Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 19 augustus 2019 om 22:44
Oh Nartjie, een bus slagroom, smaakt lekker,valt beroerd.
Ik roep vrolijk, ik zit op het vivaforum, alleen geen nickname, die weten ze niet of mijn dochter is aan het puzzelen,ook zij zit op het forum.
Soms zie ik haar naam wel eens voorbij komen.
Suzyqfive, het is pittig, therapie in een groep, je hooort ook van anderen hoe zij dealen met hun dagelijks leven.
Ik ging zelf 4 dagen in de week, jaren lang, alleen ik kon er niet bij werken.
Er waren meerdere groepsleden die toen ook en ziektewet in gingen,omdat het anders niet meer lukte.
Ik kijk nog met plezier op die jaren terug, veel mee gemaakt,veel geleerd.
Vandaag bericht gehad van het ziekenhuis, ik ga over een paar weken onder het mes.
De eerstevragenlijst inmiddels ingevuld.
Ik roep vrolijk, ik zit op het vivaforum, alleen geen nickname, die weten ze niet of mijn dochter is aan het puzzelen,ook zij zit op het forum.
Suzyqfive, het is pittig, therapie in een groep, je hooort ook van anderen hoe zij dealen met hun dagelijks leven.
Er waren meerdere groepsleden die toen ook en ziektewet in gingen,omdat het anders niet meer lukte.
Vandaag bericht gehad van het ziekenhuis, ik ga over een paar weken onder het mes.
maandag 19 augustus 2019 om 23:02
Oei, ff checken. Ja ik zie het. Nou ja, de katten zijn binnen. Maar die regen was niet de afspraak en onweer zeker nietlientje69 schreef: ↑19-08-2019 21:58Hier weten ze allemaal dat ik op her forum zit, dochter weet zelfs mijn nick nu. Maar dat was al duidelijk.
Ik ben erg eerlijk , schrijf heel veel open en bloot, maar dingen die echt héél privé zijn hou ik voor me.
Of bepaalde gevoelens of emoties.
Ik hoop dat ik vanacht beter slaap.
Man werd gek van mijn gewoel. Kwam door de pijn denk ik.
Nu wil ik eigenlijk mijn bed in maar het onweert hier. Ben net nog gauw in mijn pyjama naar buiten gegaan om de markies omhoog te doen. Waar buienradar een paar uur terug nog totaal geen regen voorspelde, zegt hij nu zware regen. Gelukkig dat ik de flitsen zag van het onweer voor de hemelsluizen opengingen, kon ik tenminste droog de markies omhoog doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 19 augustus 2019 om 23:04
Een pond ook

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 19 augustus 2019 om 23:05
Vier dagen is wel intensief ja. Ik heb deze week drie dagen. Maar niet hele dagen gelukkig.hemke schreef: ↑19-08-2019 22:44Oh Nartjie, een bus slagroom, smaakt lekker,valt beroerd.
Wat gaan ze opereren?
maandag 19 augustus 2019 om 23:20
Vandaag bij de spijkerweek meegeholpen. Ik zou het eea achter de computer doen maar eindigde dus toch tussen de kinderen. Pfff na een uur knalde mijn hoofd er al af.
Maar wat een chaos. Ik zou het zelf echt heel anders aanpakken. Begeleiders moesten beginnen met kennismakingsspelletjes maar dat was niet echt voorbereid dus die kregen vlak voor tijd een papier in handen met: dit kan je doen. En omdat er nog niet bij elk groepje kinderen voldoende begeleiders stonden sprong ik dus in en dan merk je dat het ook wel handig was geweest om die voor te bereiden hoe je een groepje kinderen begeleid. Want de een begint te praten terwijl de aandacht van de kinderen er niet is en de ander praat totaal de andere kant op. Leuk om te zien. Maar maakt het voor sommige kinderen wel dat ze snel afhaken. En vandaag was alleen spel terwijl veel kinderen hoopten dat ze gewoon al gingen bouwen.
En blijkbaar ben ik erg toegankelijk want zelfs al stonden we met 8 blauw shirtjes op een rij, dan nog kwamen de kinderen naar mij om dingen te vragen.
Op een gegeven moment zei een van mijn dochters: mama, waarom loop je alweer naar de wc met een kindje (kleuters die moesten plassen) ? Ik zei: ik zie er vast uit als een wc. Dat kleutertje helemaal in een deuk van het lachen om vervolgens heel lief te zeggen: je ziet er niet uit als een wc hoor maar gewoon lief.
En ook sneu zo’n kindje in een hoekje dat niets leuk vind of sommige dingen te spannend en die zat ook op speciaal onderwijs, geen vriendjes in de buurt ook. Te huilen dat ie naar huis wilde.
Een verzwikte enkel, een hand tussen een deur...
Wel leuk om te doen maar het maakt wel meteen duidelijk dat zelfs een uurtje al een stap te ver is nog. Ik ben er drie uur geweest want je stapt niet zomaar uit natuurlijk maar daarna was ik echt helemaal kapot.
Maar wat een chaos. Ik zou het zelf echt heel anders aanpakken. Begeleiders moesten beginnen met kennismakingsspelletjes maar dat was niet echt voorbereid dus die kregen vlak voor tijd een papier in handen met: dit kan je doen. En omdat er nog niet bij elk groepje kinderen voldoende begeleiders stonden sprong ik dus in en dan merk je dat het ook wel handig was geweest om die voor te bereiden hoe je een groepje kinderen begeleid. Want de een begint te praten terwijl de aandacht van de kinderen er niet is en de ander praat totaal de andere kant op. Leuk om te zien. Maar maakt het voor sommige kinderen wel dat ze snel afhaken. En vandaag was alleen spel terwijl veel kinderen hoopten dat ze gewoon al gingen bouwen.
En blijkbaar ben ik erg toegankelijk want zelfs al stonden we met 8 blauw shirtjes op een rij, dan nog kwamen de kinderen naar mij om dingen te vragen.
Op een gegeven moment zei een van mijn dochters: mama, waarom loop je alweer naar de wc met een kindje (kleuters die moesten plassen) ? Ik zei: ik zie er vast uit als een wc. Dat kleutertje helemaal in een deuk van het lachen om vervolgens heel lief te zeggen: je ziet er niet uit als een wc hoor maar gewoon lief.

En ook sneu zo’n kindje in een hoekje dat niets leuk vind of sommige dingen te spannend en die zat ook op speciaal onderwijs, geen vriendjes in de buurt ook. Te huilen dat ie naar huis wilde.
Een verzwikte enkel, een hand tussen een deur...
Wel leuk om te doen maar het maakt wel meteen duidelijk dat zelfs een uurtje al een stap te ver is nog. Ik ben er drie uur geweest want je stapt niet zomaar uit natuurlijk maar daarna was ik echt helemaal kapot.

dinsdag 20 augustus 2019 om 08:13
Goedemorgen,
Al weet ik even niet wat er goed is aan mijn morgen. Als je geen trek hebt in een klaagpost, vooral niet verder lezen dan.
Ik werd om half vijf wakker vanochtend van de zenuwpijn. De uitstraling is erger geworden. Ik hoop dat de tramadol er nog wat tegen doet, anders moet ik toch maar de huisarts (?) bellen voor sterkere pijnmedicatie want dit trek ik echt niet volgens mij.
Het wachten op het telefoontje van de neuroloog duurt ook opeens lang op deze manier.
Ik moet zo naar de fysio dus ik hoop dat die ook nog iets kan doen. Ik moet er wel in de auto heen en dat is ook wel een dingetje nu.
Van mijn teen heb ik totaal geen last gelukkig.
Al weet ik even niet wat er goed is aan mijn morgen. Als je geen trek hebt in een klaagpost, vooral niet verder lezen dan.

Ik werd om half vijf wakker vanochtend van de zenuwpijn. De uitstraling is erger geworden. Ik hoop dat de tramadol er nog wat tegen doet, anders moet ik toch maar de huisarts (?) bellen voor sterkere pijnmedicatie want dit trek ik echt niet volgens mij.
Het wachten op het telefoontje van de neuroloog duurt ook opeens lang op deze manier.
Ik moet zo naar de fysio dus ik hoop dat die ook nog iets kan doen. Ik moet er wel in de auto heen en dat is ook wel een dingetje nu.
Van mijn teen heb ik totaal geen last gelukkig.
dinsdag 20 augustus 2019 om 08:39
Goedemorgen
Sterkte Lise. Klinkt niet fijn (understatement)
Suzy, jammer dat het zo'n chaos is. Je zou denken dat ze inmiddels ervaring genoeg hebben? Of zit je niet in de wijk?
Aan de andere kant hebben ze echt op het laatst nog vrijwilligers moeten werven.
Ik heb jullie vanmorgen wel gelezen, maar het was veel en ik weet even niet meer wat ik wilde reageren. Op het werk al allerlei losse klusjes gedaan, die zo vroeg al tussendoor kwamen. Nu eventjes rust. Hoofd loopt me nu al over, haha.
Sterkte Lise. Klinkt niet fijn (understatement)
Suzy, jammer dat het zo'n chaos is. Je zou denken dat ze inmiddels ervaring genoeg hebben? Of zit je niet in de wijk?
Aan de andere kant hebben ze echt op het laatst nog vrijwilligers moeten werven.
Ik heb jullie vanmorgen wel gelezen, maar het was veel en ik weet even niet meer wat ik wilde reageren. Op het werk al allerlei losse klusjes gedaan, die zo vroeg al tussendoor kwamen. Nu eventjes rust. Hoofd loopt me nu al over, haha.
Later is nu
dinsdag 20 augustus 2019 om 09:23
Fruitsalade, heerlijk, daar eet je toch zo een pond van weg?
Ik wel hoor!
Lise , sterkte en succes succes met het bijkomen.
Hier gaat zoon op vakantie. Aargh!! Ik kan zo niét tegen dat last minute gedoe!
Mam , mag ik je auto mee? Want anders past het niet.
Waar ga je heen? Ja, ergens in Drente , ik weet niet( hij rijdt en weet nog steeds niet waarheen)
Gisteravond, waar is die grote tas?
Op zolder zoon.
Okee
Even later, waar is mijn zwembroek? Uh, in je kast? Of in de wasmand met schone was op je kamer die je al drie weken terug zou opruimen?
Oh. Gevonden.
Vanmorgen, hebben we nog een slaapzak? Ja. Zucht. Op zolder zoon, had je gister gelijk kunnen pakken.
Vertrek over een half uur.
Zojuist: o Ja, ik moet nog een toilettas inpakken( vroeg ik vanmorgen vroeg nog maar toen zei hij, ik ben er mee bezig, NOT)
Hebben we nog een toilettas? Of ligt die soms óók op zolder???
Echt. Kan daar niet tegen hè . En Ja, ik laat het hem uiteraard gewoon zelf doen maar ik ben nogal erg van de planning en dat ongeorganiseerde chaotische gedoe triggert me.
Dan krijg ik last van vervangende vakantiestress zeg maar.
Eerst maar eens koffie...
Ik wel hoor!
Lise , sterkte en succes succes met het bijkomen.
Hier gaat zoon op vakantie. Aargh!! Ik kan zo niét tegen dat last minute gedoe!
Mam , mag ik je auto mee? Want anders past het niet.
Waar ga je heen? Ja, ergens in Drente , ik weet niet( hij rijdt en weet nog steeds niet waarheen)
Gisteravond, waar is die grote tas?
Op zolder zoon.
Okee
Even later, waar is mijn zwembroek? Uh, in je kast? Of in de wasmand met schone was op je kamer die je al drie weken terug zou opruimen?
Oh. Gevonden.
Vanmorgen, hebben we nog een slaapzak? Ja. Zucht. Op zolder zoon, had je gister gelijk kunnen pakken.
Vertrek over een half uur.
Zojuist: o Ja, ik moet nog een toilettas inpakken( vroeg ik vanmorgen vroeg nog maar toen zei hij, ik ben er mee bezig, NOT)
Hebben we nog een toilettas? Of ligt die soms óók op zolder???

Echt. Kan daar niet tegen hè . En Ja, ik laat het hem uiteraard gewoon zelf doen maar ik ben nogal erg van de planning en dat ongeorganiseerde chaotische gedoe triggert me.
Dan krijg ik last van vervangende vakantiestress zeg maar.
Eerst maar eens koffie...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 20 augustus 2019 om 09:44
Dit was dus een uitstekende dag geweest om te werken, Lientje 
Mijn zoon ging op vakantie toen wij het nog waren. Geen idee hoe wel of niet georganiseerd hij was toen. Hij had in elk geval alle tijd om in te pakken en de woonkamer + keuken waren ook nog redelijk schoon en opgeruimd. Zelfs de badkamer was schoon!
(misschien slaan dat soort dingen een generatie over
)

Mijn zoon ging op vakantie toen wij het nog waren. Geen idee hoe wel of niet georganiseerd hij was toen. Hij had in elk geval alle tijd om in te pakken en de woonkamer + keuken waren ook nog redelijk schoon en opgeruimd. Zelfs de badkamer was schoon!
(misschien slaan dat soort dingen een generatie over

Later is nu

dinsdag 20 augustus 2019 om 09:45
De fysio liep al een kwartier uit vanochtend, dat werkt niet echt positief op mijn toch al aanwezige ochtendhumeur.
Volgende week nog een keer heen, maar dat is ook meer om de uitslag van de neuroloog even te bespreken en te kijken of we er nog een vervolg aan moeten geven qua fysiotherapie.
En anders ben ik er ook wel weer klaar mee.
Zolang ik zoveel pijn heb, blijft die spierspanning zich toch weer opbouwen.
Herkenbaar, die vervangende vakantiestress. Heb ik ook altijd als man een paar dagen weggaat. En die pakt ook zijn eigen dingen in uiteraard.
@Suzy, kun je een beetje bijkomen vandaag?
Volgende week nog een keer heen, maar dat is ook meer om de uitslag van de neuroloog even te bespreken en te kijken of we er nog een vervolg aan moeten geven qua fysiotherapie.
En anders ben ik er ook wel weer klaar mee.
Zolang ik zoveel pijn heb, blijft die spierspanning zich toch weer opbouwen.
Herkenbaar, die vervangende vakantiestress. Heb ik ook altijd als man een paar dagen weggaat. En die pakt ook zijn eigen dingen in uiteraard.
@Suzy, kun je een beetje bijkomen vandaag?

dinsdag 20 augustus 2019 om 10:32
Ik ga in verband met spierspanning opbouw om de week naar de fysio. Met een half uur sta ik weer buiten.
Ik vind dat juist fijn als alles steeds wat los word gemaakt.
Maar wellicht is alles nu te veel voor je, lise?
Je hebt de laatste tijd een iets korter lontje lijkt het. Herken je jezelf daar in? Ik bedoel het niet als een aanval.
Ik kan het mij voorstellen. Met pijn en alles wat jij doormaakt. Maar normaal gesproken ik een kwartiertje of half uur uitloop vrij normaal. Maar als je op je tandvlees loopt kun je dat er niet meer bijhebben.
Extra reden om extra lief voor jezelf te zijn.
Je hebt de laatste tijd een iets korter lontje lijkt het. Herken je jezelf daar in? Ik bedoel het niet als een aanval.
Ik kan het mij voorstellen. Met pijn en alles wat jij doormaakt. Maar normaal gesproken ik een kwartiertje of half uur uitloop vrij normaal. Maar als je op je tandvlees loopt kun je dat er niet meer bijhebben.
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:35
Ik vind dat met mannen ook erg irritant. Zitten ze je eerst belachelijk te maken dat jij al dagen voor vakantie dingen opzoekt en in de koffer legt.
Gaan zij de avond laat bij een vroeg vertrek, lopen zeuren. Waar ligt dit, waar ligt dat, wat voor weer word het eigenlijk op vakantie. Mag dit wel door de douane. Ja, ja. En dan denken ze dat, ze binnen een half uur hun koffer pakken.
mannen.
Gaan zij de avond laat bij een vroeg vertrek, lopen zeuren. Waar ligt dit, waar ligt dat, wat voor weer word het eigenlijk op vakantie. Mag dit wel door de douane. Ja, ja. En dan denken ze dat, ze binnen een half uur hun koffer pakken.

dinsdag 20 augustus 2019 om 10:36
Moge! Heb verrassend lekker geslapen vannacht.
Ik voel echt wel dat ik gisteren niet naar de fysio ben geweest.. Voel me krakkig.
Vandaag werken, denk dat jobcoach nog komt (oja ik moet haar nog appen) en denk alvast een lijstje maken voor vakantie.
Ik voel echt wel dat ik gisteren niet naar de fysio ben geweest.. Voel me krakkig.
Vandaag werken, denk dat jobcoach nog komt (oja ik moet haar nog appen) en denk alvast een lijstje maken voor vakantie.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 20 augustus 2019 om 10:36
Ik herken het wel hoor, en anders mag je me daar alsnog op wijzen hoor. Ik begrijp dat je het niet verkeerd bedoelt.Gele_Suikerspin schreef: ↑20-08-2019 10:32Ik ga in verband met spierspanning opbouw om de week naar de fysio. Met een half uur sta ik weer buiten.
Ik ben wat harder voor mezelf nu en tegelijkertijd wat cynischer.
Diep van binnen wordt de angst steeds groter dat ze nu weer niet gaan opereren en ik dus met nog meer pijn en beperkingen moet gaan dealen.
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:38
Hier aan het herstellen van mijn drukke periode. Het lijkt licht positief. Ik bedoel dat het lijkt alsof ik iets sneller herstel als eerder. Fingers crost. Anders kon ik echt niks. Nu wel wat dingen in huis gedaan en bij vlagen voel ik mij helder in mij hoofd. Wel af en toe hoofdpijn en mist. We gaan het zien. Zou mooi zijn als het herstel na spanning iets sneller ging.
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:56
Gele_Suikerspin schreef: ↑20-08-2019 10:35Ik vind dat met mannen ook erg irritant. Zitten ze je eerst belachelijk te maken dat jij al dagen voor vakantie dingen opzoekt en in de koffer legt.
Gaan zij de avond laat bij een vroeg vertrek, lopen zeuren. Waar ligt dit, waar ligt dat, wat voor weer word het eigenlijk op vakantie. Mag dit wel door de douane. Ja, ja. En dan denken ze dat, ze binnen een half uur hun koffer pakken.mannen.
Ik heb wel vaker gezegd: dit is niet specifiek man. Mijn man is degene die al een week van te voren een lijstje uitgeprint heeft van internet. Ik gooi de laatste dag vanalles in de koffer, als er nog wat bij past, gaat dat er nog bij. (en als het niet meer past, gaat het er bij man bij

Mijn vader is trouwens ook zo'n vreselijk gestructureerde inpakker.
Later is nu
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:57
Snap iklise1985 schreef: ↑20-08-2019 10:36Ik herken het wel hoor, en anders mag je me daar alsnog op wijzen hoor. Ik begrijp dat je het niet verkeerd bedoelt.
Diep van binnen wordt de angst steeds groter dat ze nu weer niet gaan opereren en ik dus met nog meer pijn en beperkingen moet gaan dealen.

Later is nu
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:57
Probeer ook steeds de positieve dingen te blijven benoemen. Het gesprek bij uwv waar je begrip kreeg, dat naar een verjaardag en naar een tuincentrum gaan lukt.lise1985 schreef: ↑20-08-2019 10:36Ik herken het wel hoor, en anders mag je me daar alsnog op wijzen hoor. Ik begrijp dat je het niet verkeerd bedoelt.
Dat is in vergelijking met wat je eerder kon waarschijnlijk niks. Maar in vergelijking met iemand die bedlegerig is, bijvoorbeeld veel.
Alleen haal jij volgens mij uit wat jij doet niet zoveel plezier. Daarin zou je harder mogen zijn. Waar ontspan jij van? Wat vind jij leuk om te doen?
Ik zelf zou bijvoorbeeld niet uit verplichting iets doen. Zonde van mijn kostbare energie.
Ik denk dat het belangrijk is, dat je de positieve punten blijft benoemen en binnen jou mogelijkheden leuke dingen doet, die jij leuk vind.
Anders ligt een depressie op de loer. En dat wil je er niet ook nog bij.
En als je al richting depressie gaat, is het positieve benoemen en leuke dingen doen, al zijn ze klein, de weg terug.
Ik had bijvoorbeeld in het begin 's avonds 3 dingen die waren gelukt. Uit bed komen, douchen en eten.
Hoe gênant en weinig waar ik blij mee moest zijn.
Ik kon geneens meer thuis wonen.
Dat ik dan nu weer naar een verjaardag kan, is voor mij de wereld!
Ik bedoel dit niet als ziekten vergelijken. En had ook echt en hekel aan, naar het positieve, hoe klein ook blijven kijken. Maar anders word je zo somber en 'gek' in je hoofd.
Hoop dat ik het goed verwoord heb.
Koop bijvoorbeeld een mooi boekje en schrijf voor het slapen gaan 3 positieve punten.
Ook een lijstje met dingen die jou energie geven is een tip. Want als je in een sombere bui zit, kun je hier niet meer opkomen.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 20-08-2019 11:00
0.69% gewijzigd
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:58
Gele_Suikerspin schreef: ↑20-08-2019 10:38Hier aan het herstellen van mijn drukke periode. Het lijkt licht positief. Ik bedoel dat het lijkt alsof ik iets sneller herstel als eerder. Fingers crost. Anders kon ik echt niks. Nu wel wat dingen in huis gedaan en bij vlagen voel ik mij helder in mij hoofd. Wel af en toe hoofdpijn en mist. We gaan het zien. Zou mooi zijn als het herstel na spanning iets sneller ging.
Ohhja, mist in het hoofd noemen ze wel 'brainfog'. Is het zelfde eigenlijk

Fijn dat je je wat beter voelt
Later is nu