Gezondheid alle pijlers

wittige aanslag op tong, hoe kan dit weg?

17-06-2010 09:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

al weken voel ik me niet helemaal top fit. veel last van buik, regelmatig overgeven en heel vaak gewoon misselijk. weet waar het van komt, dus oplossing komt er aan. Maar ik heb beetje witte aanslag op mn tong. vind ik er vies uit zien dus wil dat het weggaat

heeft iemand de tip hoe je dit zsm geregeld kan krijgen?

Bedankt
Poetsen met je tandenborstel?
Er bestaan tongschrapers. Ik weet niet waar ze te verkrijgen zijn maar je kan er naar zoeken bij een drogist ofzo.
Tja, laat ik daar nu echt ongelofelijk van gaan kokhalsen!! en dat al met een misselijk gevoel en je snapt dat eea niet echt een goede combinatie is nu.

andere tips?
Geen branderig gevoel op je tong? Dan kan het spruw zijn. Heb ik ook eens gehad, heel vervelend.

En kan je ook goed ziek van worden hoor. Want het is een schimmel en kan dan ook in je darmen voorkomen.

Maar weet niet of dat het is. Even naar je huisarts misschien, als het geen gewone aanslag betreft.

Maar spruw merk je wel, dan staat je mond in de brand.
Nee, mn tong is niet branderig. Ik voel me zeg maar wel zitten in mn mond ( hahaha wat klinkt dat raar maar hopelijk snappen jullie m) en heb ook het gevoel alsof er achter op mn tong "iets" zit. probeer t elke keer weg te kuchen maar helaas.

Maar tongschrapers, ga dalijk ns kijken in mn pauze.
Het kan een schimmelinfectie zijn, dit heb ik ook gehad (zonder branderig gevoel).

Ik zou het even aan je huisarts vragen!
quote:goof5 schreef op 17 juni 2010 @ 09:23:

Tja, laat ik daar nu echt ongelofelijk van gaan kokhalsen!! en dat al met een misselijk gevoel en je snapt dat eea niet echt een goede combinatie is nu.

andere tips?Rustig ademhalen als je dat doet en het vaker proberen, dan wen je aan het gevoel en kun je dat ding na een tijdje gewoon wel gebruiken. Wat ook helpt: als je je tong schraapt in de spiegel blijven kijken en je daarop concentreren. Klinkt een beetje duf, maar als je het zonder spiegel doet ga je je vooral concentreren op het gevoel en daar ga je van kokhalzen. Als je een ander zintuig activeert (je ogen dus) kun je het makkelijker ondergaan.
Dat je van zo'n tongschraper gaat kokhalzen dat is gewoon oefenen en wennen. Kijk anders op de sekspijler voor tips om kokhalzen te onderdrukken..
quote:boogje schreef op 17 juni 2010 @ 09:57:

Dat je van zo'n tongschraper gaat kokhalzen dat is gewoon oefenen en wennen. Kijk anders op de sekspijler voor tips om kokhalzen te onderdrukken..

gni gni

Het schrapen van je tong kan je het beste 's avonds doen. Daarna nog even de tong goed poetsen, het helpt echt.
quote:boogje schreef op 17 juni 2010 @ 09:57:

Hahahaha, goede tip. ga het gewoon proberen met zo'n tong schraap ding.

Bedankt allen
tip:

bij de AH XL verkopen ze ook tongschrapers.

wij vinden die beter dan die van de drogist.
is het geen spruw? (een schimmel, die kan ook in je spijsverteringskanaal zitten waardoor je misschien ook niet lekker bent)
Als je last hebt van je maag en gezellige oprispingen van maagzuur hebt (en hiervoor zou ik dus wel even naar je huisarts gaan), krijg je vaak ook aanslag op je tong. Los het ene probleem op, dan gaat het met je tong vaak ook beter.

Maar een tongschraper is een prima idee, gewoon oefenen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Gaaf he Chinese Geneeskunde Daar is de tong heel belangrijk en dikke wittige aanslag zegt een heleboel. Daar werken dus helemaal geen tongschrapers tegen. Die aanslag zit er niet voor niets!

Als je last hebt van maag en ook wel misselijk bent zou je eens kunnen kijken of je naar een arts kunt gaan die ook TCM beoefent (met het risico dat er nu weer allerlei mensen over me heen vallen die het allemaal onzin vinden). Sterkte!
ik ben misselijk van spanning. altijd als ik nerveus ben of gestresst ben of dus spanning heb dan word ik misselijk. daardoor geef ik dus nu al regelmatig over sinds een week of 6.

het is naar mijn mening dus geen last van mn maag omdat er met mn maag iets mis is, maar ik heb wel het idee dat tong raar is omdat dus mn maag wel raar doet. snappen jullie m nog?

ben ook veel afgevallen, bijna 7 kilo in 6 weken door het dus niet eten. denk ook dat dit er wel mee te maken heeft.

al met al, spanning moet weg. omdat ik dit neit zie gebeuren in de komende paar dagen/weken, dan toch maar iets proberen met een tong schraper om evt verdere "schade" te beperken
Die witte tong is een gevolg van iets anders in je lichaam. MIsschien een maagzweertje oid. Heb je meer last van de maag als je ligt bvb? Als je veel zuur hebt in je maag en vaak oprispingen hebt dan kan je tong wit verkleuren. Gaat weer weg als je maag tot rust komt. Probeer anders eens iets voor maagzuur te halen bij de apotheek.

Misselijkheid en maagpijn en oprispingen kunnen allemaal met maagzuur te maken hebben. De stress zorgt voor extra zuur en daar wordt je weer misselijk van, vooral op een lege maag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven