Zeewater en eczeem
zaterdag 4 augustus 2018 om 23:45
zondag 5 augustus 2018 om 10:24
Die ik bedoelde zit trouwens niet in Nijmegen maar in Elst: https://www.zoutkamerelst.nl/
zondag 5 augustus 2018 om 11:33
Envelop schreef: ↑05-08-2018 10:24Die ik bedoelde zit trouwens niet in Nijmegen maar in Elst: https://www.zoutkamerelst.nl/
Aha, ik zie het ja thanks! Als ik rond kijk gaat dit puur om het inademen van de zoute lucht, zou dit genoeg zijn denk je ?
Tarieven zijn best netjes! Jammer dat er gewoon zoveel zout nodig is elke keer om het na te bootsen

zondag 5 augustus 2018 om 12:05
Of doe gewoon wat op je hand en zeep je in met zout... en laat het intrekken. Dat werkt

maandag 6 augustus 2018 om 22:42
Zelf heb ik badzout... grotere korrels. Het verhaald badzout nou beter is dan keukenzout geen idee.
En bij zowel eczeem als puistjes gaat het erom dat je de huid uitdroogt of koortlippen. Gaat het erom dat je de wond /wondje / plekje uitdroogt.
Dus ja zon droogt huid uit & zout ook.
Doe overigens niet te veel zout op je gezicht en ook niet te lang. Zout kan ook branden op je huid

maandag 6 augustus 2018 om 22:56
Ja zelfs je eigen zweet als dat opdroogt op je gezicht. Ik zweet nogal veel en als dat opdroogt is dat niet prettig nee. Tenminste op de plekken waar de lachrimpels om mijn ogen zitten, waar de huid wat dunner is.Santaaa schreef: ↑06-08-2018 22:42Zelf heb ik badzout... grotere korrels. Het verhaald badzout nou beter is dan keukenzout geen idee.
En bij zowel eczeem als puistjes gaat het erom dat je de huid uitdroogt of koortlippen. Gaat het erom dat je de wond /wondje / plekje uitdroogt.
Dus ja zon droogt huid uit & zout ook.
Doe overigens niet te veel zout op je gezicht en ook niet te lang. Zout kan ook branden op je huid![]()
fietsen varen vrouwelijk doen

woensdag 8 augustus 2018 om 16:36
Geef het tijd... je zal niet na 1x verschil zien. En spoel je daarna ook af met zoet water

woensdag 8 augustus 2018 om 17:27
Smeer je tijdens het douchen in met zeezout & een kleine beter water. Laat het even 5-10min zitten op de desbetreffende plek / plekken. En spoel je daarna af met zoet water (kraanwater). Als je zout te lang op je huid laat zitten kun je zweren krijgen.
donderdag 9 augustus 2018 om 09:32
Dat het op vakantie beter gaat kan ook met de luchtvochtigheid te maken, de laatste weken is die hier in NL ook erg laag en gaat het direct een stuk beter met het eczeem van mijn dochter. Als het erg vochtig weer is heeft ze ook meer last van haar eczeem. Wij hebben overigens ook allerlei soorten zout in haar badje gebruikt maar dat heeft niet mogen baten. De zoutkamer waar ik eerder een link van plaatste wil ik nog eens een kans geven, we zijn ooit één keer geweest maar je moet eigenlijk vaker om echt te kunnen zeggen of het werkt of niet.
donderdag 9 augustus 2018 om 12:22
Jaa true maar is de luchtvochtigheid dan nu beter op mallorca dan hier in NL? Ik denk zelf dat het toch echt het zoute water is.Envelop schreef: ↑09-08-2018 09:32Dat het op vakantie beter gaat kan ook met de luchtvochtigheid te maken, de laatste weken is die hier in NL ook erg laag en gaat het direct een stuk beter met het eczeem van mijn dochter. Als het erg vochtig weer is heeft ze ook meer last van haar eczeem. Wij hebben overigens ook allerlei soorten zout in haar badje gebruikt maar dat heeft niet mogen baten. De zoutkamer waar ik eerder een link van plaatste wil ik nog eens een kans geven, we zijn ooit één keer geweest maar je moet eigenlijk vaker om echt te kunnen zeggen of het werkt of niet.
Ben ook alleen maar fleswater aan het drinken nu en laat kraanwater even links liggen. Gewoon ff experimenteren
donderdag 9 augustus 2018 om 12:26
Geen idee of dat echt uitmaakt, geloof ook zeker dat het zoute water (en de zeelucht) het grootste voordeel heeft. Bovendien is het hier ook al weken heel droog weer dus dan zou je er nu al minder last van moeten hebben (wat bij mijn dochter dus duidelijk het geval is). Eczeem is gewoon een stom iets! Als je iets hebt gevonden wat lijkt te werken met het zoute water laat je het dan nog weten in dit topic? Kan ik het bij haar ook nog eens proberen.
donderdag 9 augustus 2018 om 15:00
Absoluut ga ik dat doen!Envelop schreef: ↑09-08-2018 12:26Geen idee of dat echt uitmaakt, geloof ook zeker dat het zoute water (en de zeelucht) het grootste voordeel heeft. Bovendien is het hier ook al weken heel droog weer dus dan zou je er nu al minder last van moeten hebben (wat bij mijn dochter dus duidelijk het geval is). Eczeem is gewoon een stom iets! Als je iets hebt gevonden wat lijkt te werken met het zoute water laat je het dan nog weten in dit topic? Kan ik het bij haar ook nog eens proberen.