Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering / (zelf) kiezen zorgaanbieder

18-11-2010 21:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de zorgpolis 2011 ontvangen van VGZ. Gezin met 2 jonge kinderen; betalen ¤ 272,-. Veel geld maar ach, we zijn altijd tevreden geweest en de zorgwijzer op de site van de consumentenbond gaf aan dat veel goedkoper er voor ons (met onze wensen) niet inzit.

Maarrrrr nou zie ik net dat ik niet meer mijn eigen zorgaanbieder mag kiezen in geval van alternatieve geneeswijzen. Heb eens op de site van VGZ gekeken en in ons woongebied is er nauwelijks aanbod (nou ja, dat is er wel, maar níet van zorgaanbieders waar VGZ afspraken mee gemaakt heeft). En daarbij wil ik gewoon mijn eigen zorgaanbieder kiezen, namelijk (in ons geval) de osteopaat waar ik al jaren kom (maar die dus niet op de lijst staat). Wát een gez...

Dus.... Iemand ervaring hiermee? Moeten we dan toch maar gaan overstappen? Met andere woorden: wie is tevreden over zijn/haar zorgaanbieder én mag ook nog eens zelf weten waar hij/zij zich laat behandelen?

Alvast bedankt..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Ik zit bij de FBTO en heb daar als module 'alternatieve geneeswijzen'. Ik kan hierbij mijn eigen behandelaar kiezen, mits die is aangesloten bij een bepaalde beroepsvereniging.

Ik krijg max 750,- per jaar, 35,- per consult.

Declareren gaat snel: inscannen of een foto maken van de rekening en digitaal insturen. Binnen een week ofzo heb ik mijn geld op mijn rekening.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij DSW mag je zelf je zorgaanbieder kiezen, mits die op bepaalde lijsten vanuit de beroepsgroep zelf staat (bijv. BIG-registratie of lid van 'n bepaalde vakvereniging).

Ze werken wel met gecontracteerde zorgverleners, maar het verschil zit 'm in de manier van declareren: gecontracteerde zorgverleners declareren zelf rechtstreeks bij DSW, bij niet-gecontracteerde zorgverleners moet je zelf voorschieten en bij DSW declareren. De hoogte van de vergoeding is wel hetzelfde, gecontracteerd of niet.

Ik ben erg te spreken over DSW. Handelen bijv. declaraties prettig snel af en die enkele keer dat er iets niet lekker loopt of je ze om andere redenen belt is het contact heel fijn, je krijgt mensen aan de lijn die je direct verder kunnen helpen, dingen worden opgelost en ze doen wat ze beloven.
Hé, dankjewel voor jullie snelle reacties.. Ik ga morgen eens op hun sites kijken en houd jullie op de hoogte...
Menzis heeft voor dat geld ook als basisbeurs zorgzo.

Daar kun je ook zelf kiezen, wel eerst zelf factuur betalen en dan declaren.
Hier ook dsw en erg tevreden. Inderdaad is declareren erg makkelijk, en een vrije keuze voor je behandelaar. Bovendien zijn ze een van de goedkoopste en in de brochure die je krijgt staat heel duidelijk wat ze vergoeding, heb bij andere verzekeraars wel eens gezien dat het niet geheel duidelijk is wat ze nu wel en niet vergoeden.

Contact is ook erg prettig (heb pas twee keer contact gehad om geboren zoons aan te melden, maar werd toen heel netjes geholpen).
Nog iemand tips?
Tjonge zeg, wát een gedoe. Ben er inmiddels wel achter dat ik ga overstappen maar waarheen (want erg duur (VGZ), en moet nu kiezen uit hun aanbieders van de alternatieve-zorg-lijst)?

Dus.. Ben wel benieuwd wie gaat overstappen, naar welke zorgverzekeraar, en waarom? En wie is er heel tevreden over haar / zijn huidige zorgverzekeraar?

Alvast bedankt..

Aanvulling: ik denk aan FBTO, hoor inderdaad meer goeie verhalen over deze zorgaanbieder..
Zie mijn eerste post.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven