Gezondheid alle pijlers

Zo moe en slaperig

18-04-2016 21:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken kan ik makkelijk met 5 à 6 uur slaap en kom ik de dag makkelijk door. Sinds een tijdje voel ik me zo slaperig en dat begint in de ochtend al. Ik probeer daarom elke keer aan 8 uur slaap te komen, maar toch voel ik me altijd zo belabberd. Het is niet lichamelijk vermoeidheid maar echt slaapgebreksgevoel. In de auto houd ik mijn ogen heel lastig open, niet echt veilig.

Vanmiddag bijvoorbeeld twee uur heerlijk geslapen en om 19.00 uur had ik weer behoefte aan slaap. Is dit herkenbaar? Zou het vitaminegebrek kunnen zijn of misschien een of andere ziekte (van Pfeiffer bijvoorbeeld). Ik heb daarnaast het gevoel dat ik overspannen ben, is vermoeidheid daar een symptoom van ? Waarom zijn mijn ogen altijd zo zwaar en moe ??
Ik zou even naar de huisarts gaan met deze klachten en vragen om een bloedonderzoek
Als je overspannen bent dan is je accu leeg, dus ja dan ben je heeeel veel moe.

Als ik jou was zou ik ff naar de huisarts en mild zijn voor jezelf.
Bij mij kwam het door ijzer tekort. Maar ook bij overspannen zijn is het een symptoom. Naar de huisarts gaan, daarnaast er aan toe geven. Moe is slapen.
Toen ik dit had bleek ik zwanger te zijn
quote:bibi72 schreef op 18 april 2016 @ 21:56:

Toen ik dit had bleek ik zwanger te zijn Hé, ik ook
Toen ik het had, heb ik in overleg met de huisarts mijn bloed laten testen. Daar kwam inderdaad als mogelijke boosdoener een vitamine tekort uit, maar de huisarts kan dit het beste onderzoeken.
Vlg mij geef je zelf het antwoord al. Slaapgebrek kan burnout veroorzaken.
Toen ik overspannen was, was ik niet moe. Het kan een symptoom zijn, maar hoeft niet.

Wat mij helpt in perioden dat ik me erg moe voel is niet slapen, maar sporten. Een tijd lang vielen mijn ogen om 19 uur savonds dicht. Bleef ik op de bank hangen of slapen, dan werd het niet minder. Tot ik besloot als ik me zo voelde om te gaan sporten (en ik haat sporten haha). Wat gaf dat me energie. De drempel is enorm als je je zo moe voelt, maar het resultaat was voor mij ook enorm.

Succes!
Slik je medicatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven