Gezondheid alle pijlers

Ziek + werk

30-06-2013 15:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een paar weken geleden had ik hier al een topic geplaatst over dat ik me niet goed voelde. Er is inmiddels twee keer bloedgeprikt, ik blijk een of andere virusinfectie te hebben (een broertje of zusje van Pfeiffer, zo blijkt) en bij de laatste keer prikken is is er een verhoogde leverfunctiewaarde ontdekt. Ook heb ik een vitamine D tekort waarvoor ik tabletten heb gekregen. Ik knap gewoon niet op, ik blijf even moe (voor mijn gevoel word ik zelfs moeier) en ik heb nu ook sinds een week buikpijn (waar mijn lever zit, maar ik weet dus niet of dat psychisch is omdat ik nu weet dat mijn leverwaarden niet goed zijn). Ik heb dit alles besproken met mijn huisarts en die zegt dat ik hier heel erg moe van kan zijn.

Op mijn werk (ik werk in een callcenter, waar ze geen arbo-arts hebben) doen ze op zich niet moeilijk, maar ze willen wel dat ik heel snel weer aan het werk ga. Ik moet elke dag bellen (al een maand lang nu ongeveer) hoe het gaat en wanneer ik weer kan komen. We hebben een verzuimgesprek gehad en ze begrijpen dat ik ziek ben en niet kan werken, dus daar doen ze verder niet moeilijk over, maar willen wel graag dat ik snel weer aan het werk ga. Nu is het zo dat het werk daar best zwaar is (een paar uur bellen aan een stuk door vind ik best zwaar), en in combinatie met mijn extreme vermoeidheid nu trek ik dat dus nog niet. Ik wil wel graag werken, alleen het lukt me gewoon nog niet.

Ik probeer 's ochtends overigens wel gewoon op te staan en aan te kleden en probeer wat te doen, alleen om de twee uur ben ik helemaal op en kan ik wel in slaap vallen.

Nu is mijn vraag: wat moet ik doen mbt mijn werk? Er is dus geen arbo-arts, dus ik moet afgaan op wat mijn eigen huisarts zegt en dat is dat zo'n virusinfectie icm die verhoogde leverwaarden zo'n extreme vermoeidheid kan opleveren waardoor ik dus een tijdje niet kan werken. Zeker ook omdat het erg stressvol en druk werk is. Ik twijfel nu wat ik morgen moet doen... Het liefst meld ik me gewoon nog een week ziek en zie ik het dan wel weer. En daarbij wil ik misschien wel even terug naar de huisarts voor die buikpijn ivm mijn lever.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Even een update: ben net bij huisarts geweest, ik blijk wel gewoon de normale vorm van pfeiffer te hebben (ik dacht eerst dus een variant), en mijn lever is ontstoken. Krijg vd week een echo van lever en galblaas. Heb van huisarts advies gekregen de eerste drie weken sowieso niks te doen, alleen maar rust te houden en daarna moet ik terugkomen en gaan we kijken hoe het ervoor staat, of ik me al beter voel. Ik heb na dat gesprek met de huisarts mijn leidinggevende gebeld en gelukkig reageerde ze nu wel gewoon goed en zei dat het prima was allemaal en ik hoefde 1x per week nog maar te bellen. Ook vroeg ik over dat doorbetalen, zei ze dat ze dat niet wist (pfff) en ik moet daarvoor contact opnemen met P&O. Dus ga die straks even bellen.

Bedankt allemaal voor jullie tips en informatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven