ziekenhuisopname Zuid Afrika
maandag 21 oktober 2013 om 21:13
Weet niet echt wat ik hiermee wil bereiken. Gewoon even mijn hart luchten denk ik. Forum mobiel dus ook wat lastig. Ben vandaag opgenomen in Ziekenhuis in Zuid Afrika. Ik ben hier nu 5,5 week voor vrijwilligerswerk. Was al 6 dagen behoorlijk ziek met buikpijn en diarree. Ze denken nu opvlamming Crohn/Abses in mijn darmen. Krijg prednison, antibiotica, soort morfine en meer rotzooi door infuus. Moet zeggen dat ik me al iets beter voel nu, dus het lijkt te helpen, vooral de pijn is al flink minder. Voel me alleen zo kut en alleen zo zonder familie en vrienden. In deze situaties wil je echt gewoon thuis zijn!! Weet ook niet wat slim is hierna. Gewoon hier blijven of dan toch naar huis. Heb visum voor een jaar en had nog geen vertrek datum. Eerst alles maar even afwachten! Thanks voor het luisteren
maandag 28 oktober 2013 om 14:26
maandag 28 oktober 2013 om 15:32
maandag 28 oktober 2013 om 20:20
Ja ik merk vooral bij slapen dat ik rare dingen ga voelen/denken. Zit vast tussen mijn oren en de prednison helpt zeker niet mee. Verder maar geen braai en biltong hier haha. Krijg wel zin in eten, de smaak/geur etc maar het eten zelf lukt nog niet zo. Na paar hapjes is dat voldoende. Meer pijn, veel lucht en geluiden etc.
dinsdag 29 oktober 2013 om 07:26
Nog lastig nachtje gehad. Veel wakker - pijn/misselijk en ben gewoon ook nog steeds wat angstig. Als er iets raars gebeurd schrik ik steeds wakker. Maar wel fijn nu uit het zkh en in elk geval niet om 5 uur mijn bed uit. En wel meeeer geslapen bij elkaar dus dat is fijn. Zo even in bad denk ik. Iedereen is hier straks weg op schoonmaakster en pap na dus kan ik beetje rustig rondscharrelen. Verder films, serie's op bed kijken! Bijkomen en hopen dat het snel echt beter gaat. Vanuit ziekenhuis heb ik paracetamol/codeine siroop gehad maar als dat op is kan ik wel over op gewone panadol pillen toch? Mijn arts is 3 weken weg dus dat schiet niet op. Ga wel als ik weet wanneer we terug vliegen vast afspraak maken als dat lukt.
dinsdag 29 oktober 2013 om 09:47
dinsdag 29 oktober 2013 om 12:23
Fijn dat je in ieder geval lekker hebt kunnen slapen. Nu een beetje rustig aan doen! Als je pcm-codeine op is, kan je rustig op gewone pcm/ panadol over gaan, zeker als dat sterk genoeg werkt. Met codeïne zal alleen wel wat sterker werken (opium-achtige stof), maar voordeel als je eraf bent, is weer minder bijwerkingen (misselijk) natuurlijk
dinsdag 29 oktober 2013 om 16:21
Dankje! Ik wissel nu vast beetje af. Pijn is er genoeg maar kan ik aardig handelen. Inmiddels ook voorbeeld van mijn dieet op internet gevonden. Zo weet ik wat beter wat wel en niet kan want zonder echte richtlijnen vind ik dat best beetje eng. Nu vooral kleine beetje proberen te eten. Gelukkig heb ik erg veel reserves rond mijn middel haha.
woensdag 30 oktober 2013 om 07:36
Als het goed is sturen ze het door! Maar grote kans dat ik in deze dagen er wel nog weer heen moet want wil toch graag een controle afspraak voor ik ticket naar NL boek. Hopelijk kan ik dan volgende week vliegen met mijn vader. Er zijn met Emirates gelukkig nog goede opties en zo kan ik mijn eigen open ticket gewoon gebruiken. De nachten zijn nog niet fijn. Ik slaap erg slecht. Steeds hele korte slaapjes en dan weer wakker.
donderdag 31 oktober 2013 om 08:11
Ik wil proberen om zondag of maandag terug te vliegen. Vind het heel eng maar wil ook heel graag naar huis nu. Er gaat in elk geval rolstoelassistentie geregeld worden want dat heb ik wel echt nodig. We willen met emirates vliegen en dat is ook nog redelijk comfortabel qua ruimte dus hoop dat ik dat dan volhoudt. Want ben toch al snel 24 uur onderweg. Hopelijk vandaag of morgen nog even 5 minuutjes bij mijn project langs om gedag te zeggen. Als ik daaraan denk moet ik steeds huilen want dat ga ik zo erg missen.
vrijdag 1 november 2013 om 07:47
Maandag vliegen we terug. Dat gaat zwaar worden maar het gaat me lukken. Gister afscheid genomen bij mijn project, dat was huilen. Ik hoop ooit weer terug te komen als ik beter ben. Maar de planning zoals nu om een jaar te gaan zal ik denk ik niet meer ondernemen. Ik krijg rolstoel assistentie op alle vliegvelden dus dat is heel fijn. Verder moet ik het gewoon uitzitten op mijn adrenaline en dinsdag sta ik dan weer op NL bodem.
vrijdag 1 november 2013 om 15:07
Knap hoor, gaat je vader meteen mee? Ik heb wel een kaart voor je gekocht, maar nog niet verstuurd, ben namelijk nog geen 2 weken geleden bevallen van mijn zoon en dus ook nog niet zo mobiel als normaal. Ik stuur hem graag naar je op in NL, als je dat leuk vindt. Adres ontvangen, dank je wel.
Ik hoop dat je vluchten goed gaan en dat je herstel in NL voorspoedig gaat!
Ik hoop dat je vluchten goed gaan en dat je herstel in NL voorspoedig gaat!
aikidoka wijzigde dit bericht op 02-11-2013 18:18
Reden: e-mail adres verwijderd
Reden: e-mail adres verwijderd
% gewijzigd
zaterdag 2 november 2013 om 06:54
Ja mijn vader reist mee. Anders zou het helemaal hels zijn. Ik krijg op elk vliegveld een rolstoel en ze hebben een stoel aan gangpad bij de wc gereserveerd. Dus even doorbijten en dan moet het wel goed komen. Vannacht pijnlijke nacht dus veel wakker geweest. Het gaat beetje op en af nog. Ik heb je gemaild met mijn adres, heel lief!