Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bericht van mijn pensioenfonds dat ze mijn pensioenpremie tot aan mijn pensioen gaan betalen (dat wist ik al) maar ook dat ik ook maandelijks een kleine uitkering ga krijgen.
Zal me wel weer eerst terugbetalen van belasting gaan opleveren maar wel fijn voor de komende jaren 😁. Al hoop ik niet dat mijn dochter dan haar aanvullende stufi verliest.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, om echt de aanvullende stufi kwijt te raken moet je aardig wat inkomen hebben hoor Suzy. Het loopt tot 46000 nu tegenwoordig.
Onder de 30000 krijgen ze zelfs de maximale beurs.
Of verdiend haar vader zoveel?

Wij zitten in hetzelfde schuitje . Over 2 jaar dan. Want ik ben er bruto per jaar 50% op vooruit gegaan in mijn nieuwe baan.
Dus dan zal de aanvullende beurs ook wel lager worden / stoppen.
Gelukkig zit oudste in het laatste jaar
Jongste moet nog 2 jaar ( tenzij ze hierna toch nog weer hbo gaat doen)
We zien het tegen die tijd wel. Geen zorgen voor morgen, die heb ik voor vandaag al genoeg.
Man gaat zijn 4e ziekteweek in thuis nu.
Dus al 4 weken geen inkomen van zijn kant. De kosten lopen wel door, dus dat gaat rap nu. (6)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ben jij nu al wel volledig afgekeurd Suzy? Ja toch?
Dus geen bijstand?
Dan zou het idd een fijn extraatje zijn.
Eerste jaar maar apart houden dan voor eventuele naheffing.
In geval van bijstand wordt zoiets toch verrekend?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet veel energie om te reageren maar ben enorm verbaast. Gooit er iemand milkshakes op jouw ramen Lientje? Huh wat??

Voor iiedereen even zwaai en :hug:
Migraine is weer op volle sterkte :(
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
01-08-2020 15:31
Ben jij nu al wel volledig afgekeurd Suzy? Ja toch?
Dus geen bijstand?
Dan zou het idd een fijn extraatje zijn.
Eerste jaar maar apart houden dan voor eventuele naheffing.
In geval van bijstand wordt zoiets toch verrekend?
Geen bijstand gelukkig 😅. Volledig afgekeurd idd. Krijg van Uwv 75% van mijn oude inkomen. Met de aanvulling van het pensioenfonds kom ik dan op 85% van mijn oude inkomen.
Maar moet nog een deel belasting terugbetalen van afgelopen jaar ivm foute berekening van mijn ex werkgever.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
01-08-2020 17:09
Ik heb niet veel energie om te reageren maar ben enorm verbaast. Gooit er iemand milkshakes op jouw ramen Lientje? Huh wat??

Voor iiedereen even zwaai en :hug:
Ja joh. Lol hoor de jeugd hier. Wij zijn jaren terug toen man ziek was al het mikpunt geweest van nachtelijke ramenbonzers.
Nu is man wéér ziek en nu smijten ze een milkshake tegen mijn ramen. En waarom.?
Wij zijn buitenbeentjes, zuipen ons geen slag in de rondte en houden ons een beetje afzijdig van het dorp. En man die hapt zo lekker... die wordt boos als ze dit doen
Lekker treiteren dus :cry:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
01-08-2020 17:57
Ja joh. Lol hoor de jeugd hier. Wij zijn jaren terug toen man ziek was al het mikpunt geweest van nachtelijke ramenbonzers.
Nu is man wéér ziek en nu smijten ze een milkshake tegen mijn ramen. En waarom.?
Wij zijn buitenbeentjes, zuipen ons geen slag in de rondte en houden ons een beetje afzijdig van het dorp. En man die hapt zo lekker... die wordt boos als ze dit doen
Lekker treiteren dus :cry:

Serieus Lien??? Wat een idioten bestaan er toch :swear:
Logisch dat je man er boos om wordt. Ik zou ook woest worden. Aan de andere kant als je niet reageert hebben ze er ook geen lol van.
Snap nu wel waarom jij de ramen wilde zemen :P

@ Dreamer vervelend van je knie. Hoop dat jullie nog een plekje konden bemachtigen op het terras.

@ Suzy, wat fijn dat je pensioenopbouw doorgaat, en die 10% extra bestedingsruimte is helemaal mooi meegenomen :)

@ lise en Nanku, sterkte beide :hug:

Wil nog ff klagen, sinds de zenuwblokkade vorige week zoveel meer extra pijn :cry: ,
Wilde vandaag even bij mijn vader langs op de fiets en daar vandaan door naar het huis van mijn broer voor de post en de planten.
Stukjes van 4 en 3,5 km, zou toch makkelijk moeten kunnen zou je denken. Nou niet dus :facepalm: eerste stuk moest ik echt op een bankje gaan zitten, totaal geen kracht meer in been (6) , van mijn vader naar broers huis fiets in de metro gezet en terugweg ook een groot gedeelte met de metro. Gelukkig had ik mondkapje en ov kaart in tas zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus net het probleem, man kan nogal fel reageren. Dus dat is lachen dan. Voor hun.

Volgende week werk ik 38 uur . O_O
Oef...
Gelukkig wel in 2 blokken verdeeld.
We hebben zó veel personeel tekort. Het is dramatisch.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Puck, sterkte met de pijn. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte met de napijn Puck :hug:

Wat ontzettend kinderachtig lientje
Alle reacties Link kopieren
Puck wat naar die pijn :hug:

Lientje, ongelooflijk dat ze dat doen. Kinderachtig en vervelend
Dochter heeft het fijn gehad? (goed gegeten?)

Nanku sterkte en zwaai terug :hello:

Bah Lise, toch weer migraine :(


Ik ging op tijd naar de stad, dacht nog even naar de boekhandel te gaan en dan met boek op terras te gaan zitten (een boek? goh, je verwacht het niet :P ) maar het terras waar ik wilde gaan zitten en waar ik langs liep, had nog 1 leeg tafeltje. Daar ben ik toen maar snel gaan zitten. :proud:
Heerlijk rond zitten kijken
Op den duur werd het trouwens koud op dat terras :purple:

Maar goed, was erg gezellig :)
Later is nu
Dreamer schreef:
01-08-2020 21:03


Bah Lise, toch weer migraine :(


Ik ben volgens mij bijna tegelijkertijd begonnen met de Gabapentine toen de bèta-blocker opgehoogd werd. Ik heb het gevoel dat die Gabapentine dus weleens de veroorzaker kan zijn dat ik nu weer meer aanvallen heb die ook heviger zijn dan daarvoor. De vraag is nu of ik dit neer moet leggen bij iemand en zo ja, bij de hoofdpijnverpleegkundige, bij de neurologe die ik heb/had voor de migraine of bij de neurologe die ik heb voor mijn rug/nekproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff en is een belangrijk medicijn voor je? Alle artsen? Huisarts? Want die moet tenslotte overzicht houden.
Later is nu
Dreamer schreef:
01-08-2020 21:12
Pfff en is een belangrijk medicijn voor je? Alle artsen? Huisarts? Want die moet tenslotte overzicht houden.
Ik gebruik geen medicijnen die ik kan missen.

Over dat de huisarts overzicht moet houden, dat is wel een goede grap. Dinsdag begon onze nieuwe, net afgestudeerde fysiotherapeut daar ook over. Ze hadden bij hem op school blijkbaar uitgebreid uitgeweid over multidisciplinaire zorg en de samenwerking tussen artsen, waarbij één arts de regie in handen houdt, vaak de huisarts. Mijn huisarts is juist degene die nergens vanaf weet. De haio is enigszins op de hoogte maar is na deze maand ook weg. Na een heel gesprek heeft de jongen geleerd dat theorie en praktijk niet altijd overeenkomen :P
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
01-08-2020 21:09
Ik ben volgens mij bijna tegelijkertijd begonnen met de Gabapentine toen de bèta-blocker opgehoogd werd. Ik heb het gevoel dat die Gabapentine dus weleens de veroorzaker kan zijn dat ik nu weer meer aanvallen heb die ook heviger zijn dan daarvoor. De vraag is nu of ik dit neer moet leggen bij iemand en zo ja, bij de hoofdpijnverpleegkundige, bij de neurologe die ik heb/had voor de migraine of bij de neurologe die ik heb voor mijn rug/nekproblemen.

Ik heb Lyrica/Pregabaline gehad. Zelfde werking, andere naam.
Ik ben er toen in overleg met de huisarts mee gestopt/ afgebouwd omdat ik er vreselijke hoofdpijn van kreeg. Ik stond er mee op en
ging ermee naar bed. Ik heb nooit hoofdpijn en vond deze hoofdpijn erger dan de rug en zenuwpijn.
Nadat ik gestopt was ook geen hoofdpijn meer gehad (even heel hard afkloppen!)
Ik moet wel zeggen dat het bij mij niets deed tegen de zenuwpijn. Misschien ook te kort gebruikt daarvoor.
Het zou dus heel goed kunnen dat het van de Gabapentine komt.
Jij bent de enige die kan beslissen of je wilt gaan afbouwen of er mee door wilt gaan.
Geen idee met welke van de artsen je dat zou moeten bespreken.....
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor een haio een heel belangrijk leerpunt dan geweest Lise, waar hij de rest van zijn carrière wat aan heeft!

Dreamer, dochter heeft de perfecte week gehad. Zó perfect, dat ze nú terug wilde en huilde van verdriet( ja écht) dat ze weer thuis was.
Ze heeft ons niet gemist, thuis niet gemist, haar vriendje niet gemist en haar paard zelfs ook niet.
Tsja...
Haar week was zó geweldig dat ze zich afvraagt of haar leven hier thuis zoals ze gekozen heeft wel is wat ze wil voor de rest van haar leven.
Ze twijfelt aan haar beroepskeuze, haar relatie ( ja er was ook een écht perfecte jongen daar # rollende ogen van mij#) en eigenlijk aan alles.
Ik heb haar dromen ruw verpest door haar uit te leggen dat het perfecte leven niet bestaat.
Dat perfecte jongens ook hun minpunten hebben.
Dat in haar leven nog lang niet alles vastligt ( ze heeft het gevoel dat alles voor de rest van haar leven al vastligt nl) en dat ze nog 20000 keuzes kan maken.
Maar goed.
Lastig moeilijk verdrietig enz

Kortom. Leuk gehad
Goed gegeten
Niet blij weer thuis te zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
O ja. Het perfecte paard was ook daar....die wilde ze kopen.
Mocht niet van ons .
Toen was ze heeeeeel boos. Zei dat ze 18 was en zélf mocht beslissen. En werden wij uitgemaakt voor klassieke droeftoeters. (6)
Toen was ik heel boos.
Pubers....breek me de bek niet open... :hamer:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ah.. De puber in Fem was actief zo te lezen ;)


Tja het klopt helemaal Lientje, wat je zegt. Maar daar komt ze vanzelf achter ;)
lientje69 schreef:
01-08-2020 21:54
Dat is voor een haio een heel belangrijk leerpunt dan geweest Lise, waar hij de rest van zijn carrière wat aan heeft!
Voor de nieuwe fysiotherapeut ja.

Hoewel ik denk dat de haio ook wel iets geleerd heeft van mijn dossier :rofl:
@puck, ik denk niet dat de gabapentine andere hoofdpijn veroorzaakt maar dat het de betablokker wat minder effectief maakt. Het afbouwen van de gabapentine moet ik in september met de anesthesioloog bespreken.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
01-08-2020 22:47
Voor de nieuwe fysiotherapeut ja.

Hoewel ik denk dat de haio ook wel iets geleerd heeft van mijn dossier :rofl:
Even fout begrepen dus. Dacht dat je de haio bedoelde :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
01-08-2020 21:20
Ik gebruik geen medicijnen die ik kan missen.

Over dat de huisarts overzicht moet houden, dat is wel een goede grap. Dinsdag begon onze nieuwe, net afgestudeerde fysiotherapeut daar ook over. Ze hadden bij hem op school blijkbaar uitgebreid uitgeweid over multidisciplinaire zorg en de samenwerking tussen artsen, waarbij één arts de regie in handen houdt, vaak de huisarts. Mijn huisarts is juist degene die nergens vanaf weet. De haio is enigszins op de hoogte maar is na deze maand ook weg. Na een heel gesprek heeft de jongen geleerd dat theorie en praktijk niet altijd overeenkomen :P

Nee, uiteraard. Maar soms kun je een medicijn vervangen ofzo
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
01-08-2020 22:00
O ja. Het perfecte paard was ook daar....die wilde ze kopen.
Mocht niet van ons .
Toen was ze heeeeeel boos. Zei dat ze 18 was en zélf mocht beslissen. En werden wij uitgemaakt voor klassieke droeftoeters. (6)
Toen was ik heel boos.
Pubers....breek me de bek niet open... :hamer:
:rofl:

Reken haar even voor en laat haar zelf betalen.. dan denkt ze eerst vast dat dat vást gaat lukken, maar dan..
Later is nu
Oh Lientje en vraag haar ook wie het paard gaat verzorgen als zij ziek is of op vakantie..
Ik hou de kinderen ook voor dat ze hun studie niet voor hun hele leven hoeven te kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven