Gezondheid alle pijlers

zweten in bed

21-08-2012 08:54 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend die wordt in een ontzettend nat bed wakker door het zweten

Ik kan onderhand elke ff wel het bed verschonen

Herkennen jullie dit en wat doen jullie ermee?
Ik heb het ook snel warm in bed. Vrouw slaapt onder een dekbed met 25 graden, maar dan stik ik. Voor mij dus alleen een lakentje tegen de muggen, op een goede matras. Een ventilator aanzetten en niet half op me gaan liggen 's nachts.
Mijn vriend had het vorige zomer ook gek genoeg nu veel minder. Wat is er veranderd?

1 hij slaapt voortaan met een katoenen shirt aan (omdat ie anders mijn nachthemd nat zweet, bah en niet fijn want dan word ik dus wakker)

2 we hebben tempur matrassen gekocht (de echte originele en geen namaak)

3 katoensatijnen hoeslaken ipv Jersey of badstof.

Wat ook kan helpen is niet te heet douchen voor het slapen gaan. 3 graden kouder scheelt en het zweten begint dan minder snel.

Het is wel echt vervelend dus ik hoop dat het bij jullie ook minder wordt.
Tegen het zweten 's nachts is niet veel te doen. Shirt aan, onder alleen een laken slapen, deur/raam open zijn zo de tips die me te binnen schieten. Ik slaap zelf op een molton met daar overheen een hoeslaken. Scheelt ook weer iets.

En niet vergeten om 's ochtends je beddegoed terug te slaan. Niet je bed opmaken. Dan kan de matras en dekbed goed luchten. Anders zit je met een stinkend matras en dekbed.
Waarom staat dit bij gezondheid? Of wilde je iets horen over het nachtzweten? Daar is op dit moment niks aan te doen. Veel te warm 's nachts. Oh, nog een tip dan, neem een airco op je slaapkamer, instellen op 15 graden en dan zweet niemand meer in bed.
Zo'n molton met rubber laagje van Ikea. Dan trekt het zweet iig niet allemaal het matras in. Is ook geen vervelend gevoel of extra broeierig.
Hebben ze bij de action ook, achnein. Ook als kussensloop. Ik kon er niet op slapen, vreselijke dIngen. Lucht kan niet uit kussen --> te hard.

Hoeslaken niet geprobeerd alleen voor vriend. Die vindt trouwens alles prima maar ik ben echt de prinses op de erwt qua slapen...
quote:fantastissima schreef op 21 augustus 2012 @ 09:37:

Hebben ze bij de action ook, achnein. Ook als kussensloop. Ik kon er niet op slapen, vreselijke dIngen. Lucht kan niet uit kussen --> te hard.

Hoeslaken niet geprobeerd alleen voor vriend. Die vindt trouwens alles prima maar ik ben echt de prinses op de erwt qua slapen...Van de Action zijn ze inderdaad vreselijk, die van ikea zijn een stuk beter. Overigens geen ervaring met een kussensloop, het kussen kan zo de was in.
[quote]fantastissima schreef op 21 augustus 2012 @ 09:08:

2 we hebben tempur matrassen gekocht (de echte originele en geen namaak)

Tempur matrassen zijn juist ontzettend warm, is een heel compact synthetisch schuim, die ook nog alle holtes opvult, beter natuurlatex afgedekt matras. Matrassen en beddengoed werkt gewoon hetzelfde als je kleding, hoe meer natuurlijke materialen hoe koeler, zoals een 100% katoenen blouse beter ademt ipv een synthetisch shirt.
Ik heb het al jaren,heeft dus niets met de temperaturen van de afgelopen week te maken.

Ik slaap wel altijd met een shirt aan,dat vangt het ergste zweet op.

En inderdaad die molton van IKEa,zodat het niet in mijn matras trekt.

Verder een 4 seizoenen dekbed,waar ik de ene helft maar van gebruik,en dan met mijn beddegoed de andere uitwas(elke 5 a 6 weken)
quote:ladytruckster schreef op 21 augustus 2012 @ 10:27:

Ik heb het al jaren,heeft dus niets met de temperaturen van de afgelopen week te maken.

Ik slaap wel altijd met een shirt aan,dat vangt het ergste zweet op.

En inderdaad die molton van IKEa,zodat het niet in mijn matras trekt.

Verder een 4 seizoenen dekbed,waar ik de ene helft maar van gebruik,en dan met mijn beddegoed de andere uitwas(elke 5 a 6 weken)

Hier ook een 4 seizoen dekbed. Maar het dubbele gebruik ik alleen bij - 30, anders het gewone dikke dekbed. In het voor~ eb najaar de dunne en verder alleen een laken.

ALs het echt zo warm is al nu vind ik dat ook te warm maar wil wel graag iets over me heen.

Dunste dekbed ligt wel op grijpafstand aan het voeteneind, soms vind ik het koud in de loop vab de nacht maar dat is maar even.

Wat dat betreft ben ik geen vrouw, heb het zelden koud
Je bent zelf een theepot
Als ik het lees als word ik misselijk.......bah ben blij dat ik mijn bed niet hoef te delen.

Ik zou een eigen bed nemen.....
Ja jij hebt ook geen vriend peecee, misschien maar goed ook als ik jou zo lees. Blijf je toch lekker alleen slapen heb je van niemand last

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven