Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Ik probeer mijn hoofdpijn te negeren en we zijn onderweg naar het tuincentrum. Op mans verzoek, lekker de omgekeerde wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na mijn vijftigste gestopt met mijn verjaardag vieren.
Was de eerste keer vreemd, niet thuis te zijn, man en ik zijn toen naar he5 museum geweest van de Valse Kunst.
Daar bewaar ik fijne herinneringen aan, vanaf die tijd ben ik nooit meer thuis gebleven.
Man viert het ook niet meer op de dag zelf, dochter is dezelfde dan jarig,kleinzoon een dag eerder.
Loesje,ik vind jouw dochter een doorzetter, zo kort na de operaties weer gaan werken.
Lise,succes bij de tuinwinkel.

Ik lees over volle kasten, meubels verzetten, ik kijk hier in het rond en besef dat ik het hoogst nodige in de kamers heb staan.
Ik heb tijdens de burn-out heel veel weg gedaan, ik had ruimte nodig in huis en dat heb ik nog steeds.
Weken achter een in de sleurhut maakt mij ook ontzettend kriegel en onrustig.
Twee weken kamperen is ook het maximale .

Wij gaan vanmiddag op bezoek, ik wil mijn mail weer lezen op mijn mobiel en ik krijg het niet voor elkander.
Dus nu mag mijn zoon zich een uur opofferen en het voor elkaar maken.
Ik vermoed dat ik nu overal weer nieuwe wachtwoorden moet gaan invullen, alles weer aanpassen, dus ik neem de rest van mijn pcspullen ook mee.
Sind de burn-out heb ik enorm veel moeite iets aan te leren, Zolang ik het met min handen kan doen,schilderen,tekenen,kleding maken,dat gaat nog maar op pc gebied ben ik een enorme nul.
Ik krijg het er maar niet in.

Fijne zondag.
Hier regent het bijna weer.
Museum valse kunst en fijne herinneringen klinkt wel tegenstrijdig hemke. :proud:

Nartjie, dat is idd niet leuk als er niemand komt.

Ik ben in de loop der jaren ook wat vrienden kwijtgeraakt. Als het continu van één kant moet komen houd het voor mij op een gegeven moment gewoon op
Verder is het kringetje hier klein.
Naaste familie komt vaak wel langs op een verjaardag( maar nooit allemaal, bijvoorbeeld zus alleen met een kind of helemaal alleen, soms met zwager zonder kinderen. De rest net zo)
Eén of 2 vrienden, soms met partner maar meestal zonder. Of gewoon niet als ze het vergeten zijn :proud:
Ik lig er nooit zo wakker van.
Wie komt, prima. En komt er niemand, ook prima. Dan maak ik er zelf wel wat leuks van met een leuk boek, een uitgebreide douche of een leuke serie.
En gebak. Dat laatste mag uiteraard niet ontbreken op mijn verjaardag. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Je bericht niet gelezen, Nartjie. Maar ik begrijp uit de reacties dat je een feestje gaf en dat niemand kwam. Dat is heel naar en verdrietig.

Het is mij nooit overkomen, maar zelfs halverwege veertig blijft dat een angst van me als ik een feestje geef. Ook als het voor de kinderen is.

Ik denk overigens niet dat iemand zich hier verplicht voelt of uit medelijden iets voor je zal doen hoor. Dat gebeurt gewoon uit een goed hart :heart:
Ga fijn dat het goed gaat met je konijn

En nartjie, wat Doro zegt. Niks medelijden of verplichting , alles uit een goed hart.
Gewoon.
Omdat jij óók de moeite waard bent!
Ik zou het totaal niet uit verplichting doen Nartjie :hug:

Net soep gegeten bij ouders. Had zelf vegetarische soep meegenomen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Nartjie: ik heb het ook niet gelezen maar voor mij ben je zeker de moeite waard!
Ik “ken” je nu best al lang en je hoort er helemaal bij, :hug:
nartjie schreef:
18-08-2019 11:40
Lief van je, maar nee, ik wil niet dat iemand zich nu verplicht gaat voelen om mij een kaartje te sturen.
Ik ken de teleurstelling. Ook rond kerst. Ik doe er toch altijd mijn best op, ook al doet mijn generatie er niet aan. Maar het laatste jaar was het aantal kerstkaartjes wel heel bedroevend. Laten we het maar niet over verjaardagskaarten hebben.

Ik ga mijn verjaardag niet meer vieren denk ik. 3 jaar geleden begon mijn verjaardag letterlijk met een paniekaanval op de eerste hulp. Vorig jaar was mijn OD doordat alles rondom mijn verjaardag me teveel was geworden. En dit jaar kon ik onder het mes omdat er op mijn verjaardag een fistel abces ding begon te groeien. Ik geef me over. :rofl:
Kunnen we geen verjaardagspoul maken? Dat iemand de verjaardagen bij houd en dan een DM uitstuurt naar iedereen met het adres voor een kaartje? Dan is het ook niet zo van “ik moet aandacht vragen voor mijn verjaardag”.
YellowLemon schreef:
18-08-2019 14:00
Kunnen we geen verjaardagspoul maken? Dat iemand de verjaardagen bij houd en dan een DM uitstuurt naar iedereen met het adres voor een kaartje? Dan is het ook niet zo van “ik moet aandacht vragen voor mijn verjaardag”.
Goeie!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
YellowLemon schreef:
18-08-2019 14:00
Leuk idee! Ik wil wel wat opzetten hoor.
Het tuincentrum was nog niet open, de beddenzaak wel. En omdat we al een tijdje riepen dat het matras aan vervanging toe was, maar een nieuw matras gekocht. En twee hoofdkussens, ik moest een nieuwe van de huisarts.
Ik denk dat ik morgen de rekening maar bij hem indien :P
lise1985 schreef:
18-08-2019 14:21
Ja zou je dat willen doen? :flirting:

Ik wil het wel doen. Maar wanneer ik naar mezelf kijk weet ik dat dat geen goed idee is. :facepalm: Ik vergat famile verjaardagen nog toen het contact normaal was. Ik schrijf verkeerde leeftijden in verjaardagskaarten. Mijn administratie wil je niet zien. Iets met erken je zwakte. :facepalm:
YellowLemon schreef:
18-08-2019 17:15
Ja zou je dat willen doen? :flirting:

Ik wil het wel doen. Maar wanneer ik naar mezelf kijk weet ik dat dat geen goed idee is. :facepalm: Ik vergat famile verjaardagen nog toen het contact normaal was. Ik schrijf verkeerde leeftijden in verjaardagskaarten. Mijn administratie wil je niet zien. Iets met erken je zwakte. :facepalm:
Ja hoor
Dankje lientje!

Hoe noemden jullie een duf/dof gevoel in je hoofd ook maar weer? Ik noem het wolken of watten.

Ik heb het vandaag. Bijzonder hoe ik toch nog altijd over mijn grens kan gaan, terwijl ik dacht dat ik deze keer ook juist goed mijn rust had gepakt. Het was gewoon erg intensief.

Ik heb maar wat dutjes gedaan vandaag, en wat achterstallig onderhoud/lief zijn voor mijn lijf. Een Voetenbadje en nu een masker. Dan voel ik mij hopelijk over een paar dagen weer wat leuk en fris.

Ik heb van de spanning en minder slaap een vette huid met wat plekjes gekregen en mijn voeten zagen er ook niet meer uit. Haha. Heb ik als enige dit probleem? Ben helemaal niet erg van make up of tutten, maar hou er wel van alles een beetje bij te houden. En mij verzorgd te voelen. Gisteren mijn wenkbrauwen bijgewerkt. En komende dagen maar eens scheren :facepalm:

Ik moet mezelf dan weer even mens voelen.
Gele suikerspin fijn dat je konijn weer beter is.

Lise, fijn dat het gesprek deze keer wel goed ging en je nu vrijstelling van solliciteren hebt.

Verder wel bijgelezen maar ontzettend hoofdpijn dus ik weet de rest even niet meer sorry.

Morgen start mijn revalidatietraject en vind het rete spannend. Hopen dat ik vannacht een beetje kan slapen.
"After all this time?" "Always."
lientje69 schreef:
18-08-2019 10:11
Hier regent het Dreamer. Valt tegen. Het zou mooi weer worden. Ik heb een was draaien die ik buiten wou hangen maar dat wordt niks dus.

Ik ben eind volgende maand jarig Dreamer . Ik vermoed dat man iets van een paar dagen weg aan het plannen is nu. Hij was er door de kinderen op gewezen dat hij mij wel erg weinig tijd en aandacht gaf en me wat teveel voor lief nam zei hij. :proud:

Oh, dat is fijn!
Het feit dat dit gezien wordt misschien nog wel meer dan het weekendje weg :heart:
Later is nu
Succes morgen Severus! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Fijn ook Suikerspin dat konijn het weer doet. Dat beestje had het bij vele anderen niet overleefd.

Morgen gaan hier de kinderen weer naar school. De vakantie is echt voorbij gevlogen! Ze hebben er gelukkig zin in.

Van het opzien tegen sociale dingen, waar ik als kind (en nu soms nog) last van had, hebben zij gelukkig totaal geen last!
Dreamer schreef:
18-08-2019 18:35
Oh, dat is fijn!
Het feit dat dit gezien wordt misschien nog wel meer dan het weekendje weg :heart:
Zeker! Heel blij mee!
lise1985 schreef:
Ik vind het ook een leuk idee!
Leuk idee van die kaartjes sturen!

Ik ben weer thuis. Vanmiddag lekker bijgekletst en wat geholpen in het nieuwe huis. Heb alles op mijn gemak gedaan. Nu wel moe op de bank maar daar was het de moeite voor. Die familieleden staan ook dag en nacht voor elkaar dus je moet wat voor elkaar overhebben toch?
We hadden van tevoren afgesproken dat ik maar een middagje zou komen (zij klussen tot vanavond laat nog door) en voor het eten weer naar huis ga. Prima te doen zo.
lise1985 schreef:
Ik doe mee!
Nee, ik pas
Leuk een verjaardagspoule!

Nartjie, ik heb een kaartje voor je klaarliggen, moet alleen nog een datum weten ;-D

Suzy, je hebt inmiddels op facebook gezien waar ik was? Het was léuk. Ook echt leuk om te doen met kinderen. Er waren 130 zeehonden!! (ja, iemand heeft ze geteld) en aan de andere kant van de dijk een hele vlucht Lepelaars.
Ik was dus van plan om na vandaag aan te geven dat ik dit vrijwilligerswerk niet vol kan houden, maar na vandaag ben ik weer zo enthousiast, dat ik er maar een paar pijnlijke dagen voor overheb. Het sputterde af en toe, regende niet echt door, gelukkig. Toen we afsloten was het ineens blauw. Toen wel :facepalm:
Ohja, ik ben wel helemaal stijf nu. Degene met wie ik vandaag was, moet volgende week alleen ivm gebrek aan vrijwilligers. Volgens mij kan dat niet eens, ivm opzetten van spullen enzo. Maar ik moet over 2 weken weer, volgens mij, en elke week wordt me te gortig. Ik heb vrijdag/zaterdag ook al iets, anders had ik het nog overwogen.

Fijn dat konijn weer hersteld is, Suikerspin!
Later is nu
Hoe gaan we die poule opzetten? Moet ik meteen ook alle adressen verzamelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven