben weer wat strenger op mijn eten gaan letten en val weer wat af. Rond de kerst kon ik net beneden de 65 blijven, vanochtend zat ik voor het eerst onder de 62. Eerste doel is vooral om niet weer aan te komen door het gebrek aan regelmatige beweging, maar het is ook wel fijn dat er nog iets af gaat. Ik zit in dat opzicht wel echt lekkerder in mijn vel dan een jaar geleden.
poef
anoniem_63988565891a9 wijzigde dit bericht op 26-03-2020 09:04
98.04% gewijzigd
Nee, ik sla niet door. Ik zit nog steeds net boven het gemiddelde in de gezonde marge.
In het wit:
Ik ben ook niet actief aan het diëten en lijnen. Nooit gedaan ook trouwens.
Goed zo
goedemorgen :sun:

In het kader van miniem klein leed: mijn man heeft m'n laptop mee en ik mis 'm. Die laptop dus. :P
Ik had zo helemaal een plekje op de bank gemaakt, lekker met hond naast me. Nu moet ik ineens weer achter bureau enzo. Nouja, slaat nergens op, natuurlijk.

Daarnaast moet ik nu gaan kijken of werken op de pc lukt. Gisterenavond nog even wat gedaan, dat ik kon doen, dat wel.

Ik dacht dat er voor zzp'ers ook andere belastingen uitgesteld kunnen worden, maar ik zit niet in de materie en je man is niet helemaal een zzp'er, toch Lise?

Ik heb wel goed geslapen, maar niet leuk gedroomd. Man deed rare dingen in die droom (geïnspireerd door het boek dat ik gisteren uitlas, denk ik) en ik werd wakker met een vraagteken boven m'n hoofd "ben ik nou kwaad op hem of niet en is dat terecht".

Verder doen m'n knieën ineens meer pijn en sinds ik elke dag 20 minuten tafeltennis speelt m'n achillespees ook weer op :nut:

Fijne dag iedereen :sun:
Later is nu
Moge. Ik had niet helemaal door dat het wit iets gewicht-achtigs was. Met mn dwarse hoofd.

Ik voel me godzijdank wat beter, wel ok geslapen. Kreeg net een grappig appje van collega wat niet met baby te maken had dus ik hoop met heel mn hart dat het wat beter gaat. Alsnog wel gevraagd.

Nu op naar mn ontbijt.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Dreamer schreef:
26-03-2020 09:36
goedemorgen :sun:

In het kader van miniem klein leed: mijn man heeft m'n laptop mee en ik mis 'm. Die laptop dus. :P
Ik had zo helemaal een plekje op de bank gemaakt, lekker met hond naast me. Nu moet ik ineens weer achter bureau enzo. Nouja, slaat nergens op, natuurlijk.

Daarnaast moet ik nu gaan kijken of werken op de pc lukt. Gisterenavond nog even wat gedaan, dat ik kon doen, dat wel.

Ik dacht dat er voor zzp'ers ook andere belastingen uitgesteld kunnen worden, maar ik zit niet in de materie en je man is niet helemaal een zzp'er, toch Lise?

Ik heb wel goed geslapen, maar niet leuk gedroomd. Man deed rare dingen in die droom (geïnspireerd door het boek dat ik gisteren uitlas, denk ik) en ik werd wakker met een vraagteken boven m'n hoofd "ben ik nou kwaad op hem of niet en is dat terecht".

Verder doen m'n knieën ineens meer pijn en sinds ik elke dag 20 minuten tafeltennis speelt m'n achillespees ook weer op :nut:

Fijne dag iedereen :sun:
Irritant dat je een laptop moet delen :P

Mijn man werkt nog 12 uur in loondienst, dat is niet genoeg om de vaste lasten van te betalen. Ik zal me verder nog eens goed verdiepen in de regels zoals die nu zijn.
Kohaku schreef:
26-03-2020 09:38
Moge. Ik had niet helemaal door dat het wit iets gewicht-achtigs was. Met mn dwarse hoofd.

Ik voel me godzijdank wat beter, wel ok geslapen. Kreeg net een grappig appje van collega wat niet met baby te maken had dus ik hoop met heel mn hart dat het wat beter gaat. Alsnog wel gevraagd.

Nu op naar mn ontbijt.
Sorry!

Fijn dat je je wat beter voelt en dat je beter geslapen hebt!
lise1985 schreef:
26-03-2020 09:40
Irritant dat je een laptop moet delen :P

Mijn man werkt nog 12 uur in loondienst, dat is niet genoeg om de vaste lasten van te betalen. Ik zal me verder nog eens goed verdiepen in de regels zoals die nu zijn.

Ja, het is ook gewoon MIJN laptop he, die is aangeschaft, zodat ik niet steeds achter de pc hoef, waar man dan zit :hihi:

Nouja, wat ik zeg, miniem leed. En nu zit ik ook weer eens actief rechtop. Schijnt goed te zijn ofzo.

Fijn dat collega grapje maakte, Kohaku, dat geeft een goed gevoel, denk ik. :redrose:
Later is nu
Hoe lang ben je dan Lise?

Hier alweer telefonisch vergaderd, ben blij dat ik op bed kon liggen. Zegt ze (reïntegratiecoach), we kunnen ook wel beeldbellen! Ik zei: nou ik zit hier nog in mijn slaapkloffie dus nee 😬.

Heb nu als opdracht om mijn cv aan te passen. Zegt ze: eigenlijk heb je echt een heel goed cv alleen hij is een beetje druk.
Hahaha. Ik had toen mijn cv gemaakt in een fotobewerkingsprogramma van albelli om het gewoon eens uit te proberen 😬. Ik had dat net gedaan en toen belde het reintergratiebureau voor de eerste afspraak dus had ik die maar opgestuurd.
Is alleen een rotklus om die aan te passen, juist omdat het in wezen een foto is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven