Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
:frusty: :hamer:
?
De huisarts maandag tijdens het consult:
"Goh Lise, je vitamine D is wel erg laag hoor, ondanks de supplementen. De B12 ook. "
Opnieuw geprikt, waardes niet significant verbeterd.
Ik gebeld voor de uitslag. Uitslag is overlegd met de huisarts.
Huisarts: "Nee hoor Lise, je waardes zijn prima. Gewoon lekker naar de drogist blijven gaan voor pilletjes van daar".
O, ik dacht dat je mijn reactie bedoelde.
Geen auto hier. Ik mag niet meer autorijden. Ivm met evt hypo's of hyper's.
Maar ik mis mijn auto wel, maar in de bijstand kan je je sowieso geen auto veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
:mad: net heel verhaal geschreven is het weg. Stom gedoe op telefoon.

Knuffel voor iedereen
Later is nu
Fijne vakantie Dreamer!
Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-06-2019 19:29
:mad: net heel verhaal geschreven is het weg. Stom gedoe op telefoon.

Knuffel voor iedereen
Eerst ff in je kladblokje van je telefoon typen :D
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Omdat man onverwacht veel later thuis was en we geen eten in huis hadden, vond man dat we maar uit eten moesten gaan. Dan konden we gelijk daarna boodschappen doen en zijn auto ophalen. Voor mij een uitdaging. Ik merk bij dit soort dingen dat ook man er nog niet altijd bij stil staat dat het voor mij geen vanzelfsprekendheid meer is.

Helaas ook slecht voor de lijn. Morgenochtend maar even een rondje wandelen denk ik.
Mijn auto is alweer schoon, dankzij man :cheer2:

Vandaag een rustige dag, morgen een verjaardag.
Beetje jammer dat het zo warm wordt vandaag.
Ik heb een vraagje. :nope:

Ik ben gister aan het begin van de avond gestruikeld in de tuin. En ik ben bekend met gekneusde enkels enzo.. Maar dit voelt anders. Ik weet niet goed of ik het na moet laten kijken of dat ik een aansteller ben. Omdat de zwelling wel meevalt. Ik loop echt heel moeilijk, kan alleen op een bepaalde manier op de hiel van mijn voet staan en als ik dan mijn gewicht net iets verkeerd zet dan komt er eigenlijk al een pijnkreet uit zeg maar... :'(
Huisartsenpost Yellow. Bellen is altijd goed en je belt maar zelden voor niks.
Alle reacties Link kopieren
Yellowlemmon, direct naar de HA.dit dit klinkt niet ,zoals het hoort.
Dreamer ,een fijne vakantie.
Lise, jouw HA weet ook niet wat hij heeft gezegd, jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Toch even laten checken Yellow, beter voor niks heen dan dat het wel iets is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo gaar van gisteren, van de intake... ik typ later wel even een verslagje. Zo eerst even wat boodschapjes doen voor het te heet is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Als Regenboog wakker is toch maar even bellen dan. :'-(
YellowLemon schreef:
29-06-2019 10:25
Als Regenboog wakker is toch maar even bellen dan. :'-(
Goed plan!
hemke schreef:
29-06-2019 09:58

Lise, jouw HA weet ook niet wat hij heeft gezegd, jeetje.
Nee, en dat is erg frustrerend.
Ik ben op een punt belandt dat ik wel over wil stappen naar een andere huisarts, maar de enige die nog fatsoenlijk is, werkt maar twee dagen in de week in de praktijk omdat hij zich veel bezig houdt met het landelijk genootschap voor huisartsen (of hoe dat ook mag heten) en onderzoekswerk. Dus dat schiet ook niet echt op. Bovendien neemt die volgens mij geen nieuwe patiënten meer aan.
Zoals voorgenomen een rondje gewandeld, maar dat viel wel tegen qua rug en been. Ik ben wel heel benieuwd wat de neuroloog van het verhaal gaat vinden en wat er op de mri te zien is.
Alle reacties Link kopieren
Moge. Hier geen wekker gezet ivm dat ik erg erg moe was, wrd pas om 11.30 wakker :')

Het is hier al flink warm, dus houd me rustig vandaag.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Had net zo goed niet kunnen gaan. Hij bewoog hem twee keer laf op en neer. Concludeerde dat ik geluk gehad heb en hij verzwikt was en dat als ik er na het weekend nog zo’n last van heb dat ik er nog maar even naar moet laten kijken.
Evengoed wel slim dat je gebeld hebt hoor Yellow.
lise1985 schreef:
29-06-2019 13:32
Evengoed wel slim dat je gebeld hebt hoor Yellow.
Dat van die vitamines waar je over schrijft is trouwens super herkenbaar. Ik heb ooit zelfs B12 injecties voorgeschreven gekregen van de endocrinoloog maar de huisarts moest ze zetten. En de huisarts vond het onzin want ik zat net boven de onderwaarderen. Dus die injecties hebben 1 jaar in mijn koelkast gelegen?

En nu denk ik daar aan terug en denk ik. Hoe een beroerd mens ben je dan eigenlijk. Had een afsoraak, had de capsules bij. Was er niet slechter van geworden. Wat was het probleem nou eigenlijk?
YellowLemon schreef:
29-06-2019 13:51
Dat van die vitamines waar je over schrijft is trouwens super herkenbaar. Ik heb ooit zelfs B12 injecties voorgeschreven gekregen van de endocrinoloog maar de huisarts moest ze zetten. En de huisarts vond het onzin want ik zat net boven de onderwaarderen. Dus die injecties hebben 1 jaar in mijn koelkast gelegen?

En nu denk ik daar aan terug en denk ik. Hoe een beroerd mens ben je dan eigenlijk. Had een afsoraak, had de capsules bij. Was er niet slechter van geworden. Wat was het probleem nou eigenlijk?
Dat vraag ik me dus ook af. Ik zit net boven de meest gehanteerde ondergrens van de normwaarden. De oorzaak is bekend want mijn lichaam kan, door medicijngebruik, geen B12 opnemen uit voedsel. Dat moest ik mijn huisarts overigens zelf vertellen. Ik slik dus smelttabletten van de drogist met de hoogste dosering, maar daardoor wordt de waarde niet significant hoger. Langdurig B12 tekort kan leiden tot ernstige lichamelijke klachten en mijn lichaam is al niet bepaald gezond. Dan wil je toch als huisarts juist aan de veilige kant zitten?
En in mijn geval gaf hij dat bij de eerste keer ook aan, maar ontkende vervolgens dat hij dat gezegd heeft en handelt er ook niet meer naar, maar vindt het wel prima allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven