Gezondheid alle pijlers

Zo verkouden!

07-08-2014 21:13 28 berichten
Zijn er nog meer mensen zo verschrikkelijk verkouden? Wij waren enkele dagen geleden naar een attractiepark en daar speelde mijn zoontje een half uurtje met een jongetje waar het snot uit zijn neus stroomde. En nu was mijn ene kind snipverkouden, toen mijn andere kind en nu ik! Heerst het hier ten lande?

Ik heb echt een enorm snothoofd
Ja hier. Pas geleden zijn we thuis gekomen van een weekend Berlijn en toen kreeg ik keelpijn. Gisteren was het bijna over en ik kreeg er een verkoudheid voor terug. Ik lig nu op bed te snotteren met een homemade drankje.

Beterschap..
Alle reacties Link kopieren
beterschap
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik ben ook verkouden
Neus open houden mbv neusspray, wil je niet het risico lopen op bijholtenontstekingen is mij door de ha geadviseerd.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Wie leeft even met mij mee? (Ik wilde niet een nieuw topic openen over verkoudheid, er zijn er al zo veel, dus ik dacht, ik schop deze oude weer even omhoog. )

Ik ben verkouden, dichte neus, veel hoesten (vastzittende hoest) en ik voel me bijzonder lamlendig. Ik heb al:

- hoestdrank tegen vastzittende hoest

- neusspray

- staaaaaaaaaaaaaaapels zakdoeken

- thee met honing

- vitamine C-pilletjes

- een stapel dekens

- een gezellige kat

Een virtuele knuffel is altijd welkom, net als tips (huismiddeltjes) voor wat je nog meer kunt doen om het allemaal wat minder vervelend te maken.
anoniem_202213 wijzigde dit bericht op 30-10-2015 16:40
Reden: Smiley toevoegen
% gewijzigd
ik ben herstellende van een vreselijke verkoudheid die begon 1,5 week geleden.

4 weken geleden was ik ook al enorm verkouden en sloeg het op mijn keel, 5 dagen hees geweest en nu hoest ik gelukkig alleen nog maar. Vooral de hoest is erg hardnekkig, vastzittend met grote fluimen soms moet ik zo hoesten dat ik er bijna van moet kokhalzen.

Het kan dus nog wel ff duren voordat je beter bent
quote:paper-clip schreef op 30 oktober 2015 @ 16:46:

ik ben herstellende van een vreselijke verkoudheid die begon 1,5 week geleden.

4 weken geleden was ik ook al enorm verkouden en sloeg het op mijn keel, 5 dagen hees geweest en nu hoest ik gelukkig alleen nog maar. Vooral de hoest is erg hardnekkig, vastzittend met grote fluimen soms moet ik zo hoesten dat ik er bijna van moet kokhalzen.

Het kan dus nog wel ff duren voordat je beter bent Dankjewel Paperclip. Ik vind het altijd al heel fijn om te weten dat ik niet de enige ben... Ik ben ook bang dat ik er voorlopig nog niet vanaf ben, vandaar ook mijn oproep.
quote:LunaLoona schreef op 30 oktober 2015 @ 16:40:

Wie leeft even met mij mee? (Ik wilde niet een nieuw topic openen over verkoudheid, er zijn er al zo veel, dus ik dacht, ik schop deze oude weer even omhoog. )

Ik ben verkouden, dichte neus, veel hoesten (vastzittende hoest) en ik voel me bijzonder lamlendig. Ik heb al:

- hoestdrank tegen vastzittende hoest

- neusspray

- staaaaaaaaaaaaaaapels zakdoeken

- thee met honing

- vitamine C-pilletjes

- een stapel dekens

- een gezellige kat

Een virtuele knuffel is altijd welkom, net als tips (huismiddeltjes) voor wat je nog meer kunt doen om het allemaal wat minder vervelend te maken.

aaww

Ik heb ook altijd een hele apotheek in huis voor verkoudheid en andere dingetjes. Behalve een kat, die heb ik niet :(

Huismiddeltje waar ik bij zweer: Gesnipperd uitje naast je bed (niet op gelijke hoogte dat je slaapt, maar lager zodat de geur 'omhoog' komt) dat houd echt je luchtwegen open terwijl je slaapt. Volgende dag wel even je kamer luchten ;)

Dampo kan ik ook niet zonder. Of vaporub - hoe het ook heet. Lekker om mee te stomen + insmeren op borst/rug om te slapen (ook fijn voor je hoest!)

Beterschap!
Dankjewel Dwynwen. Die ui is wel een hele goede tip, ik kende hem wel maar ik had er zelf niet aan gedacht. Vaporub moet ik ook nog wel in het medicijnenkastje hebben liggen.
No problem. Ja het stinkt maar het slaapt wel fijn.

Ik heb ook altijd Vaseline naast mijn zakdoekjes want anders gaat mijn hele neus kapot van het snuiten! Dus het is eigenlijk constant : snuiten, Vaseline smeren, snuiten, Vaseline smeren. En dan een dikke lag om in te trekken tijdens het slapen
quote:dwynwen schreef op 30 oktober 2015 @ 17:19:

No problem. Ja het stinkt maar het slaapt wel fijn.

Ik heb ook altijd Vaseline naast mijn zakdoekjes want anders gaat mijn hele neus kapot van het snuiten! Dus het is eigenlijk constant : snuiten, Vaseline smeren, snuiten, Vaseline smeren. En dan een dikke lag om in te trekken tijdens het slapen En lippenbalsem! Want mijn lippen worden ook zo schraal.
quote:LunaLoona schreef op 30 oktober 2015 @ 17:24:

[...]

En lippenbalsem! Want mijn lippen worden ook zo schraal.

haha klopt. Als ik gewoon aan het werk ben bij mijn bureau smeer ik mijn hele waffel in. Dan zit ik maar te glansen :p

Alles beter dan als de verkoudheid over is nog een week met korsten rondlopen haha!
Pijnstiller in geval van keelpijn. Werkt pakken beter dan zuigtabletjes of spray.

Beterschap!
Een flinke neut. Wel normaal natuurlijk.

Meestal neem ik 1 borrel (shotje dus) even de boel ontsmetten van binnen haha!

Beterschap!
quote:dwynwen schreef op 30 oktober 2015 @ 17:36:

[...]

haha klopt. Als ik gewoon aan het werk ben bij mijn bureau smeer ik mijn hele waffel in. Dan zit ik maar te glansen :p

Alles beter dan als de verkoudheid over is nog een week met korsten rondlopen haha!Klopt! En als het te erg glimt, zetten je collega's maar een zonnebril op.
Bij mij zat vanweek ook alles dicht, ben S avonds een uurtje in de buitenlucht wezen sporten en dat heeft me wel goed gedaan (hoewel ik me de eerste 5 minuten wel af stond te vragen wat ik in hemelsnaam op die tennisbaan aan het doen was :-), maar daarna werd het beter)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:BlackOpium schreef op 30 oktober 2015 @ 17:42:

Beterschap!

Zie dat is altijd het laatste wat ik door m'n strot krijg als ik verkouden ben of griep heb.

Had ooit een huisgenoot die er ook bij zweerde en hij had iets gemaakt voor mij met whisky en gekookt water en kruiden...........ik viel er wel van in slaap maar of ik me er echt beter van voelde weet ik niet haha
quote:aliva schreef op 30 oktober 2015 @ 17:37:

Pijnstiller in geval van keelpijn. Werkt pakken beter dan zuigtabletjes of spray.

Beterschap!Dat is ook een goede, dankjewel. Ik heb nu vooral een droge keel, maar als ik keelpijn krijg zal ik daar zeker aan denken.
quote:BlackOpium schreef op 30 oktober 2015 @ 17:42:

Beterschap!Die heb ik wel vaker gehoord, even een glaasje jonge jenever of Beerenburg voor het slapen gaan. Ik denk niet dat ik het ga proberen, maar bedankt voor het meedenken.
quote:dwynwen schreef op 30 oktober 2015 @ 17:46:

[...]

Zie dat is altijd het laatste wat ik door m'n strot krijg als ik verkouden ben of griep heb.

Had ooit een huisgenoot die er ook bij zweerde en hij had iets gemaakt voor mij met whisky en gekookt water en kruiden...........ik viel er wel van in slaap maar of ik me er echt beter van voelde weet ik niet haha

Haha, als je maar wel lekker geslapen hebt dan.

Ik krijg het ook maar met moeite weg maar ik weet dat het goed werkt bij mij dus blijf het doen .
quote:schorpioentje28 schreef op 30 oktober 2015 @ 17:45:

Bij mij zat vanweek ook alles dicht, ben S avonds een uurtje in de buitenlucht wezen sporten en dat heeft me wel goed gedaan (hoewel ik me de eerste 5 minuten wel af stond te vragen wat ik in hemelsnaam op die tennisbaan aan het doen was :-), maar daarna werd het beter)Gisteren heb ik nog een wandelingetje gemaakt naar de winkel en toen voelde ik me wel iets beter. Frisse lucht plus beweging is inderdaad een goed idee. Dankjewel!
Sporten word overigens wel afgeraden bij verkoudheid / griep etc. omdat je lichaam niet de energie heeft om ervan te herstellen. Wandelingetje in de frisse lucht is niet zo intensief dus dat is prima.

Ik bedacht me net. Kippesoep! Ik moet standard soep als ik verkouden ben of andere ziekte en het schijnt ook echt positieve effecten te hebben.
quote:dwynwen schreef op 30 oktober 2015 @ 17:57:

Sporten word overigens wel afgeraden bij verkoudheid / griep etc. omdat je lichaam niet de energie heeft om ervan te herstellen. Wandelingetje in de frisse lucht is niet zo intensief dus dat is prima.

Ik bedacht me net. Kippesoep! Ik moet standard soep als ik verkouden ben of andere ziekte en het schijnt ook echt positieve effecten te hebben.

Ik moet ook nog niet aan sporten denken, maar een wandelingetje moet wel lukken, denk ik.

En soep is bij mij ook favoriet. Lekker warm en niet al te zwaar op de maag.
Even gegoogeld: de werking van kippensoep bij verkoudheid en griep. Zou dat ook gelden voor soep uit blik? Ik zie mezelf nu geen verse kippensoep maken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven