Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering vraag

05-12-2014 10:17 3 berichten
Hoi, ik weet even niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken.

Ik ben nu verzekerd bij vgz en ben bij een second opinion geweest in België. Nu wilt die arts mij binnenkort opereren, terwijl de arts in Nederland mij weer naar huis stuurde, niks meer aan te doen.

Het gaat om mijn oor.

Nu ben ik verzekerd bij vgz en die hebben geen contract met het ziekenhuis in België. Ik weet nu dat onvz wel een contract heeft met dat ziekenhuis.

Nu moet je voor een second opinion altijd toestemming vragen voor een operatie toch?

Kan ik gewoon overstappen naar onvz, maar dalijk geven ze geen toestemming en ben ik voor niks overgestapt. Misschien hun gewoon bellen en uitleggen? Maar ja dan weten ze al dat ik alleen maar geld ga kosten.
Kunnen ze de operatie niet in het uza (antwerpen) doen? Of Gent is geloof ik ook bij vgz gecontracteerd.

Let wel op: behandelingen die je in het buitenland laat doen worden alleen vergoed als deze in nederland ook erkend is.
TO, ONVZ moet je accepteren voor de Basisverzekering. Voor de hoogste aanvullende verzekeringen moet je een vragenlijst invullen (medische selectie). Voor de wat lagere verzekeringen is geen medische selectie en wordt je sowieso geaccepteerd. Ik zou ze idd gewoon even bellen of nog beter even mailen. Dan staat het ook op papier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven