Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Of hij het echt niet ziet of niet wil zien is niet zo relevant. Het gaat erom dat hij het niet ziet en er aan voorbijgaat. Hij zal een keer met de neus op de feiten gedrukt moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
05-08-2020 12:48
Lientje: wat ongelooflijk rot voor jullie dat man zo ziek blijft. Ik hoop echt dat er snel verbetering komt.
Man mag wel blij zijn dat jij nu een vast inkomen hebt. Hij ziet helaas niet wat jij allemaal doet, ook voor anderen. Hij wil je liefst helemaal inzetten voor zichzelf.
Je doet het goed Lientje, ik heb bewondering voor je! Dikke knuffel!

Voor iedereen een dikke knuffel trouwens!

Lief cesium, dank je!
Hij is wel blij nu hoor dat ik meer verdien. En vooral blij omdat ik nu minder pijn heb en meer plezier in mijn werk heb.
Maar mijn verdiensten kunnen bij lange na niet op tegen de uitgaven nu.
In ons gezin missen we nu dus 50% en bedrijfsmatig 100 %
En dat is veel . Ik hoop dus ook dat man snel hersteld.
Of zich in elk geval goed genoeg voelt eea op marktplaats te zetten voor verkoop.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lise1985 schreef:
05-08-2020 12:56
Of hij het echt niet ziet of niet wil zien is niet zo relevant. Het gaat erom dat hij het niet ziet en er aan voorbijgaat. Hij zal een keer met de neus op de feiten gedrukt moeten worden.
Volgens mij weet hij het écht wel diep in zijn hart maar wil het gewoon niet toegeven. Een mannendingetje. Hoofd van gezin enz.
Helaas voor hem kruip ik steeds meer uit mijn ja nee en amen rol en word ik mondiger. :P

Zijn één keer stofzuigen in de week doet hij inmiddels zonder dat ik het hoef te zeggen. :rofl: er is vooruitgang. :yes:
Alweer een app voor drie openstaande diensten deze week. Ik laat hem even aan me voorbij gaan nu. Dan werk ik 7 dagen aaneengesloten, dat wordt me echt te gek.
lientje69 schreef:
05-08-2020 12:59
Volgens mij weet hij het écht wel diep in zijn hart maar wil het gewoon niet toegeven. Een mannendingetje. Hoofd van gezin enz.
Helaas voor hem kruip ik steeds meer uit mijn ja nee en amen rol en word ik mondiger. :P

Zijn één keer stofzuigen in de week doet hij inmiddels zonder dat ik het hoef te zeggen. :rofl: er is vooruitgang. :yes:
Ik ben ook zo traditioneel opgevoed maar ik zit echt niet zo in elkaar :rofl:
De meeste dromen zijn bedrog, gelukkig maar :P

Het is natuurlijk ontzettend vervelend dat jouw man zo ziek is Lientje, maar hij ontpopt zich nu wel als het prototype “zieke man”.
Jij kan niet je hele leven op hold zetten voor hem. Zo ernstig is het gelukkig nog niet.
Nog afgezien van de financiële noodzaak.
:hug:

Vanmiddag naar het UWV voor zoals het in de brief staat: “toetsing verbetering belastbaarheid tijdens het tweede ziektejaar”
Die belasting is eerder slechter dan beter dan bij de eerste jaars evaluatie.
Ben benieuwd, ook best wel beetje zenuwachtig :|
lientje69 schreef:
05-08-2020 13:01
Alweer een app voor drie openstaande diensten deze week. Ik laat hem even aan me voorbij gaan nu. Dan werk ik 7 dagen aaneengesloten, dat wordt me echt te gek.
Niet op ingaan hoor, inderdaad.
Toen we beiden nog fulltime werkten, deed hij ook meer in huis.
Het is erin geslopen toen er kinderen kwamen denk ik. Daarna een paar jaar thuis geweest en toen was het " logisch " dat ik alles deed.
Toen eerst 10 uur gaan werken, toen 17 uur en het was nog steeds logisch dat ik alles op me nam.
Nu met mijn opleiding erbij en meer uren, is het logischer dat man en gezin weer dingen gaan oppakken. Maar iets dat er zo lang is ingesleten , krijg je er niet in een paar maanden uit.
Maar ik boek echt vooruitgang al hoor, doe echt al minder in huis. Dus ik hou hoop voor de langere termijn. Geduld. En blijven opvoeden. :proud:
Sterkte en succes Puck!
Spannend Puck. Laat je niet omver blazen en neem een briefje mee waarop je het verschil in belasting duidelijk kunt maken. Als je voorbeelden hebt praat het makkelijker. Zoals bijvoorbeeld, een jaar terug kon ik nog zelf mijn boodschappen doen, nu moet partner het doen want ik kan het niet meer. Enz.

Succes!
Puck, succes vanmiddag!

Lientje, je doet het goed!
Toen ik echt ziek was, vond ik het heel vervelend als man wegging. Ik voelde me dan zo alleen. Normaal heb ik dat gevoel helemaal niet. Maar goed, jouw man heeft jou sowieso graag bij je.
Dank jullie wel!

Omverblazen gaat niet gebeuren :P
-Puck schreef:
05-08-2020 13:23
Dank jullie wel!

Omverblazen gaat niet gebeuren :P
Goed zo.

Ik ben benieuwd.
Ik moest van de haio tot ik aan de beurt ben bij de psycholoog, terug naar de POH. Dat blijft een beetje hangen op mijn to-do lijstje.

Ik snap wel waarom hij dat gezegd heeft maar als een psycholoog de aangewezen persoon is om me te helpen, is het dan niet dubbelop om nu sessies bij de POH te hebben?
lise1985 schreef:
05-08-2020 13:27
Ik moest van de haio tot ik aan de beurt ben bij de psycholoog, terug naar de POH. Dat blijft een beetje hangen op mijn to-do lijstje.

Ik snap wel waarom hij dat gezegd heeft maar als een psycholoog de aangewezen persoon is om me te helpen, is het dan niet dubbelop om nu sessies bij de POH te hebben?
Indien je met deze POH wel een goede klik hebt, dat weet je natuurlijk niet van te voren, zou ik het wel doen.
De psycholoog duurt nog zeker 3 maanden ofzo.
Je kan het allicht proberen, slechter kan je er niet van worden :)
lise1985 schreef:
05-08-2020 13:27

Tja.. Aan de ene kant wel maar aan de andere kant; je wordt er niet slechter van toch?
Oh nu lees ik het pas Puck. Succes!
Severus_Snape schreef:
05-08-2020 08:32
Suzy wat naar. Alvleesklierkanker staat inderdaad wel bekend om het hele snelle verloop,

Lise succes met de napijn.
In het jaar waarin mijn moeder overleed waren er twee collega’s die het ook kregen. Beide binnen 6 weken weg.
Dus ja... kan snel gaan. Al hebben we hier op het forum Vlinder en die houdt het al even vol.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
-Puck schreef:
05-08-2020 13:35
Indien je met deze POH wel een goede klik hebt, dat weet je natuurlijk niet van te voren, zou ik het wel doen.
De psycholoog duurt nog zeker 3 maanden ofzo.
Je kan het allicht proberen, slechter kan je er niet van worden :)
Ja, nog drie maanden maximaal.

Misschien moet ik toch maar een afspraak maken dan.
Kwebbeltje91 schreef:
05-08-2020 12:26
Herkenbaar wat die dromen betreft. Ik las ergens dat er deze week volle maan was. Daar schijnen veel mensen onrustig van te dromen.

Ik heb weer gewerkt vanmorgen, nu thuis even eten en kijken wat ik straks aandoe. Ik heb met een vriendin afgesproken om een terrasje te pakken.

Ik droomde nog over jou, Lise :P Je appte me dat je naar het ziekenhuis moest maar dat je man in het buitenland zat. Je moest naar een ander ziekenhuis in Limburg, maar ik moest op de hond van iemand passen en zat in dubio of ik de hond mee zou nemen naar het ziekenhuis, want ik wilde hem niet alleen laten. Gekkigheid.
Geen idee meer hoe het af is gelopen, want toen werd ik wakker :P
Ja, volle maan was maandag op dinsdag 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mijn vader appt alweer :facepalm:
Puck, succes!
Neem je ook iemand mee?
Hier vanmorgen fysio gehad. Toen even boodschapjes doen.

We bbq’en eigenlijk nooit maar had er voor vandaag wel zin in. Dus ik naar de slager. Blijkt dat je minstens een dag van tevoren dat vlees moet bestellen 🤣.ze keek me echt zo aan van: ja duh! Weet ik veel. Had nog op hun site gekeken en daar stond niets over een dag van tevoren bestellen.
Ze hebben hier bij de slager ook lekkere vegetarische bbq setjes.

Daarna nog met de kids naar de tandarts geweest en die zijn nu lekker plonsen bij OERRR.
suzyqfive schreef:
05-08-2020 13:43
Puck, succes!
Neem je ook iemand mee?
Dank je, ja man heeft vrij genomen..

Bbq ze! :D
Puck: succes vanmiddag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven