Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2019 10:58
Ohhja, mist in het hoofd noemen ze wel 'brainfog'. Is het zelfde eigenlijk :)

Fijn dat je je wat beter voelt
Ooh ja! Brainfrog. Dankje. Mist is inderdaad ook hoe ik het voel. Maar vergeet het steeds..ik begin naar anderen het voelt vaag en als watten in je hoofd maar dan anders. Haha. Watten in je hoofd heb ik meer bij voorhoofdsholte ontsteking. En mist.meer bij overprikkeling, te veel gedaan, extreem moe. Echt wat voor mij om per issue een andere benaming gevoel te hebben.
Ok mijn “man” kan soms ook irritant zijn en hij kan hier lezen dat ik dat vind. Maar misschien ben ik onredelijk. Ik weet het niet. Zijn favoriete zin lijkt wel “ik kan dat niet met mijn motoriek”. Nou weet ik dat ik aan de andere kant van het motoriek spectrum zit, maar als je niet kijkt en probeert leer je het nooit he.

Ik moet naar de dokter. En ik ben gestressed. Mijn linkerschouder doet ook weer zeer. :facepalm:

Ik zeg trouwend altijd dat ik watten of mist in mijn hoofd heb. Brainfog is zo’n kutwoord om uit te spreken met een zachte g.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg meestal dat er stroop in mijn hoofd zit. Of dat het lampje uit is.

Goed dat ik mijn jobcoach nog een appje heb gedaan want 'oh dat staat niet in mijn agenda'. Terwijl ze had gezegd voor mijn vakantie langs te komen.
Op dinsdag. Dus weer handig.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Stroop in je hoofd is ook een goede. Soms werken mijn hersenen heeeeeel traag. Als ik het onthoud ga ik het dan gebruiken. Verwoord het goed.
Ik heb voor mijn gevoel stroop en mist.

Bij stroop gaat het allemaal traag maar ben ik er wel.

In de mist verdwijn ik steeds verder naar de achtergrond.
Wat heb je aan een vervangende spv'er als je geen antwoord krijgt.
Ik heb gisteren ge appt naar vervangende spv'er dat ik toch nog een afspraak wil. Het is nu dinsdag 11.10 en ik heb nog niets gehoord.
Laat ook maar, ik wacht wel totdat mijn eigen spv'er er weer is.
Vorige week zei de vervangende spv'er, als je wilt kunnen we volgende week ook nog een afspraak plannen, ik zei, wil ik even over na denken. Dus nagedacht en ge appt, geen antwoord.
Als het zo doorgaat dan kap ik er mee. Zit al sinds 2009 bij die organisatie, maar echt helpen. Ho maar. Heb er ook geen energie meer voor.
Gele_Suikerspin schreef:
20-08-2019 10:57
Probeer ook steeds de positieve dingen te blijven benoemen. Het gesprek bij uwv waar je begrip kreeg, dat naar een verjaardag en naar een tuincentrum gaan lukt.

Dat is in vergelijking met wat je eerder kon waarschijnlijk niks. Maar in vergelijking met iemand die bedlegerig is, bijvoorbeeld veel.

Alleen haal jij volgens mij uit wat jij doet niet zoveel plezier. Daarin zou je harder mogen zijn. Waar ontspan jij van? Wat vind jij leuk om te doen?

Ik zelf zou bijvoorbeeld niet uit verplichting iets doen. Zonde van mijn kostbare energie.

Ik denk dat het belangrijk is, dat je de positieve punten blijft benoemen en binnen jou mogelijkheden leuke dingen doet, die jij leuk vind.

Anders ligt een depressie op de loer. En dat wil je er niet ook nog bij.
En als je al richting depressie gaat, is het positieve benoemen en leuke dingen doen, al zijn ze klein, de weg terug.

Ik had bijvoorbeeld in het begin 's avonds 3 dingen die waren gelukt. Uit bed komen, douchen en eten.
Hoe gênant en weinig waar ik blij mee moest zijn.

Ik kon geneens meer thuis wonen.
Dat ik dan nu weer naar een verjaardag kan, is voor mij de wereld!

Ik bedoel dit niet als ziekten vergelijken. En had ook echt en hekel aan, naar het positieve, hoe klein ook blijven kijken. Maar anders word je zo somber en 'gek' in je hoofd.

Hoop dat ik het goed verwoord heb.

Koop bijvoorbeeld een mooi boekje en schrijf voor het slapen gaan 3 positieve punten.

Ook een lijstje met dingen die jou energie geven is een tip. Want als je in een sombere bui zit, kun je hier niet meer opkomen.
Bij mij is het meer nu dat dingen die eerst wel gingen (verjaardag, tuincentrum) nu ook niet meer lukken. Evenals dingen waar ik voorheen wel plezier uit haalde.

Ik moet weer omschakelen en een nieuwe modus vinden. Tegelijkertijd is er nu weer onzekerheid over al dan niet opereren. Dat maakt dat ik me nu zo voel. Plus bijkomende kwalen en het feit dat de hernia erger is geworden, ondanks mijn aangepaste levensstijl toen al.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-08-2019 11:26
Bij mij is het meer nu dat dingen die eerst wel gingen (verjaardag, tuincentrum) nu ook niet meer lukken. Evenals dingen waar ik voorheen wel plezier uit haalde.

Ik moet weer omschakelen en een nieuwe modus vinden. Tegelijkertijd is er nu weer onzekerheid over al dan niet opereren. Dat maakt dat ik me nu zo voel. Plus bijkomende kwalen en het feit dat de hernia erger is geworden, ondanks mijn aangepaste levensstijl toen al.
Sterkte bij het vinden van een nieuwe modus.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
20-08-2019 11:14
Wat heb je aan een vervangende spv'er als je geen antwoord krijgt.
Ik heb gisteren ge appt naar vervangende spv'er dat ik toch nog een afspraak wil. Het is nu dinsdag 11.10 en ik heb nog niets gehoord.
Laat ook maar, ik wacht wel totdat mijn eigen spv'er er weer is.
Vorige week zei de vervangende spv'er, als je wilt kunnen we volgende week ook nog een afspraak plannen, ik zei, wil ik even over na denken. Dus nagedacht en ge appt, geen antwoord.
Als het zo doorgaat dan kap ik er mee. Zit al sinds 2009 bij die organisatie, maar echt helpen. Ho maar. Heb er ook geen energie meer voor.
Toen mijn organisatie waar ik jaren bij zat niet meer beviel, heb ik samen met het wijkteam een nieuwe organisatie gevonden.

Maar dat kost helaas wel weer veel energie en gedoe.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
20-08-2019 11:10
Ik heb voor mijn gevoel stroop en mist.

Bij stroop gaat het allemaal traag maar ben ik er wel.

In de mist verdwijn ik steeds verder naar de achtergrond.

Ik heb vaak vooral stroop in de spieren. Of lood.
Later is nu
Dreamer schreef:
20-08-2019 11:50
Ik heb vaak vooral stroop in de spieren. Of lood.

same here.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel me altijd voor dat als ik iets moet doen, de gedachte dat ik iets moet doen, van de ene naar de andere kant moet in mijn hoofd, voordat ik zeg maar in werking kan gaan. En als er stroop in mijn hoof zit, gaat dat dus heel erg traag dus kan ik minder doen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dreamer , als ik zo de anderen lees, is jullie gezin de uitzondering die de regel bevestigt :proud:
Maar ik sta er idd om bekend dat ik de controle lastig kan loslaten ja.

Cesium, heb het niet gelezen maar :hug:

Nartjie, moeilijke beslissing. Net wat een ander hier schreef, verandering kost ook energie.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
20-08-2019 12:35
Dreamer , als ik zo de anderen lees, is jullie gezin de uitzondering die de regel bevestigt :proud:
Maar ik sta er idd om bekend dat ik de controle lastig kan loslaten ja.

Cesium, heb het niet gelezen maar :hug:

Nartjie, moeilijke beslissing. Net wat een ander hier schreef, verandering kost ook energie.

Ik sta gewoon erg dicht bij mijn mannelijkheid :proud:
En kan dat soort dingen makkelijk loslaten. Heb de kinderen er ook al jong in 'getraind' dat ze zelf de tassen/koffers inpakten. Zowel voor vakanties als voor school/sport.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
1 bui over de hele dag en ik fiets erdoorheen :thunder:
Later is nu
Hier is zonnetje. Net terug van boodschappen doen. Eerst naar de Plus, toen Kruitvat, Hema en Wibra.
Vind ik het heel gek dat mijn rug nu een protestactie is begonnen. Heb het bloedheet. Maar heb nu eindelijk een riem gevonden wat ook om mijn dikke buik past. Een heren riem van 110 cm, maar bestaat uit 2 stukken leer en de rest van rekstof.
Cesium :hug: Hopelijk heb je snel contact. Dit is naar.

Lise :hug:

Yellow, hoe ging het bij de dokter?

Nartjie, wat een gedoe elke keer, met de spvers.

Hier gaat het nog niet veel beter. Ik slaap ontzettend slecht en heb veel pijn. Als dit morgen nog zo is, bel ik de huisarts.
Cesium sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie, jij ook sterkte.

Nartjie, zoveel winkels achter elkaar, niet echt gek dat je pijn hebt.

Dreamer, bij mij doen ze het ook allang zelf hoor die tassen. Behalve man dan als hij langer weg moet want die vergeet de helft.
Ik ben praktischer aangelegd.
Het loslaten zit hem ook echt in mij, zoals je al terecht concludeerde

Ik heb straks een afspraak bij de psycholoog. Dan krijg ik uitleg over de te volgen therapie. Ben benieuwd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Succes lientje
Alle reacties Link kopieren
Oh, daar ben ik ook benieuwd naar!

Lastig met al die wisselende therapeuten bij iedereen :hug:
Later is nu
Cesium, niet op tijd gelezen maar :hug:

Lientje succes bij de psycholoog.

Dreamer, balen is dat dan hè? Heb ik ook altijd als we in de enige file van het land staan.
Nog steeds geen antwoord van vervangende spv'er. Kan niet bellen, geen beltegoed meer
Moyrrie- schreef:
20-08-2019 13:01
Cesium :hug: Hopelijk heb je snel contact. Dit is naar.

Lise :hug:

Yellow, hoe ging het bij de dokter?

Nartjie, wat een gedoe elke keer, met de spvers.

Hier gaat het nog niet veel beter. Ik slaap ontzettend slecht en heb veel pijn. Als dit morgen nog zo is, bel ik de huisarts.
Ik zit te wachten in de wachtkamer, was eigenlijk 20 min geleden aan de beurt. Word helemaal koekoek van de “springerigheid” in me.
Sterkte yellow!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven