Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

21-08-2017 10:27 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".



Vorig topic ->gezondheid/we-leven-nog-steeds-met-pijn ... start=3010
Later is nu
cesium24 schreef:
19-03-2018 17:46
@Kwebbeltje: ik duim voor je!
Dank je :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook héél hard voor je duimen kwebbeltje!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Thanx!
Ik duim voor iedereen: minder pijn, minder stress, meer begrip, meer rust, meer energie, meer liefde en meer warmte. :sun: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
k duim wat minder hard, want doet zeer, maar ingedachten!

En oei AU Cesium. Al wat beter?

Mijn pijn is nu wel wat minder, maar nog niet weg. Pijnstillers zijn natuurlijk ook al uitgewerkt inmiddels. En ik heb weer een enorme vreetbui, zin in vet en vet en vetter. Nu heb ik vet en zoet gehad en heb ik zin in opgebakken champignons. WHY??
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve wens Tut.!

Dreamer, haha, zo herkenbaar! En dan daarna trek in iets zouts, zoet, hartig, alles passeert bij mij dan. Zolang ik niet begin te snaaien gaat het wel, maar eenmaal begonnen ga ik los. :rofl:
lientje69 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 21:46
0.69% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dank je TuT!

Ik lig in bed met een pittenkussentje in mijn rug. En een
kopje thee, blij dat man thuis is en ik iets anders dan
water te drinken heb.

Snaaien is er bij mij niet bij: sinds mijn galblaas verwijderd is
kan ik duidelijk veel minder op. Heeft ook zijn voordelen
natuurlijk maar onbezorgd eten is er niet meer bij.
Alle reacties Link kopieren
OH daar heeft mijn man geen last van, Cesium. Handig maar lastig, zoiets, lijkt me.

goedemorgen allen!

Ik heb net de dokter gebeld (braaf) en mag donderdag langskomen. De assistente denkt aan een ganglion. Ik heb gegoogled (uiteraard) en ja.. daar lijkt het wel op ja. Kan dus niets aan gedaan worden, maarhee.. ik heb wat dat zichtbaar is. Jeej.
Eigenlijk heb ik vooral gebeld omdat ik ook zo moe blijf. Afgelopen nacht 8 uur geslapen (!) en sta nog moeizaam en gapend op, met lood in de benen.
Later is nu
Goedemorgen,

Dank je wel Tut!

@Dreamer, ik heb ook een ganglion gehad en die is operatief verwijderd, zat bij mij wel op een andere plek.

@Kwebbeltje, ik duim mee!

@cesium, sterkte met je rug!

@lientje, nog antwoord gekregen van de bank?

Gisteravond moesten we onverwachts nog op visite bij mijn ouders. Dat hielp niet echt mee aan mijn pijn. Ik heb nog steeds meer rugpijn dan normaal.
Vandaag met mijn tante naar het ziekenhuis dus ook nog wel een druk dagje.
Morgen maar extra rust nemen.
Alle reacties Link kopieren
Doseren hè Lise?
Nog geen antwoord maar ik vermoed dat het puur om een hogere inschrijving in het karakter gaat ivm ons bedrijf. Daar heeft ons huis nl ook ooit borg voor gestaan maar die lening is nagenoeg afbetaald dus dat geld eigenlijk niet meer.
Zou dus kunnen dat ze dat voor de zekerheid laten staan zodat we eventueel weer opnieuw kunnen lenen en er dan geen extra papierwerk nodig is.
Denk ik nu ik er een tijdje op gebroed heb in elk geval
Nou, dan hebben ze pech, want ik ga vanaf nu streven naar een schuldvrij leven, er wordt niet meer geleend en alleen nog maar afgelost. Dit huis was onze laatste lening, lenen voor andere zaken deden we sowieso al niet, op het starten van het bedrijf na, dat kon toen niet anders helaas.

Ik reageer later even verder, ga nu Naar buurman op bezoek in het verzorgingshuis
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, dat continu moe zijn en niet uitgerust voelen heb ik dus ook.
Zou het niet ook een beetje de tijd van het jaar zijn?

Ik ben nog steeds aan het hoesten, kuchen en pruttelen. Het schiet niet echt op met me, ben er af en toe benauwd van.
Hardlopen schiet er de laatste maanden behoorlijk bij in, ben bang dat ik straks weer van voor af aan zal moeten beginnen.

Stoofpeertjes staan hier nu op het gas, ik op apegapen op de bank. We eten vroeg, want dochter moet half 6 op haar vrijwilligerswerk zijn.
Ik moet eigenlijk nog wat in huis doen maar de puf ontbreekt door de hoestbuien.
Gelukkig had ik gisteren wél een productieve dag dus het kan wat lijden nu.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ja, doseren, ik weet het. Lukt alleen soms niet en mijn omgeving begint ook steeds minder begrip te tonen voor mijn situatie.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-03-2018 14:58
Ja, doseren, ik weet het. Lukt alleen soms niet en mijn omgeving begint ook steeds minder begrip te tonen voor mijn situatie.
Dat is ook het lastigste, des te langer het duurt, des te minder het begrip.
Maar dat moet je proberen los te laten.
Wat kan jou het uiteindelijk schelen hoe buur/ baas/ verre nicht over je denkt?
Zij zitten niet in de situatie.
Zolang het begrip bij je naasten ( man/ kinderen) maar niet ontbreekt.
Al de anderen, tsja, het doet pijn ( familie zoals ouders/ schoonouders, been there , done that, weet er helaas alles van) maar dat moet je van je af proberen te zetten

Ik zeg altijd op zulke reacties: dit zegt meer over de manier waarop zij naar de buitenwereld kijken/ er mee omgaan, dan over mij.!
Sterkte! :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
20-03-2018 15:36
Dat is ook het lastigste, des te langer het duurt, des te minder het begrip.
Maar dat moet je proberen los te laten.
Wat kan jou het uiteindelijk schelen hoe buur/ baas/ verre nicht over je denkt?
Zij zitten niet in de situatie.
Zolang het begrip bij je naasten ( man/ kinderen) maar niet ontbreekt.
Al de anderen, tsja, het doet pijn ( familie zoals ouders/ schoonouders, been there , done that, weet er helaas alles van) maar dat moet je van je af proberen te zetten

Ik zeg altijd op zulke reacties: dit zegt meer over de manier waarop zij naar de buitenwereld kijken/ er mee omgaan, dan over mij.!
Sterkte! :hug:
Dank je wel voor je lieve berichtje.

Het komt ook wel omdat mijn vader vertelde dat de vriendin van zijn collega een hernia heeft en geopereerd moet worden en impliceerde dat dat van haar dus wel serieus was.
Lise: ik ben het helemaal eens met Lientje, ze heeft het goed
verwoord.
En ook ik weet hoe pijnlijk opmerkingen als die van je vader
kunnen zijn. Sterkte!
Dank je wel Cesium, en Lientje ook nogmaals.

Ik denk dat het voor een gedeelte ook wel aan mijzelf ligt. Ik wil naar de buitenwereld ook niet echt toegeven hoe ik me werkelijk voel. Ik zou daar eigenlijk wat opener over moeten zijn. Dan kan ik meer begrip kweken.

Ik zit nu met behoorlijk wat pijn op de bank en heb mijzelf de opdracht gegeven om de pc voorlopig maar weer met rust te laten.
Ik kijk er wel naar uit dat de klok weer verzet wordt naar zomertijd, dan is het weer lang genoeg licht om na het avondeten nog een rondje te gaan wandelen.

Morgenochtend gaan de hechtingen uit mijn duim, eindelijk. Daarna naar de pedicure, ook lekker. En dan rust!
Lise, ik heb als vp, lang geleden op neurogie gewerkt. Mensen die aan een hernia geopeeerd werden waren of incontinent geworden of hadden geen gevoel meer in, meestal de benen. Ook was het vaak zo dat er ergens anders wel weer een hernia opdook dus je had niet de garantie op “ nooit meer”
Dit beleid is nu, zover ik weet, nog zo.
Zelf heb ik in minder dan een jaar 4 hernia’s gehad en ben nog altijd blij dat het zonder ok over is gegaan.
Een hernia is altijd serieus want het blijft een zwakke plek.

Het allerbelangrijkste is dat jij jezelf serieus neemt. Jij moet je hele leven met je lijf leven. Wees er zuinig op.
Misschien is het goed voor je om een revalidatietraject te volgen. Het klinkt zwaarder dan het is maar je leert zo ontzettend veel.
Googel eens naar Revalis, Den Bosch. Je krijgt een idee wat een revalidatietraject kan inhouden.
JustcallmeTuT schreef:
20-03-2018 23:45
Lise, ik heb als vp, lang geleden op neurogie gewerkt. Mensen die aan een hernia geopeeerd werden waren of incontinent geworden of hadden geen gevoel meer in, meestal in de benen. Ook was het vaak zo dat er ergens anders wel weer een hernia opdook dus je had niet de garantie op “ nooit meer”
Dit is nu, zover ik weet, nog zo.
Zelf heb ik in minder dan een jaar 4 hernia’s gehad en ben nog altijd blij dat het zonder ok over is gegaan.
Een hernia is altijd serieus want het blijft een zwakke plek.

Het allerbelangrijkste is dat jij jezelf serieus neemt. Jij moet je hele leven met je lijf leven. Wees er zuinig op.
Dank je wel voor je reactie.

De neurochirurg heeft me uitgelegd dat ik ruimschoots voldoe aan de criteria voor een operatie, alleen dat in mijn geval, gezien de scans, er geen garantie is op verbetering en hij daarom niet wil opereren.
Ik heb inmiddels begrepen dat die vriendin zeker niet meer klachten heeft dan ik dus het zal wellicht een interpretatie zijn van mijn vader.

Je laatste opmerking is een rake.
Ik heb moeite met mijzelf serieus te nemen in dit geval. Heeft een beetje te maken met hoe mijn moeder vroeger omging met kwaaltjes en zo bij mij en mijn broertje. Daardoor ben ik heel hard geworden voor mijzelf en vind ik zelf eigenlijk altijd dat ik mij aanstel. Ik ben een beetje het tegenovergestelde van een hypochonder zeg maar (misschien slechte vergelijking maar toch).
Daarbij heb ik het afgelopen jaar een aantal keer gehoord dat mensen denken dat het wel meevalt want "er is toch niets zichtbaars aan de hand". Tel daarbij op de houding van kamp werkgever en consorten...

Ik ben blij dat ik niet geopereerd hoefde te worden maar ik realiseer me inmiddels ook wel dat ik feitelijk pas een week of zes bezig ben met mijn herstel. Daarvoor moest ik natuurlijk gewoon doorwerken en werden de klachten alleen maar erger. Daardoor moet ik mijzelf de tijd en de rust gunnen en leren meer naar mijn eigen lijf te luisteren en, jouw terechte opmerking, mijzelf en mijn klachten meer serieus nemen. Dat zit alleen niet in mijn aard, ik hou me liever groot en doe net of ik niets mankeer. Dat is de houding die mensen van mij gewend zijn en dan is het cirkeltje rond.

Thanks voor je reactie. Nu even de tranen drogen en weer verder...
Alle reacties Link kopieren
Oeh.. herkenbaar over je moeder, Lise..

Ik mag weer op, hele dag stembureau. Hier geen gemeenteraad, dus ik verwacht een hele rustige dag. Scheelt wel dat tellen veel sneller zal gaan. Zoals wel vaker vraag ik me af of ik gemeenteraad nog ga doen. Ik vind het meestal een leuke dag, totdat het tellen begint, dat is dan net teveel. En weggaan kan ook niet.
Morgen wel vrij.

Fijne dag iedereen!
En wat je ook doet, wél stemmen. 100 jaar terug mochten vrouwen dat nog niet eens ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde opvoeding gehad Lise.
Niet zeuren, doorgaan.
Niks geen kusje erop en snoepje als je pijn Had, maar gewoon stoppen met banken, gebeurd is gebeurd, klaar ermee.
Dat maakt je idd hard voor jezelf.
Vaak goed maar do.s ook niet.
Ik heb, uiteindelijk , met héélveel vallen en opstaan moeten leren dat dit voor een chronisch pijnpatient niet handig is.
Dat je, goed naar je lichaam moet luisteren en daarop anticiperen. Dat je je week/ dagschema moet aanpassen. Dat en én gewoon niet gaat maar dat het of óf moet worden.
Dat is moeilijk te leren. Héél moeilijk.
Maar als het uiteindelijk in je systeem zit, blijk je opeens per saldo méér te kunnen dan al die jaren ervoor dat je gewoon maar door probeerde te gaan.
En weer is toch dat doseren het toverwoord.
Schema's maken, maar als je lichaam het nodig heeft deze aan durven( en willen, en soms helaas ook kunnen) passen.

Ik ben wéér, net als jou Dreamer, zó onwijs moe. En heb vrij goed geslapen dus. Dáár kan het niet aan liggen. Dacht dat het weekend was toen de wekker ging, blegh, dat viel tegen, moest er toch echt uit om kwart voor 6.
Nu probeer ik energie te verzamelen voor het werken, en dat valt nog niet mee.
Verkoudheid en hoesten is ook nog steeds niet over, zal ook schelen als dat weg is hoop ik.
Ik heb maandag de apk bij de huisarts., nou ja, zorgassistent dan.
Ben benieuwd hoe het met mijn bloedwaarden gesteld is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mijn moeder maakte juist alles veel groter dan het was. Ze had, of heeft nog steeds, een beetje hypochondrische neigingen.

Zometeen gaan de hechtingen eruit. Dan even stemmen en naar de pedicure.
Alle reacties Link kopieren
Van dat hoesten zul je ook extra moe zijn, Lientje, want dat is ook vermoeiend. :hug:
Zo blij dat ik daar geen last van heb (tot nu toe) De griep lijkt me weer voorbij te gaan. :yes:

Ohnee.. mijn moeder kon nogal afkeurend praten over mensen, die bij elk kwaaltje thuis bleven. Dat was helemaal niets. Gevolg was dat ik op m'n werk een keer met 40 graden koorts naar huis gestuurd ben, met een hoop gemopper, dat ik er wel was.
Pas toen ik erachter kwam, jaren later bij andere baan, dat ik met hoofdpijn veel fouten maak, die ik de dagen erna weer moet herstellen, besefte ik dat ik beter thuis kon blijven. Bovendien is de hoofdpijn dan sneller weg. Maarja.. dan zit je nog wel eens met een grensgevalletje. Zo blijk ik afgelopen maandag toch weer een lastige fout gemaakt te hebben. Waarschijnlijk. Het kan ook nog bij iemand anders liggen en ik heb bij de rest van de werkzaamheden géén fout gemaakt. dus,..

Ik begin stembureaudag weer met 2 uur pauze. Nadat ik wel eerst mee moest helpen opbouwen. Een van de stembureauleden is een ex-klasgenoot van m'n dochter, haha.
Later is nu
Ik had jouw moeder Lientje.
Vandaar dat mijn rug verknald is, mede door haar “beleid”.
De orthopeed was woest maar het was al te laat.

Hopelijk wordt het druk op het stembureau en nemen veel mensen de kans om hun voorkeur kenbaar te maken.
Ik ging me er dus tegen afzetten. Ik vind het onzin om naar een dokter te gaan, het gaat toch vanzelf wel weer over. En daardoor krijg ik nog al eens te horen dat ik eerder had moeten komen.
Mijn ouders willen ook graag van de dokter horen dat waar ze last van hebben, niet erg is en vanzelf wel weer over gaat.
Verder zijn ze wel lief hoor haha. Ik weet ook dat ze het vroeger wel goed bedoelden.

Succes vandaag Dreamer. Ik heb al gestemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven