Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
PS Handel in verdovende middelen is verboden hè? :P

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar ik snap wel waarom artsen terughoudend zijn met oxy. In de VS waren ze dat niet en daar zijn nu hele volksstammen verslaafd.

Mijn apotheker ziet me overigens graag overstappen naar Fentanyl. Huisarts ziet daar ook voordelen bij. Maar ik wil echt niet. Dat middel is tig keer sterker dan oxycodon. Oxycodon maakte al een hallucinerende zombie van me (zonder echt veel te doen tegen mijn pijn). Bovendien zijn Fentanyl pleisters levensgevaarlijk voor kinderen. Ik moet er niet aan denken dat één van mijn kinderen een per ongeluk afgevallen pleister in handen krijgt. Ik hou het dus nog maar even bij Tramadol. In (te) hoge dosering.
Dat is wel een dilemma, Doro. Op een gegeven moment gaan je kinderen begrijpen dat ze van jouw pleisters moeten afblijven. Nog even volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ach het is alleen verdovend als je teveel neemt :rofl:

Oxy is blauw toch?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
cesium24 schreef:
31-07-2019 22:39
Ik moet deze medicatie drie maanden proberen, dat was in het andere ziekenhuis net zo. Over tien dagen heb ik wel een belafspraak met de neuroloog, ik hoop dat ik hem dan op andere gedachten kan brengen.
Ik hoop het ook :hug:
cesium24 schreef:
31-07-2019 22:52
Dat is wel een dilemma, Doro. Op een gegeven moment gaan je kinderen begrijpen dat ze van jouw pleisters moeten afblijven. Nog even volhouden.
Ja, dat is waar. Ik wil het alleen héél zeker weten dat ze dat echt begrijpen. Los daarvan ben ik bang voor de bijwerkingen. Maar ik kan het allicht een keer proberen.

Tot die tijd hou ik vol :)
nartjie schreef:
31-07-2019 22:08
Ik. Hoeveel mg
5 mg maar hoor
Heb er nog 12
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Doro75 schreef:
31-07-2019 22:40
PS Handel in verdovende middelen is verboden hè? :P

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar ik snap wel waarom artsen terughoudend zijn met oxy. In de VS waren ze dat niet en daar zijn nu hele volksstammen verslaafd.

Mijn apotheker ziet me overigens graag overstappen naar Fentanyl. Huisarts ziet daar ook voordelen bij. Maar ik wil echt niet. Dat middel is tig keer sterker dan oxycodon. Oxycodon maakte al een hallucinerende zombie van me (zonder echt veel te doen tegen mijn pijn). Bovendien zijn Fentanyl pleisters levensgevaarlijk voor kinderen. Ik moet er niet aan denken dat één van mijn kinderen een per ongeluk afgevallen pleister in handen krijgt. Ik hou het dus nog maar even bij Tramadol. In (te) hoge dosering.
Was een geintje van wie biedt hoor Doro
Ik ga er echt niet in handelen natuurlijk
Heb gezien wat het met dochter deed
Brŕrr
Dat wil ik een ander niet aandoen
Maar dacht dat dat wel duidelijk was door het lachpoppetje erachter?
Cesium, sterkte
Doro, fentanyl? Dat is toch meer voor luchtwegen? Heeft dat niet een heel andere werking dan oxycodin?
Ik vertrek zo naar een ziekenhuis in het uiteinde van de provincie
Eerst dochters vriendin en moeder ophalen. Dochters vriendin krijgt ook een kaakoperatie.
Zij heeft geen auto . Haar chauffeur heeft onverwachts een hartaanval gekregen
Dus ik rij nu

Dochter heeft vriendin leren kennen via vrijwilligerswerk.
Gisteren hebben haar moeder en ik telefoonnummers uitgewisseld.
Grappig detail, ik blijk haar moeder vroeger gekend te hebben , ze is 25 jaar terug bij me thuis geweest om foto's van haar reis door Australië en Nieuw-Zeeland te laten zien ook.
Klein wereldje zeg :biggrin:
Goedemorgen
Gareel staat weer voor de deur en met tegenzin laat ik 'm binnen.

Sterkte vandaag Lise, met de MRI

Grappig Lientje. EN lief dat je dit doet. Ook sterkte, want weer dagje ziekenhuis dus kennelijk.

Cesium, wat enorm naar, dat je zo'n last heb van de migraine. Bah. :hug:
Later is nu
Dochters vriendin heeft een halve operatie.
Eén kaak. Duurt maar 1,5 uur.
Ik blijf hier totdat moeder naar de uitslaapkamer gaat
Dat zal rond 10 uur zijn. Dan ga ik weer naar huis.

Ze moest om 7 uur melden en is nu op weg naar de ok.
Dus zo kopje koffie. Wat eten eventueel. En weer richting huis ( drie kwartier rijden ongeveer, is vnl snelweg)
Sterkte met werken weer Dreamer.

Bijna weekend!
Lientje: wat lief van je dat je dit doet!

En nu twijfel ik: ik dacht dat Lise pas morgen een MRI kreeg.

Dreamer: werk ze! Bijna weekend inderdaad.
Dank jullie wel! De mri is vandaag inderdaad, begin van de middag.
Ik heb in flarden toch redelijk geslapen maar de pijn is nog behoorlijk aanwezig. Ik zou alleen naar het ziekenhuis dus dat wordt nog een uitdaging.
Succes Lise en Lientje :hug:
Succes Lise! Je woont niet in de buurt anders ging ik wel met je.
Ik vind ziekenhuizen prima plaatsen om te vertoeven. Zolang het niet voor mezelf is tenminste
lientje69 schreef:
01-08-2019 08:22
Succes Lise! Je woont niet in de buurt anders ging ik wel met je.
Ik vind ziekenhuizen prima plaatsen om te vertoeven. Zolang het niet voor mezelf is tenminste
Wat ontzettend lief :love:
Zoals verwacht heb ik geen ziekte van Lyme. Ik begrijp ook echt niet waarom de arts daar überhaupt aan dacht, maar oke.
Succes vanmiddag Lise!
lise1985 schreef:
01-08-2019 08:52
Zoals verwacht heb ik geen ziekte van Lyme. Ik begrijp ook echt niet waarom de arts daar überhaupt aan dacht, maar oke.
Standaard test bij een lumbaal, zijn verplicht die uitslag door te geven.

Sterkte straks 👍🏻
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
01-08-2019 09:54
Standaard test bij een lumbaal, zijn verplicht die uitslag door te geven.

Sterkte straks 👍🏻
Ik heb geen lumbaal gehad.

Dank je wel!
Ben al sinds 5u wakker. Er viel iets om in de slaapkamer waardoor ik wakker schrok, tsja, dan zit je meteen in je adrenaline hè. Toen ik bijna weer sliep ging vriend naar de wc, daarna moest ik zelf toch ook maar.
Vervelend Suzy. Ik werd wakker van mezelf als ik om wilde draaien, werd wakker van de huilende baby bij de buren en volgens mij waren ze daar ook al vroeg actief in huis.
En man besloot om acht uur al te beginnen aan de huishouding dus ik moest er ook uit. De schoonmaakster is drie weken op vakantie dus nu moet man het zelf doen.
En nu blijkt dat mans afspraak ook nog de hele middag duurt, dus nu moet ik sowieso alleen.
Veel succes en sterkte vanmiddag, Lise! :hug: :heart:

Ik heb net telefoon gehad van de afdeling eetstoornissen, meneer die benieuwd was hoe het ging, dacht 'heh, je hebt vorige week toch al gebeld?' maar dat was al weer een maand geleden.

Vind het allemaal maar moeilijk hoor, stomme psychische problemen ook.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven