Gezondheid alle pijlers

Zeewater en eczeem

04-08-2018 23:45 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

elke keer op vakantie is mijn eczeem weg en ik ben er van overtuigd dat dit door zeewater en de zon komt. Nu ben ik terug in NL en dus nog voldoende zon alleen het zeewater niet meer. Hoe kan ik dit nabootsen en denken jullie ook dat het door het zeewater komt?
Die ik bedoelde zit trouwens niet in Nijmegen maar in Elst: https://www.zoutkamerelst.nl/
Envelop schreef:
05-08-2018 10:24
Die ik bedoelde zit trouwens niet in Nijmegen maar in Elst: https://www.zoutkamerelst.nl/

Aha, ik zie het ja thanks! Als ik rond kijk gaat dit puur om het inademen van de zoute lucht, zou dit genoeg zijn denk je ?

Tarieven zijn best netjes! Jammer dat er gewoon zoveel zout nodig is elke keer om het na te bootsen
Max1996 schreef:
05-08-2018 11:33
Aha, ik zie het ja thanks! Als ik rond kijk gaat dit puur om het inademen van de zoute lucht, zou dit genoeg zijn denk je ?

Tarieven zijn best netjes! Jammer dat er gewoon zoveel zout nodig is elke keer om het na te bootsen
Of doe gewoon wat op je hand en zeep je in met zout... en laat het intrekken. Dat werkt
Santaaa schreef:
05-08-2018 12:05
Of doe gewoon wat op je hand en zeep je in met zout... en laat het intrekken. Dat werkt
Dat ga ik eens proberen! Gewoon keukenzout is dus prima hiervoor?
Max1996 schreef:
05-08-2018 12:08
Dat ga ik eens proberen! Gewoon keukenzout is dus prima hiervoor?
Zelf heb ik badzout... grotere korrels. Het verhaald badzout nou beter is dan keukenzout geen idee.

En bij zowel eczeem als puistjes gaat het erom dat je de huid uitdroogt of koortlippen. Gaat het erom dat je de wond /wondje / plekje uitdroogt.

Dus ja zon droogt huid uit & zout ook.

Doe overigens niet te veel zout op je gezicht en ook niet te lang. Zout kan ook branden op je huid ;-)
Santaaa schreef:
06-08-2018 22:42
Zelf heb ik badzout... grotere korrels. Het verhaald badzout nou beter is dan keukenzout geen idee.

En bij zowel eczeem als puistjes gaat het erom dat je de huid uitdroogt of koortlippen. Gaat het erom dat je de wond /wondje / plekje uitdroogt.

Dus ja zon droogt huid uit & zout ook.

Doe overigens niet te veel zout op je gezicht en ook niet te lang. Zout kan ook branden op je huid ;-)
Ja zelfs je eigen zweet als dat opdroogt op je gezicht. Ik zweet nogal veel en als dat opdroogt is dat niet prettig nee. Tenminste op de plekken waar de lachrimpels om mijn ogen zitten, waar de huid wat dunner is.
fietsen varen vrouwelijk doen
Thanks iedereen! Ben afgelopen dagen bezig geweest maar zie nog niet echt een verschil. Dood zee zout maar ook keukenzout gebruikt. Kom niet aan 35 g per liter, miss dat dit het probleem is omdat dit wel in de zee zit?
Max1996 schreef:
08-08-2018 13:41
Thanks iedereen! Ben afgelopen dagen bezig geweest maar zie nog niet echt een verschil. Dood zee zout maar ook keukenzout gebruikt. Kom niet aan 35 g per liter, miss dat dit het probleem is omdat dit wel in de zee zit?
Geef het tijd... je zal niet na 1x verschil zien. En spoel je daarna ook af met zoet water
Santaaa schreef:
08-08-2018 16:36
Geef het tijd... je zal niet na 1x verschil zien. En spoel je daarna ook af met zoet water
Zoet water? Dus kraanwater gewoon kan?
Kraanwater is zoet water
envelop wijzigde dit bericht op 09-08-2018 09:29
35.85% gewijzigd
Max1996 schreef:
08-08-2018 16:49
Zoet water? Dus kraanwater gewoon kan?
Smeer je tijdens het douchen in met zeezout & een kleine beter water. Laat het even 5-10min zitten op de desbetreffende plek / plekken. En spoel je daarna af met zoet water (kraanwater). Als je zout te lang op je huid laat zitten kun je zweren krijgen.
Maar als je het er direct weer afspoelt heb je een heel ander effect als wanneer je in de zee bent toch?
Dat het op vakantie beter gaat kan ook met de luchtvochtigheid te maken, de laatste weken is die hier in NL ook erg laag en gaat het direct een stuk beter met het eczeem van mijn dochter. Als het erg vochtig weer is heeft ze ook meer last van haar eczeem. Wij hebben overigens ook allerlei soorten zout in haar badje gebruikt maar dat heeft niet mogen baten. De zoutkamer waar ik eerder een link van plaatste wil ik nog eens een kans geven, we zijn ooit één keer geweest maar je moet eigenlijk vaker om echt te kunnen zeggen of het werkt of niet.
Envelop schreef:
09-08-2018 09:32
Dat het op vakantie beter gaat kan ook met de luchtvochtigheid te maken, de laatste weken is die hier in NL ook erg laag en gaat het direct een stuk beter met het eczeem van mijn dochter. Als het erg vochtig weer is heeft ze ook meer last van haar eczeem. Wij hebben overigens ook allerlei soorten zout in haar badje gebruikt maar dat heeft niet mogen baten. De zoutkamer waar ik eerder een link van plaatste wil ik nog eens een kans geven, we zijn ooit één keer geweest maar je moet eigenlijk vaker om echt te kunnen zeggen of het werkt of niet.
Jaa true maar is de luchtvochtigheid dan nu beter op mallorca dan hier in NL? Ik denk zelf dat het toch echt het zoute water is.

Ben ook alleen maar fleswater aan het drinken nu en laat kraanwater even links liggen. Gewoon ff experimenteren
Geen idee of dat echt uitmaakt, geloof ook zeker dat het zoute water (en de zeelucht) het grootste voordeel heeft. Bovendien is het hier ook al weken heel droog weer dus dan zou je er nu al minder last van moeten hebben (wat bij mijn dochter dus duidelijk het geval is). Eczeem is gewoon een stom iets! Als je iets hebt gevonden wat lijkt te werken met het zoute water laat je het dan nog weten in dit topic? Kan ik het bij haar ook nog eens proberen.
Envelop schreef:
09-08-2018 12:26
Geen idee of dat echt uitmaakt, geloof ook zeker dat het zoute water (en de zeelucht) het grootste voordeel heeft. Bovendien is het hier ook al weken heel droog weer dus dan zou je er nu al minder last van moeten hebben (wat bij mijn dochter dus duidelijk het geval is). Eczeem is gewoon een stom iets! Als je iets hebt gevonden wat lijkt te werken met het zoute water laat je het dan nog weten in dit topic? Kan ik het bij haar ook nog eens proberen.
Absoluut ga ik dat doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven