Gezondheid alle pijlers

Zelfde pil nu ineens doorbraakbloeding

01-10-2012 15:28 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren dezelfde pil geslikt. Na zeven maanden borstvoeding weer begonnen aan de pil. Nu slik ik hem 3 maand en deze ronde aan het doorslikken. voorheen had ik nooit doorbraakbloeding. Kan mijn lichaam nu anders reageren? Ik heb voor de zwangerschap ook altijd deze pil gelikt, maar dus bijna twee jaar niet ivm zwanger worden, zijn en borstvoeding geven.

Misschien is het tijdelijk en moet mijn lijf er weer aan wennen?

IEmand een idee?

Ik ben juist weer tijdelijk aan de pil gegaan om mijn menstruatie te plannen en deze is sowieso minder heftig hierdoor. Zou de doorbraakbloedingen wel jammer vinden want dan ben ik wat dat betreft weer beter af zonder of een sterkere pil, maar of dat het waard is voor nu. (In het nieuwe jaar wil ik weer stoppen om paar maanden zonder pil te doen)
Het kan tijdelijk zijn, het kan ook aanhouden, dat is vrij moeilijk te zeggen eigenlijk. Je zou altijd naar de huisarts kunnen gaan voor een andere pil, dat lost het probleem bij sommige op
Kan wennen zijn, kan ook zijn dat je hormoonhuishouding dusdanig veranderd is dat deze pil niet 'zwaar' genoeg meer is om doorbraakbloedingen te onderdrukken.. Overleg even met de huisarts
Tsjah ik heb ook doorbraakbloedingen bij een pil waarbij ik dat eerst niet had. En ik ben niet eens zwanger geweest. Volgens de dokter moet ik gewoon nog even aan die pil wennen, dus dat proberen we dan maar. Als de vierde strip nog steeds klachten geeft is het volgens mijn huisarts tijd om over te stappen op een andere pil.
Nog ff aankijken dus en anders naar de huisarts!
Kan idd wennen zijn, maar bij mij bleef het duren. Eerst een kuur primolut gehad, daarna ging het goed. Maar na een half jaar kwamen doorbraakbloedingen terug, toen aan een andere pil gegaan. Helaas kreeg ik daar andere klachten van (vnl. migraine). Ben nu op zoek naar een pil waar ik noch spotting noch migraine van heb... Lastig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven