Gezondheid alle pijlers

Wuhan Coronavirus

23-01-2020 19:10 3036 berichten
Ik heb er nog geen topic over gezien.

Maar mij lijkt het redelijk zorgelijk. Er zijn maar twee provincies in China waar het virus niet is gesignaleerd.

Qua verspreiding lijkt het toch snel te gaan.
lattemachiato schreef:
14-02-2020 12:38
Ja daar hoop ik eigenlijk ook op, of dat de airline de vlucht annuleert.
Kun je niet nu al de vliegtuig maatschappij bellen of iets dergelijks om te overleggen wat de mogelijkheden zijn? Misschien mag je zoon nu al omboeken gezien de situatie. En misschien ook de annuleringsverzekering benaderen voor advies. Dan weet zoon alvast waar die aan toe is als de situatie nog steeds niet onder controle is straks. Denk niet dat het calamiteitenfonds iets kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
14-02-2020 10:27
Je vergeet een komma te plaatsen, waardoor dat ene zinnetje iets paniekerige krijgt wat niet gereflecteerd wordt in het artikel waar je naar verwijst. De ministers komen niet bijeen omdat het dodental stijgt, maar om te bespreken wat de EU verder nog kan doen om de besmettingskansen zo klein mogelijk te houden. En dat het dodental stijgt, ligt vermoedelijk aan een andere (accuratere) manier van registreren.
Een andere verklaring is dat het dodental nu zo hard stijgt omdat Wuhan een nieuwe burgemeester krijgt. Het is politiek gezien handiger als er nu een hoog dodental van zijn voorganger is (die is dan de zondebok), zodat het dodental straks makkelijker naar beneden kan en de nieuwe burgemeester daar de credits voor kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het is volgens dit artikel maar de vraag of de testen technisch gezien wel betrouwbaar zijn, en wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn.
There are deep concerns laboratory tests are incorrectly telling people they are free of the coronavirus
(...)
Chinese journalists have uncovered other cases of people testing negative six times before a seventh test confirmed they had the disease.
And similar issues have been raised in other affected countries, including Singapore and Thailand.
In the US, meanwhile, Dr Nancy Messonnier, of the the Centers for Disease Control and Prevention, says some of its tests are producing "inconclusive" results.

https://www.bbc.com/news/health-51491763
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-02-2020 15:29
Het is volgens dit artikel maar de vraag of de testen technisch gezien wel betrouwbaar zijn, en wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn.
There are deep concerns laboratory tests are incorrectly telling people they are free of the coronavirus
(...)
Chinese journalists have uncovered other cases of people testing negative six times before a seventh test confirmed they had the disease.
And similar issues have been raised in other affected countries, including Singapore and Thailand.
In the US, meanwhile, Dr Nancy Messonnier, of the the Centers for Disease Control and Prevention, says some of its tests are producing "inconclusive" results.

https://www.bbc.com/news/health-51491763
we weten al dat ze niet betrouwbaar zijn. Er zijn bijna geen vals positieven, wel vals negatieven. Eigenlijk werkt het precies hetzelfde als een zwangerschapstest. Als je volgens de test zwanger bent, dan ben je dat echt. Als je volgens de test niet zwanger bent, heb je in sommige gevallen te vroeg getest.
Alle reacties Link kopieren
Meeprater2020 schreef:
14-02-2020 14:04
Een andere verklaring is dat het dodental nu zo hard stijgt omdat Wuhan een nieuwe burgemeester krijgt. Het is politiek gezien handiger als er nu een hoog dodental van zijn voorganger is (die is dan de zondebok), zodat het dodental straks makkelijker naar beneden kan en de nieuwe burgemeester daar de credits voor kan krijgen.
We weten zeker dat het dodental stijgt omdat er meer geregistreerdebesmettingen zijn, dus ik zou jouw verklaring niet beschouwen als een ANDERE verklaring, maar eventueel een AANVULLENDE factor (dus dat allebei de verklaringen waar zijn, tegelijkertijd)
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
14-02-2020 15:34
We weten zeker dat het dodental stijgt omdat er meer geregistreerdebesmettingen zijn, dus ik zou jouw verklaring niet beschouwen als een ANDERE verklaring, maar eventueel een AANVULLENDE factor (dus dat allebei de verklaringen waar zijn, tegelijkertijd)
Tuurlijk, als er meer besmettingen zijn of geregistreerde besmettingen, dan ook meer doden. Dat neemt niet weg dat de politieke factoren in beschouwing genomen moeten worden als we het hebben over statistiek in China. Niemand weet het exacte aantal doden/besmettingen (behalve wellicht de Chinese sociale media giganten).
anoniem_395461 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 15:40
4.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
14-02-2020 15:32
we weten al dat ze niet betrouwbaar zijn. Er zijn bijna geen vals positieven, wel vals negatieven. Eigenlijk werkt het precies hetzelfde als een zwangerschapstest. Als je volgens de test zwanger bent, dan ben je dat echt. Als je volgens de test niet zwanger bent, heb je in sommige gevallen te vroeg getest.

Welke waarde heeft dan zo'n verklaring dat er op cruiseschip de Westerdam geen besmettingen zijn?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Meeprater2020 schreef:
14-02-2020 15:39
Tuurlijk, als er meer besmettingen zijn of geregistreerde besmettingen, dan ook meer doden. Dat neemt niet weg dat de politieke factoren in beschouwing genomen moeten worden als we het hebben over statistiek in China. Niemand weet het exacte aantal doden/besmettingen.
precies, dat was mijn punt
Een echtpaar wat nu in quarantaine zit op het schip in Yokohama heeft een YT kanaal gemaakt, tja je moet iets met je tijd. Hier is een vlog van ze: https://youtu.be/rI-iFiV1jns

Heb het niet helemaal gezien, want het is mij veel te lang, maar ik irriteerde me er wel aan dat die man zijn mondkapje niet goed opheeft. Op die manier kun je net zo goed niks dragen. Koppel was ook nog aan het woord bij Good Morning Britain gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-02-2020 15:40
Welke waarde heeft dan zo'n verklaring dat er op cruiseschip de Westerdam geen besmettingen zijn?
dat is afhankelijk van wanneer de testen gedaan zijn. Iedereen krijgt uiteindelijk wel een positieve test als ze positief zijn. Dus je wil op meerdere momenten testen, eigenlijk elke 72 uur. Als er na een dag of 10 dan nog niemand ziek is, is er niets aan de hand.

Dat gezegd hebbende, de test heeft veel vals negatieven, maar niet alleen maar vals negatieven. Dat wil dus zeggen dat de kans dat iedereen op het schip een vals negatief heeft echt onnoemelijk klein is. J
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat alle opvarenden van de Westerdam 2 of 3x zijn getest. Geen idee hoe lang er tussen de tests zat. Maar ook dat levert nog valse negatieven op want die arts die het virus ontdekt heeft is ook lang negatief getest voordat het positief was. Kan zijn dat hij tussentijds ergens besmet is geraakt of dat die tests toen nog niet zo goed werkten want het was allemaal nieuw maar toch.

Maar hoe vaak hadden ze die mensen op de westerdam dan eigenlijk moeten testen? En de test is toch niet zo onbetrouwbaar dat een heel schip vals negatief getest wordt na 2 of 3 testen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens dit journaal zijn er maar 20 passagiers getest? Alleen mensen met klachten.
Maar er was toch niemand ziek?
https://m.youtube.com/watch?v=oDPtz1Pfd0M

CNA is een Engelstalige nieuwszender gevestigd in Singapore.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
14-02-2020 15:58
Volgens dit journaal zijn er maar 20 passagiers getest? Alleen mensen met klachten.
https://m.youtube.com/watch?v=oDPtz1Pfd0M

Zag ik ook, maar mensen zijn al meerdere keren getest blijkbaar. Toch komt dit filmpje wat wereldvreemd op mij over: vrijwel niemand draagt een mondkapje, ook niet de mensen op de kade in Cambodja.
https://www.nu.nl/coronavirus/6030715/e ... bodja.html

Oei:
De autoritaire premier is al 35 jaar aan de macht en heeft een sterke band met China. Als een van de weinige Aziatische landen legde Cambodja het vliegverkeer met China niet stil vanwege het virus. Van corona-angst wil de premier niets weten: hij heeft gedreigd om journalisten en functionarissen die gezichtsmaskers dragen het land uit te zetten.
https://nos.nl/artikel/2322940-bloemen- ... bodja.html
zazamaenade wijzigde dit bericht op 14-02-2020 16:17
31.96% gewijzigd
nounou
Maar 20 mensen? Dat is wel heel weinig. En ik vind het maar een 'raar' gezicht. Een speciaal ontvangst comité, geen mondkapjes of andere maatregelen. Niet dat ze van mij een allemaal zo'n pak aan moeten maar dit lijkt net alsof er helemaal niks aan de hand is.

Maar ik denk dat Cambodja deze kans aangrijpt van kijk eens hoe aardig wij zijn en dergelijke in de hoop dat er meer toeristen komen uiteindelijk. Het Corona virus is voor latere zorg en kop in het zand want als daar corona uitbreekt dan hebben ze echt een probleem daar volgens die arts op youtube.

Op het kanaal van CNA staan ook goede documentaires, heb er een tijd terug een paar gevolgd. Niet over Corona maar andere problemen en dergelijke.
impala schreef:
14-02-2020 15:58
Volgens dit journaal zijn er maar 20 passagiers getest? Alleen mensen met klachten.
Maar er was toch niemand ziek?
https://m.youtube.com/watch?v=oDPtz1Pfd0M

CNA is een Engelstalige nieuwszender gevestigd in Singapore.
Hoe bedoel je? Natuurlijk zijn er zieken aan boord van een schip met meer dan 3000 man. Er is echter niemand aan boord met corona-verschijnselen voor zover we weten.
Zazamaenade schreef:
14-02-2020 16:03
Zag ik ook, maar mensen zijn al meerdere keren getest blijkbaar. Toch komt dit filmpje wat wereldvreemd op mij over: vrijwel niemand draagt een mondkapje, ook niet de mensen op de kade in Cambodja.
https://www.nu.nl/coronavirus/6030715/e ... bodja.html
Waarom zouden ze een mondkapje moeten dragen? Er is geen enkele aanwijzing dat ze het virus aan boord hebben.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 16:20
35.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-02-2020 16:03
Zag ik ook, maar mensen zijn al meerdere keren getest blijkbaar. Toch komt dit filmpje wat wereldvreemd op mij over: vrijwel niemand draagt een mondkapje, ook niet de mensen op de kade in Cambodja.
https://www.nu.nl/coronavirus/6030715/e ... bodja.html

Oei:
De autoritaire premier is al 35 jaar aan de macht en heeft een sterke band met China. Als een van de weinige Aziatische landen legde Cambodja het vliegverkeer met China niet stil vanwege het virus. Van corona-angst wil de premier niets weten: hij heeft gedreigd om journalisten en functionarissen die gezichtsmaskers dragen het land uit te zetten.
https://nos.nl/artikel/2322940-bloemen- ... bodja.html
Dat is zeker oei ja.
.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
14-02-2020 16:16
Maar 20 mensen? Dat is wel heel weinig. En ik vind het maar een 'raar' gezicht. Een speciaal ontvangst comité, geen mondkapjes of andere maatregelen. Niet dat ze van mij een allemaal zo'n pak aan moeten maar dit lijkt net alsof er helemaal niks aan de hand is.

Maar ik denk dat Cambodja deze kans aangrijpt van kijk eens hoe aardig wij zijn en dergelijke in de hoop dat er meer toeristen komen uiteindelijk. Het Corona virus is voor latere zorg en kop in het zand want als daar corona uitbreekt dan hebben ze echt een probleem daar volgens die arts op youtube.

Op het kanaal van CNA staan ook goede documentaires, heb er een tijd terug een paar gevolgd. Niet over Corona maar andere problemen en dergelijke.
Meer waarschijnlijke verklaring is de politieke relatie tussen Cambodja en China. Hun Sen (de president van Cambodja) is onlangs naar Beijing gevlogen, tijdens deze epidemie en had daar een ontmoeting met president Xi. Hij was ook van plan om Cambodjaanse studenten in Wuhan te bezoeken, maar weet niet wat daar van terecht is gekomen.
impala schreef:
14-02-2020 16:19
Dat is zeker oei ja.
Hier dragen we toch ook geen mondkapjes? Ook niet op Schiphol waar er elke dag nog vluchten landen uit China.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meestal heel rustig met zulke dingen, maar ik heb hier een slecht gevoel over. Het censureren, het verdwijnen van video's op Youtube, filmpjes die opduiken over de echte situatie. :-?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
14-02-2020 16:18
Hoe bedoel je? Natuurlijk zijn er zieken aan boord van een schip met meer dan 3000 man. Er is echter niemand aan boord met corona-verschijnselen voor zover we weten.
Dit schip had geen 3000 man aan boord, dat is het andere schip.Ongeveer de helft.
En volgens het journaal hadden die mensen onder meer koorts.
.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-02-2020 16:23
Ik ben meestal heel rustig met zulke dingen, maar ik heb hier een slecht gevoel over. Het censureren, het verdwijnen van video's op Youtube, filmpjes die opduiken over de echte situatie. :-?
Dat is de dagelijkse realiteit in landen met autoritaire politieke systemen. Dat is niet nieuw. Gebeurde voor de epidemie ook al.
Alle reacties Link kopieren
Meeprater2020 schreef:
14-02-2020 16:25
Dat is de dagelijkse realiteit in landen met autoritaire politieke systemen. Dat is niet nieuw. Gebeurde voor de epidemie ook al.
Ja, dat besef ik hoor.

Verschrikkelijk voor de mensen in China, verschrikkelijk. Nou ja, ook voor iedereen in landen die ook getroffen zijn natuurlijk, dat spreekt voor zich.
Life is short. Eat dessert first.
lattemachiato schreef:
14-02-2020 12:02
Zouden jullie nog naar Singapore gaan? Heb er familie en een nichtje zou eind volgende week erheen gaan. Ook mijn zoon gaat eind maart. Mijn zoon heeft een lichte vorm van astma. Nichtje goed gezond.
Nee.
Maar ja, omdat ik medicatie en andere dingen ben gaan inslaan vorige week verklaren sommige mensen me ook voor gek :)
impala schreef:
14-02-2020 16:24
Dit schip had geen 3000 man aan boord, dat is het andere schip.Ongeveer de helft.
En volgens het journaal hadden die mensen onder meer koorts.
Ok, het schip is niet helemaal vol, 1455 passagiers en 800 bemanning. 2255 of 3000 maakt het uit? Waar het om gaat is dat er sowieso tientallen mensen aan boord zijn met koorts, met keelpijn, met buikpijn, met een geslachtsziekte, kortom, met van alles en nog wat. Dat is helemaal niet bijzonder.

Dus een paar hebben koorts. Dat is nog geen indicatie voor corona. Dus ze worden getest en dan zien we wel verder. De overige 2255 man behandelen alsof het melaatsen zijn is over the top.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 16:34
15.61% gewijzigd
strings-attached schreef:
14-02-2020 16:27
Nee.
Maar ja, omdat ik medicatie en andere dingen ben gaan inslaan vorige week verklaren sommige mensen me ook voor gek :)
Wat voor medicatie zou je inslaan ? En met welke reden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven