Gezondheid alle pijlers

ziekenhuisopname Zuid Afrika

21-10-2013 21:13 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet echt wat ik hiermee wil bereiken. Gewoon even mijn hart luchten denk ik. Forum mobiel dus ook wat lastig. Ben vandaag opgenomen in Ziekenhuis in Zuid Afrika. Ik ben hier nu 5,5 week voor vrijwilligerswerk. Was al 6 dagen behoorlijk ziek met buikpijn en diarree. Ze denken nu opvlamming Crohn/Abses in mijn darmen. Krijg prednison, antibiotica, soort morfine en meer rotzooi door infuus. Moet zeggen dat ik me al iets beter voel nu, dus het lijkt te helpen, vooral de pijn is al flink minder. Voel me alleen zo kut en alleen zo zonder familie en vrienden. In deze situaties wil je echt gewoon thuis zijn!! Weet ook niet wat slim is hierna. Gewoon hier blijven of dan toch naar huis. Heb visum voor een jaar en had nog geen vertrek datum. Eerst alles maar even afwachten! Thanks voor het luisteren
Vandaag weer weekend dokter. Hij heeft het idee dat het rustiger wordt en ik mag alle ab's gelukkig stoppen omdat ik het ook niet wil meer. Hij is veel positiever dan die ander wat het nogal verwarrend maakt. Evt wel scopie morgen maar dan moet ik laxeren en denk niet dat ik dat nu kan. Misschien morgen hier weg, hooooop het zoooo!!!!! Krijg siroop voor de pijn, mag zonder infuus voeding proberen maar prednison is nog wel 800mg 4x200 mg :s Dan morgen afwachten. Hoop zo dat ik dan uit het ziekenhuis kan en herstellen en op krachten komen. Met pap is het heel fijn. Geeft rust en doet me heel goed! Hij is nu naar gezin maar komt hopelijk vanavond weer hierheen.
.
@oddbox: Eerst hier en daarna terug naar NL. Zoals ik er nu over denk ga ik sws terug naar NL en blijf ik niet meer hier. Het is/was te traumatische en denk dat mijn herstel ook lang zal duren. Daarnaast wil ik in NL verder met de behandeling van evt onderhoud!
Moet je de kuur antibiotica dan niet afmaken?

En is het wel verstandig van zo ziek zijn met alles te stoppen en weer naar je gastgezin gaan?

Ik snap dat je liever niet meer in het ziekenhuis ligt, maa ik zou het gezien jouw ziektebeeld, je beroerd voelen en je hoeveelheid heftige medicatie toch nog goed overdenken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat het wel kan. De prednison is nog super hoog en de AB heeft een week gelopen, meerdere soorten. Vooral prednison is tegen crohn. Maar ik luister uiteraard naar hun advies en doe niet zelf zo maar iets. Als het niet mocht dan zou het niet gebeuren. Daarnaast is de dosis zo veel hoger dan normaal al in NL dus je het op die manier niet kunt vergelijken ook. In NL 800mg prednison op een dag? Mijn hoogste ligt rond de 100 en dat is al extreem voor NL. Ik ga er vanuit dat het kan en ik voel me serieus al beter nu dat de AB niet meer loopt.
Heb je al gewoon kunnen eten/drinken en kunnen poepen dan?

En ben je je bed al uitgeweest?

Alles op zijn tijd hoor, wil ajb niet te snel gaan want herstellen gaat nu eenmaal stapje voor stapje
Fijn dat je papa er is!
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ik eet nu soft eten. Dus geen brokken vlees maar dingen als puree en pasta. Weinig maar iets. Drinken gaat steeds beter, elke x slokjes. Niet te veel tegelijk willen. Diarree is bijna weg nog ong 2/3x per dag en ook al wat dikker (heerlijk die details). Mijn vader heeft me geholpen met douchen net, zooo heerlijk. Vermoeiend maar heel ontspannend!!
En dan word je je bed uitegebonjourd om te verschonen. Voor slaap moet ik hier echt weg! Zulke rare tijden hier. Het is hier dus echt pas 5 uur in de nacht/ochtend, hihi. Zijn ook al twee mensen van top tot teen gewassen. Slapen lukt hier sws niet. Ik heb ook angst om te gaan slapen en dan weer zo ziek wakker te worden. Zit tussen mijn oren, i know. Maar heel vervelend is het wel. Alleen maar door die rot misselijkheid die nu best heel goed gaat juist. Xxx
Wat een ellende Adeline. Ik hoop dat het snel over is voor je.

Wens je van harte beterschap en heel veel sterkte met alles. Fijn dat je papa nu bij je is.

Hou maar voor ogen: This too shall pass!
Dat moet ik inderdaad voor ogen houden. De echte klap komt denk ik thuis ook later nog. Want het is toch wel erg traumatisch allemaal om door te maken. Merk soms dat ik uit het niets emotioneel kan zijn maar ach dat lucht op en mag ook best.
Het is inderdaad allemaal niet niks meid, wat je allemaal moet doormaken. En zo ver van huis, in je eentje. Heb je goed gedaan hoor! Gelukkig heb je nu iemand naast je voor wat ondersteuning en peptalk.

Ik kan me goed voorstellen dat het als traumatisch voelt. Probeer je nog maar even kranig te weren, thuis mag je 'instorten'. Ik hoop dat je snel weer zover hersteld bent dat je kunt vliegen. Nog even doorzetten, ik duim voor je.
.
Haha ja dat shirt kan ik goed gebruiken! Had daar nog niet bij stil gestaan. Komt daar de angst misschien ook wel beetje vandaan?
.
Haha ja en dan bij 800mg. Gosh ik ben praktisch labiel nu ;)
Hoi Adeline,

Sorry voor het inbreken....

Waarschijnlijk krijg je methylprednisolone ipv prednison. Dan is de dosering net zoiets als bij 'ons' 40-60 mg. Om je gerust te stellen :-)

Beterschap!
Dankjewel! Zou goed kunnen en dat hoop ik ook maar ik heb het gevraagd en volgens hem was het niet zo maar ja hij weet waarschijnlijk ook niet alles.
Ik mag uit ziekenhuis!!!!!!!!!!!!! Wel met nog heel veel meds en zeker 1 tot 2 weken wachten met vliegen en nog soft diet tot ik in NL terug ben weer maar ik mag gewoon uit ziekenhuis!!!!!!!!!!!!!!!! Oooh yes. Zo blij En terug in NL direct controle om erger te voorkomen. Hij denkt dat ik wel blijvend lichte obstructie hou dus dat moet in NL goed behandeld gaan worden. Het is heftig en ben nog steeds erg ziek maar herstellen buiten zkh gaat me goed doen, dat voel ik!
.
quote:Adeline schreef op 28 oktober 2013 @ 09:01:

Ik mag uit ziekenhuis!!!!!!!!!!!!! Wel met nog heel veel meds en zeker 1 tot 2 weken wachten met vliegen en nog soft diet tot ik in NL terug ben weer maar ik mag gewoon uit ziekenhuis!!!!!!!!!!!!!!!! Oooh yes. Zo blij En terug in NL direct controle om erger te voorkomen. Hij denkt dat ik wel blijvend lichte obstructie hou dus dat moet in NL goed behandeld gaan worden. Het is heftig en ben nog steeds erg ziek maar herstellen buiten zkh gaat me goed doen, dat voel ik!

Wat fijn! Die ene week of 2 kom je dan wel door voordat je naar huis mag.

Vlieg je met je vader terug? Blijf je in het gastgezin?
Wat ontzettend fijn dat je uit het ziekenhuis mag! Nu nog even doorzetten, maar zo erg als in het ziekenhuis zal het niet meer zijn. Je hebt in ieder geval wat meer je rust, en je papa is er ook! Hoe lang kan hij blijven? Hopelijk totdat je echt naar huis kan zodat jullie samen kunnen reizen (lijkt me trouwens voor jullie allebei wel fijn). En hopelijk nu ook wat minder stress en angst, en voel je je wat rustiger, dat zal in ieder geval al schelen dat je wat lekkerder in je vel zit. Waar ga je nu heen? Gastgezin? Of daar waar je pa logeert?
Heb even geslapen. Merk wel dat ik angstig ben. Bij pijntje, raar gevoel etc. Dan schrik ik soms best en ben ik bang dat het niet goed zit. Zal ook wel weer verdwijnen maar het maakt allemaal meer indruk dan verwacht. Ook met dieet wel eng. Wat kan wel en niet? Heb zacht wit bolletje in soep gedipt als lunch dus dat valt vast wel onder Soft Diet. Ik zit samen met mijn vader in een gezin. Heel fijn! Lekker huiselijk, mijn eigen gang gaan, hij heeft ook aanspraak (speelt al de hele middag met de kids haha). Dus dat is goed geregeld. Het is de bedoeling om samen terug te vliegen. Evt met wat assistentie als rolstoel op vliegveld. Even de komende dagen aankijken. Erasmus en Maastricht zijn behoorlijk eind voor mij maar ga zeker eens informeren!!! Antonius is al richting randje met reistijd voor mij, zeker zonder rijbewijs.
Tuurlijk ben je angstig. Het is niet niks wat je meemaakt.

En daarbij ook nog eens ver van huis en voordat je vader er was, was je helemaal alleen in een vreemd ziekenhuis waar alles zo anders is dan hier.

Dat hakt er allemaal best in voor zo'n jonge meid als jij!

Je bent dus al uit het ziekenhuis nu??
Ja vanmorgen mocht ik gaan met heel wat medicatie en voorzorgsmaatregelen maar in elk geval aansterken buiten ziekenhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven