Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
ik ben niet zo tevreden met mijn woonkamer, dus ik wil hem veranderen... En nu moet ik eigenlijk op mijn handen gaan zitten... ZIT OP JE HANDEN!

*gaat toch de bank even verzetten want dat is het belangrijkste item.

Vervelend want ik zit net niet lekker hier op de bank. De TV is te klein en de kijkafstand net te groot dus dat klopt niet en het is niet helemaal mijn leeshoekje zo. dus voel me er niet senang, vandaar dat ik het anders neer wil zetten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Niet te veel slepen he suzy. Of moet ik even komen helpen? Ik ben sterk! :D
Gisteren moest zorgkind een zware balk tillen van staal. 25 kilo. Kostte hem moeite. Ik zei, dat red ik nog wel.
Geloofde hij natuurlijk niet. Dus dat moest ik even laten zien aan hem en bewijzen.
Okee. Goed. Kom maar op met die balk
Hij geloofde zijn ogen niet. ..
Ik tilde het zo op met mijn 1 meter 62.
Hoger zegt hij. Okee, wat jij wil dan hoger dus. Dus ik til die lange stalen balk de lucht in. Ja maar ik moest ermee lopen zegt hij.
Okee, ik ermee lopen. Toen wist hij niks meer te zeggen.. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, Lientje. Jij zegt 'weinig gedaan' en ik word al moe als ik de lijst zie @(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo, dan ben je echt sterk, Lientje!

Is het nu gelukt Suzy, of moet ik nog helpen? :)
Later is nu
Ik ging mijn woonkamer opruimen. Naja ik heb allerlei laatjes opgeruimd, bakken hergesorteerd.. mijn tafel is nog steeds dezelfde teringbende. Maar de kasten zijn eindelijk opgeruimd. :nut:

Ik ben vannochtend opgestaan met het gevoel alsof er een hamster in een rad in mijn borstkas aan het rennen is en ik weet niet waarom. This heel druk in mijn hoofd wel. Veel aan het dromen geweest deze week. Er zijn heel veel herinneringen momenten waar ik klaar mee wil zijn... maar ik ben het duidelijk niet. En op de stomste momenten popt het op.

Goed liedje van Acda en de Munnik:
https://youtu.be/EpsI1KFtHX8
Ik lig inmiddels op bed en probeer mijn nagels te laten drogen.
Ik voel me heel lui nu, vergeleken bij jullie activiteiten.
lientje69 schreef:
17-08-2019 14:06
Niet te veel slepen he suzy. Of moet ik even komen helpen? Ik ben sterk! :D
Gisteren moest zorgkind een zware balk tillen van staal. 25 kilo. Kostte hem moeite. Ik zei, dat red ik nog wel.
Geloofde hij natuurlijk niet. Dus dat moest ik even laten zien aan hem en bewijzen.
Okee. Goed. Kom maar op met die balk
Hij geloofde zijn ogen niet. ..
Ik tilde het zo op met mijn 1 meter 62.
Hoger zegt hij. Okee, wat jij wil dan hoger dus. Dus ik til die lange stalen balk de lucht in. Ja maar ik moest ermee lopen zegt hij.
Okee, ik ermee lopen. Toen wist hij niks meer te zeggen.. :rofl:
Oh jij bent nog erger dan ik. :rofl:

Ik werd paar weken terug “op mijn vingers” getikt omdat ik twee zakken voer tegelijk oppakte voor de hertenkampen. Die wegen 20 kg per stuk. En de andere gast die aan het helpen was die liep met een steek wagentje. Ik heb meteen aangegeven dat ze dat op kunnen geven omdat ik gewoon een verschrikking ben.

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar die psychomotorische therapie. Ik ben ook bang. Hoevaak heb ik wel niet gedacht dit is iets. Ik voel me best wel, hopeloos zeg maar. Daarom gaat het ook gewoon nooit meer echt lekker denk ik. Ik ben mijn focus punt kwijt met hoop dat het nog beter word ofzo.
lise1985 schreef:
17-08-2019 15:07
Ik lig inmiddels op bed en probeer mijn nagels te laten drogen.
Ik voel me heel lui nu, vergeleken bij jullie activiteiten.
Ach houd op. :hug: Weet je hoeveel dagen dat er zijn dat mijn nagels lakken het meeste is wat ik gedaan heb.

Welke kleur zit er op? :flirting: Ik ga de mijne vanavond weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een beetje hetzelfde als Yellow. Weinig rust in mijn hoofd én dan ga ik maar aan het werk Zodat ik niet zoveel hoef te denken.
Mede pluspunt is dat het lekker opruimt.
Heb gisteren al 2 kasten gedaan, probeer zo elke dag iets te doen. Klaar zal het hier nooit zijn helaas lijkt het wel, de troep jongt hier vezelf weer an. Op zijn westfries gezegd. :proud:

Zo dochter nog weer even naar werk brengen, die heeft avonddienst. Het valt haar zwaar, conditie is nog steeds nul.
Ik ga maar eens even een kopje thee zetten denk, ben er aan toe.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
YellowLemon schreef:
17-08-2019 15:11
Ach houd op. :hug: Weet je hoeveel dagen dat er zijn dat mijn nagels lakken het meeste is wat ik gedaan heb.

Welke kleur zit er op? :flirting: Ik ga de mijne vanavond weer doen.
Blank. Ik hou niet van kleur op mijn nagels :rofl:
lientje69 schreef:
17-08-2019 15:14
Ik heb gewoon een beetje hetzelfde als Yellow. Weinig rust in mijn hoofd én dan ga ik maar aan het werk Zodat ik niet zoveel hoef te denken.
Mede pluspunt is dat het lekker opruimt.
Heb gisteren al 2 kasten gedaan, probeer zo elke dag iets te doen. Klaar zal het hier nooit zijn helaas lijkt het wel, de troep jongt hier vezelf weer an. Op zijn westfries gezegd. :proud:

Zo dochter nog weer even naar werk brengen, die heeft avonddienst. Het valt haar zwaar, conditie is nog steeds nul.
Ik ga maar eens even een kopje thee zetten denk, ben er aan toe.
Ik had er helemaal niet meer op gereageerd maar ik moest wel een beetje glimlachen om je omschrijving van mijn huis. Zo van, ik ben niet de enige. Mijn badkamer is dan wel helemaal betegeld, maar hij is zo klein dat het water zo de hal in loopt wanneer je geen barricade van handdoeken maakt. En dat is maar een voorbeeldje.

Ik moet zeggen dat ik er met dat soort dingen ook wel een beetje de brui aan heb gegeven. Toen we hier begonnen met klussen heb ik echt heel veel dingen aangegeven, van pa/verhuurder, dit is echt versleten. Hij wil niet luisteren. Ik ben dan ook weer te eigenwijs om hem nu te laten zien hoe ik ondertussen mijn slaapkamerraam dicht moet knopen. Ik wacht wel tot ie er een keer met een storm uitwaait.
lise1985 schreef:
17-08-2019 15:16
Blank. Ik hou niet van kleur op mijn nagels :rofl:
Ik heb een la vol met lakjes, alleen al 8 tinten roze denk ik. Die heb ik net dus o.a. uitgeruimd. Maar ik ben onschuldig. :$ Ik ben nog steeds alleen maar geel, Regenboog tovert regelmatig een lakje uit zijn zak.

Ik heb hem al 100x gezegd dat het niet hoeft en dat ie eens wat meer aan zichzelf uit moet geven. Maar hij zegt dat hij het veel te leuk vind om mij er mee bezig te zien.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb vanmiddag ook kennis gemaakt met keel/slokdarm spasme. Dacht dat ik het aan min hart had o_o Raar klote lijf.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Klinkt heftig Kohaku.
Kohaku schreef:
17-08-2019 17:53
Nou ik heb vanmiddag ook kennis gemaakt met keel/slokdarm spasme. Dacht dat ik het aan min hart had o_o Raar klote lijf.
Dat ken ik, Kohaku. Ik dacht ook dat ik het aan mijn hart had. Heel beangstigend. :hug:
Kohaku schreef:
17-08-2019 17:53
Nou ik heb vanmiddag ook kennis gemaakt met keel/slokdarm spasme. Dacht dat ik het aan min hart had o_o Raar klote lijf.
Oh ja..! Herinner je je mijn episode nog een paar maanden geleden? Voelt inderdaad net alsof het je hart is. Het steekt bij mij af en toe nog de kop op. Extra maagzuurremmers helpen bij mij.

Is het al weer afgezwakt?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-08-2019 14:58
Zo, dan ben je echt sterk, Lientje!

Is het nu gelukt Suzy, of moet ik nog helpen? :)
Er kwam een heel brood aan kruimels onder de bank vandaan :rofl:
Handig zo’n huishoudelijke hulp. Ik krijg een andere trouwens :cheer:

De bank staat op een andere plek, en eh... inmiddels ook twee boekenkasten. Ik wilde sowieso wat boeken uitzoeken en toen lag me daar toch een laag stof op... om je dood te schamen... anderhalf jaar niet gestoft op de boeken. Dan heb je dat hè. Aantal boeken bij de kinderen neergezet. Morgen met hulp het tv meubel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ie dat is naar...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het is minde maar dat 'golvende' is er nog steeds.
Kan wel weer eten dus dat ben ik dan ook ff aan het doen :p (Appeltje en ontbijtkoek).

Ik heb daarnet de katten van collega gevoerd, en ik kon gewoon beide aaien!! Echt ik ben zo zo trots! Want, de ene kat is ondertussen wel gewend aan mij, al moet ze wel nog 'ontdooien'. En die andere. Dat is al een kunst als ik haar 1 keer in de tuin zie als ik 2 weken moet voeren. En nu kwam ze naar mij toe toen ik op de drempel van de achterdeur ging zitten :D
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet fijn kohaku!
Wel leuk van die kat!

Ik ben lekker met man uit eten geweest. Gezellig restaurantje met een zeer persoonlijke bediening. Heerlijk gegeten.
Man liet vallen dat hij iets aan het plannen is voor mijn 50-ste verjaardag.
Op mijn zéér uitdrukkelijke verzoek géén feest.
Daar hebben ze het al maanden over, vooral man en zorgkind.
Naast het feit dat ik er absoluut niet van hou in de belangstelling te staan, vind ik zo'n groot en massaal feest zonde van het geld, tijd en energie. Je spreekt geen hond. Ik heb liever dat ze gewoon een bakkie koffie bij me komen halen.

Afijn. Er wordt dus erg geheimzinnig gedaan. Dat haat ik. Ik wil graag de controle hebben en houden over alles wat er gebeurt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oh lientje ik snap je helemaal. Ik haat verrassingen. Ik zou het echt niet tof vinden als ze voor mij ook een verrassingsfeest organiseren terwijl iedereen weet ik dat ik daar niet van houd.
Lientje: mij doe je daar ook geen plezier mee. Ik wil altijd graag een etentje met mijn gezin bij verjaardagen, meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Dochter had een enerverende avonddienst.
Eén bewoner overleden, andere bewoners overstuur, familie,begrafenisondernemer, kisten.
Eén andere bewoner lag op sterven en moest verzorgd worden door dochter en had veel pijn. Dat vond dochter lastig.
Toen een die haar fysiek begon te bedreigen en slaan en als klap op de vuurpijl een bewoner zoek.
Het is een gesloten afdeling dus dat was wel een probleem
Uiteindelijk teruggevonden in een nabij restaurant.
Toen moest dochter de rapportage nog doen.
Zuchtend hing ze over de laptop.
Zegt een vrouw tegen haar: je hebt er echt geen zin in hè ?
Nee zei dochter. Oh zegt de vrouw, dan doe je het toch gewoon lekker niet. Het is jouw leven! :rofl:

Ze werd gevraagd voor morgen. Ze zei nee,maar ff niet . Na 2 dagdiensten en dan eropvolgend zo'n avonddienst is wel even genoeg voor voor het eerst werken sinds de operatie.
lientje69 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 22:42
0.17% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
17-08-2019 22:24
Lientje: mij doe je daar ook geen plezier mee. Ik wil altijd graag een etentje met mijn gezin bij verjaardagen, meer niet.
Dat vind ik zelf ook het leukst cesium.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: wat zwaar voor je dochter! Morgen bijkomen, ze is zelf nog niet fit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven