Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2019 08:39
Goedemorgen

Sterkte Lise. Klinkt niet fijn (understatement)

Suzy, jammer dat het zo'n chaos is. Je zou denken dat ze inmiddels ervaring genoeg hebben? Of zit je niet in de wijk?
Aan de andere kant hebben ze echt op het laatst nog vrijwilligers moeten werven.

Ik heb jullie vanmorgen wel gelezen, maar het was veel en ik weet even niet meer wat ik wilde reageren. Op het werk al allerlei losse klusjes gedaan, die zo vroeg al tussendoor kwamen. Nu eventjes rust. Hoofd loopt me nu al over, haha.
Ja, gewoon hier in de wijk. Veel vaste mensen zijn er ook niet bij dit jaar. Blijkbaar werkt een ex-vriendje van mijn zusje vast op het wijkgebouw daar nu. Hij doet heel hard zijn best mij te negeren :rofl: tsja, wat zij samen uitgespookt hebben is niet mijn pakje aan natuurlijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
20-08-2019 13:13

Nartjie, zoveel winkels achter elkaar, niet echt gek dat je pijn hebt.

Het fijne(not) is dat de winkels niet echt dichtbij elkaar liggen. Nou de Plus en Kruitvat wel, want winkelcentrum, de Hema aan de zij kant van winkelcentrum, maar toch stukje lopen en de Wibra het verst.
Vanaf mijn huis 15 minuten lopen, maar mijn tempo het dubbele. (de Wibra) Winkelcentrum ook dubbele tijd. 2 bushaltes bij winkelcentrum. Winkelcentrum is helaas niet overdekt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-08-2019 09:45
De fysio liep al een kwartier uit vanochtend, dat werkt niet echt positief op mijn toch al aanwezige ochtendhumeur.
Volgende week nog een keer heen, maar dat is ook meer om de uitslag van de neuroloog even te bespreken en te kijken of we er nog een vervolg aan moeten geven qua fysiotherapie.
En anders ben ik er ook wel weer klaar mee.
Zolang ik zoveel pijn heb, blijft die spierspanning zich toch weer opbouwen.

Herkenbaar, die vervangende vakantiestress. Heb ik ook altijd als man een paar dagen weggaat. En die pakt ook zijn eigen dingen in uiteraard.

@Suzy, kun je een beetje bijkomen vandaag?
Nope, moest eerst naar de huisarts en daar naar de reva en toen ik thuis kwam waren mijn vader, broertje en zwager in de tuin bezig met voorbereidingen voor het tuinhuisje. Opeens hoorden we onweer en moesten we als een malle al het hout van voor naar achteren brengen en hadden we het net op tijd ingepakt voor een plensbui.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
20-08-2019 14:40
Nog steeds geen antwoord van vervangende spv'er. Kan niet bellen, geen beltegoed meer
Kan je nog wel een mail sturen nartjie?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2019 12:47
Ik sta gewoon erg dicht bij mijn mannelijkheid :proud:
En kan dat soort dingen makkelijk loslaten. Heb de kinderen er ook al jong in 'getraind' dat ze zelf de tassen/koffers inpakten. Zowel voor vakanties als voor school/sport.
Hier net zo hoor, misschien is het Gronings :mrgreen:

Oh nee, mijn vriend niet, die kauwt nog net niet het eten voor zijn kinderen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer ik ga cognitieve gedragstherapie krijgen. Dus simpel gezegd: je gedachten beïnvloeden je gevoel en daardoor voel je je bang boos depressief onzeker of wat dan ook. Maar dan leer je dus kritisch naar je inpulsieve gedachtenkijken, er over na te denken of die gedachten wel zo reëel zijn, en dat dan dus om te buigen naar wél reëel gedachtes. Waardoor je je beter gaat voelen.

Voorbeeld: je hoort geluid beneden en denkt, o jee, een inbreker. Dan word je bang. ( of boos)
Maar als je denkt: jee, de kat stoot iets om, ben je niet zo bang meer.
Even heel simpel gesteld nu dan he, het ligt genuanceerder.

Als je op je kop krijgt van je baas kan je denken( zoals ik) : zie je wel, ik kan toch niks. En dan voel je je waardeloos.
Maar je kunt ook denken: is dat wel zo?
Ik doe dit en dat wél goed. Dus zo waardeloos ben ik nu ook weer niet!

Nou ja. Zoiets dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen eerst naar de huisarts geweest. Ze vermoed artrose van mijn hand met ingesloten ontsteking omdat ik ook regelmatig last van mijn duimbasis heb. Maar kan ook een peesontsteking zijn. Moet dus een foto van mijn hand laten maken. Kon morgen al terecht maar ik laat hem combineren met mijn afspraak met de neuroloog as dinsdag. Kan het mooi achter elkaar.

Ja, ik ben wel jong voor artrose maar die hand heeft door volleybal al heel wat te verduren gehad terwijl ie instabiel door de CTS operatie is. Al eens een bepaald botje gebroken door alleen erop te leunen.

Daarna door naar reva. En nu gesloopt.
Ik lus wel weer een lumbaalpunctie merk ik, hoofdpijn is nu weer volledig terug. Pikte ik nauwelijks wat op de reva.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
20-08-2019 16:20
Kan je nog wel een mail sturen nartjie?
Ik heb pre paid en doe via WiFi. Ik moet geen abonnement, ooit gehad via Vodafone, voordat ik het wist had ik ineens een rekening van 400 euro, nu heb ik het over 10 jaar geleden. Zit nu bij T-mobile, voorheen Orange.
Ik belde amper, smste ook zelden, internet was traag, maar toch 400 euro rekening. Toen gelijk abonnement stopgezet.
Ik heb een abonnement van €7,50. Voor mij is dat voldoende omdat ik toch meestal thuis ben. De vaste lijn gebruik ik eigenlijk ook alleen maar om dagelijks met dochter te bellen. En dan belt zij altijd.

Als ik naar de Wibra wil dan moet ik naar de stad, 14 km verderop. En ik moet er nodig naartoe want de Dasty is bijna op.

Lientje: cognitieve gedragstherapie lijkt me heel geschikt voor je! Ik ben benieuwd wat het je gaat brengen.
lientje69 schreef:
20-08-2019 16:30
Dreamer ik ga cognitieve gedragstherapie krijgen. Dus simpel gezegd: je gedachten beïnvloeden je gevoel en daardoor voel je je bang boos depressief onzeker of wat dan ook. Maar dan leer je dus kritisch naar je inpulsieve gedachtenkijken, er over na te denken of die gedachten wel zo reëel zijn, en dat dan dus om te buigen naar wél reëel gedachtes. Waardoor je je beter gaat voelen.

Voorbeeld: je hoort geluid beneden en denkt, o jee, een inbreker. Dan word je bang. ( of boos)
Maar als je denkt: jee, de kat stoot iets om, ben je niet zo bang meer.
Even heel simpel gesteld nu dan he, het ligt genuanceerder.

Als je op je kop krijgt van je baas kan je denken( zoals ik) : zie je wel, ik kan toch niks. En dan voel je je waardeloos.
Maar je kunt ook denken: is dat wel zo?
Ik doe dit en dat wél goed. Dus zo waardeloos ben ik nu ook weer niet!

Nou ja. Zoiets dus.
Ik heb ook cognitieve gedrags therapie gehad ter voorbereiding op trauma therapie! (En toen werd mijn therapeut zwanger).

Ik vond het wel heel fijn en gebruik het nog steeds iedere dag. Het jammere is helaas dat bepaalde irrationele angsten bij mij zo diep geworteld zitten dat mijn ratio prima volgens de regeltjes op kom sommen hoe het zit en ondertussen zeggen mijn emoties “lalalalalalala”. Ik ben koningin huillachen ondertussen. Daarom zouden we dus ook met de trauma therapie beginnen, 1,5 jaar geleden. :rofl:

Ik was heel snel klaar bij de huisarts, ik heb een hydrocortisol crème gehad die zou binnen 2 weken moeten helpen en anders moet ik terug komen. Ik durfde niet te vragen of ze mn psychische deel over wil nemen maar misschien de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
20-08-2019 16:37
Ik heb pre paid en doe via WiFi. Ik moet geen abonnement, ooit gehad via Vodafone, voordat ik het wist had ik ineens een rekening van 400 euro, nu heb ik het over 10 jaar geleden. Zit nu bij T-mobile, voorheen Orange.
Ik belde amper, smste ook zelden, internet was traag, maar toch 400 euro rekening. Toen gelijk abonnement stopgezet.
In mijn stad kun je met een laag inkomen gratis bellen naar huisarts, uwv, hulpverleners, advocaat etc.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
20-08-2019 16:14
Nope, moest eerst naar de huisarts en daar naar de reva en toen ik thuis kwam waren mijn vader, broertje en zwager in de tuin bezig met voorbereidingen voor het tuinhuisje. Opeens hoorden we onweer en moesten we als een malle al het hout van voor naar achteren brengen en hadden we het net op tijd ingepakt voor een plensbui.

Onweer :O
Ik had 'alleen maar' regen. Heeel veel regen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
20-08-2019 16:22
Hier net zo hoor, misschien is het Gronings :mrgreen:

Oh nee, mijn vriend niet, die kauwt nog net niet het eten voor zijn kinderen.

Nou, ik heb het geleerd van een Groningse moeder, die dus wél de voetbaltassen van haar 2 jongens inpakte en van een 10+11 jarige moppers kreeg, omdat ZIJ wat vergeten was in de tas te stoppen. Toen wist ik héél zeker, dat dát mij niet zou overkomen. Toen pakten mjin kinderen (9 en 10, denk ik) het meeste al zelf in, maar heb ik ze gelijk uitgelegd dat iets niet in de tas echt niet mijn probleem is :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
20-08-2019 16:30
Dreamer ik ga cognitieve gedragstherapie krijgen. Dus simpel gezegd: je gedachten beïnvloeden je gevoel en daardoor voel je je bang boos depressief onzeker of wat dan ook. Maar dan leer je dus kritisch naar je inpulsieve gedachtenkijken, er over na te denken of die gedachten wel zo reëel zijn, en dat dan dus om te buigen naar wél reëel gedachtes. Waardoor je je beter gaat voelen.

Voorbeeld: je hoort geluid beneden en denkt, o jee, een inbreker. Dan word je bang. ( of boos)
Maar als je denkt: jee, de kat stoot iets om, ben je niet zo bang meer.
Even heel simpel gesteld nu dan he, het ligt genuanceerder.

Als je op je kop krijgt van je baas kan je denken( zoals ik) : zie je wel, ik kan toch niks. En dan voel je je waardeloos.
Maar je kunt ook denken: is dat wel zo?
Ik doe dit en dat wél goed. Dus zo waardeloos ben ik nu ook weer niet!

Nou ja. Zoiets dus.

Goed Lientje!
Dat kan inderdaad effectieve therapie zijn met een aantal handvatten :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
20-08-2019 16:37
Ik heb pre paid en doe via WiFi. Ik moet geen abonnement, ooit gehad via Vodafone, voordat ik het wist had ik ineens een rekening van 400 euro, nu heb ik het over 10 jaar geleden. Zit nu bij T-mobile, voorheen Orange.
Ik belde amper, smste ook zelden, internet was traag, maar toch 400 euro rekening. Toen gelijk abonnement stopgezet.

Bij Hollandse nieuwe kun je je abonnement vastzetten. Ik heb een abonnement van 10 euro in de maand. Als dat op is, kan ik ook niet meer bellen, tenzij ik (éénmalig) mijn beltegoed verhoog. Is eigenlijk voor kinderen, en je kunt aanvinken dat je automatisch kunt verhogen, maar ik vind het ook wel makkelijk. Inderdaad doe ik zo'n beetje alles op wifi, thuis, werk, trein..
Later is nu
Ik wil pertinent geen abonnement meer. Heb ik geen beltegoed? Jammer dan. Ik bel zelden. Ik mail wel(alleen naar ouders) en verder app ik.
Als ik bel dan is het naar instantie om evt afspraak van spv'er af te zeggen ivm hyper of hypo in de nacht, dan wil ik alleen maar slapen. Heb ik later op dag afspraak, dan app ik spv'er. Van ziekenhuis krijg ik sms een dag voor afspraak, soms bel ik dan ook af ivm hypo of hyper in de nacht. Maar verder bel ik niet. Tegenwoordig zijn er nu ook bedrijven die via de app gaan.
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 17:52
Reden: Woordje vergeten
0.49% gewijzigd
Ik bel ook nauwelijks. Ik word het meest gebeld door werk, of familie. En dat is zelden. We zijn meer van het appen.

Ik zit eindelijk op de bank. Wat een hectische dag zeg. Gesprek met jobcoach gehad over een eventuele cursus. Die kan ik volgen bij mijn huidige werkgever maar het houdt wel in dat het echt veel drukker gaat worden.
En heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik dat ga trekken. Ik zie er als een berg tegenop. Ik heb nu eindelijk weer de rust grotendeels teruggevonden in mijn huidige werk. En dat is me waard. Heel veel waard.
Volgende week heb ik gesprek op werk, en eind van de maand moet ik beslissen of ik het wel of niet ga doen. Jobcoach weet van mijn twijfels en zei, jij moet doen waar je je goed bij voelt. Ik wil dat je er 100% achter staat. Zo niet, dan moet je het niet doen.

Pff. Veel stof tot nadenken. Ben moe en heb een vage hoofdpijn. Straks even lekker douchen en daarna op de bank. En écht op tijd naar bed.
Nou, nog steeds geen antwoord van vervangende spv'er. Deze hoef ik niet meer als mijn eigen spv'er weer op vakantie is.
Heb ik weer, heb de moer in, zweten, wazig zien ect. Ik net meten, Jippie u heeft een hypo. Nou dan weten we dat ook weer. Mag ik weer aan de slag. Ik haat diabetes
Alle reacties Link kopieren
Wat rot nartjie. Sterkte! :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Veel geschreven.

@Nartjie, balen zeg. sterkte.

@Lientje, ik hoop dat de therapie je gaat helpen.

Voor iedereen een :hug:

Vanavond mocht het drukverband van mijn teen af. De wond ziet er eigenlijk prima uit, valt me alles mee. Nu maar hopen dat het niet gaat ontsteken, zoals bij mijn andere teen wel het geval was.

Man gaat morgen weer twee dagen op pad dus het rijk alleen. Lekker rustig, maar ook vervelend dat ik dan alles zelf moet doen. Gelukkig komt donderdag de schoonmaakster weer.
Alle reacties Link kopieren
Doet jouw man dan zoveel Lise?
Hier scheelt het eigenlijk heel veel werk als man niet thuis is.
En als dochter weg is nog meer. Zeker drie wassen in de week en mega veel troep dat ze beide laten slingeren die ik noet op hoef te ruimen.
Van de week op dochters slaapkamer, 7 lege ijstheeflesjes, 5 glazen, drie borden, vijf bakjes en 6 lege colaflesjes.
Was overal op de vloer( die was ik dus niet meer, ze heeft een eigen wasmand en wat daar niet inzit, wordt niet gewassen)
Jas in de huiskamer op de grond, schoenen die niet in de hal staan maar in de keuken slingeren...ik kan dan echt uit mijn dak gaan van kwaadheid.
Hoe moeilijk is het nou om je troep achter je kont op te ruimen?
Die discussies heb ik zelden met zoon. Die is een stuk( je) netter gelukkig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2019 17:32
Onweer :O
Ik had 'alleen maar' regen. Heeel veel regen..
Dat was een half uur voor jij door de regen ging fietsen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
20-08-2019 16:30
Dreamer ik ga cognitieve gedragstherapie krijgen. Dus simpel gezegd: je gedachten beïnvloeden je gevoel en daardoor voel je je bang boos depressief onzeker of wat dan ook. Maar dan leer je dus kritisch naar je inpulsieve gedachtenkijken, er over na te denken of die gedachten wel zo reëel zijn, en dat dan dus om te buigen naar wél reëel gedachtes. Waardoor je je beter gaat voelen.

Voorbeeld: je hoort geluid beneden en denkt, o jee, een inbreker. Dan word je bang. ( of boos)
Maar als je denkt: jee, de kat stoot iets om, ben je niet zo bang meer.
Even heel simpel gesteld nu dan he, het ligt genuanceerder.

Als je op je kop krijgt van je baas kan je denken( zoals ik) : zie je wel, ik kan toch niks. En dan voel je je waardeloos.
Maar je kunt ook denken: is dat wel zo?
Ik doe dit en dat wél goed. Dus zo waardeloos ben ik nu ook weer niet!

Nou ja. Zoiets dus.
Klinkt goed als jij je daar goed bij voelt :mrgreen: Richt ze zich daarbij alleen op de gedachten of gaat ze ook richting gedragingen en dingen die je ook daadwerkelijk moet doen en niet moet doen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2019 17:35
Nou, ik heb het geleerd van een Groningse moeder, die dus wél de voetbaltassen van haar 2 jongens inpakte en van een 10+11 jarige moppers kreeg, omdat ZIJ wat vergeten was in de tas te stoppen. Toen wist ik héél zeker, dat dát mij niet zou overkomen. Toen pakten mjin kinderen (9 en 10, denk ik) het meeste al zelf in, maar heb ik ze gelijk uitgelegd dat iets niet in de tas echt niet mijn probleem is :)
Ik kan me ook niet herinneren dat ik niet zelf mijn gymtas ed inpakte, volgens mij deed ik dat in groep 3 al. (Daarvoor lag ie op school). Maar ik ben een montessorikind en mijn oudsten ook en als die stomme overkoepelende organisatie niet die fusie erdoor had gedrukt waren de andere kids daar ook heen gegaan. Ik heb mijn kinderen al vanaf dat ze naar school gaan zelf hun spullen laten inpakken. Ze mochten ook als ze ‘s ochtends beneden kwamen zelf brood smeren. Ok, dat er dan óveral hagelslag lag was iets minder maar ze kunnen inmiddels ook heel goed stofzuigen :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven