Zolpidem inslaappil
maandag 7 maart 2011 om 17:46
Ik gebruik sinds drie weken 's nachts in in te slapen 10 mg Zolpidem. Dit omdat ik een angststoornis heb, en vier weken daarvoor totaal niet had geslapen van de stress. Huisarts schreef zolpidem in, maar inmiddels heb ik via psychiater antidepressiva gekregen; die ben ik nu aan het opbouwen. Echter ik mag van psych de komende weken niet stoppen met zolpidem, zolang ad nog niet werkt. Ik slaap max. 4 uur per nacht op deze pil.
Wie heeft er ook ervaring mee en hoe ging het afbouwen? Ik ga dit tzt in overleg met psych doen uiteraard.
Wie heeft er ook ervaring mee en hoe ging het afbouwen? Ik ga dit tzt in overleg met psych doen uiteraard.
maandag 7 maart 2011 om 20:18
quote:carenza schreef op 07 maart 2011 @ 18:48:
Er bestaat niet zoiets als een "inslaap-pil" en/of een "doorslaap-pil". Het heet gewoon slaappil. Zolpidem is niet eens zo heel sterk.
Ik slaap beter op oxazepam maar dan niet één.
AD + slaap-medicatie is uitkijken met deelname aan het verkeer.Er is wel degelijk verschil tussen een insalper of een doorslaper onder de slaappillen. Een 'doorslaper' is bv nitrazepam.
Er bestaat niet zoiets als een "inslaap-pil" en/of een "doorslaap-pil". Het heet gewoon slaappil. Zolpidem is niet eens zo heel sterk.
Ik slaap beter op oxazepam maar dan niet één.
AD + slaap-medicatie is uitkijken met deelname aan het verkeer.Er is wel degelijk verschil tussen een insalper of een doorslaper onder de slaappillen. Een 'doorslaper' is bv nitrazepam.
zaterdag 28 februari 2015 om 10:04
Ja hoor, zolpidem is inderdaad om in te slapen en kan goed met AD samen gebruikt worden. Door de AD ga je met een beetje mazzel weer doorslapen. Het afbouwen is zo gepiept omdat het geen sterk middel is. Ik slikte eerst 10 mg, daarna 5 mg toen ik door ging slapen, bij 0 lig je even wakker en dat voelt onrustig omdat je gewend ben om snel in te slapen maar je pikt het van zelf weer op.
Je AD leren slikken is heftiger. Vaak voel je je de eerste weken nog slechter en angstiger dan het al was maar het is even doorzetten en op je tanden bijten dus niet na een week opgeven. Stel je in op een paar beroerde weken, licht familie en vrienden in dat je wat extra aandacht vraagt qua troost en geruststellingen want het kan echt rot voelen. Maar doorzetten hoor, het is de moeite waard.
Je AD leren slikken is heftiger. Vaak voel je je de eerste weken nog slechter en angstiger dan het al was maar het is even doorzetten en op je tanden bijten dus niet na een week opgeven. Stel je in op een paar beroerde weken, licht familie en vrienden in dat je wat extra aandacht vraagt qua troost en geruststellingen want het kan echt rot voelen. Maar doorzetten hoor, het is de moeite waard.