Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
-Puck schreef:
16-07-2020 12:27


@ Lise, bij jou dus eigenlijk things as usual.
Nog contact gehad met de anesthesioloog over het afbouwen?
Nee, dat komt nog wel. De neuroloog had al gezegd dat ik dat niet te snel moet willen.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist gebeld door de klantenservice van Piet Klerkx.
Ze nemen de klacht zeer serieus en zijn nu aan het uitzoeken waar het fout is gegaan. In de fabriek of bij de uitlevering.
Voor ons zou het meest gunstige zijn als “ons” bankstel nog moet worden uitgeleverd dan kan het snel omgeruild worden.
Hij komt er vanmiddag of morgen op terug maar wilde alvast laten weten dat ze er met prioriteit druk mee bezig zijn.
Het wordt hoe dan ook opgelost. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
16-07-2020 09:19
Suzy ik ben 30 en heb er enorm veel last van helaas. Komende dagen lig ik dus ook volledig plat, wat weer niet helpt met mijn andere klachten.
Dat wat jij in het artikel leest, is mij nooit verteld. Wellicht dat ze daarom nog niet veel hebben gedaan voor mij.

Ook lekker dan van jouw essures. Pff dan hebben ze een behoorlijke operatie eraan gemaakt.


Dreamer, ik moet zeggen dat de vakantie een beetje is tegengevallen. Mijn man vind dat niet leuk om te horen, maar ik denk dat we er meer van hadden kunnen maken. Gelukkig wel de paar dagen maar Luxemburg gehad. Dat voelde wel echt als vakantie.
Ook beetje gek als je een mooie reis hebt gepland en dan opeens maar moet verzinnen wat je gaat doen. Wij zijn niet zo spontaan. Ik omdat ik nooit weet hoe ik mij morgen voel en man moet van te voren duidelijk weten wat we gaan doen. Afwijken van de planning is voor hem lastig.

Ik herken dat wel. Voor mij voelt vakantie eigenlijk pas echt als vakantie, als ik dagenlang aan het strand/zwembad kan liggen met een boek, afgewisseld met een dagje stad. En dan moet het dus warm zijn, warm genoeg om te zweten in de schaduw, zeg maar. Nouja, dat gaat nu dus toch niet lukken en dat vind ik heel jammer. Ik ben ook heel bang dat dit volgend jaar nog een punt zal zijn, met golvende corona-bewegingen in het verschiet. Daarvoor woon ik gewoon in een verkeerd land :(
Sterkte met je buikpijn :hug:

Lientje, fijn dat de reactie op de prednison zo snel is.

Hemke, klinkt leuk wat je met je kleinkinderen gaat doen :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
16-07-2020 11:24
Ja precies, dit iedere maand doormaken is voor mij niet te doen. Daarom hoop ik komende maand snel zwanger te raken. Dus mijn vriend mag goed zijn best doen 😜

Nee klopt helemaal. Een beetje pijn is normaal, zoveel pijn dat je flauwvalt en met superveel medicatie alsnog niks kunt, is niet normaal. Het blijft op een of andere manier nog steeds een taboe. Als ik ongesteld was dan kon ik ook niet werken. Dus ziekmelden en daar had baas dus geen begrip voor. Gelukkig maar meestal 2 a 3x per jaar dat ik moest stoppen ivm doorbraak. Op laatste zei ik maar steeds dat ik griep had, want daar was meer begrip voor.
Mijn zus zei een keer "maar daar zijn tegenwoordig toch pijnstillers voor?" Leuk, zoals die reclames dat brengen. Ik stond ook echt even met m'n mond vol tanden. Zij heeft nooit echt veel pijn bij menstruaties gehad en snapte het echt niet.

Puck, de hond is 14 jaar oud. Ik heb nog niet de dierenarts gebeld. Voel me slecht hierover, maar laatst ging het na een paar dagen beter. Ik kan niet goed inschatten of het nu erger is. 2 of 3 weken terug is hij ingeënt en was er niets aan de hand
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
-Puck schreef:
16-07-2020 12:34
Zojuist gebeld door de klantenservice van Piet Klerkx.
Ze nemen de klacht zeer serieus en zijn nu aan het uitzoeken waar het fout is gegaan. In de fabriek of bij de uitlevering.
Voor ons zou het meest gunstige zijn als “ons” bankstel nog moet worden uitgeleverd dan kan het snel omgeruild worden.
Hij komt er vanmiddag of morgen op terug maar wilde alvast laten weten dat ze er met prioriteit druk mee bezig zijn.
Het wordt hoe dan ook opgelost. :cheer:

Wat fijn!

Lise, niet te snel, dat is een lastige, natuurlijk. :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
16-07-2020 09:59
Severus, ik zou bij de test goed aangeven dat jullie gaan vliegen en hem dus snel nodig hebben. Er is hier een topic over uitslagen van de GGD die dus pas ná 48 uur binnenkomen. Of helemaal niet. Sta je daar dan op Schiphol...
We gaan naar een locatie van reisprik, die doen speciale testen voor op reis, dus niet de officiële GGD testen. Bij heb bellen heb ik al gevraagd of ik de uitslag op tijd heb en zij konden dit garanderen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Dreamer , sterkte met de hond. Wat zielig.

Puck, ik heb nog een kleine 1,5 week vakantie.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
16-07-2020 11:24
Ja precies, dit iedere maand doormaken is voor mij niet te doen. Daarom hoop ik komende maand snel zwanger te raken. Dus mijn vriend mag goed zijn best doen 😜

Nee klopt helemaal. Een beetje pijn is normaal, zoveel pijn dat je flauwvalt en met superveel medicatie alsnog niks kunt, is niet normaal. Het blijft op een of andere manier nog steeds een taboe. Als ik ongesteld was dan kon ik ook niet werken. Dus ziekmelden en daar had baas dus geen begrip voor. Gelukkig maar meestal 2 a 3x per jaar dat ik moest stoppen ivm doorbraak. Op laatste zei ik maar steeds dat ik griep had, want daar was meer begrip voor.
Heb je ook PCOS?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
-Puck schreef:
16-07-2020 12:34
Zojuist gebeld door de klantenservice van Piet Klerkx.
Ze nemen de klacht zeer serieus en zijn nu aan het uitzoeken waar het fout is gegaan. In de fabriek of bij de uitlevering.
Voor ons zou het meest gunstige zijn als “ons” bankstel nog moet worden uitgeleverd dan kan het snel omgeruild worden.
Hij komt er vanmiddag of morgen op terug maar wilde alvast laten weten dat ze er met prioriteit druk mee bezig zijn.
Het wordt hoe dan ook opgelost. :cheer:
Dat is fijn!
Revalidatie weer gehad. Een van de therapeuten zei dat de groep waar ik in zit echt een kletsgroepje is. Toen ik eruit flapte dat de drie therapeuten meer kletsen dan wij als cliënten moest hij dat toch beamen :proud:

Onze groep bestaat bijna alleen maar uit chronische gevallen die er al langer komen, dan krijg je dat :P
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
16-07-2020 12:55

Puck, de hond is 14 jaar oud. Ik heb nog niet de dierenarts gebeld. Voel me slecht hierover, maar laatst ging het na een paar dagen beter. Ik kan niet goed inschatten of het nu erger is. 2 of 3 weken terug is hij ingeënt en was er niets aan de hand
Lastig hoor, hij/zij kan het je niet vertellen...

Onze hond was ruim 15,5 jaar oud, voor zijn ras al een paar jaar in extra tijd. Op een gegeven moment kon hij nog maar op 3 poten lopen en zat er bij de 4de poot een gezwel in zijn lies. Dan moet je voor hem die vreselijke beslissing nemen ..... :cry: :cry: :cry:

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat bij jullie ook al zover is.
Sterkte in ieder geval :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik wel uit de tijd dat ik sportte bij de fysio. Zaten we ook met een vast groepje, Erg gezellig.

De hond leek zojuist iets beter. Sprong zelfs van de bank af, toen er gebeld werd. Dat had hij al een week niet gedaan. Volgens mij heeft ie nu een beetje spijt :P
Maar iets beter dus.

Oudste kreeg vandaag sleutel van z'n nieuwe huis en ik krijg maar geen adres. Ja, ik heb gevraagd. En jullie weten hoe graag ik kaartjes stuur. Ik heb er al weken ééntje in huis. Aaargh :steam:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
-Puck schreef:
16-07-2020 15:36
Lastig hoor, hij/zij kan het je niet vertellen...

Onze hond was ruim 15,5 jaar oud, voor zijn ras al een paar jaar in extra tijd. Op een gegeven moment kon hij nog maar op 3 poten lopen en zat er bij de 4de poot een gezwel in zijn lies. Dan moet je voor hem die vreselijke beslissing nemen ..... :cry: :cry: :cry:

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat bij jullie ook al zover is.
Sterkte in ieder geval :hug:

Het kan inderdaad elk moment zover zijn. Maar het lijkt alsof de glucosamine, die ik nu geef, helpt. Hij kreeg het en paar dagen niet en hij werd weer minder. Nu is er weer interesse. Man en ik hebben ook al besloten dat de hond geen heftige ingrepen krijgt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
16-07-2020 14:23
Dreamer , sterkte met de hond. Wat zielig.

Puck, ik heb nog een kleine 1,5 week vakantie.

Hopelijk kan je volgende week nog wat ontspanning pakken.
Het wordt mooi weer volgende week :sun:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het wat beter lijkt te gaan Dreamer.!!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
16-07-2020 15:17
Revalidatie weer gehad. Een van de therapeuten zei dat de groep waar ik in zit echt een kletsgroepje is. Toen ik eruit flapte dat de drie therapeuten meer kletsen dan wij als cliënten moest hij dat toch beamen :proud:

Onze groep bestaat bijna alleen maar uit chronische gevallen die er al langer komen, dan krijg je dat :P
Haha klinkt heel bekend :P
Alle reacties Link kopieren
Hemke, bedankt voor je kaartje namens nartjie.

Puck , fijn dat het opgelost gaat worden.

Ik ben even bij mijn moeder geweest. Kort. Want broer zat te tetteren in huis. En daar had geen zin in.
Boekhouding is weggebracht naar de boekhouder. Weer wat van mijn lijst gestreept.
Verder heb ik hier een nogal slechte dag qua pijn.
Had nog wat opruim en schoonmaakplannen maar nu maar even niet denk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hemke bedankt voor je kaartje :)
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-07-2020 15:11
Heb je ook PCOS?
Niet dat ik weet. Is bij mij nooit over gepraat dus ik verwacht het niet. Ik ben nu ook gewoon na ongeveer 3 weken ongesteld geworden dus neem aan van niet :)
-Puck schreef:
16-07-2020 15:47
Haha klinkt heel bekend :P
Je moet het toch wat gezellig maken als je al zo ongeveer bij het meubilair hoort :P
Al heb ik regelmatig dat ik liever gewoon mijn rondje afwerk zonder sociaal te hoeven doen. Ik vind het vaak al zwaar zat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dinsdag al naar de sportarts 👍🏻.

Vandaag zijn de katten jarig. 2 jaar geworden 🥳. Niet dat ze er zelf iets mee hebben uiteraard, alleen het bakje vlees dat ze kregen 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oh top Suzy dat is al snel!

Mijn vriendin heeft mij en vriend uitgenodigd voor een avondje bezoek. Dat vind ik dan wel weer leuk.. al zo lang geen contacten meer gehad en meestal komt (app) contact vanuit mijn richting, dus leuke verassing!
Alle reacties Link kopieren
Kwebbel, gefeliciteerd met je verjaardag! :cheer2: Afbeelding :cheer2: Afbeelding

Suzy, gefeliciteerd met je katten :peep: :peep:

Wat leuk Nankurunaisa, dat je vriendin jullie uitnodigt!
Later is nu
Dank je wel Dreamer :heart:
:cheer2: Gefeliciteerd Kwebbeltje. :cheer2:

Dat is snel Suzy.

Gezellig weer Nanku.

Ik "mag" zo naar de tandarts. Van mijn kies was een stuk afgebroken. Er is geprobeerd hem op te lappen, maar hij doet nu veel pijn.

Fijne dag voor iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven