Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

25-02-2020 18:39 2999 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hemke, de groep is ook eigenlijk te groot nu.
Er is veel onrust door de grootte van de groep, de mate van dementie is van dien aard dat er ook heel veel opstandig en delirant gedrag is. Zeker momenteel. Mensen zijn erg van streek omdat zoon/ dochter opeens niet meer komt.
En uitleggen heeft geen zin.
Gymen, geen zin in.
We willen naar buiten.
Familie komt zo. Zeggen ze. En dan " sprinten " ze met hun rollator elk een andere kant op.
En wie volg je dan? En in principe mag ik de huiskamer niet alleen laten maar ja, als er een valt ben ik verantwoordelijk.
Dat soort keuzes. Vind ik lastig.
13 man. En dan gymen. Drie zeggen bekijk het maar.
4 doen één oefening mee. En zijn dan moe.
2 lopen er weg. 2 worden er boos. Want de oefening peren plukken slaat nergens op want er " zijn in deze tijd van het jaar geen peren te plukken"
Ga er maar aan staan. :rofl:
Het valt niet mee.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik hoop ook dat iedereen een beetje leuke contacten kan hebben, deze dagen. Nou zijn wij zelf niet zo van Paasvieringen, dus voel het gemis minder (voor ons is Pasen gewoon altijd lang weekend, soms met mijn verjaardag erin)

Maar ik kreeg via postcrossing een kaartje uit België van een chronisch zieke, die helemaal alleen zit en de deur niet uit kan/mag. Dan besef ik me hoe gezegend ik ben, met in elk geval een tuin en leuke huisgenoten, in de vorm van een gezin.

En ik besef me ook, dat hier (volgens mij) mensen zitten in dezelfde situatie als die Beglische.
Voor iedereen in elk geval een zonnig Pasen
Afbeelding
Later is nu
lientje69 schreef:
12-04-2020 11:11
Hemke, de groep is ook eigenlijk te groot nu.
Er is veel onrust door de grootte van de groep, de mate van dementie is van dien aard dat er ook heel veel opstandig en delirant gedrag is. Zeker momenteel. Mensen zijn erg van streek omdat zoon/ dochter opeens niet meer komt.
En uitleggen heeft geen zin.
Gymen, geen zin in.
We willen naar buiten.
Familie komt zo. Zeggen ze. En dan " sprinten " ze met hun rollator elk een andere kant op.
En wie volg je dan? En in principe mag ik de huiskamer niet alleen laten maar ja, als er een valt ben ik verantwoordelijk.
Dat soort keuzes. Vind ik lastig.
13 man. En dan gymen. Drie zeggen bekijk het maar.
4 doen één oefening mee. En zijn dan moe.
2 lopen er weg. 2 worden er boos. Want de oefening peren plukken slaat nergens op want er " zijn in deze tijd van het jaar geen peren te plukken"
Ga er maar aan staan. :rofl:
Het valt niet mee.

Oh my Lientje, Succes!
Later is nu
Kwebbeltje91 schreef:
12-04-2020 11:07
Klopt Dreamer, hij is af :cheer: Nu nog een lijst regelen en dan laat ik hem ophangen. Maar die lijst ga ik wel regelen als de winkels meer open zijn. Dan ben ik wat meer op mijn gemak in de winkels haha.
Ja, snap ik!
Later is nu
Het nadeel op zo'n grote groep is ook dat het lastig is iets te vinden wat iedereen leuk vindt.
De een vindt knutselen leuk.
De ander kijkt liever tv. Maar de knutselaar stoort zich dan weer aan de tv bijvoorbeeld, kan die herrie niet uit?
En zo schipper je de hele dag tussen verschillende interesses en wensen.
Gezien de grootte van de groep, het nog boventallig zijn van mij eigenlijk en weinig ervaring op de huiskamer ( qua zorg zou ik minder moeite hebben) is het even een dingetje voor mijn gevoel
lientje69 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 12:24
0.20% gewijzigd
Ik snap je volkomen Lientje.

En vooral in deze tijd is dat echt niet fijn, als familie niet mag komen.
Ik ben echt opgelucht dat ik nu niet in de zorg sta, dat had ik echt niet getrokken. Dus ik heb echt zoveel respect voor jullie :heart:
Lientje, ik wens je veel succes vandaag. Ik hoop dat ze een beetje mee willen werken. Ik heb in ieder geval veel bewondering voor je.
Lief van jullie Moyrrie en kwebbeltje

Ik heb duo Karst opgezocht en opgeslagen hemke. Dank voor de tip.!

West-Fries boekjes met korte verhalen mee in de tas( het is nu duidelijk in welke regio ik zit :proud: , veel ex- boeren en boerinnen dus verhaaltjes over vroeger en boerderijen mee)
Verder heb ik kleurpotloden en 2 mandala ( schrijf je dat zo?) Kleurboeken in mijn tas gegooid en ballonnen om over te tikken naar elkaar. Die had ik laatst zelf ook al bedacht, is naar mijn idee leuker dan gym .

Verder zit ik te denken aan een soort stoelendans maar dan met het doorgeven van een bal of zo.
En als de muziek stopt dan moet diegene een vraag uit de kletspot beantwoorden. Ik kijk wel. Heb in elk geval een paar ideeën nu
Kruiswoordpuzzels doen het ook altijd goed.
Hebben jullie ook pim pam pet daar Lientje? Dat deed ik ook weleens met de bewoners, dat vonden ze erg leuk, en waren ze wat afgeleid.
Hoelang duurt je dienst?
Hoofdpijn is erger geworden. Man heeft net het ziekenhuis gebeld. Ik krijg nu andere medicijnen. Ik ben ook misselijk en duizelig nu.
Vervelend weer, Lise :hug:

Je leest het waarschijnlijk niet meer, maar succes Lientje! Het is een hele opgave. Zelfs voor 2 ervaren personen zou ik dat vinden
Later is nu
lise1985 schreef:
12-04-2020 13:13
Hoofdpijn is erger geworden. Man heeft net het ziekenhuis gebeld. Ik krijg nu andere medicijnen. Ik ben ook misselijk en duizelig nu.
Hoop dat het helpt Lise!
Kwebbeltje91 schreef:
12-04-2020 12:36
Hebben jullie ook pim pam pet daar Lientje? Dat deed ik ook weleens met de bewoners, dat vonden ze erg leuk, en waren ze wat afgeleid.
Hoelang duurt je dienst?
6,5 uur
Korte dienst dus gelukkig.
Pimpampet heb ik ook aan gedacht, hebben we in de kast staan.
Dreamer schreef:
12-04-2020 13:20
Vervelend weer, Lise :hug:

Je leest het waarschijnlijk niet meer, maar succes Lientje! Het is een hele opgave. Zelfs voor 2 ervaren personen zou ik dat vinden
Van de week waren we met zijn tweeën en ook toen was het idd een hele opgave.
Maar ik doe mijn best, het wordt vanzelf tijd om naar huis te gaan. Ik vertrek om 2 uur richting werk
lientje69 schreef:
12-04-2020 13:23
Hoop dat het helpt Lise!
Wij ook. Het was of dit, of met de ambulance naar het ziekenhuis voor opname.

De dienstdoende arts was zwaar geïrriteerd dat man belde en de verpeegkundige die ernaast stond klonk alsof ze het zowat in haar broek deed.
Het was nogal een raar telefoongesprek.
Dat zou ik ook raar vinden Lise. Geïrriteerd, waarom? Het is toch zijn werk? Tenzij hij net wat " leuks " aan het doen was met die verpleegkundige en hij gestoord werd daarin . Dan zou ik denk ik als verpleegkundige misschien ook moeten lachen( zo van, haha, het is goed dat er geen beeldtelefoon is) :rofl:

O jee.
Dirty mind.
En dan moet mijn werkdag nog beginnen. :biggrin:
Ga mezelf eens serieus schoppen, dit wordt anders niks vandaag. :rofl:
Ik begrijp ook niet waarom ze hiervoor de neurochirurg vragen. Dit ligt op het gebied van de neuroloog of anesthesioloog. Maar goed, het zal wel.
Medicatie ligt klaar dus man is het nu aan het halen.
Hopelijk heeft iedereen een beetje een mooi Pasen.
Vriend moest eerst voorgaan en toen heb ik eieren verstopt in de tuin. Toen hij terug was konden de kinderen ze zoeken en daarna hebben we gebruncht. Ze doen nu flesvoetbal op het veld en de jongsten zijn naar de speeltuin.

Ik zit een beetje met een dilemma:
Vorig week is de moeder van een vriendinnetje (11) van dochter (10) overleden (niet aan Corona). Ze mocht van mij naar haar toe toen (dag daarna) want haar vader was ook niet thuis. Het meisje voelt zich ontzettend eenzaam en haar vader moet ook gewoon werken. Nu heeft ze gevraagd of dochter daar een nacht wil komen logeren. Zonder Corona had ik zonder meer ja gezegd. Wat zouden jullie doen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Raar dat hij geïrriteerd reageerde Lise.
Hopelijk werken deze medicijnen.

Ik heb net een uurtje gefietst. Ik ben richting een gebied gegaan waar ik met de avondvierdaagse ook eens had gelopen. Het gebied blijkt groter te zijn dan ik dacht, dus binnenkort maar verder uitzoeken op mijn gemak. Ik ben nu alleen gegaan, daar had ik even de behoefte aan. Heb heerlijk gefietst, het is echt een mooi gebied met slingerpaadjes en heel veel natuur uiteraard. En beekjes. Dat in combinatie met de lente en het gezang van de vogeltjes, dan snappen jullie wel dat ik het fijn vond ;)
Ach wat verdrietig Suzy.
Ik snap dat je twijfelt in deze situatie. Maar ik zou toch neigen naar 'laat je dochter daar slapen'.
Wat ontzettend verdrietig Suzy. De vriendin van mijn dochter is ook haar moeder verloren toen ze in groep 8 zaten.
Ik zou dochter laten gaan. Vriendin heeft de steun van je dochter hard nodig.
Kwebbeltje91 schreef:
12-04-2020 14:10
Ach wat verdrietig Suzy.
Ik snap dat je twijfelt in deze situatie. Maar ik zou toch neigen naar 'laat je dochter daar slapen'.
Mee eens inderdaad.
Wat verdrietig Suzy

ik zou ook neigen naar je dochter laten gaan. Zeker als er verder neit veel contact is met anderen (meisje is eenzaam) Zo sneu :(

Lise, helpen de medicijnen?

Hoe was het Lientje?

Lekker Kwebbel fietsen!

Ik heb de tuin in jaren niet zo netjes gehad als nu en dan ben ik ook nog lang niet klaar. Heb nu overal pijn. Zou pizza maken, maar dat doe ik morgen maar. Nu gaat niet meer lukken. Man heeft ondertussen de picknicktafel opgeknapt. Hebben we een keer een (redelijk) nette tuin, kan er niemand langskomen :rofl:
Wij gaan er eigenlijk van uit dat we dit jaar niet op vakantie zullen gaan (als het weer zo blijft, is dat wel zeker) dus kan ik de tuin ook bijhouden. We gaan het zien.

Hoe is het nu met jou, Moyrrie?
Later is nu
Hopelijk is je dienst meegevallen Lientje.
Lise hopelijk slaan je nieuwe medicatie aan.

Dreamer, het fietsen was heerlijk. Ik ben zelfs wat licht verbrand in mijn nek geloof ik.

Ik denk dat wij er ook maar rekening mee moeten houden dat onze vakantie niet doorgaat. We zouden in september naar Spanje gaan, en alhoewel dat natuurlijk nog een paar maanden duurt, heb ik ergens een gevoel dat we beter niet kunnen gaan.
We hebben in ieder geval wel afgesproken om hier in NL wat te plannen, als alles weer wat normaler is.
Suzy, ik zou dochter naar haar vriendinnetje laten gaan, ik denk ,dat het goed is voor beide meisjes.

Lise, helpen de medicijnen tegen de pijn ??
Het leven valt nu ook niet mee, heb je het een gehad, dan komt er weer wat bij.
Dat is zo beroerd, het is zo onverklaarbaar,allemaal.

Dapper, Kwebbeltje, een stuk gaan fietsen,het was wel mooi fietsweer.
Het is fijn om zoeven de stilte in te kunnen gaan.

Lientje, hoe is het gegaan, de eerste keer alleen op de groep ?
Je zal nu wel heel erg moe zijn, zoiets vreet energie.
13 man in de groep en daar alleen voor te staan is pittig.

Ik ben het met je eens, Dreamer, er zijn veel zieken, waarbij wij ons nog gezegdn mogen voelen.
Wij kunnen nog naar buiten gaan,als we willen en een stukje lopen b.v.

Vandaag gekeken naar de kerkdienst, de grote lege zaal, die ik alleen ken, gevuld met heel veel mensen, het koortje, de voorganger, het is heel lief bedoeld allemaal.
Maar ik mistte de bezieling, de energie die anders altijd zo duidelijk aanwezig is.
Ook de voorgangers moeten roeien met de riemen die ze hebben, en niet iedereen kan levendig preken,voor een lege zaal/kerk.
Ik vind het confronterend, lege kerken, leeg Sint Pieterplein ,dat het heel erg is, ik weet het,maar nu werd het wel heel zichtbaar.
Wij Noordelingen, hebben het nog goed, vergeleken met de rest van Nederland.

morgen weer verder met het inpakken, ik geloof dat jij het vroeg, Dreamer, ik heb de ingepakte dozen geteld, ik kom nu op 58 dozen.
Lang niet elke doos is helemaal vol, het mag ook niet te zwaar worden.
Maar er moeten wel heel veel dozen naar de zolder gebracht worden, daar voel ik mij bezwaard over.
Het verhuisbedrijf zegt, dat is ons werk ,mevrouw.
Ik weet het, ik weet het, ik betaal er ook een fiks bedrag voor, maar,ik ben nog van de generatie, alles zelf doen.

Ik ga nog even wat prutsen, een wijntje drinken ,dan is mijn dag voorbij en ga ik naar bed.
mijn gezicht gloeit nog na van de zon, van vanmiddag, heerlijk gewandeld met de honden.

Iedereen nog een fijne avond en een goede nachtrust

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven