Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
donderdag 1 augustus 2019 om 10:51
Ik heb tijdens mijn ziekte minder 'respect' (weet even het juiste woord niet) gekregen voor dokters. Ze werken eigenlijk gewoon via een handleiding /scribt. Net als een callcenter werknemer.
Ze kijken bij de klacht en dan staat er stap voor stat wat te doen. En dit doen ze dus bij iedereen dan hetzelfde.
Meerendeel welke stappen ze nemen, staat gewoon op thuisarts.nl.
Natuurlijk hebben ze ook kennis maar dacht eerder, wauw dokter heel knap, dat ze alles dit hun hoofd wisten en alles op maat deden.
Maar staat gewoon allemaal in hun computer.
Zo, dit klinkt negatief
Ik ben opgevoed met dokter en advocaat, die stonden echt op een mega voetstuk en die vertrouwde je blindelings. Daar ben ik wel behoorlijk van terug gekomen. Ze zijn behoorlijk gekelderd bij mij. Ik zie ze nu meer als gelijke.
9 van de 10 x is het gewoon maar uitproberen.
Denk soms, ze zouden tijden hun studie ook eens een aantal medicatie zelf moeten proberen. Als je het iemand anders durft voor te schrijven, moet je het ook zelf durven slikken.
Ik denk dus dat een second opinion wel effect kan hebben hoor, maar aangezien ze allemaal bij a via het zelfde script werken is het echt zoeken naar een dokter die buiten de gebaande paden durft te kijken.
Bv ik krijg vaak geen koorts bij ontsteking. Dit komt niet in hun studie boeken voor. Paracetamol doet bij mij ook niks. Snappen ze ook niet. Paracetamol met cofeine wel.
Nou ja. Moest even mijn hard luchten.
Veel sterkte iedereen met ziekenhuis bezoeken en dokters en psychische klachten.
Ze kijken bij de klacht en dan staat er stap voor stat wat te doen. En dit doen ze dus bij iedereen dan hetzelfde.
Natuurlijk hebben ze ook kennis maar dacht eerder, wauw dokter heel knap, dat ze alles dit hun hoofd wisten en alles op maat deden.
Zo, dit klinkt negatief

Ik ben opgevoed met dokter en advocaat, die stonden echt op een mega voetstuk en die vertrouwde je blindelings. Daar ben ik wel behoorlijk van terug gekomen. Ze zijn behoorlijk gekelderd bij mij. Ik zie ze nu meer als gelijke.
Denk soms, ze zouden tijden hun studie ook eens een aantal medicatie zelf moeten proberen. Als je het iemand anders durft voor te schrijven, moet je het ook zelf durven slikken.
Ik denk dus dat een second opinion wel effect kan hebben hoor, maar aangezien ze allemaal bij a via het zelfde script werken is het echt zoeken naar een dokter die buiten de gebaande paden durft te kijken.
Bv ik krijg vaak geen koorts bij ontsteking. Dit komt niet in hun studie boeken voor. Paracetamol doet bij mij ook niks. Snappen ze ook niet. Paracetamol met cofeine wel.
Veel sterkte iedereen met ziekenhuis bezoeken en dokters en psychische klachten.

donderdag 1 augustus 2019 om 10:58
Is een andere pleister of 2 pleisters gekruist over die medicatie pleister ook een optie. Dat eerst die los moeten geraken. Die zou je na het douchen steeds kunnen verversen. Als extra bescherming.
Of een zweetband er om heen.
Geen idee of dit kan hoor.

donderdag 1 augustus 2019 om 11:17
Heel herkenbaar ja. Als je ook maar even afwijkt van dat stappenplan, weten ze het zelf ook niet meer.Gele_Suikerspin schreef: ↑01-08-2019 10:51Ik heb tijdens mijn ziekte minder 'respect' (weet even het juiste woord niet) gekregen voor dokters. Ze werken eigenlijk gewoon via een handleiding /scribt. Net als een callcenter werknemer.
Zo, dit klinkt negatief
Veel sterkte iedereen met ziekenhuis bezoeken en dokters en psychische klachten.![]()
Ik heb een blindedarmontsteking gehad zonder koorts, dus dat werd eerst ook afgedaan als zijnde niet mogelijk. Blaasontsteking zonder koorts. Ik krijg simpelweg nooit koorts en bovendien is mijn lichaamstemperatuur normaal geen 37 graden, maar 36. Bij mij is 37 dus verhoging, maar dat wordt niet als zodanig erkend.
En nu met mijn hernia valt het nog meer af dat ze slecht overweg kunnen met casussen die afwijken van de gestandaardiseerde gang van zaken.

donderdag 1 augustus 2019 om 11:41
Ik denk dat dat precies de bedoeling is van dat stappenplan ja
donderdag 1 augustus 2019 om 13:20
Ik heb dus ook geen koorts bij ontsteking. Sowieso reageert mijn lichaam anders sinds de Pfeiffer dus ik moet ze alles uitleggen. Maar heel gek vind ik dat niet.Gele_Suikerspin schreef: ↑01-08-2019 10:51Ik heb tijdens mijn ziekte minder 'respect' (weet even het juiste woord niet) gekregen voor dokters. Ze werken eigenlijk gewoon via een handleiding /scribt. Net als een callcenter werknemer.
Zo, dit klinkt negatief
Veel sterkte iedereen met ziekenhuis bezoeken en dokters en psychische klachten.![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 1 augustus 2019 om 14:09
Dokters verdienen imo niet meer respect dan ieder ander mens, bewijs het eerst maar. En dan blijken ze meestal minder menselijk en meer robot te zijn dus tja...
Ik ben weer bij de dagbesteding geweest. Was super leuk, we hebben de eenden gevoerd. Ik heb de ezels geknuffeld en zelfs hertjes uit mijn hand laten eten.
Het litteken van mijn abces voelt alleen opeens heel gespannen en op mijn rug liggen is alsof ik weer op op een bult lig. Echt niet. Gewoon nee. Ga weg. Verdwijn uit jezelf.
Ik ben weer bij de dagbesteding geweest. Was super leuk, we hebben de eenden gevoerd. Ik heb de ezels geknuffeld en zelfs hertjes uit mijn hand laten eten.
Het litteken van mijn abces voelt alleen opeens heel gespannen en op mijn rug liggen is alsof ik weer op op een bult lig. Echt niet. Gewoon nee. Ga weg. Verdwijn uit jezelf.

donderdag 1 augustus 2019 om 14:22
Sorry ik heb maar weer de helft meegekregen maar een dikke knuffel.
Soms heb ik dagen dan ben ik echt mentaal aan het overleven. Ik weet dat het iets is waar je niet echt over hoort te praten maar.. Mja dan probeer ik gewoon manieren te vinden om te zorgen dat het morgen word. En niet alle gedachtes in mijn hoofd het over te laten nemen. En dan kan jk me geen fuck concentreren op serieuze verhalen of soms zelf Regenboog. Dus eigenlijk ben ik ook nog eens heel egoïstisch dan.

donderdag 1 augustus 2019 om 14:48
Dat is zelfzorg. Dat is niet egoïstisch.YellowLemon schreef: ↑01-08-2019 14:22Sorry ik heb maar weer de helft meegekregen maar een dikke knuffel.
Soms heb ik dagen dan ben ik echt mentaal aan het overleven. Ik weet dat het iets is waar je niet echt over hoort te praten maar.. Mja dan probeer ik gewoon manieren te vinden om te zorgen dat het morgen word. En niet alle gedachtes in mijn hoofd het over te laten nemen. En dan kan jk me geen fuck concentreren op serieuze verhalen of soms zelf Regenboog. Dus eigenlijk ben ik ook nog eens heel egoïstisch dan.
Juist heel positief.
Over psychische klachten mag je van mij praten, heb ze zelf ook. Praten helpt mij juist. Ik word dus na mate de dag en bij moe zijn 'raarder'. Ik schrik dan bijvoorbeeld extreem als iets valt. Of soms denk ik dat iemand mij aan wil vallen of iets gaat ontploffen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden.
Gelukkig weet ik dat als ik rust neem dit vaak weer zakt. En lief voor mezelf zijn. Alles makkelijk.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:48

donderdag 1 augustus 2019 om 15:02

donderdag 1 augustus 2019 om 16:18
Lise: sterkte! Lijkt mij ook gunstig dat je nu met veel klachten in de scan gaat.
Misschien zien ze iets (en dan liefst iets waar een oplossing voor is natuurlijk).
Moyrrie: ik heb nog geen vier jaar migraine. Vroeger wel een lichte vorm maar niet zoals dit. Van de een op de andere dag gekregen na een periode van hevige stress.
Misschien zien ze iets (en dan liefst iets waar een oplossing voor is natuurlijk).
Moyrrie: ik heb nog geen vier jaar migraine. Vroeger wel een lichte vorm maar niet zoals dit. Van de een op de andere dag gekregen na een periode van hevige stress.

donderdag 1 augustus 2019 om 16:24
Toen ik dat tegen man zei, zei hij dat ik er maar niet op moet hopen.
Die hernia zal er nog wel zitten, maar of het nu operabel is betwijfel ik ook nog wel eerlijk gezegd.

donderdag 1 augustus 2019 om 16:48
Daarom is er bloed geprikt en wil de neurologe eventueel zelfs een lumbaalpunctie doen.
De mri gebeurt vooral op mijn verzoek.
Ze is er wel van overtuigd dat er iets is, maar ze denkt zelf dat de hernia niet de oorzaak is. Wij denken daar wat anders over.

donderdag 1 augustus 2019 om 17:44