Gezondheid alle pijlers

zoveelste pilvraag

03-06-2012 21:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag advies. Ik ben nu een maand gestopt met de pil om te kijken of dat van invloed zou zijn op de problemen die ik ervaar tijdens de seks (als die er al is want ik heb NOOIT zin).

Een maand gestopt dus, had niet veel verschil verwacht maar geloof het of niet. Ik heb zowaar weer een beetje gevoel down there en zin in seks. Daarbij kan de penis van mijn vriend er weer in en kunnen we vrijen zonder pijn na 3 jaar!

Maar nu vraag ik me af, kan dit nou echt door de pil komen? En merk je dit dan al na 1 maand? Dat lijkt me erg snel. Maar wat is het dan wel? Verder hebben we niks anders gedaan. Heel vreemd...

Maarrrrrrr ik zit nu ook He-le-maal onder de pukkels, mijn gezicht maar ook mijn borst en rug. (terwijl ik daar voor dat ik aan de pil begon niet heb gehad, tenminste niet mijn rug en borst). Dit vind ik ook geen optie, had altijd een fijne huid nu is het drama, droge plekjes, vette gebieden, roodheid en pukkels. Dus ja, wat nu te doen? Toch weer beginnen? Doorzetten? Andere pil, maar welke dan?

Ik wil eigenlijk nu weer aan de pil om te kijken of mijn huid dan weer rustiger wordt en om te kijken of het seksgedoe dan weer verslechtert, dan weet ik of de pil hier de bepalende factor is.

Nu moet ik ongesteld worden, ben 1 mei ongesteld geworden en heb een maand niks geslikt, dan zou ik 1 juni weer ongesteld moeten worden. Ben nog niet geworden, voel ook nog niks. We hebben we gesekst maar met condoom, ook geen rare fratsen en gecheckt of het condoom heel was. Lijkt me onmogelijk om zwanger te zijn maar toch schiet dat even door je hoofd. Ik ben nooit ongesteld omdat ik altijd doorslik, ik ken mijn lijf op dit gebied dan ook niet zo goed. Ik wacht dus nog maar even af. Maar als ik weer met de pil wil beginnen moet ik mijn menstruatie dan afwachten? Of kan ik morgen (terwijl ik nog niet ongesteld ben maar wel moet worden) gewoon weer beginnen? Zet mijn menstruatie dan toch door?

Wat een vragen, sorry jongens. Wie heeft er wat wijsheid voor mij?

Mijn huisarts is een vreselijk mens, ik ben aan het veranderen van huisarts, nog niet helemaal toegekomen door drukte. Ik denk ik vraag het eerst ff hier voor ik naar haar toe moet.
Als je pas gestopt bent met de pil kan je heel onregelmatig ongesteld worden. Ik had zelf dat ik de eerste keer gewoon ongesteld was, toen 3 maanden niet. Toen 2 maanden weer normaal en toen weer een hele tijd niet.

Ik zou wachten tot je ongesteld bent geworden en dan pas weer beginnen met slikken!

Ik weet trouwens niet of de zin in seks zo snel weer kan terug komen, maar blijkbaar wel? hihi
Zou niet zomaar met de pil beginnen. Beter even wachten tot je weer ongesteld word. Na het stoppen met de pil kan je lichaam best even van slag zijn/moeten wennen aan de nieuwe situatie (minder hormomen). Je kan, denk ik, nog beter even wachten tot je weer ongesteld word en dan met de pil beginnen. Als het te lang duurt toch maar even naar je huisarts gaan.

En evt. een zwangerschapstest doen?
Vanaf wanneer zou ik moeten denken aan een zwangerschapstest? Heb hier geen ervaring mee (gelukkig ook maar trouwens). Het zou dus goed kunnen dat ik nu onregelmatig ben maar vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken voor evt zwangerschap? En kan je dat dan zelf goed bepalen dmv een test of moet ik daarvoor naar de huisarts? Liefst doe ik dat zelf, maar is dat betrouwbaar genoeg? Zit niet op een baby te wachten, hoe schattig ze ook kunnen zijn.
Vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden kun je testen. Bij kruidvat heb je er geloof ik 2 voor vijf euro, zo'n doosje. Die zijn heel betrouwbaar en kan je gewoon thuis doen. Op de bijsluiter staat hoe het moet, maar is niet moeilijk. Hoogstwaarschijnlijk is je cyclus 'gewoon' in de war maarja voor de zekerheid even testen is nooit weg lijkt me.
Als je op de dag dat je menstruatie doorzet begint met je pil is deze gelijk weer veilig. Na het stoppen met de pil moet je lichaam weer even wennen, gaat bij de een sneller dan bij de ander en bij iedereen anders.

Voor andere pil adviezen mogen we je alleen doorverwijzen naar de huisarts.

Ooit wel eens glijmiddel geprobeerd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame, ja alles uit het assortiment. Maar dat werkt niet of nauwelijks. Ben ook bij seksuoloog en gyneacoloog geweest maar ook zonder resultaat.

Heb al 3 jaar amper seks en alswe het doen met heel veel pijn. Ongelooflijk dat ik nu de afgelopen maand, zelf zin heb en gewoon pijnloos kan vrijen! hij kan er helemaal in en ik voel geen schurende scherpe pijn. Echt bizar!
Je huid kan ook weer rustige rworden als je lichaam weer zijn eigen hormonale ritme krijgt. Keuzes, keuzes. Heb je al die jaren dezelfde pil gebruikt of heb je daar ook al van alles mee geprobeerd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Eerst de diane, maar vond ik te zwaar nu de yasmin.
Ik hoor van vriendinnen hele goede verhalen over de Qlaira-pil. Daarvan schijnen de bijwerkingen echt minimaal te zijn.

Ik zou het wel eerst nog een poosje afwachten, maar als je toch weer aan de pil wil (toch wel ietsje veiliger dan condooms alleen), zou je die pil misschien kunnen proberen.
Ongelofelijk dat mensen nog steeds de pil slikken zonder zich af te vragen wat voor een bonk troep aan hormonen je elke dag binnenkrijgt...

Als je je lichaam en je cyclus kent is het heel makkelijk om aan natuurlijke anticonceptie te doen, zodat je weet wanneer het veilig is (gewoon all the way) en wanneer je op moet passen (niet in je laten klaarkomen of een condoom gebruiken).
Je hormoonbalans is in de war geraakt, het kan best zijn dat de puistjes straks gewoon weg trekken. Ik zou een andere vorm van anticonceptie kiezen in jouw geval.
Yezka, dat ga ik eens uitzoeken. Bedankt voor de tip!

Ik ben trouwens ongesteld geworden. Hoera, niet zwanger dus.

Ik durf echt niet zonder anticonceptie. Dan zou ik altijd zo'n vaag stressgevoel hebben wel of niet zwanger. Daarnaast wil ik pertinent niet elke maand ongesteld worden. Ben ik twee weken van elke maand niet te genieten, opgeblazen, ziek zwak en misselijk. Nee dank je.
Er zijn meer vormen van anticonceptie behalve de pil. Laat je voorlichten door je huisarts.
Niks te maken met OP, behalve dat het een zoveelste pil-vraag is:

Omdat ik nu om de 1,5 week ongesteld ben en dan 2,5 week lang wil ik aan de pil. Nu ben ik 2 dagen ongesteld en ik wil vandaag beginnen met slikken omdat ik niet weer die 2 weken ongesteld wil zijn.

Kan dat gewoon? Is het niet zo dat je een aantal dagen ongesteld moet zijn zodat het bloed weg kan zeg maar? Ik gebruik hem niet als anticonceptie dus vrij gewoon met condoom. Het is puur om die periode van mij een beetje in te dammen.

Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven