Gezondheid alle pijlers

Ziekte van Pfeiffer

16-07-2010 18:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Bij mij is medio januari uit bloedonderzoek naar voren gekomen dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Na een vele maanden erg vermoeidheid had ik de hoop het ergste gehad te hebben. Nu heb ik sinds december ook al 5 keer oorontsteking gehad en loop ik continu te sukkelen met schimmelinfecties. Volgens mijn huisarts allemaal uitingen van mijn lichaam door de pfeiffer en mijn lage weerstand. Momenteel kwakkel ik dus nog steeds, goeie weken wisselen af met nog steeds erg vermoeide weken.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor je het gevoel had weer de oude te zijn, en hadden jullie ook last van infectie o.i.d door je verminderde weerstand?
ik had pfeiffer in mn eerste studiejaar, ook lekker handig...heb me maanden moe gevoeld en kon alleen maar slapen en studeren met een concentratievermogen van nul :s ik dacht een paar maanden later nou ik kan wel weer gaan sporten, niet dus...Ik ben niet meer zo flexibel als vroeger mbt vermoeidheid, maar functioneer er best wel om. En pfeiffer kan wel degelijk opvlammen.
@kukulesaan

Wát een héftig verhaal zeg! Sterkte.

@nova78

Ik heb ook moeten smeken voor een test, terwijl ik net uit de tropen kwam en het ook best wel iets anders had kunnen zijn. Denk dat artsen het niet serieus kúnnen nemen, omdat er toch geen remedie is. Pfeiffer past gewoon niet in het rijtje : diagnose -> pilletje erin -> beter.

Wel rusten maar niet te veel verzetten tegen de ziekte is mijn raad.

Een beetje hielp:

- L-lysine slikken (verkrijgbaar bij De Tuinen, is eigenlijk bedoeld tegen koortslip, maarja dat is ook herpes natuurlijk)

- Klassieke homeopathie

- Fysio/ademhalingsoefeningen (zat in scriptiefase en was door de stress gewoon verkeerd gaan ademen)

Wat ik anders had moeten doen: gewoon platgaan met DVD's van Jiskefet en cabaret. (al val je na een kwartier in slaap, dan tenminste met een lach op het gezicht)

Ik ben nu 19 maanden verder en heel eerlijk, het gaat pas sinds een week of 6 echt beter. Het duurde bij mij verschrikkelijk lang, en ik heb ook heel veel last van een raar soort spierpijn gehad. (om maar niet te spreken van de halvering van mijn IQ, de lymfen en de bulk onbegrip waar je mee te maken krijgt) En ja ook de welbekende schimmelinfectie kwam bij mij regelmatig aan de deur kloppen. Zodra je weer kan spreken van goede en slechte weken is er toch wel vooruitgang?

Probeer de grote lijn in de gaten te houden, en hou voor ogen dat je uiteindelijk wel weer gaat functioneren.
anoniem_104487 wijzigde dit bericht op 21-07-2010 16:56
Reden: vergeten in te gaan op het punt van de schimmelinfectie
% gewijzigd
ik heb vandaag een test besteld om thuis te testen op pfeiffer...ben zooo ontzettend moe en zelfs om eten te maken wat wel moet voor zoon en mezelf.Ik slaap veel ,hij ook trouwens in de middag en dan kunnen we beide onderhand onze ogen niet open houden.Zal wel aan het weer liggen ook maar wil toch zeker weten ..
@ milobiyu: Test om zelf Pfeiffer te testen? Is zoiets betrouwbaar?

@manalava: Hoezo kunnen huisartsen Pfeiffer niet serieus nemen, omdat er toch niets tegen te doen is??!!

Nee, er is misschien geen pilletje tegen. Maar een huisarts schakel je toch in als je iets niet helemaal vertrouwd. Hij/zij hoort toch naar je verhaal te luisteren en je evt. te onderzoeken/onderzoek te laten doen?

Waarom zou een huisarts je dan niet serieus nemen? Geen verhaal is hetzelfde, en veel ziektebeelden of -verschijnselen ook niet. Een arts hoort altijd alert te zijn, ook al is het 'maar' Pfeiffer.

Als mijn huisarts(en) alert waren geweest had ik namelijk mijn benen nog gehad. Nu ben ik voor de rest van mijn leven verminkt omdat een huisarts gewoon heeft zitten slapen.

Dus als je zegt dat huisartsen Pfeiffer niet serieus kúnnen nemen kwets je niet alleen mij, maar ook zeker heel veel anderen die rest-schade hebben door Pfeiffer (en dat zijn er véél meer dan jij denkt!)
hallo iedereen!!!!

Ik heb zelf ook Pfeiffer gehad......

Zo´n 5 jaar terug ongeveer was ik iedere keer erg moe (maar ok dat was ook niet gek, ik deed fulltime school en daarnaast werkte ik ook nog eens 32u pw, maar toch merkte ik gewoon dat er iets mis was.. Ik ben meerdere keren naar de dokter gegaan, die heeft uiteindelijk ook een test gedaan en die was negatief. Een jaar later ongeveer had ik nog eens een bloedtest laten doen en zei mijn dokter ineens dat ik toch Pfeiffer had gehad maar dat het nu bijna over zou zijn...

Eerlijk gezegd, nu 5 jaar later, voel ik me een echte luilak, en ik ben nooit zo geweest. Ik lig het liefst op de bank voor de tv en het huishouden komt er bijna nooit van, gewoon omdat ik te lui / te moe ben. Ik baal er zelf ontzettend van.

De ene dokter zegt dat het maar even duurt, de ander zegt dat je er heel lang last van kan hebben...

Weer andere beweren dat het nooit uit je systeem gaat....

Nou, ik mag toch echt hopen van wel. Als ik geen zin heb om te werken, ga ik ook gewoon lekker niet. Ik voel me zo´n luilak, en ik weet zeker dat dat nog n nasleep van de Pfeiffer is......
voor een betrouwbare test moet je wel erna naar een huisarts maar heet geeft wel al een indicatie dat er wat is volgens zeggen met die thuis test...ben al zo moe dat ik al weer om half negen in bed lag.weer weg avond,is toch niet normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven