Gezondheid alle pijlers

Zieke paps... Bezoek?

27-02-2013 23:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft longkanker.

Heeft net plotseling een operatie ondergaan vanwege een opstopping in de darmen, ik hoorde dit terwijl ik aan het werk was (Arghhh!) en ik ben ongerust.

Half uur geleden zijn beste vriend gesproken (hoefde mijn stiefmoeder niet iedereen te bellen) en hij vertelde dat het goed was gegaan en morgen maar moest afspreken wanneer ik kon komen op bezoek, want dat moesten mijn vader en zijn vrouw wel een beetje reguleren.

Ik Ben Boos. (schat van een man hoor die vriend!).

Maar ik voel me buiten gesloten, wil gewoon gaan, vind dat ik mijn rechten als dochter heb.

Wel moet ik vertellen dat hij drie broers en zussen heeft (allemaal getrouwd) en die zijn close, zijn vrouw twee kinderen, beste vriend en vriendin (ken ik ook al 100 jaar) en ik en mijn zus met partners. Ook nog een kleinzoon van mij. Best veel mensen die hem willen zien. Maar staan we als kinderen dan niet hoog op de lijst om gewoon te komen als we willen? Of is dit een kinderachtig gevoel?

By the way, iedereen heeft een fantastische relatie met elkaar, maar toch voel ik me dus buitengesloten.

Hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.
In overleg allemaal even kort langs gaan? Gaat toch even om je vader en niet om jouw gevoelens dat je heel graag onbeperkt heen kan gaan (wat wel te begrijpen is hoor).
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als iemand heel ziek is, kan diegene maar beperkt bezoek aan. Het is volstrekt vanzelfsprekend dat dat dan gereguleerd wordt. Dat is niets persoonlijks om jou (dit draait niet om jou immers), maar simpelweg wat het beste is voor je vader. Bel morgen zijn vrouw, zeg dat je graag snel op bezoek wilt en vraag wanneer dat schikt. Met een beetje begrip voor de zwakte en beperkingen van de zieke kom je een stuk verder dan wanneer je je eigen verongelijkte gevoel op de voorgrond zet.
Ik snap je gevoel helemaal

Waarschijnlijk was dit niet eens voor jou bedoeld dit bericht maar deelde de vriend het zo gewoon aan iedereen mee die hij belde.

Of niet.

Maar dat gevoel lijkt mij heel normaal en bijzonder klote.
Hey MV,

gaat er ook niet om dat ik onbeperkt aan zijn bed wil zitten hoor, maar als ik bij wijze van spreke 5 uur in het ziekenhuis wil zijn om 2 x 5 minuutjes desnoods bij een slapende paps wil zijn is dat toch niet gek?
Het gaat over haar vader Beeldig.

Beetje begrip ook voor de dochter zou op zijn plaats zijn.
Beeldig, klopt hoor, het draait niet om mij. Dat probeer ik me ook zeker voor te houden. Maar nu voelt het alsof ik moet wachten voor ik op audientie mag.

Wil hem gewoon zo graag heel even zien....
Ben gewoon zo verdrietig.... Het is nu zo duidelijk dat het achteruit gaat en echt niet meer beter wordt....
quote:adventure schreef op 27 februari 2013 @ 23:39:

Beeldig, klopt hoor, het draait niet om mij. Dat probeer ik me ook zeker voor te houden. Maar nu voelt het alsof ik moet wachten voor ik op audientie mag.

Wil hem gewoon zo graag heel even zien....

Dat snap ik, dat dat gevoel niet leuk is. Maar dat laatste, dat kun je toch ook gewoon even voorleggen aan zijn vrouw? Dat je hem heel graag even wilt zien, even bij zijn bed wilt zitten, maar dat je het vervelend zou vinden als je de zoveelste bezoeker tegelijkertijd bent, dus wanneer het het beste schikt als jij langs komt?

Het lijkt me voor jou ook het fijnst als de kamer niet al helemaal vol zit als jij langs komt, dus je hebt er zelf ook belang bij om het even te overleggen.
Ik zou trouwens wel aan zijn vrouw vragen of ze je persoonlijk op de hoogte zou kunnen houden. Ik snap dat ze niet "de hele wereld" gaat bellen, maar ik zou wel op rechtstreekse (en directe) informatie staan als zijn dochter. Eerlijk gezegd zou ik daar meer mee zitten (dat je niet direct op de hoogte bent gesteld van de operatie, maar het pas in de "belronde" van de beste vriend moest horen) dan met het gegeven dat het fijner is als niet iedereen tegelijk op bezoek komt.
Wat vervelend dat je vader zo ziek is.

Maar er is toch helemaal niet gezegd dat je niet mag komen, of het niet zelf mag aangeven, alleen de vraag of je even wil overleggen? Dat lijkt me heel normaal, vaak mogen er maar twee bezoekers per keer en het is handig om dat een beetje te verdelen.

Dus als jij het aangeeft, kunnen ze ook weer tegen anderen zeggen dat jij er dan al bent, dus dat ze misschien ietsje later kunnen komen. Dan staat er niemand lang te wachten.

Ben je niet gewoon boos op de hele situatie ipv. op de vriend van je vader? Lijkt me heel normaal en daar is vast begrip voor.

Wel een beetje raar dat je als dochter zijnde via via gebeld wordt.
Beeldig, daar zit ik niet mee. Beste vriend was in het ziekenhuis, mijn stiefmoeder was bij mijn vader en ze wilden ons zsm op de hoogte brengen. Aangezien er veel mensen op de hoogte wilden worden gesteld heeft hij dit gedaan. Geen probleem.

Dan zou zijn tweelingbroer ook persoonlijk door zijn vrouw op de hoogte willen worden gesteld etc. Maar zoals ik al schreef, die goede vriend ken ik ook al vanaf geboorte, nog voor stiefmoeder (klinkt naar, maar is het niet).

Weet je, eigenlijk ben ik het liefste hele dagen in het ziekenhuis en hoe het dan even uitkomt met visite ga ik wel of niet even langs. Voel mezelf dus eigenlijk niet als visite....
Kan ook Luonto. Gewoon boos op hoe de situatie is....

Tja, overleggen is handiger inderdaad. Heb alleen het idee dat al zijn broers en zussen en beste vrienden zomaar aanwaaien en ik afspraken moet maken. Maar dat kan perceptie zijn in dit geval. Zie alles misschien niet zo goed, vandaar dit topic.
Je bent ook geen visite, je bent een dochter die bij haar zieke vader op bezoek wilt gaan. Ook al is het voor 5 minuutjes. Zonder eerst te hoeven vragen of het uitkomt... Ik begrijp je helemaal. Heel veel sterkte!
quote:adventure schreef op 27 februari 2013 @ 23:37:

Hey MV,

gaat er ook niet om dat ik onbeperkt aan zijn bed wil zitten hoor, maar als ik bij wijze van spreke 5 uur in het ziekenhuis wil zijn om 2 x 5 minuutjes desnoods bij een slapende paps wil zijn is dat toch niet gek?

NEE het is niet gek en heel begrijpelijk. Maar je geeft zelf aan dat er al zoveel hetzelfde willen. Wat Beeldig ook al zei, bel toch met zijn vrouw en kijk wat mogelijk is.

Hoop dat je er uit komt door erover te praten, jullie zitten allemaal met hetzelfde nare gevoel.

Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:adventure schreef op 27 februari 2013 @ 23:41:

Ben gewoon zo verdrietig.... Het is nu zo duidelijk dat het achteruit gaat en echt niet meer beter wordt....Denk ook dat het hierom draait meis, Toch?
Misschien wel ja.... Klote....
quote:adventure schreef op 28 februari 2013 @ 00:13:

Misschien wel ja.... Klote....Je mag boos zijn, je klote voelen, verdrietig zijn, willen schelden, en wat nog meer er bij je boven komt. Heb je iemand om erover te praten?
Jawel, maar iedereen slaapt nu. Zo ook maar even proberen.
quote:anaiteb22 schreef op 27 februari 2013 @ 23:54:

Je bent ook geen visite, je bent een dochter die bij haar zieke vader op bezoek wilt gaan. Ook al is het voor 5 minuutjes. Zonder eerst te hoeven vragen of het uitkomt... Ik begrijp je helemaal. Heel veel sterkte!

Ik begrijp het ook helemaal hoor, daar niet van. Maar toen ik zelf heel erg ziek in het ziekenhuis lag, heb ik mijn bezoek toch echt beperkt tot maximaal één persoon/koppel per dag, anders trok ik het van geen kanten. Dat betekende dat ik ook "nee" moest verkopen aan mijn ouders, mijn broer en zus, mijn beste vriendinnen, mijn schoonouders... nou ja, aan iedereen eigenlijk, het enige onderscheid is dat mijn ouders vaker "ingepland" werden dan vage kennissen bijvoorbeeld. Mijn man regelde het bezoek en hield zich daarbij aan de restricties die ik hem had aangegeven.

Ik denk dat mijn ouders ook het liefst hele dagen in het ziekenhuis zouden hebben gezeten, maar de realiteit was dat ze maar een paar keer per week een uurtje mochten komen. Niks persoonlijks verder, maar ik was simpelweg te ziek voor meer bezoek, had al mijn energie nodig om "overeind" te blijven.

In het geval van TO lees ik dat haar vader heel erg ziek is en ook nog eens net een spoedoperatie achter de rug heeft. Hoe graag je dan ook als dochter naast het bed van je vader wilt zitten (en echt, dat begrijp ik heus wel), de vader zit er blijkbaar niet op te wachten. En gezien zijn ziekte en het gegeven dat hij net een spoedoperatie achter de rug heeft, denk ik dat daar best begrip voor op te brengen zou moeten zijn. Hoe vervelend het ook is, ook als dochter ben je visite. Het is niet alsof het bezoek van zijn dochter hem géén energie kost. Dus hoe jammer het ook is, ik denk dat je je daar als dochter het beste maar gewoon even bij neer moet leggen.
En heel veel sterkte natuurlijk, Adventure. Ga inderdaad eerst maar slapen, van wakker blijven ga je je ook niet beter voelen immers.
Ga ik doen beeldig. Je hebt daar gelijk in. Hoop alleen dat ik niet als laatste op de wachtlijst sta. Dat voel ik een beetje zo. Maar neemt niet weg dat je gelijk hebt!
Je zou denken dat je als kind idd voorgaat op een broer of zus. Ik zou denk ik mijn kind eerder willen zien dan zus, al zou je die ook graag even zien. Sterkte.
quote:adventure schreef op 28 februari 2013 @ 00:38:

Hoop alleen dat ik niet als laatste op de wachtlijst sta. Dat voel ik een beetje zo. Ga eerst maar proberen te slapen en bel morgen eerst even. Als blijkt dat je als laatste op de wachtlijst staat, dan kun je daar op dat moment altijd nog wat van vinden en zeggen. Maar misschien is dat wel helemaal niet het geval, bel gewoon en wacht het eerst eens af, voordat je dit allemaal invult.
Allereerst sterkte TO.

Ik vind dat je gelijk hebt. Jij als kind moet gewoon langskunnen, als eerste. Nog voor broers en zussen.

En ik vind het ook raar dat je schoonmoeder jou niet gebeld heeft. Ik begrijp dat ze ook geschrokken en emotioneel is, maar jullie zijn zijn kinderen. En wat lief van zijn beste vriend dat hij jullie schoonmoeder bijstaat nu.

Ik hoop dat je het verkeerd hebt opgevat en dat je inderdaad zo bij hem langs kan gaan. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven