Gezondheid alle pijlers

zo angstig

05-12-2011 14:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
n
MS is geen spierziekte.
Ja en?
.
Ik hoop dat je snel een oproep krijgt, want dit lijkt me heel vervelend voor jezelf. Je angst komt heel irreëel over, je linkt (onschuldige) klachten aan een heftige ziekte (die overigens geen spierziekte is).

Sterkte, hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen. Geestelijk en lichamelijk.
Lieve schat, ik denk dat het geen zin heeft om te zeggen dat je waarschijnlijk niet ziek bent. Twee dingen:

1. Zou je het niet om kunnen draaien? Als ik niet zo angstig was om iets te hebben zou ik ook geen/minder klachten hebben?

2. Mensen met MS hebben blaasklachten, omdat de zenuwbanen van de blaas beschadigd zijn.
b12 gehalte al nagekeken? Dat kan een hoop van je klachten verklaren. Google even na de b12 stichting, daar staat een hoop informatie.
/
quote:duistercontinent schreef op 05 december 2011 @ 14:53:

b12 gehalte al nagekeken? Dat kan een hoop van je klachten verklaren. Google even na de b12 stichting, daar staat een hoop informatie.

Handig. Haar nog meer mogelijke diagnoses geven

Eindelijk naar de psycholoog. Ik hoop voor je dat hij je verder kan helpen, want van wekelijkse topics plaatsen over hoe bang je bent voor allerlei ziektes wordt je echt niet beter.

Sterkte.
De klachten zijn psychisch.

Je bent zo in de war dat je jezelf van alles aanpraat en daadwerkelijk van alles voelt.

Ik hoop dat je snel hulp krijgt, want jouw stoornis is een enorme handicap geworden.

Zonde, je verpest je leven door onnodig in angst te zitten.

Daar kun je niets aan doen, dat is een psychische stoornis. Maar wel eentje die snel verholpen moet worden.

Misschien moet je met jezelf afspreken hier geen topics meer te openen waarin je spreekt over een ziekte.

Hou het bij 1 topic waarin je benoemt dat je hypochonder bent en dat je bang bent.
Ik heb zelf ook een b12 tekort en loop sindsdien ook met klachten rond. Hoe eerder het ontdekt wordt, hoe beter, het is niet bepaald een pretje als je er te laat bij bent. En over b12 tekort wordt nog bepaald lacherig gedaan door artsen, terwijl er helemaal niets over valt te lachen.
Zelfs met een ziekte moet je door of wil je jammerend doodgaan zonder geleefd te hebben? Velen krijgen verschillende ziekten voor ze doodgaan, en dan meestal aan iets onverwachts.
quote:duistercontinent schreef op 05 december 2011 @ 15:17:

Ik heb zelf ook een b12 tekort en loop sindsdien ook met klachten rond. Hoe eerder het ontdekt wordt, hoe beter, het is niet bepaald een pretje als je er te laat bij bent. En over b12 tekort wordt nog bepaald lacherig gedaan door artsen, terwijl er helemaal niets over valt te lachen.Dat zal gerust, maar is totaal niet relevant voor een hypochonder die zichzelf op basis van wat vage klachten de meest enge ziektes aanpraat. Nog meer opties bieden, is juist het voeden van de hypochondere gedachten. (Je vertelt iemand met psychoses van achtervolgingswaanzin toch ook niet dat Big Brother echt overal zit?)
Een vriendin van mij is hypochonder en zij leeft ook voortdurend in angst. Iets kleins is meteen ook iets groots. De beste tip: geen Google gebruiken. Je weet het tocht niet, en de kans dat je een nare ziekte tegenkomt is groot. En dan dus niet dat je die hebt, dat is het lullige...

Haar heeft (nog niet veel, maar het helpt al een beetje, ze is nog niet lang bezig) geholpen om niet meer te googlen en daarnaast naar een therapeut te gaan die iets begrijpt van angststoornissen. Dit is ook een reele ziekte, en dus zeker goed om te behandelen.

Vaak komt hypochondrie uit iets heel aanwijsbaars: angst voor verlating, angst voor geen aandacht meer, angst voor controleverlies na een trauma. Het is behandelbaar, dus ga snel!

@aafke

Ik vind het goed om te horen dat je psychische hulp hebt gezocht en dan nu ook zult krijgen. Los van het feit dat het voor jou zelf allemaal erg vervelend is om altijd zo in angst te moeten leven, vind ik deze ziekte ook weinig respectvol naar de vele mensen die wel echt ziek zijn. Het is dus prachtig dat je daar iets aan kunt doen door psychische hulp te zoeken.
quote:nummerzoveel schreef op 05 december 2011 @ 15:39:

@aafke

Ik vind het goed om te horen dat je psychische hulp hebt gezocht en dan nu ook zult krijgen. Los van het feit dat het voor jou zelf allemaal erg vervelend is om altijd zo in angst te moeten leven, vind ik deze ziekte ook weinig respectvol naar de vele mensen die wel echt ziek zijn. Het is dus prachtig dat je daar iets aan kunt doen door psychische hulp te zoeken.

Wat bedoel je hier precies mee te zeggen? Een angststoornis is een echte ziekte, alleen dan op het psychische vlak en niet op het lichamelijke vlak. Je bent hier appels en peren aan het vergelijken.

Een angststoornis is niet iets waar je voor kiest en heeft al helemaal niks met respect voor anderen te maken.
@flowerbombje

Daarom schrijf ik ook heel bewust dat ik vind dat de ziekte weinig respectvol is, in plaats van TO. Ik realiseer mij volledig dat TO daar door haar ziekte weinig aan kan doen, maar gelukkig kan zij die ziekte met behulp van therapie wel aanpakken.
Dan snap ik denk ik niet helemaal wat je bedoelt met een respectvolle ziekte.....
@flowerbombje

Een ziekte is natuurlijk nooit respectvol en feitelijk ook niet niet respectvol. Als we op woorden moeten letten, dan had ik eigenlijk moeten schrijven "het gedrag voortvloeiend uit de ziekte".
Dit is niet als woorden muggezifterij bedoeld nummerzoveel

Ik vraag me gewoon oprecht af hoe jouw gedachtengang hierover is.
Ik ken iemand met de ziekte en die gedraagt zich altijd bijzonder respectloos. In het bijzonder als er sprake is van een ernstig zieke in haar omgeving. Dan heeft zij het vast ook, en meestal nog een ergere variant, want... Met dat gedrag trekt zij de aandacht naar zich toe, terwijl de echte zieken die aandacht vaak hard nodig hebben. Ik weet dat ik haar dat gedrag op zich niet kwalijk mag nemen omdat het voortvloeit uit haar ziekte. Wat ik haar echter wel kwalijk neem, is dat zij geen hulp zoekt om daar vanaf te komen. (Ook nog geen enkele poging daartoe ondernomen, terwijl ze dik in de 50 is).
Hoi aafke,

Ik snap jouw angst heel goed hoor. heb zelf ook hypochondrische trekjes en voel elke keer weer dingen die ik betrek op (in mijn geval) mijn hart. Ik heb je destijds in je topic over pijn op de borst ook gesproken. Waar ik vooral van baal is dat ik niet geniet... niet van mijn kindjes, niet van het feit dat ik zeer waarschijnlijk kerngezond ben... Het is vreselijk naar, en ik ben zelf ook nog zoekende naar een weg om ermee om te gaan, want word je gerustgesteld voor de ene kwaal, komt het andere opzetten. En dan ga ik meestal ook nog optellen (mijn vorige kwalen die uitgebreid onderzocht zijn, er alsnog bij rekenen) en dan kom je vaak op vreselijke dingen uit. Nu moet ik wel zeggen dat de angst bij mij er zit vanwege het feit dat mijn vader een zware hartoperatie heeft gehad op relatief jonge leeftijd en ik kan dat idee maar niet kwijt raken.

Ik wil je veel sterkte wensen!
Let's have tea...
quote:nummerzoveel schreef op 05 december 2011 @ 15:59:

Mag ik heel even inbreken? Nummerzoveel, ik zag dat je nog gereageerd had op mijn topic: Pijnstiller?. Bedankt!

Sluipt weer snel weg.
@janine

Is het voor jou ook geen idee om daar eens psychologische hulp bij te zoeken? Kennelijk heeft de zware operatie van jouw vader jou zo angstig gemaakt, dan jij dat niet meer weg kunt relativeren. Het lijkt me echt heel naar om zo te moeten leven.
nummerzoveel, ja dat moet ik ook doen, alleen vind ik die drempel op de één of andere manier zo hoog. Komt bij dat ik altijd vind dat ik dingen zelf op moet kunnen lossen... Maar je hebt gelijk hoor.
Let's have tea...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven