Zwangerschapskilo's, hoe kom je er vanaf?
maandag 21 oktober 2013 om 15:04
Hoi,
Ik ben 44 en een half jaar geleden moeder geworden. Alles goed en wel. Alleen....ik ben echt monsterlijk dik geworden na de bevalling. Help! Eerst dacht ik dat het vocht was en at ik me scheel aan de bleekselderij, maar nu zie ik dat ik toch echt een ander figuur aan het krijgen ben. Nogal erg anders dan vóór de zwangerschap zeg maar.
Ik eet heel normaal, sport 4x pw, eigenlijk niks bijzonders, gewoon de draad weer opgepakt. Ik heb mijn bloed laten checken op schildklierafwijking, maar daar kwam ook niets bijzonders uit.
Ik baal als een stekker. Iemand tips?? Is dit de pre-menopauze of hoe het heet?
Ik ben 44 en een half jaar geleden moeder geworden. Alles goed en wel. Alleen....ik ben echt monsterlijk dik geworden na de bevalling. Help! Eerst dacht ik dat het vocht was en at ik me scheel aan de bleekselderij, maar nu zie ik dat ik toch echt een ander figuur aan het krijgen ben. Nogal erg anders dan vóór de zwangerschap zeg maar.
Ik eet heel normaal, sport 4x pw, eigenlijk niks bijzonders, gewoon de draad weer opgepakt. Ik heb mijn bloed laten checken op schildklierafwijking, maar daar kwam ook niets bijzonders uit.
Ik baal als een stekker. Iemand tips?? Is dit de pre-menopauze of hoe het heet?
maandag 21 oktober 2013 om 15:13
Ha!
Oh jee, ja ik herken t wel hoor. Mijn hele lijf is veranderd na de zwangerschap en sinds het moederschap.
Ik denk dat het moeilijker is om kilo's kwijt te raken (hoort denk ik ook bij t ouder worden *slik*) èn dat de kilo's er ook makkelijk weer bijkomen als je iets eraf hebt gesport/gedieet.
Tenminste, dat is wat ik merk..
Nou, ben ik niet monsterlijk dik (zoals jij t noemt haha) maar wel echt n stuk molliger dan voorheen. Ik baal er ook wel van, van de andere kant denk ik ook wel: nouja, ach dit lichaam heeft toevallig wél iets heel moois gepresteerd
Het kan ook zijn dat je lijf over n paar maanden nog veranderd. Je bent pas een half jaar geleden bevallen. 9 maanden..zeggen ze.
Geef je nog borstvoeding? Bij mij kwam er na het stoppen van voeden (10maanden) ook weer een enorme verandering!
Oh jee, ja ik herken t wel hoor. Mijn hele lijf is veranderd na de zwangerschap en sinds het moederschap.
Ik denk dat het moeilijker is om kilo's kwijt te raken (hoort denk ik ook bij t ouder worden *slik*) èn dat de kilo's er ook makkelijk weer bijkomen als je iets eraf hebt gesport/gedieet.
Tenminste, dat is wat ik merk..
Nou, ben ik niet monsterlijk dik (zoals jij t noemt haha) maar wel echt n stuk molliger dan voorheen. Ik baal er ook wel van, van de andere kant denk ik ook wel: nouja, ach dit lichaam heeft toevallig wél iets heel moois gepresteerd
Het kan ook zijn dat je lijf over n paar maanden nog veranderd. Je bent pas een half jaar geleden bevallen. 9 maanden..zeggen ze.
Geef je nog borstvoeding? Bij mij kwam er na het stoppen van voeden (10maanden) ook weer een enorme verandering!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
maandag 21 oktober 2013 om 15:14
maandag 21 oktober 2013 om 15:33
Hoi, bedankt voor je verhaal, ik denk dat jij ook "wat ouder" bent? Ik was altijd normaal, eigenlijk gewoon slank en dan nu....woooh. Maar ik voel ook wat jij zegt: veel dankbaarheid voor wat "dit lijf" heeft voortgebracht!! En dan schaam ik me soms ook wel een beetje voor mijn geklaag.
Ik denk dat ik me er beter op kan instellen dat dit mijn nieuwe lichaam is en dat alles wat er nog vanaf gaat meegenomen is (denkend aan de 9 maanden
Oh en ik ben gestopt met borstvoeding, dat lukte écht écht niet. Heel jammer maar het is niet anders. Wat gebeurde er bij jou na het stoppen met bv?
Ik denk dat ik me er beter op kan instellen dat dit mijn nieuwe lichaam is en dat alles wat er nog vanaf gaat meegenomen is (denkend aan de 9 maanden

Oh en ik ben gestopt met borstvoeding, dat lukte écht écht niet. Heel jammer maar het is niet anders. Wat gebeurde er bij jou na het stoppen met bv?

maandag 21 oktober 2013 om 15:36
Bij mij zijn de laatste 5 kilo er nu af, in augustus is mijn zoon 1 geworden dus bij mij heeft het een jaar geduurd maar ik sport of dieet niet.
Nu ben ik weer zwanger dus ben benieuwd of het hierna weer vanzelf gaat.
Sowieso kost het tijd, en het lichaam wat je voorheen had dat krijg je toch niet meer terug, het blijft altijd wat anders.
Nu ben ik weer zwanger dus ben benieuwd of het hierna weer vanzelf gaat.
Sowieso kost het tijd, en het lichaam wat je voorheen had dat krijg je toch niet meer terug, het blijft altijd wat anders.

maandag 21 oktober 2013 om 15:51

maandag 21 oktober 2013 om 15:52

maandag 21 oktober 2013 om 15:55
quote:hallohaa schreef op 21 oktober 2013 @ 15:51:
Ik weeg nu 15 kilo meer dan voor de zwangerschap. Dat is veel
Maar het is ook pas een half jaar geleden hè!?
Ik was 25 kilo aangekomen, na de bevalling bleef er 15 kilo hangen, maar die zijn er allemaal af gegaan, het meeste begon pas een half jaar na de bevalling eraf te gaan, toen ik was gestopt met de BV.
Echt, er is nog hoop hoor! Gewoon doorgaan met sporten en gezond eten en het komt goed! (ik herken je gevoel van toen)
Maar het is ook pas een half jaar geleden hè!?
Ik was 25 kilo aangekomen, na de bevalling bleef er 15 kilo hangen, maar die zijn er allemaal af gegaan, het meeste begon pas een half jaar na de bevalling eraf te gaan, toen ik was gestopt met de BV.
Echt, er is nog hoop hoor! Gewoon doorgaan met sporten en gezond eten en het komt goed! (ik herken je gevoel van toen)

maandag 21 oktober 2013 om 16:27
quote:Summerwoman schreef op 21 oktober 2013 @ 15:13:
Ik had de OP geinterpreteerd alsof TO 44 en een half jaar geleden moeder was geworden. Ik vond het al wat vreemd, maar dan is het extra raar als je dit leest.
Ik had de OP geinterpreteerd alsof TO 44 en een half jaar geleden moeder was geworden. Ik vond het al wat vreemd, maar dan is het extra raar als je dit leest.
maandag 21 oktober 2013 om 16:32
Ja is ons eerste (en ws enige, gezien mijn leeftijd niet verstandig meer) kindje. Borstvoeding lukte niet, dus dat telt eigenlijk al niet mee. Eigenlijk schaam ik me wel een beetje voor het zeuren, zat net een stukje te lezen over de vrouwen die heel veel moeite doen om zwanger te raken. Die spreken niet over hun figuur. Maar ja, je bent vrouw en toch een beetje ijdel, ook voor je man en omgeving denk ik
maandag 21 oktober 2013 om 17:15
Toen ik 2,5 jaar moeder was, was ik helemaal klaar met de zwangerschapskilo's die er inderdaad niet meer af gingen (ook 40+). En na een paar bezoekjes aan de diëtiste een nieuw eetpatroon aangemeten en nu een half jaar later zijn ze weg en blijven ze weg! Alleen dat kleine randje op mijn heupen blijft, maar dat is minimaal.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

maandag 21 oktober 2013 om 17:32
quote:Lisbeth_Salander schreef op 21 oktober 2013 @ 16:48:
Wat heeft de pre meno pauze ermee te maken ? Word e daar dik van ?Hormoonhuishouding verandert en sommige vrouwen komen dan sneller aan/vallen moeilijker af. Dat krijgen veel vrouwen sowieso met leeftijd dus ik vind die opmerking helemaal niet zo heel raar.
Wat heeft de pre meno pauze ermee te maken ? Word e daar dik van ?Hormoonhuishouding verandert en sommige vrouwen komen dan sneller aan/vallen moeilijker af. Dat krijgen veel vrouwen sowieso met leeftijd dus ik vind die opmerking helemaal niet zo heel raar.

maandag 21 oktober 2013 om 18:33

maandag 21 oktober 2013 om 20:08
quote:hallohaa schreef op 21 oktober 2013 @ 15:51:
Dat is inderdaad veel. Je moet stoppen met excuses zoeken voor het aankomen, het is geen vocht en het is ook geen pre-menopauze. jJe hebt er die kilos aangegeten in je zwangerschap. Het zit je in de weg en het moet er af. Zo te lezen sport je al ruim voldoende, dus moet je je eetpatroon onder de loep houden.
Je eet normaal schrijf je maar misschien kun je gezonder eten en daardoor af vallen. Een diëtiste kan daarbij helpen hoewel de meesten erg ouderwets zijn en calorieën tellen. Zelf val ik het makkelijkste af door heel erg op koolhydraten te letten.
Dat is inderdaad veel. Je moet stoppen met excuses zoeken voor het aankomen, het is geen vocht en het is ook geen pre-menopauze. jJe hebt er die kilos aangegeten in je zwangerschap. Het zit je in de weg en het moet er af. Zo te lezen sport je al ruim voldoende, dus moet je je eetpatroon onder de loep houden.
Je eet normaal schrijf je maar misschien kun je gezonder eten en daardoor af vallen. Een diëtiste kan daarbij helpen hoewel de meesten erg ouderwets zijn en calorieën tellen. Zelf val ik het makkelijkste af door heel erg op koolhydraten te letten.
dinsdag 22 oktober 2013 om 09:14
Ik heb vijf kinderen, bij de eerste drie vlogen de kilo's eraf, bij de 4e al wat moeilijker en na de 5e moest ik er ineens iets voor doen... Nu ben ik 32 en rond je 30e veranderd je stofwisseling vaak. Voorheen kon ik werkelijk alles eten wat ik wilde en kwam er geen gram van aan, nu wel. Dus ja, die kilo's heb ik er zelf aangegeten
want nu blijft het wel hangen. Ik ben na de zwangerschap (waar ik altijd enorm veel aankwam, ook toen ik 18 was, niet dat je dat kon zien overigens, toen was ik een sprietje) eerst afgevallen naar 67 kg (bij 176) en net als jij daarna weer aankwam tot 76 kg. Wat bij mij nog wel meespeelde was dat ik rond mijn menstruaties veel vocht bleef vasthouden. Nu was ik altijd heel erg ongesteld maar sinds ik mijn baarmoederslijmvlies heb laten weghalen (novasure) ben ik in 4 wk 6 kilo kwijtgeraakt. Daarnaast let ik wat beter op wat ik naar binnen werk. Dus geen suiker meer in de thee bijvoorbeeld en minder snoepen.

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.