Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
27-08-2019 10:46
Same here. Ik ben ook lange tijd veel te streng voor mezelf geweest.
Ik moest dingen van mezelf doen (afspraak maken bij kapper, sporten etc) terwijl ik er gewoon als een berg tegenop zag, en er geen zin in had.
Dan ging ik toch, met als gevolg dat ik de rest van de dag niet te genieten was. Ik moest mijn eigen ritme dan weer helemaal terugvinden.
Vervolgens kost dat weer veel energie, sliep ik weer slechter.
Ik kon het ook niet accepteren als het een dag minder ging. Nu gaat dat wel beter gelukkig.
Wat fijn dat je een manier passend bij jou hebt gevonden :heart:
Gele_Suikerspin schreef:
27-08-2019 11:15
Is hier ook niet over 1 nacht ijs gegaan hoor. Is echt iets wat je uit proberen moet en vertrouwen in moet krijgen.

Maar soms moest ik iets van mijzelf bijvoorbeeld medicatie ophalen, terwijl ik bek en bek af was. Terwijl als je het dan los laat en wat gaat doen wat jij op dat moment nodig hebt, dutje of serie.

Dan komt er een moment dat je een boodschapje met de auto doet en denkt oow, ik rij ook even langs de apotheek. Dan gaat het soort van zelf. En Kost het amper energie!

Wel een tip om altijd wat gezonde diepvries maaltijden in huis te hebben, niet te krap in je medicatie te zitten en sowieso van alles wat voorraad te hebben. Van toiletpapier, champoo tot inpakpapier.

Dan moet je eigenlijk nooit persee iets doen.
Ik heb ook het voordeel dat mijn man veel oppakt en niet te beroerd is om even om te rijden voor me. Ik bestel veel op internet en dat scheelt ook tripjes naar de winkels.

Op dagen dat ik niks heb, lukt het me vrij goed om te doseren. Ik ga vooral de mist in bij verplichtingen of als ik het gevoel heb een ander teleur te stellen. En het bewaken van mijn eigen grenzen gaat ook niet altijd goed.

Maar het gaat al een paar dagen goed met de pijn, zolang ik goed rust hou. Dus mijn inspanningen, of beter gezegd, het gebrek daaraan, is wel ergens goed voor.
Gele_Suikerspin schreef:
Is hier ook niet over 1 nacht ijs gegaan hoor. Is echt iets wat je uit proberen moet en vertrouwen in moet krijgen.

Maar soms moest ik iets van mijzelf bijvoorbeeld medicatie ophalen, terwijl ik bek en bek af was. Terwijl als je het dan los laat en wat gaat doen wat jij op dat moment nodig hebt, dutje of serie.

Dan komt er een moment dat je een boodschapje met de auto doet en denkt oow, ik rij ook even langs de apotheek. Dan gaat het soort van zelf. En Kost het amper energie!

Wel een tip om altijd wat gezonde diepvries maaltijden in huis te hebben, niet te krap in je medicatie te zitten en sowieso van alles wat voorraad te hebben. Van toiletpapier, champoo tot inpakpapier.

Dit doe ik allemaal ook en kan ik ook heel goed hoor.
Maar weet je wat het is? Ik ben heel erg van het bezuinigen op mezelf ipv zuinig zijn op mezelf.
Ik bungel onderaan het lijstje van prioriteiten.
En bezuinigen op gezondheid is in onze situatie als chronisch zieke natuurlijk niet goed.
Die podoloog, moet ik eigenlijk elk jaar doen. Is inmiddels 2,5 jaar geleden dat ik daar voor het laatst geweest ben.
Kapper heeft in principe niet echt prioriteit, maar lang haar wordt sliertig en daardoor ga je je minder fijn voelen.
Bril staat losjes op de neus, moet nodig afgesteld worden. Maar ook dat schuif ik weer voor me uit.
Want ja, eigenlijk zal ik denk ik een sterkere bril moeten. En volgens man ook een gehoorapparaat. :proud:

Afijn. Ik heb het antwoordapparaat van de podoloog ingesproken. Kapper is op vakantie.
Nu dan eerst maar boodschappen doen. En mezelf even langs de opticien dwingen om die bril knap op mijn neus te krijgen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Begrijp het. Persoonlijke verzorging, goed voor jezelf zorgen erg belangrijk. Goed bezig!
Gele_Suikerspin schreef:

Ik leef in principe ook liefst zo, maar pas nu de kinderen groot zijn (en er zelfs eentje uit huis is) kan dat ook makkelijker. Dan nog móet er toch was gedaan worden, gekookt enz. Ik doe echt al het minimale, maar als de rest van het gezin z'n taken wel doet, kan ik niet achterblijven. En zeker met was in een tijd dat het reguliere sporten weer begint, is dat soms aanpoten. En toen oudste nog uit huis was, die had gewoon meer zorg nodig, daar moest één van ons dan voor zijn en kon ook niet altijd op man afgeschoven worden.
Ik denk dat Lientje daar ook nog wel mee zit.
Dingen die mezelf aangaan, zoals de kapper of benen ontharen, kan ik dan weer makkelijker op de lange baan schuiven :-]
Later is nu
Zitten al zo'n 2 uur in de auto, al in Duitsland nu. Ben nog niet misselijk, heb van die wagenziek bandjes om mijn armen maar had niet verwacht dat ze zouden helpen.

Kreeg net een appje van de katten collega dat hij droevig nieuws had, ik helemaal in de stress natuurlijk.

Appt hij, ik word papa. Niet van een kat of garnalen deze keer. :flirting:
Ik was de eerste collega die het weet en zelfs zn familie weet het nog niet 😊
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Jullie omschrijven wel goed waar ik doorheen ga qua eigen ritme vinden. Ik vind het zelf ook moeilijk te accepteren want ik ben iemand die heeeeel veeeel wil.
Fijn kohaku dat het bandje helpt. Heb er nog nooit van gehoord. Wel van tabletjes tegen reisziekte.

Yellow, dat is ook moeilijk.
Zeker als je nog jong bent.
Ik heb daar ook erg mee geworsteld toen ik jong was, was 21 toen ik van de ene op de andere dag niks meer kon.
Pas de laatste jaren kan ik zeggen dat ik , op uitglijers na, in alles een redelijk ritme heb gevonden. Bijna 30 !!! jaar later dus pas he! :facepalm:
Ik ben waarschijnlijk erg hardleers, er zullen mensen zijn die het sneller kunnen.

Terug van de boodschappen en de opticien weer vergeten . :facepalm:
Wat een oelewapper ben ik toch.
Het is me te heet om weer terug te gaan. Ik blijf nu , op de was eraf halen na buiten, lekker binnen.
Ja en wanneer ik “niks” doe dan gaat mijn hoofd weer lekker malen over alles. Maar een van mijn leerdoelen met de psychomotorische therapeut is om een balans te vinden daarin.

Ik ga mezelf zo onder de koude douche zetten. Een koude smoothie naar binnen pompen en dan met wat bloemetjes aan de slag.

Regenboog heeft ook weer pech hoor. Staat als een sardientje in een bus want er is iemand voor de trein gesprongen. Ik ben de tel kwijt op dat traject. Ze moeten een grote muur langs het hele spoor zetten en dan graffiti artiesten vragen om er allemaal kunst op te zetten die positieve gedachtes oproepen.
Yellow, goede suggestie!

Inmiddels nefroloog gesproken. Medicatie wordt aangepast en dan zou het snel beter moeten gaan.
Doro75 schreef:
27-08-2019 13:22
Yellow, goede suggestie!

Inmiddels nefroloog gesproken. Medicatie wordt aangepast en dan zou het snel beter moeten gaan.
Hopelijk voel je snel verschil! Dit weer zal wel pittig zijn.

Ik ben er voor het eerst beetje chaggo van. 26 graden is goed zat weetje.
YellowLemon schreef:
27-08-2019 13:24
Hopelijk voel je snel verschil! Dit weer zal wel pittig zijn.

Ik ben er voor het eerst beetje chaggo van. 26 graden is goed zat weetje.
Dank je! Ja, het hakt er weer in. Ik was zo blij dat ik op vakantie op gewicht was gebleven. Ik had zelfs gehoopt dat ik was aangekomen, maar dat was niet zo. Nu meteen al 2 kg er af.

26 graden met een koel briesje, in de nacht een mals buitje. Zo zou het inderdaad moeten zijn!
Wat leuk Kohaku, dat collega het jou als eerste vertelde

Fijn Doro, aangepaste medicatie (en dat het maar snel mag werken)

Echt een goed idee, Yellow, zo'n muur waar positieve dingen op staan. Hoewel het lang niet iedereen tegen zal houden, natuurlijk :(
(nouja, een muur op zich helpt vast al wat, telefoonnummer erop voor hulp ook handig)
Later is nu
Nog even dames, vanaf morgen wordt het beter.

Doro, ik hoop dat het je gaat helpen.
Ik moet mijn werkkleding nog strijken. Maar vind het daar veel te warm voor. Nu is dat onzin, want boven staat de airco aan( en dus koud) maar ik moet me er gewoon even toe gaan zetten. Dit weer maakt me lui merk ik.
lientje69 schreef:
27-08-2019 13:45
Ik moet mijn werkkleding nog strijken. Maar vind het daar veel te warm voor. Nu is dat onzin, want boven staat de airco aan( en dus koud) maar ik moet me er gewoon even toe gaan zetten. Dit weer maakt me lui merk ik.
Gisteren was mijn huis 1,5 graden warmer geworden doordat ik de oven aan had gezet. :O Nadeel van een 6 pits fornuis met grote oven eronder. Die had ik met mijn marktplaats skills destijds gevonden voor de prijs van een gewone. Heeft dus ook zijn nadelen.

Hier is het morgen nog steeds 29 graden trouwens. Waar ik woon ligt op de weerkaart in het warmste stuk van t land, Ah meestal, vandaag niet:

Afbeelding
Ik moet even kijken de kaart geeft 32.4 aan, bij mij in de tuin is het.......34.8 gr.
Mijn eigen hittegolf , 10 meter lopen bij mij vandaan.
Ik zit met boek en draaiende ventilator op de bank en ik doe niets.
Hier ook een dag niks. Kan ook niks bedenken. Gisteren al gezwommen. Dus vandaag sowieso mijn spieren rust geven. Dacht aan een ijsje eten maar te warm. En durf mijn konijn na ziekte nog niet lang alleen te laten in deze hitte. Beetje op haar letten.

Ik weet ook niks leuks te kijken. Beetje een voor mij uit staar dag.
lise1985 schreef:
27-08-2019 09:31
En goedemorgen!

In het kader van leuke dingen doen stond ik, na enig aansporen van man, om zes uur naast mijn bed vanochtend om een rondje te vliegen. Dat was ontzettend de moeite waard. Fantastisch licht op een fotogenieke plek. Dus ik ben helemaal blij.
Vannacht wel ontzettend slecht geslapen, maar dat ga ik vanmiddag wel inhalen.

Nu zit ik moe maar voldaan op de bank met koffie, nog even na te genieten van vanochtend.
Leuk zeg!!!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
27-08-2019 12:55
Fijn kohaku dat het bandje helpt. Heb er nog nooit van gehoord. Wel van tabletjes tegen reisziekte.

Yellow, dat is ook moeilijk.
Zeker als je nog jong bent.
Ik heb daar ook erg mee geworsteld toen ik jong was, was 21 toen ik van de ene op de andere dag niks meer kon.
Pas de laatste jaren kan ik zeggen dat ik , op uitglijers na, in alles een redelijk ritme heb gevonden. Bijna 30 !!! jaar later dus pas he! :facepalm:
Ik ben waarschijnlijk erg hardleers, er zullen mensen zijn die het sneller kunnen.

Terug van de boodschappen en de opticien weer vergeten . :facepalm:
Wat een oelewapper ben ik toch.
Het is me te heet om weer terug te gaan. Ik blijf nu , op de was eraf halen na buiten, lekker binnen.
Die seabands of cinarizine is bij mij ook het enige dat helpt tegen wagenziekte. Hoewel de seabands niet altijd helpen, als ik al misselijk ben hebben die geen zin, de cinarizine wel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Doro75 schreef:
27-08-2019 13:22
Yellow, goede suggestie!

Hopelijk gaat het snel beter 👍🏻
lientje69 schreef:
27-08-2019 13:43
Nog even dames, vanaf morgen wordt het beter.

Doro, ik hoop dat het je gaat helpen.

Ligt eraan wat je 'beter' vindt :whistle:
Later is nu
LIse, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat van jouw vliegen vanmorgen :)
Later is nu
Vanmorgen bij de reva geweest, daarna naar huis om mijn fiets op te halen, die ging ik inruilen, mooie deal gemaakt. Uiteindelijk een bijna nieuwe Gazelle, is bijna niet op gefietst, voor maar €150,- (bevriende fietsenmaker en mijn fiets was nog heel goed maar te laag voor mij, was gekocht op veel kindervervoer ;) )

Die kan dan van het weekend in mijn nieuwe schuurtje, hopelijk want het is nu echt te heet om te bouwen, ik heb gezegd dat ze dat vandaag maar niet moesten doen.

Daarna door naar het ziekenhuis voor een foto van mijn pols/hand om artrose uit te sluiten. En nu zit ik in de wachtkamer bij de neuroloog.

Dan daarna nog naar één winkel en dan is het wel goed voor vandaag ;)
Dreamer schreef:
27-08-2019 15:06
LIse, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat van jouw vliegen vanmorgen :)
Je hebt een pb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven