Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Kwebbeltje91 schreef:
19-05-2019 20:07
Leuk! Doet hij aan wedstrijdbowlen? Of gewoon voor zijn plezier?
Ik vond het wel een fijne locatie. We wilden eerst een arrangement doen, maar ik lees altijd de recensies en het regent echt klachten over het eten daar. Dus we gingen alleen bowlen.
Een paar jaar geleden ben ik ook vlakbij jou geweest, maar die locatie was helemaal een drama. Ook slecht personeel, eten was slecht. Alleen het bowlen was leuk. Niet voor herhaling vatbaar daar.

Fijn dat het bij jou eindelijk regent! Hier gaf de buienradar ook wat regen aan net, maar er is niets gevallen helaas. Ik hoop echt dat het aankomende week flink gaat regenen.
Hij bowlt voor zijn plezier.

Ik denk dat ik wel weet waar je bedoelt. Ik kwam daar alleen met de avondvierdaagse. Daar was de pauzestop voor de scholen.
Het ligt namelijk wel in een mooie omgeving.
Moyrrie- schreef:
19-05-2019 21:40
Hij bowlt voor zijn plezier.

Ik denk dat ik wel weet waar je bedoelt. Ik kwam daar alleen met de avondvierdaagse. Daar was de pauzestop voor de scholen.
Het ligt namelijk wel in een mooie omgeving.

Ah leuk.
Klopt, die locatie ligt wel in een mooie omgeving. Misschien dat het nu verbeterd is hoor, maar toen wij er waren was het echt drama.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende, Cesium, hopelijk krijg het vergoed, want wat een troep houd je er aan over en dan nog niet te spreken over d financiële schade.
Het was hier ook bijna 25 gr, vanmiddag nog in de tuin gezeten, met een boek, ik heb alleen niet gelezen, meer zitten kijken naar de vogels en visjes en over vanochtend nadenken.
Ik had een minidiscusie met een dominee over dopen, ik was het niet met zijn zienswijze eens, kan gebeuren toch.
Maar hij begon toen de doop, avondmaal en het kruis erbij te halen, alles goed en best, ik kwam alleen met mijn blik op het dopen.

Ik ga strakjes kijken naar Duncan, hoe hij het songfestival heeft gevonden en zijn eerste plaats.
Maar wat was die Madonna toch slecht, verschrikkelijk, zo vals heb ik haar nog nooit horen zingen.
Doodzonde van d miljoen euro die er voor is betaalt, er waren vast wel andere artiesten die wilden optreden.
Zoals de blinde dames ,zij zongen donderdagavond in de pauze, ze deden het stukken beter dan menig zanger,zangeressen in de halve finales

Ik heb mijn TomTom,ingevuld, morgen naar Duitsland, ik ga morgen met vriendin naar de oogkliniek, daar waren de wachttijden niet zo lang als hier.
Er zijn maar weinig oogklinieken in Nederland,in het noorden is alleen eentje in de stad.
Die heeft een wachtlijst van maanden.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-05-2019 20:18
Pilaren van de aarde, van Ken Follet
Die heb ik in het Engels gelezen, al even geleden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-05-2019 21:29
En ik hoop dat iedereen een beetje lekker slaapt. Hier is het drukkend. Er wordt nog regen en onweer voorspeld. Ik ga nu naar bed, eerst nog wat lezen in Mars. Dat boek is ook verfilmd met Matt Damon. Begint leuk, qua 'leestoon'.

Ken Follet is wel een bekende schrijver toch? Geloof niet dat ik daar al eens van gelezen heb.
Ik ben nu het laatste boek van Charles Martin aan het lezen. Begon een paar weken geleden met ‘Over Bergen Heen’ (is ook verfilmd las ik later). Daarna de rest van zijn boeken gelezen (heb ik altijd wat last van). Tussendoor lees ik dan overdag nog wat andere boeken (kinderboeken bijvoorbeeld. Lees nu De Magische Apotheek, erg leuk. En lees Lampje voor aan de kinderen).
De boeken zijn erg mooi geschreven, vooral ‘Vrij als water’ vond ik mooi. Vooral omdat een deel van het thema mij als ‘geograaf’ wel erg aanspreekt (Orkaan Mitch die destijds een vulkaan in Nicaragua heeft laten uitbarsten).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
19-05-2019 22:09
Wat een ellende, Cesium, hopelijk krijg het vergoed, want wat een troep houd je er aan over en dan nog niet te spreken over d financiële schade.
Het was hier ook bijna 25 gr, vanmiddag nog in de tuin gezeten, met een boek, ik heb alleen niet gelezen, meer zitten kijken naar de vogels en visjes en over vanochtend nadenken.
Ik had een minidiscusie met een dominee over dopen, ik was het niet met zijn zienswijze eens, kan gebeuren toch.
Maar hij begon toen de doop, avondmaal en het kruis erbij te halen, alles goed en best, ik kwam alleen met mijn blik op het dopen.

Ik ga strakjes kijken naar Duncan, hoe hij het songfestival heeft gevonden en zijn eerste plaats.
Maar wat was die Madonna toch slecht, verschrikkelijk, zo vals heb ik haar nog nooit horen zingen.
Doodzonde van d miljoen euro die er voor is betaalt, er waren vast wel andere artiesten die wilden optreden.
Zoals de blinde dames ,zij zongen donderdagavond in de pauze, ze deden het stukken beter dan menig zanger,zangeressen in de halve finales

Ik heb mijn TomTom,ingevuld, morgen naar Duitsland, ik ga morgen met vriendin naar de oogkliniek, daar waren de wachttijden niet zo lang als hier.
Er zijn maar weinig oogklinieken in Nederland,in het noorden is alleen eentje in de stad.
Die heeft een wachtlijst van maanden.
Dan moet jij ook in de buurt wonen? Tenminste meestal hebben mensen het over De Stad als ze het over een bepaalde stad in het noorden hebben.
Moet je voor je eigen ogen of die van haar?

Madonna is echt een van mijn jeugdidolen. Er zijn foto’s van mij als vierjarig meisje dat ik mocht opblijven om naar een concert te kijken dat op tv werd uitgezonden maar haar laatste albums waren niet my cup of tea. Jammer. Ze had bij haar leest moet blijven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb niet alles bijgelezen, maar kreeg het wel mee van Cesium o_o Wát een narigheid! Ben je blij met een nieuwe ketel, krijg je dit over je heen... Heel veel sterkte!

Een dikke :hug: voor iedereen.

Wij waren vandaag bij een huwelijk. Prachtige locatie en dito weer. Alleen bleek tijdens de ceremonie dat ze al eerder voor de wet waren getrouwd. Echt al een jaar eerder. Ik blijk ouderwetser dan ik dacht, want ik vond dat toch oprecht jammer. Maar goed. Ieder zijn ding natuurlijk.

Slaap lekker allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag hemke! Rij jij of ben je mee als steun? Of is het voor jezelf?

Doro, was het dan gisteren alleen het feest? Of een kerkelijk huwelijk?
Misschien moesten ze eerst nog een jaartje sparen?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag ook chauffeur.
Eerst dochter wegbrengen. Dan met moeder naar het ziekenhuis.
Heel rondje, chirurg, opname, anesthesie.
Samen met zus, want moeder gaat steeds meer met dwars hout gooien zogezegd.
Ze wil écht niet.
Maar niks doen is geen optie meer, dan zit ze binnen een jaar in verpleeghuis. En dát wil ze óók niet
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! :sun:

Wat wil je moeder nog wel, Lientje? Lijkt me erg lastig zo. Mensen die al eigenwijs waren, worden dat nog erger als ze ouder zijn, voor mijn gevoel. Dat belooft nog wat, mijn arme omgeving :rofl:
Sterkte met rondje ziekenhuis, in elk geval. En fijn dat je zus ook meegaat.

Ik geloof niet dat ik al eens van de schrijver Charles Martin hoorde. Ik ben ook erg van het doorlezen van 1 schrijver, zeker als die bevalt. Zo las ik 2 jaar terug de serie Rizzoli & Isles achter elkaar uit. Nu ben ik (ook) bezig in Bones (nouja, in de boeken heet ze niet zo) maar lees toch andere boeken tussendoor.

Afijn
Vanwege de hooikoortspiek, die eraan zit te komen, heb ik nu ook last van m'n astma. En van de medicijnen daarvoor word ik eerst altijd wat trillerig en 'hyper'. Dus zit ik nu als een verslaafde, die aan een nieuwe shot toe is, achter m'n pc, gevoelsmatig dan. Trillende handen, hartslag wat omhoog, onrustig, van die dingen. Heel irritant.
Later is nu
lientje69 schreef:
20-05-2019 06:23

Doro, was het dan gisteren alleen het feest? Of een kerkelijk huwelijk?
Misschien moesten ze eerst nog een jaartje sparen?

Ze zagen er stralend en gelukkig uit. Dat is toch het belangrijkste!
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 10:06
Reden: Herkenbaarheid
47.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, moeder wil sinds mijn vader is overleden eigenlijk nog maar één ding.
Dood.
Maar dat ga je niet op commando als je net in de 70 bent...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte met je moeder, Lientje! Wat naar dat ze zo negatief is en niets wil.
Alle reacties Link kopieren
Doro, ach ja, ieder doet het op zijn eigen manier toch?
Wij hadden het heel groots. Foto's door officiële trouwfotograaf in het bos. Met een koets met paarden ervoor in zo'n mega Sissyjurk naar het stadhuis. In een Amerikaanse auto naar de kerk voor de inzegening, met groot koor erbij enz.
Diner. Feest met 100 mensen en receptie met 200 mensen en een goede band. Over de top dus eigenlijk. :proud:

En mijn broer ging op maandagmorgen naar het stadhuis voor de gratis trouwerij , en gaf een feestje in de tuin met zelfgebakken taart en de radio aan. Zo heeft ieder zijn eigen manier.
lientje69 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 08:55
0.09% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh, zo was m'n oma ook. Heel vervelend, lastig om mee om te gaan ook. Vooral als het om je moeder gaat, lijkt me. :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien was dit echtpaar even snel getrouwd, voordat ze een huis kochten of iets anders officieels. Dan is trouwen makkelijker dan een samenlevingscontract, in principe. Maarja, dan nog een feest en misschien voelt het voor hen nu ook 'echter'.
Ik woon dus samen met samenlevingscontract en zie de meerwaarde van een huwelijk dan weer niet zo.
Jouw trouwdag klinkt wel magnifiek, Lientje!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Is idd héél lastig en moeilijk Dreamer en Doro.
Vooral ook omdat mijn niksnut van een broer van 40 bij haar woont. Zonder werk , geld en dol op alcohol.
Dat geeft haar , maar vooral ook ons de nodige zorgen en problemen. Steun heeft ze er weinig aan, door zijn borderline schreeuwt hij de halve dag en is nog agressief ook op zijn tijd.
Als ze dood Is, hebben we dat er ook nog bij.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn trouwdag was idd magnifiek Dreamer. Dat riep de Italiaanse oma van man de hele dag :proud:
Maar het was ook een hele dure dag.
Once in a lifetime dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-05-2019 08:29
Goedemorgen! :sun:

Wat wil je moeder nog wel, Lientje? Lijkt me erg lastig zo. Mensen die al eigenwijs waren, worden dat nog erger als ze ouder zijn, voor mijn gevoel. Dat belooft nog wat, mijn arme omgeving :rofl:
Sterkte met rondje ziekenhuis, in elk geval. En fijn dat je zus ook meegaat.

Ik geloof niet dat ik al eens van de schrijver Charles Martin hoorde. Ik ben ook erg van het doorlezen van 1 schrijver, zeker als die bevalt. Zo las ik 2 jaar terug de serie Rizzoli & Isles achter elkaar uit. Nu ben ik (ook) bezig in Bones (nouja, in de boeken heet ze niet zo) maar lees toch andere boeken tussendoor.

Afijn
Vanwege de hooikoortspiek, die eraan zit te komen, heb ik nu ook last van m'n astma. En van de medicijnen daarvoor word ik eerst altijd wat trillerig en 'hyper'. Dus zit ik nu als een verslaafde, die aan een nieuwe shot toe is, achter m'n pc, gevoelsmatig dan. Trillende handen, hartslag wat omhoog, onrustig, van die dingen. Heel irritant.
Ik kende hem ook niet. Het is wel een christelijke schrijver en dat komt wisselend naar voren in de boeken. Soms alleen als thema (hoop bijvoorbeeld maar dan niet uitgemolken) soms als een van de hoofdrolspelers. Maar allemaal hebben de hoofdrolspelers wel iets op hun kerfstok en niet altijd even fris (drugsdealer of een Texas ranger)

Ik gebruik het hele jaar anti-histamine en in het hooikoortsseizoen nog extra neusspray. Heb geen astma maar het is ook gewoon benauwd weer volgens mij. Ik heb het ook licht benauwd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
20-05-2019 08:57
Mijn trouwdag was idd magnifiek Dreamer. Dat riep de Italiaanse oma van man de hele dag :proud:
Maar het was ook een hele dure dag.
Once in a lifetime dus.
Dat had ik dus echt niet verwacht bij jou :rofl:

Wij zijn heel goedkoop getrouwd. Halverwege de zwangerschap bedachten we dat we toch wilden trouwen maar we hadden eigenlijk geen geld.
Zijn wel op vrijdag getrouwd, op het gemeentehuis van het dorp waar we woonden. Mijn boeket, corsages en bloemstuk op de auto had ik zelf gemaakt. Daarna diner bij mijn ouders, vervolgens door naar het zaaltje van de kerk van schoonouders voor het feest. Incl ringen en jurk waren we €600,- kwijt. En mijn ex wilde absoluut geen poeha en geen aandacht. Dus dan krijg je dat natuurlijk ook.
Maar zoals mijn vriend destijds trouwde wil ik het absoluut ook niet. Dat was meer ene bruiloft voor de zakenrelaties voor zijn exschoonouders, die vonden dat omdat zij betaalden
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Nu pas even bij gelezen. Cesium, wat erg! Kun je de schade verhalen op de monteur?
Goedemorgen,

Wij zijn niet voor de kerk getrouwd, tot groot verdriet van mijn vader. We hebben een diner gegeven voor familie en vrienden.

Sterkte vandaag Hemke.

Ik ga mijn schoenen eens bekijken en wat ik niet meer draag , ik heb nog schoenen met hakken liggen die ik niet meer kan dragen, breng ik weg.

Fijne dag allemaal
Doro75 schreef:
20-05-2019 00:00


Wij waren vandaag bij een huwelijk. Prachtige locatie en dito weer. Alleen bleek tijdens de ceremonie dat ze al eerder voor de wet waren getrouwd. Echt al een jaar eerder. Ik blijk ouderwetser dan ik dacht, want ik vond dat toch oprecht jammer. Maar goed. Ieder zijn ding natuurlijk.

Slaap lekker allemaal!
Mijn oom en tante hebben dat ook gedaan, maar dat was puur praktisch en noodzakelijk. Ze gingen namelijk voor een half jaar naar een land waar ze getrouwd moesten zijn. Dus die zijn ook even snel voor de wet getrouwd en hebben het pas later echt gevierd.
Ieder zijn ding uiteraard. Wij trouwden zonder receptie. Daar vonden de mensen óók wat van, natuurlijk :P
Doro75 schreef:
20-05-2019 10:05
Ieder zijn ding uiteraard. Wij trouwden zonder receptie. Daar vonden de mensen óók wat van, natuurlijk :P
Wij hadden ook geen receptie, maar ik zie niemand dat meer doen hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven