Gezondheid alle pijlers

Zeewater en eczeem

04-08-2018 23:45 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

elke keer op vakantie is mijn eczeem weg en ik ben er van overtuigd dat dit door zeewater en de zon komt. Nu ben ik terug in NL en dus nog voldoende zon alleen het zeewater niet meer. Hoe kan ik dit nabootsen en denken jullie ook dat het door het zeewater komt?
Zout in je bad.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dezelfde ervaring. Maar nog niet uitgevonden hoe je zeewater nabootst.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt dode zeezout in bad doen. Geen bewezen effect, maar de huid van mijn dochter werd er rustiger van.
Kunnen ook zonne bultjes zijn?
Enne ga douche & droog je niet af... geloof mij maar binnen de kortste keren heb je eczeem..
Mugske schreef:
04-08-2018 23:47
Je kunt dode zeezout in bad doen. Geen bewezen effect, maar de huid van mijn dochter werd er rustiger van.
Ja dit is geweldig... Ook om puistjes en dergelijke mee weg te krijgen..
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
04-08-2018 23:48
Ja dit is geweldig... Ook om puistjes en dergelijke mee weg te krijgen..
Dood zeezout ben ik nu mee bezig inderdaad alleen voor mijn gevoel gewoon "zeewater" toch beter.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
04-08-2018 23:48
Kunnen ook zonne bultjes zijn?
Enne ga douche & droog je niet af... geloof mij maar binnen de kortste keren heb je eczeem..
Waarom zou ik mezelf niet goed afdrogen dan haha?
Alle reacties Link kopieren
Dat zeewater tegen eczeem werkt is geen nieuws toch? Mijn grootmoeder kreeg dat advies al van de huisarts en als kind haalde ik regelmatig een emmertje zeewater toen ze ouder werd (maar ik woonde aan de zee en oma ook)

Voor min kind met eczeem werkt het ook..helaas nooit permanent
Alle reacties Link kopieren
Baking soda. Ik heb een klein fortuin uitgegeven aan kleine zakjes met Dode Zee zout en Himalaya zout. Baking soda werkt beter en is spotgoedkoop.

Ik gebruik baking soda in ieder bad als mijn huid rustig is ter onderhoud. Als ik toch een uitbraak heb dan gebruik ik twee flinke scheppen zemelen in een washandje tegen de jeuk (zodat je niet wakker wordt in een half bloedbad omdat je zelfs in je slaap alles open krabt).

Kreeg de baking soda tip van iemand met psoriasis.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Zout is zout. Dus keukenzout kan prima.
Alle reacties Link kopieren
Niet goed gelezen.

Je hebt speciaal dode zee zout en zout uit IJsland die kunnen helpen. Je hebt tijdens vakantie ook minder kleding aan en meer zonlicht op je uit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
05-08-2018 00:16
Niet goed gelezen.

Je hebt speciaal dode zee zout en zout uit IJsland die kunnen helpen. Je hebt tijdens vakantie ook minder kleding aan en meer zonlicht op je uit.
Jaa dat dode zee zout heb ik nu dus alleen nog geen effect helaas
Oh excuus Max. Ik las je bericht verkeerd... Ik dacht dat je eczeem kreeg door Zeewater!

Maar ja... zee zout helpt tegen eczeem en puistje maar ook dat je je huis schuurt in de zee met zand.

Hoe je dit thuis kan nabootsen? Naja het gaat er vaak om dat je de plekken (eczeem) uitdroogt en schoonmaakt. Hoe ik dat altijd doe? (Zelfde als met puistjes) Is gewoon een klein beetje zeezout op mijn hand doem en er wat water bij doen en het over de plekken te verspreiden (inzepen zonder zeep maar met zout). En laat het ff 5-10 min zitten en dan spoel je het eraf.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
05-08-2018 00:16
Niet goed gelezen.

Je hebt speciaal dode zee zout en zout uit IJsland die kunnen helpen.
Wat nemain zegt: zout is zout.
Dode Zee zout en zout uit IJsland zullen duurder zijn dan gewoon keukenzout, maar dat is dan ook het enige verschil.
Alle soorten zout komen uit de zee.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
05-08-2018 00:52
Oh excuus Max. Ik las je bericht verkeerd... Ik dacht dat je eczeem kreeg door Zeewater!

Maar ja... zee zout helpt tegen eczeem en puistje maar ook dat je je huis schuurt in de zee met zand.

Hoe je dit thuis kan nabootsen? Naja het gaat er vaak om dat je de plekken (eczeem) uitdroogt en schoonmaakt. Hoe ik dat altijd doe? (Zelfde als met puistjes) Is gewoon een klein beetje zeezout op mijn hand doem en er wat water bij doen en het over de plekken te verspreiden (inzepen zonder zeep maar met zout). En laat het ff 5-10 min zitten en dan spoel je het eraf.
Jij hebt dan ook eczeem of gebruik je het dus op je puisjes enkel? Goede resultaten?? Thx voor je reactie btw !:)
Alle reacties Link kopieren
Zeewater na bootsen is ook lastiger dan je denkt. Per liter zeewater zit er 25 gram zout in. Dus beetje zout in water doen schiet niet op.

Wat Santaa schreef is dan wel de beste manier om het na te bootsen.

Want stel je wil het in bad doen, 250 ltr water, dan ben je al 7,5 kg zout nodig.
fietsen varen vrouwelijk doen
Max1996 schreef:
05-08-2018 00:56
Jij hebt dan ook eczeem of gebruik je het dus op je puisjes enkel? Goede resultaten?? Thx voor je reactie btw !:)
Ik krijg enkel eczeem tussen vingers & tenen als ik me niet goed af droog of als het een tijd vochtig is in NL.

Ik gebruik het enkel voor puistjes & egaal maken van huid indien nodig... :)
zeefietser1 schreef:
05-08-2018 01:15
Zeewater na bootsen is ook lastiger dan je denkt. Per liter zeewater zit er 25 gram zout in. Dus beetje zout in water doen schiet niet op.

Wat Santaa schreef is dan wel de beste manier om het na te bootsen.

Want stel je wil het in bad doen, 250 ltr water, dan ben je al 7,5 kg zout nodig.
Klopt. Moet je ook biet willen hahahaha..
Toen ik als kleuter eczeem had adviseerde de kinderarts ook zon en zee. We gingen toen naar Griekenland op vakantie en weg eczeem!

Je kunt Dodezeezout in je bad doen thuis. Dat helpt ook. Inmiddels is overmatig in de zon tenslotte ook kankerverwekkend gebleken.
Zout dat gebruikt wordt om water aan te maken voor een zeeaquarium komt het dichtste in de buurt van zeewater.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook verschillende zoutkamers in het land zitten, speciaal voor mensen met eczeem of astma. Geen idee waar je woont maar in Nijmegen zit er bijvoorbeeld 1.
zeefietser1 schreef:
05-08-2018 01:15
Zeewater na bootsen is ook lastiger dan je denkt. Per liter zeewater zit er 25 gram zout in. Dus beetje zout in water doen schiet niet op.

Wat Santaa schreef is dan wel de beste manier om het na te bootsen.

Want stel je wil het in bad doen, 250 ltr water, dan ben je al 7,5 kg zout nodig.
Het is nog meer zelfs, zeewater bevat gemiddeld 34,5 g zout per liter
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
05-08-2018 08:18
Het is nog meer zelfs, zeewater bevat gemiddeld 34,5 g zout per liter
Yup, toch meten wij op zee (of gaan we eigenlijk altijd uit van) een density van 1.025t/m3 Scheikundig en wiskundig is mijn 25 gram dan simplistische versie. Alsnog heel veel zout ben je dan nodig om in je badje te doen.
fietsen varen vrouwelijk doen
zeefietser1 schreef:
05-08-2018 08:47
Yup, toch meten wij op zee (of gaan we eigenlijk altijd uit van) een density van 1.025t/m3 Scheikundig en wiskundig is mijn 25 gram dan simplistische versie. Alsnog heel veel zout ben je dan nodig om in je badje te doen.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ging uit van de praktijk, zeewater aanmaken is deel van mijn hobby 🙂 maar het komt er inderdaad op neer dat je er niet komt met een handje zout in bad gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven