Gezondheid alle pijlers

Zoely pil doorslikken

26-02-2014 06:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met doorslikken van de pil zoely? Ik heb hem nu een maand doorgeslikt en ben bijna aan het eind van de tweede strip, maar nu komt het eigenlijk zoo onhandig uit om ongesteld te worden. Nu vraag ik me, af..kun je de pil ook gewoon nog één week extra slikken en dan de stopweek invoegen?

Heel erg bedankt voor het meedenken alvast!
Wel ervaring van het doorslikken van de Yasmin, dat doe ik al jaren zonder stopweek geen enkel probleem , ook geen doorbraakbloedingen .

Anders even je ha of apotheek vragen?
Je kunt pillen doorgaans gewoon door blijven slikken tot je vanzelf 'n doorbraakbloeding krijgt. Bij mij lukt dat zo'n 3-4 maanden. Met de microgynon overigens. Van Zoely heb ik nog nooit gehoord.
Volgens mij wel, maar wat zegt de bijsluiter?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik slik zelf altijd 3 tot 4 maanden door (microgynon) dat is geen probleem.
Ja dat kan, als je tenminste nog niet aan de placebo's bent begonnen (die gele pillen).
Ik ben sinds kort aan de Zoely. Ik heb geen idee hoe het werkt, ik lees even mee.
Een hele naand doorslikken kan sowieso:) Maar zou een weekje doorslikken ook kunnen? Zodat ik niet 3maanden achter elkaar niet ongesteld ben zegmaar
Waarom zou je eerder willen stoppen? Zodra je 1 strip volledig op hebt kun je een stopweek nemen wanneer je wil, maar waarom zou je vaker ongesteld willen worden dan nodig? Wacht tot je 'n doorbraakbloeding krijgt en wellicht kun jij wel 4 of misschien wel meer maanden doorslikken!
Ik slik mijn pil ook altijd door voor 4 maanden.

En na die 4 maanden kijk ik een keer wanneer het een beetje goed uitkomt en in die week stop ik dan. Dus dat kan 4 maanden en 1 week zijn of 3 maanden en 3 weken.

Dus ja, volgens mij kan het ook om een weekje later te stoppen (als je een pilsoort hebt waar alle pillen hetzelfde zijn tenminste!)
Ja. Slik Zoely ook altijd 3 maanden door. Niet de placebo's slikken en gewoon aan de volgende stril beginnen.
Het kan inderdaad en is totnutoe goed gegaan, geen tussentijdse bloeding gehad ofzo. Alleen vraag ik me af of degenen die altijd een paar maanden doorslikken ook last krijgen van zere borsten?
Ik zou dan de hele strip doorslikken en niet alleen een week, dan gooi je je hele cyclus in de war en daarbij is de pil dan ook niet meer veilig.

Ik slik de Zoely nu sinds juni 2013 en word al een hele poos niet meer ongesteld. Ik slik zoals voorgeschreven met telkens de 4 placebo pillen.

VRAAGJE: zijn jullie ook veel aangekomen na het starten met deze pil??? Ik ben inmiddels al 10 kilo aangekomen en het lijkt niet te stoppen.....
Met doorslikken gooi je helemaal geen cyclus door de war, want je hebt met pilslikken geen natuurlijke cyclus.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oke, misschien niet de juiste woordkeuze, maar neem aan dat de mensen het snappen toch??

Als je halve strippen gaat slikken dan wordt het een rommeltje. Of doorslikken of stopdagen nemen, niets daar tussenin is mijn mening.

De pil is dan ook niet veilig als je het niet gebruikt zoals bedoeld.
Ik heb zelf altijd idee dat hoe langer je doorslikt, hoe verder de hormonen zich opstapelen, maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk;) Maar zijn er meer die het herkenbaar voor komt om pijnlijke borsten te hebben met de zoely evt met doorslikken? Ik twijfel namelijk of het hierdoor komt of dat ik beter langs de huisarts kan ermee?
quote:LolaLief schreef op 09 maart 2014 @ 09:59:

Oke, misschien niet de juiste woordkeuze, maar neem aan dat de mensen het snappen toch??

Als je halve strippen gaat slikken dan wordt het een rommeltje. Of doorslikken of stopdagen nemen, niets daar tussenin is mijn mening.

De pil is dan ook niet veilig als je het niet gebruikt zoals bedoeld.De pil is prima veilig als je hem telkens minstens 3 weken slikt hoor. Dus als je er een keer 4 weken van maakt dan is dat geen probleem.
Ik ben best te vreden met de zoely veel minder bijwerkingen aan stemmingswisselingen etc, alleen heb ik zo nu een dan een tussen bloeding. En ik slik hem deze maand door met gevolg al 3 weken ongesteld tijdens door slikken van de pil. Erg vreemd en vervelend. Iemand anders ook last van toevallig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven