Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Later hoorde ik over wat er allemaal mis kan gaan bij kraken en nu zou ik het ook niet meer durven :-?

Ik was niet verbaasd dat jij niet bang was voor beesten. Maar ‘fijn’ te horen dat jij ook zo je angsten hebt!
Vandaag spannend. Nou ja, vanmiddag dan. Ze hebben tussen de middag overleg, daarna belt ze. Rekbaar begrip dus.

Mijn gevoel zegt nu dat de chirurg wederom niet wil opereren.
Alle reacties Link kopieren
Slecht geslapen vannacht. Duurde eerst al even voor ik sliep en toen ik net sliep (e-reader gaf nog licht) verslikte ik me ofzo in wat slijm dus moest ik hoesten. Vervolgens bleef ik wakker omdat er allemaal gedachtes door mijn hoofd gingen en ik ook weer gewoon kwaad werd bij wat die ex van mijn vriend nu weer flikt. Toen ben ik maar weer gaan lezen.
Sliep pas tegen drieën. Vervolgens stond stiefzoon met veel herrie om half 7 onder de douche.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lise1985 schreef:
28-08-2019 08:58
Vandaag spannend. Nou ja, vanmiddag dan. Ze hebben tussen de middag overleg, daarna belt ze. Rekbaar begrip dus.

Mijn gevoel zegt nu dat de chirurg wederom niet wil opereren.
Sterkte met het wachten, proberen niet teveel naar jouw onderbuik gevoel te luisteren, angst speelt nu ook een rolletje mee.

In dit soort situaties, zit de telefoon aan mijn hand geplakt,ik durf dan niets meer t doen,ga de deur niet eens uit.
hemke schreef:
28-08-2019 09:06
Sterkte met het wachten, proberen niet teveel naar jouw onderbuik gevoel te luisteren, angst speelt nu ook een rolletje mee.

In dit soort situaties, zit de telefoon aan mijn hand geplakt,ik durf dan niets meer t doen,ga de deur niet eens uit.
Ik kan zelfs met mijn smartwatch bellen, dus het probleem van telefoon niet in de buurt, heb ik niet gelukkig :P
Verder, mijn gevoel neem ik inderdaad maar niet al te serieus. Je hebt wel gelijk dat angst zeker meespeelt. Daarnaast ben ik er zelf ook nog niet uit, dus dat speelt ook wel mee.

Wordt een lange dag zo.

Vandaag wordt mijn schoonvader opgenomen om morgen geopereerd te worden aan de vernauwingen rondom zijn hart. De eerste van twee of drie operaties. Dat is ook weer spannend.
Spannende dag, Lise. Dat het allemaal maar naar wens gaat!

Ik loop als ik wacht op een telefoontje zelfs met 2 telefoons, omdat ze ook nog op onze huistelefoon kunnen bellen (en dat doen ze zelfs als ze de vorige keer mobiel belden)

Sterkte met wakker blijven, Suzy

En iedereen sterkte. :sun:
Later is nu
Morning! Hier kort nachtje.
Steeds weer wakker worden als ik net wegzakte. Ik slaap met deur en ramen open (woon hoog), maar dit slaapt toch onveiliger. Ik heb altijd vooral last van het meer licht en meer lawaai en dus onveilig gevoel soms. Voor het eerst dat ik dacht, kunnen wel bijwerkingen van afbouw medicatie zijn. Ze helpen bij slaap en tegen piekeren. En beide gingen moeilijk doen.

Met ramen, deuren dicht is echt niet te doen hier. Was gisteren laat nog steeds 29 hier binnen. Oude huizen.
We hebben wel een vaste lijn, maar daar heeft het ziekenhuis het nummer niet van.

Vervelend dat je slecht geslapen hebt GS.

Bij jou ook Suzy. Ik heb je andere topic daarover gelezen, heftig allemaal zeg.
Sterkte met wachten vandaag Lise!

Getsie Doro, ik ga maar niet googlen, want dan durf ik straks ook niet meer!

Ik heb oké geslapen, weinig pijn gehad, maar dat zegt nog niet zoveel denk ik. Ik heb wel vaker een nacht met weinig pijn en ik heb aanmerkelijk korter in bed gelegen dan anders, vanwege een vroege afspraak, dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Nu is de schoonmaakhulp er. Ik ben altijd zo blij als zij geweest is. Normaal ga ik dan ondertussen ook wat nuttigs doen, maar daar heb ik nu echt even geen energie voor.
Moge! Ik kan u allen melden dat het best wel gaat, op vakantie.
Qua eten gaat het redelijk, ik ben er nog niet door ingestort zeg maar.

We gaan vandaag naar een stad hier vlakbij, rondkijken, winkelen en wat eten.
Mijn rug doet overigens wel best zeer, dus ik twijfel of ik mijn krukken mee zal nemen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Waar zit je ergens Kohaku?

Over kraken gesproken, ik vind het altijd wel fijn bij de manueel therapeut. Het is op dat moment zelf wel even pijnlijk, maar het werkt echt 'bevrijdend' vind ik.
Het voelt op dat moment ook wel ongemakkelijk, in beha in een soort houdgreep gehouden worden :rofl:
Nee, nee, niet gaan Googlen Drackie. Als het echt gevaarlijk zou zijn, zou het wel verboden zijn.

Hier gaat het gelukkig weer de goede kant op. Antibiotica slaan volgens mij aan. Hoera!

Succes met wachten vandaag, Lise. Ik zal voor je duimen.

Suzy, heel naar wat die ex allemaal doet :hug:

Suikerspin, vervelend dat je slecht sliep. Na vandaag wordt het gelukkig weer koeler.
Goed nieuws Doro!

En bedankt allemaal trouwens!
Het word 2 dagen wat koeler, zaterdag word het weer 29 graden. Het is bij mij binnen al 27 graden.
Heb net de was opgehangen en doe nu niks meer.
Zit wel buiten in de schaduw.
Verder niks te melden.
Ik kom voorlopig ook niet meer terug. Teveel mensen ineens. Word mij teveel, heb genoeg aan mijn hoofd, wil niet onaardig zijn, maar kan even er niets bij gebruiken.

Ik zie jullie denk ik pas in nieuwe deel.
Nartjie :hug: Ik mis je altijd als je er niet bent, maar als het hier nu te druk is voor je, is rust in je hoofd natuurlijk belangrijker.

Ik wist alleen niet dat het dit weekend al weer warmer ging worden :-o
:hug: Nartjie Jammer dat je er niet tegen kunt. Misschien kun je de helft blokkeren, zie je maar de helft van de berichten ;-)

Ik vond kraken bij de manueel therapeut ook een bevrijdend gevoel geven. Ook eng, net of m'n hoofd los zat :-? o_o Maar waarschijnlijk is dat juist normaal.
Later is nu
Ik voel me altijd 3cm langer na een behandeling bij de manueel :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku schreef:
28-08-2019 10:10
Moge! Ik kan u allen melden dat het best wel gaat, op vakantie.
Qua eten gaat het redelijk, ik ben er nog niet door ingestort zeg maar.

We gaan vandaag naar een stad hier vlakbij, rondkijken, winkelen en wat eten.
Mijn rug doet overigens wel best zeer, dus ik twijfel of ik mijn krukken mee zal nemen.
Ik had dit bericht even gemist. Fijn dat het redelijk gaat. Super dapper van je!

Sterkte met je rug :redrose:
Lise, ik zit in Trier, Duitsland. Tenminste nu, we verblijven hier 20 minuten vandaan.

Thanks Doro!

Sterkte Nartjie, goed op jezelf passen :hug:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Sterkte met wachten, Lise!

Nartjie: :hug:
Sterkte nartjie! En tot de volgende keer, je bent altijd welkom!

Kohaku, mooie omgeving hoor daar.

Lise, succes met wachten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte Nartjie

Nog even spannend dan Lise

Fijn Kohaku

Dat kraken ben ik ook geen fan van. Alhoewel het wel verlicht, maar ik las ooit dat kraken bij HMS'ers absoluut niet goed schijnt te zijn :-? Daarnaast ook een horrorverhaal gehoord daarover, dus ik ben ervan genezen zegmaar.

Hier eindelijk weer de woensdagmiddag vrij :yes: Straks eindelijk eens naar de kapper. Ik wilde ook nog gaan sporten maar aangezien er geen airco is en het best benauwd is, zit ik nog te twijfelen.
Mocht ik toch niet gaan sporten, wil ik vanavond in ieder geval een eindje gaan wandelen. Kom k toch nog aan mijn beweging min of meer ;)
De neurologe heeft gebeld. Ze hebben mijn casus besproken met de neurochirurg en die staan positief tegenover opereren. Wel met de kanttekening dat de kans van slagen minder groot is dan bij een 'standaard hernia'. Mede omdat ik er al zo lang mee loop en ook al zo lang behoorlijke klachten heb en behoorlijk beperkt ben.
Nu wordt er een afspraak ingepland bij de neurochirurg om alles nogmaals door te spreken en als we er mee door willen gaan, wordt de operatie ingepland.
Wat goed Lise! Ik hoop zoooo dat het je gaat helpen :redrose:

Op welke termijn zou je kunnen worden geopereerd?
Doro75 schreef:
28-08-2019 15:11
Wat goed Lise! Ik hoop zoooo dat het je gaat helpen :redrose:

Op welke termijn zou je kunnen worden geopereerd?
Geen idee. Er wordt een afspraak ingepland bij de neurochirurg op de poli om alles door te spreken. Als ik dan nog steeds geopereerd wil worden, wordt de operatie ingepland. Geen idee op welke termijn dat kan.
Ze zei tijdens de vorige afspraak wel dat de wachttijden op de poli neurochirurgie niet lang zijn, dus ik verwacht daar over een paar weken wel terecht te kunnen.

Ik vind het heel spannend allemaal, omdat het een hoop dingen aanzwengelt, niet alleen op medisch vlak, maar ook bij het UWV.

En ik vraag me wel af hoe groot de kans van slagen dan is, en of ik met dat risico wel een invasieve rugoperatie moet ondergaan. Maar het is wel de enige kans op verbetering.
Twijfels, twijfels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven